Gå til innhold

I dag åpnet en helt ny, gratis strømmetjeneste


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Nå har jeg kun lest denne artikkelen, så jeg aner ikke hvordan reklamefinansieringen vil bli lagt opp. Men hvis det blir tvungne reklamepauser, uten mulighet å hoppe over, midt i en episode av de gratis seriene, så betaler jeg heller for å slippe reklame.

 

Høres bare ut som det er en navnendring fra TV3 sine sider. Hvis de holder seg til samme type reklame innhold, så er det ikke noe problem. Pleier å se Luksusfellen osv via de sidene, og 3 stk 2min reklamepauser overlever jeg gledelig. Mindre enn de viser på TV. Man får ikke hoppet over, da faller jo ideen bak reklamefinansieringen bort, hvis alle hopper over, så ser ingen reklamen, og ingen gidder å betale for å ha reklame der.

 

Syntes det er en bedre løsning enn TV2 Zumo, som man må betale for, men fortsatt her reklame, da TV2 er for late til å fjerne den. Selv om man kan hoppe over, så må man faktisk aktivt gjøre det. Hadde den gratis under OL for 2 år siden, og aldri igjen.

 

TV3 har alle sesonger av sine egen produserte serier lett tilgjengelig, lite reklame og ellers lite avspillings problemer. Og enklere å finne frem enn NRK.

3 stk 2-minuttere skal jeg også overleve ;) Jeg takler bare ikke TV3- og Viasat4-måten, der en 22-minutters episode med TV-serie varer nærmere en time pga. de helvetes lange reklamepausene. Endret av Teodor1979
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg syns dette er et bra alternativ til Viaplay. Jeg liker for eksempel Luksusfellen og 'Hellstrøm rydder opp' serien, men jeg gidder ikke å betale for Viaplay for disse alene. Da syns jeg det er helt greit å ha et gratis alternativ med reklame, enn så lenge det ikke blir for drøyt. 

 

Til alle dere som ikke vil ha reklame; Viaplay!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som nylig sagt i en annen tråd. Reklame og gratis er en selvmotsigelse.

 

Du innførte en egen subjektiv definisjon av hva det innebærer å betale. Dette er en gratis tjeneste fra definisjonen siden du ikke overrekker penger mot å bruke den eller utfører tjenester i bytte mot ett produkt. Greit at du synes dette, men ikke lat som om det er fakta.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Nå har jeg kun lest denne artikkelen, så jeg aner ikke hvordan reklamefinansieringen vil bli lagt opp. Men hvis det blir tvungne reklamepauser, uten mulighet å hoppe over, midt i en episode av de gratis seriene, så betaler jeg heller for å slippe reklame.

Høres bare ut som det er en navnendring fra TV3 sine sider. Hvis de holder seg til samme type reklame innhold, så er det ikke noe problem. Pleier å se Luksusfellen osv via de sidene, og 3 stk 2min reklamepauser overlever jeg gledelig. Mindre enn de viser på TV. Man får ikke hoppet over, da faller jo ideen bak reklamefinansieringen bort, hvis alle hopper over, så ser ingen reklamen, og ingen gidder å betale for å ha reklame der.

 

Syntes det er en bedre løsning enn TV2 Zumo, som man må betale for, men fortsatt her reklame, da TV2 er for late til å fjerne den. Selv om man kan hoppe over, så må man faktisk aktivt gjøre det. Hadde den gratis under OL for 2 år siden, og aldri igjen.

 

TV3 har alle sesonger av sine egen produserte serier lett tilgjengelig, lite reklame og ellers lite avspillings problemer. Og enklere å finne frem enn NRK.

3 stk 2-minuttere skal jeg også overleve ;) Jeg takler bare ikke TV3- og Viasat4-måten, der en 22-minutters episode med TV-serie varer nærmere en time pga. de helvetes lange reklamepausene.

 

 

Det har jeg aldri opplevd. Dog lenge siden jeg har sett reine TV serier på TV-kanalene er. Normalt så varer 22 minutterene 30 minutter med reklame, mens 42 minutterene er 1time lange slik som i USA, som gir 18 min reklame. På deres egen produserte så har de hatt 3 reklamepauser, men der har ofte den siste pausen vært veldig veldig kort. De er vel også lengre i seg selv.

 

Når det kommer til TV reklame så er og blir TV2 verstingen, spesielt i fotball sammenheng. Ser man Tour de France, så er det 8 minutter reklame hvert 30 minutt, og verst er det når 2-3 minutter er reklame for egne TV programmer osv.

 

Det eneste jeg ikke liker med TV3 sine egne serier, spesielt når de går på TV3Play osv hvor reklmaene ikke kommer i reklamepausene alltid, er at de har adoptert noe idiotisk fra USA. Det er at både før og etter reklamen så viser de hva som kommer og hva som har skjedd til nå. Blir som Mythbusters hvor 10-15 minutter av hver episode var ting som var helt unødvendig på den måten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

@AndersT2:

 

Du har oppsummert kommersiell Tv på en tydelig måte: ca 50 % av tiden er nyttelast, resten er:

 

- Dette skjer etter pausen

- Dette skjedde før pausen

- Reklame for eksterne produkter

- Reklame for egne programmer (du behøver ikke se disse programmene, reklamen forteller deg alt du bør vite)

- Fanfarer, jingler etc.

 

Hvis du legger til at noen av programmene snegler seg frem, bruker lang tid på å fortelle historien og drukner i fyllmasse, så er min konklusjon klar: TV er en tidstyv.

Lenke til kommentar

Altibox Chill bruker fremdeles Silverlight... Kan de ikke avskaffe plugins snart? Skriften er på veggen både for Flash og Java, og selv Microsoft har innsett at Silverlight er uten fremtid.

 

Viafree ser ikke ut til å kreve plugin. Bra!

Men den detekterer AdBlock, og nekter å fungere uten at jeg deaktiverer det.

"Skip ad"-knapp etter 5 sekunder mangler også.

 

Det er rom for forbedring, men går rette veien.

 

Er en grunn til at det heter Viafree, skal ikke være enkelt å bypasse da vet du ;)

Lenke til kommentar

Det stemmer ikke at man ikke betaler. Man betaler indirekte i stedet for direkte + indirekte eller rent direkte.

 

Tid er penger. Man gir porsjoner av sin fritid til slike kanaler. Det er det annonsørene betaler for.

 

Om du tar fri fra jobb for å se paradise hotell med reklame så kan jeg være enig. For å kunne si at tid er penger må du jo være i en situasjon hvor du faktisk taper penger ved å bruke tiden din.

Men det finnes jo alltid de som skal klage uansett hva slags løsning som kommer på markedet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det stemmer ikke at man ikke betaler. Man betaler indirekte i stedet for direkte + indirekte eller rent direkte.

 

Tid er penger. Man gir porsjoner av sin fritid til slike kanaler. Det er det annonsørene betaler for.

Om du tar fri fra jobb for å se paradise hotell med reklame så kan jeg være enig. For å kunne si at tid er penger må du jo være i en situasjon hvor du faktisk taper penger ved å bruke tiden din.

Men det finnes jo alltid de som skal klage uansett hva slags løsning som kommer på markedet.

Jeg tror dette er et helt greit tilbud. Det bare påstanden om gratis jeg reagerte på. Selv fritid har en verdi som kan måles i kroner og øre. I veiprosjekter der tidsbesparelse er et mål er folks fritid verdsatt med noe sånt som 100 kr/t. Det er kanskje vanskelig å skjønne når det ikke er fysiske penger det er snakk om men verdier. Folk "betaler" med ulønnet permisjon for å få mer fritid og mindre jobbtid. Folk betaler ekstra for å redusere diverse andre tidstyver. Fritid har en verdi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Nå har jeg kun lest denne artikkelen, så jeg aner ikke hvordan reklamefinansieringen vil bli lagt opp. Men hvis det blir tvungne reklamepauser, uten mulighet å hoppe over, midt i en episode av de gratis seriene, så betaler jeg heller for å slippe reklame.

Høres bare ut som det er en navnendring fra TV3 sine sider. Hvis de holder seg til samme type reklame innhold, så er det ikke noe problem. Pleier å se Luksusfellen osv via de sidene, og 3 stk 2min reklamepauser overlever jeg gledelig. Mindre enn de viser på TV. Man får ikke hoppet over, da faller jo ideen bak reklamefinansieringen bort, hvis alle hopper over, så ser ingen reklamen, og ingen gidder å betale for å ha reklame der.

 

Syntes det er en bedre løsning enn TV2 Zumo, som man må betale for, men fortsatt her reklame, da TV2 er for late til å fjerne den. Selv om man kan hoppe over, så må man faktisk aktivt gjøre det. Hadde den gratis under OL for 2 år siden, og aldri igjen.

 

TV3 har alle sesonger av sine egen produserte serier lett tilgjengelig, lite reklame og ellers lite avspillings problemer. Og enklere å finne frem enn NRK.

3 stk 2-minuttere skal jeg også overleve ;) Jeg takler bare ikke TV3- og Viasat4-måten, der en 22-minutters episode med TV-serie varer nærmere en time pga. de helvetes lange reklamepausene.

Det har jeg aldri opplevd. Dog lenge siden jeg har sett reine TV serier på TV-kanalene er. Normalt så varer 22 minutterene 30 minutter med reklame, mens 42 minutterene er 1time lange slik som i USA, som gir 18 min reklame. På deres egen produserte så har de hatt 3 reklamepauser, men der har ofte den siste pausen vært veldig veldig kort. De er vel også lengre i seg selv.

 

Når det kommer til TV reklame så er og blir TV2 verstingen, spesielt i fotball sammenheng. Ser man Tour de France, så er det 8 minutter reklame hvert 30 minutt, og verst er det når 2-3 minutter er reklame for egne TV programmer osv.

 

Det eneste jeg ikke liker med TV3 sine egne serier, spesielt når de går på TV3Play osv hvor reklmaene ikke kommer i reklamepausene alltid, er at de har adoptert noe idiotisk fra USA. Det er at både før og etter reklamen så viser de hva som kommer og hva som har skjedd til nå. Blir som Mythbusters hvor 10-15 minutter av hver episode var ting som var helt unødvendig på den måten.

Må nok legge meg flat her og innrømme at jeg bommer på reklamepausene på 22-minutterne. Det du skriver er nok rett. Ellers enig i resten av det du skriver også ;)
Lenke til kommentar

 

 

Det stemmer ikke at man ikke betaler. Man betaler indirekte i stedet for direkte + indirekte eller rent direkte.

 

Tid er penger. Man gir porsjoner av sin fritid til slike kanaler. Det er det annonsørene betaler for.

Om du tar fri fra jobb for å se paradise hotell med reklame så kan jeg være enig. For å kunne si at tid er penger må du jo være i en situasjon hvor du faktisk taper penger ved å bruke tiden din.

Men det finnes jo alltid de som skal klage uansett hva slags løsning som kommer på markedet.

Jeg tror dette er et helt greit tilbud. Det bare påstanden om gratis jeg reagerte på. Selv fritid har en verdi som kan måles i kroner og øre. I veiprosjekter der tidsbesparelse er et mål er folks fritid verdsatt med noe sånt som 100 kr/t. Det er kanskje vanskelig å skjønne når det ikke er fysiske penger det er snakk om men verdier. Folk "betaler" med ulønnet permisjon for å få mer fritid og mindre jobbtid. Folk betaler ekstra for å redusere diverse andre tidstyver. Fritid har en verdi.

For å ikkje snakke om prisen på å bruke tid på å sjå meiningslause TV-seriar. For eksempel blir det dyrt å sjå kvar einaste episode av Farmen, Hotel Cæsar, og reklamen på toppen av det heile.

Lenke til kommentar

Jeg synes dette er ett bra tiltak. Da har vertfall vi som har blombert TVen å sagt opp Parabolen for å slippe NRK-lisensen mulighet til å se på TV3-programmer eller annen mannskit dersom man ønsker det.

 

Alternativt hadde jo vært å betale NRK-lisensen, betale Parabolen, og i tillegg betale med fritid for å se på reklamen. Nå slipper man kun unna med å betale med fritid, som sett i sammenheng er ett kupp.

 

Da mangler det bare at de lager Viapay slik at man kan betale med penger istedet for fritid for å slippe å se reklame. Men det går uansett riktig vei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...