Gå til innhold

No Man's Skys første oppdatering endrer spillet dramatisk, allerede før slipp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har lest litt av det devsn sagt angående mp men de svarer veldig vague, noen her som vet om det blir mulighet å spawne nærme venner som for eksempel rust?

 

Virker også som spillet fungerer litt som Star Citizen med flere "instances" så selv om en reiser til en planet en vet en kompis er på så kan en være på to forskjellige servere.

Lenke til kommentar

Går vel an å svare på spørsmålet selv om du ikke bryr deg om bra bildeflyt.

 

Sett litt på en YouTube stream nå. FOV er så lav at jeg tror ikke dette er spillbart for meg på PS4. Kjenner jeg får motion sickness av å se på. Og det får jeg aldri..

Kan ikke si at jeg la merke til noen problemer med lav FOV i forbindelse med mine timer med spillet i går. Men, jeg lar meg aldri plage av det så det kan jo være noe av greia. For øvrig har spillet gitt et godt førsteinntrykk.

 

Så langt har spillet krasjet 4 ganger, med patch 1.03 installert. To ganger i spillet og to ganger ved oppstart av spillet.

Regner med at dette er noe som fikses etter hvert.

Endret av firberblad
Lenke til kommentar

Jeg syntes spillet virker lovende og kult. Jeg har bare ETT stort spørsmål...hva skal jeg gjøre på i spillet? Hva er målet? Desverre er jeg blitt over 40 år og ren oppdagelse i spill er ikke lenger så kult når man har sett det meste her i livet. Da er det "dagligdagse gjøremål" mye viktigere i spill.

Lenke til kommentar

Jeg syntes spillet virker lovende og kult. Jeg har bare ETT stort spørsmål...hva skal jeg gjøre på i spillet? Hva er målet? Desverre er jeg blitt over 40 år og ren oppdagelse i spill er ikke lenger så kult når man har sett det meste her i livet. Da er det "dagligdagse gjøremål" mye viktigere i spill.

 

Hovedpoenget er å komme seg til universets sentrum, for å komme dit må en oppgradere skipet en har ved å finne og samle ressurser og kjøpe nytt ustyr, slik jeg har forstått det. En velger selv om en vil være pirat, utforsker osv :) Digital foundry har forresten bekreftet at spillet kjører 1080p@30fps med frame rate drops når en flyr ned til en planet.

Lenke til kommentar

 

Jeg syntes spillet virker lovende og kult. Jeg har bare ETT stort spørsmål...hva skal jeg gjøre på i spillet? Hva er målet? Desverre er jeg blitt over 40 år og ren oppdagelse i spill er ikke lenger så kult når man har sett det meste her i livet. Da er det "dagligdagse gjøremål" mye viktigere i spill.

 

Hovedpoenget er å komme seg til universets sentrum, for å komme dit må en oppgradere skipet en har ved å finne og samle ressurser og kjøpe nytt ustyr, slik jeg har forstått det. En velger selv om en vil være pirat, utforsker osv :) Digital foundry har forresten bekreftet at spillet kjører 1080p@30fps med frame rate drops når en flyr ned til en planet.

ahh oki. så spillet er da slutt når man kommer seg dit? Jeg har sikkert lest feil, men jeg trodde det hadde mer av et "persistent" element slik mmo's har hvor spillet på en måte ikke har en definert slutt. Jeg er ikke så veeeldig keen på single player spill som slutter etter noen ukers spilling:( Videre er mitt dilemma at jeg ikek er spesialt opptatt av exploration, men samtidig så vil jeg heller ikke spille som pirat....kan man velge noe annet?;)

Lenke til kommentar

 

 

Jeg syntes spillet virker lovende og kult. Jeg har bare ETT stort spørsmål...hva skal jeg gjøre på i spillet? Hva er målet? Desverre er jeg blitt over 40 år og ren oppdagelse i spill er ikke lenger så kult når man har sett det meste her i livet. Da er det "dagligdagse gjøremål" mye viktigere i spill.

 

Hovedpoenget er å komme seg til universets sentrum, for å komme dit må en oppgradere skipet en har ved å finne og samle ressurser og kjøpe nytt ustyr, slik jeg har forstått det. En velger selv om en vil være pirat, utforsker osv :) Digital foundry har forresten bekreftet at spillet kjører 1080p@30fps med frame rate drops når en flyr ned til en planet.

ahh oki. så spillet er da slutt når man kommer seg dit? Jeg har sikkert lest feil, men jeg trodde det hadde mer av et "persistent" element slik mmo's har hvor spillet på en måte ikke har en definert slutt. Jeg er ikke så veeeldig keen på single player spill som slutter etter noen ukers spilling:( Videre er mitt dilemma at jeg ikek er spesialt opptatt av exploration, men samtidig så vil jeg heller ikke spille som pirat....kan man velge noe annet?;)

Tror "merchant/trader" er det siste alternativet :) i følge day one patchenner det flere endinger så blir litt ift hvordan en spiller det, samtidig kan en bruke alt i fra 50 til 100 timer på å "runde" det.

Lenke til kommentar

 

Hovedpoenget er å komme seg til universets sentrum, for å komme dit må en oppgradere skipet en har ved å finne og samle ressurser og kjøpe nytt ustyr, slik jeg har forstått det. En velger selv om en vil være pirat, utforsker osv :) Digital foundry har forresten bekreftet at spillet kjører 1080p@30fps med frame rate drops når en flyr ned til en planet.

 

 

 

Hva! Trodde dette var bekreftet 60fps for lenge siden jeg, litt skuffa nå kjenner jeg.

 

Her er forøvrig DF sin demo:

 

Endret av Mala
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg syntes spillet virker lovende og kult. Jeg har bare ETT stort spørsmål...hva skal jeg gjøre på i spillet? Hva er målet? Desverre er jeg blitt over 40 år og ren oppdagelse i spill er ikke lenger så kult når man har sett det meste her i livet. Da er det "dagligdagse gjøremål" mye viktigere i spill.

 

Hovedpoenget er å komme seg til universets sentrum, for å komme dit må en oppgradere skipet en har ved å finne og samle ressurser og kjøpe nytt ustyr, slik jeg har forstått det. En velger selv om en vil være pirat, utforsker osv :) Digital foundry har forresten bekreftet at spillet kjører 1080p@30fps med frame rate drops når en flyr ned til en planet.

ahh oki. så spillet er da slutt når man kommer seg dit? Jeg har sikkert lest feil, men jeg trodde det hadde mer av et "persistent" element slik mmo's har hvor spillet på en måte ikke har en definert slutt. Jeg er ikke så veeeldig keen på single player spill som slutter etter noen ukers spilling:( Videre er mitt dilemma at jeg ikek er spesialt opptatt av exploration, men samtidig så vil jeg heller ikke spille som pirat....kan man velge noe annet?;)
Tror "merchant/trader" er det siste alternativet :) i følge day one patchenner det flere endinger så blir litt ift hvordan en spiller det, samtidig kan en bruke alt i fra 50 til 100 timer på å "runde" det.

oki jeg får gå i tenkeboksen:)

Lenke til kommentar

Er litt skuffa av det selv så lurer på om jeg ikke skal gå for pc versjonen i stedet!

 

 

Litt på vippen der jeg også. Har en PC stående tilkoblet TV her nærmest ubrukt.

 

Specs kort fortalt:

 

 

Processor

Intel Core Core i5-4670K

 

Minne

Corsair 8GB DDR3 XMS3 Vengeance PC3-12800 1600MHZ CL9 (2X4GB)

 

GPU

Evga Geforce GTX 780

 

Burde vel kjøre greit ?

Lenke til kommentar

 

Er litt skuffa av det selv så lurer på om jeg ikke skal gå for pc versjonen i stedet!

 

Litt på vippen der jeg også. Har en PC stående tilkoblet TV her nærmest ubrukt.

 

Specs kort fortalt:

 

 

Processor

Intel Core Core i5-4670K

 

Minne

Corsair 8GB DDR3 XMS3 Vengeance PC3-12800 1600MHZ CL9 (2X4GB)

 

GPU

Evga Geforce GTX 780

 

Burde vel kjøre greit ?

Burde kjøre fint

 

Minimum specs fra steam:

System Requirements

MINIMUM:

OS: Windows 7/8.1/10 (64-bit versions)

Processor: Intel Core i3

Memory: 8 GB RAM

Graphics: nVidia GTX 480, AMD Radeon 7870

Storage: 10 GB available space

Endret av Ooinaru
Lenke til kommentar

 

Er litt skuffa av det selv så lurer på om jeg ikke skal gå for pc versjonen i stedet!

 

 

Litt på vippen der jeg også. Har en PC stående tilkoblet TV her nærmest ubrukt.

 

Specs kort fortalt:

 

 

Processor

Intel Core Core i5-4670K

 

Minne

Corsair 8GB DDR3 XMS3 Vengeance PC3-12800 1600MHZ CL9 (2X4GB)

 

GPU

Evga Geforce GTX 780

 

Burde vel kjøre greit ?

jeg kjører The division helt strålende på omtrent samme spec (i7cpu eneste) så jeg tror det er MER ENN nok til no man sky;)

Lenke til kommentar

 

Du spør  feil person. Kunne ikke brydd meg mindre hva fps er på. ;)

Jeg spurte ikke om hvorvidt du bryr deg eller ikke...Hvis du ikke klarer å se forskjell så kan du jo bare si det. Da kan jeg heller spørre noen andre :)

 

Jeg har sagt ganske mange ganger på dette forumet at jeg synes hele fps-styret er totalt meningsløst. Om det er 30fps eller 60fps har absolutt ingenting å si i de aller fleste spillene. Men det er jo de som klager på at Hearthstone ikke kjører i 60fps. Ta det som du vil.

 

 

ahh oki. så spillet er da slutt når man kommer seg dit? Jeg har sikkert lest feil, men jeg trodde det hadde mer av et "persistent" element slik mmo's har hvor spillet på en måte ikke har en definert slutt. Jeg er ikke så veeeldig keen på single player spill som slutter etter noen ukers spilling:( Videre er mitt dilemma at jeg ikek er spesialt opptatt av exploration, men samtidig så vil jeg heller ikke spille som pirat....kan man velge noe annet? ;)

Eneste "målet" med spillet er som nevnt å komme tid sentrum, og du kan visstnok komme dit etter ca 30 timer. Men dette er mest for å gi folk som vil ha det en mening. For mange blir det vel heller som Elite, og sånne spill. "Målet" med spillet er å sette deg i romskipet og gjøre hva du vil. Utforske? Kjøpe og selge ting? Leke rompirat? Er neppe noen som vet hva som skjer når du når sentrum av universet, men jeg er 99% sikker på at du kan fortsette å spille da. Selv kommer jeg nok til å tusle meg mot sentrum av universet litt etter litt, men jeg kommer også til å ha mye moro med alt mulig annet tull frem til da. Hvis vi sier det tar ca 30 timer å nå sentrum av universet (som igjen bare er et vagt overslag) ser jeg ikke bort fra at jeg bruker minst det tidobbelte på alt mulig annet. For meg er spillet over når jeg er lei. Verken før eller etter. :)

Lenke til kommentar

 

 

Du spør  feil person. Kunne ikke brydd meg mindre hva fps er på. ;)

Jeg spurte ikke om hvorvidt du bryr deg eller ikke...Hvis du ikke klarer å se forskjell så kan du jo bare si det. Da kan jeg heller spørre noen andre :)
 

Jeg har sagt ganske mange ganger på dette forumet at jeg synes hele fps-styret er totalt meningsløst. Om det er 30fps eller 60fps har absolutt ingenting å si i de aller fleste spillene. Men det er jo de som klager på at Hearthstone ikke kjører i 60fps. Ta det som du vil.

 

 

ahh oki. så spillet er da slutt når man kommer seg dit? Jeg har sikkert lest feil, men jeg trodde det hadde mer av et "persistent" element slik mmo's har hvor spillet på en måte ikke har en definert slutt. Jeg er ikke så veeeldig keen på single player spill som slutter etter noen ukers spilling:( Videre er mitt dilemma at jeg ikek er spesialt opptatt av exploration, men samtidig så vil jeg heller ikke spille som pirat....kan man velge noe annet? ;)

Eneste "målet" med spillet er som nevnt å komme tid sentrum, og du kan visstnok komme dit etter ca 30 timer. Men dette er mest for å gi folk som vil ha det en mening. For mange blir det vel heller som Elite, og sånne spill. "Målet" med spillet er å sette deg i romskipet og gjøre hva du vil. Utforske? Kjøpe og selge ting? Leke rompirat? Er neppe noen som vet hva som skjer når du når sentrum av universet, men jeg er 99% sikker på at du kan fortsette å spille da. Selv kommer jeg nok til å tusle meg mot sentrum av universet litt etter litt, men jeg kommer også til å ha mye moro med alt mulig annet tull frem til da. Hvis vi sier det tar ca 30 timer å nå sentrum av universet (som igjen bare er et vagt overslag) ser jeg ikke bort fra at jeg bruker minst det tidobbelte på alt mulig annet. For meg er spillet over når jeg er lei. Verken før eller etter. :)

jajo.....først og fremst er jeg en mmo spiller (spilt og spiller wow) så jeg liker spill som ikke har en ende. Dvs spill som hele tiden gir ut "nytt end-game". Nå vet jeg ikke om dem kommer til å legge mer End-game til nomansky, men det er jo ihvertfall in-i-tiden å gjøre det. Ser ut fra denne (http://www.polygon.com/features/2016/8/9/12408750/no-mans-sky-first-impressions-review-preview-10-hours) artikkelen at spillet først og fremst er "survival-spill" men.....jeg har uansett lyst å spille det....men vet ikke helt hvorfor;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...