Gå til innhold

Nvidia har lansert Titan X – et grafikkort med superkrefter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den setter 80 grader som target, så med mindre du gjør noe vil den alltid være 80 grader.

 

 

Ser ut som det bare er i Norge og Sverige det er tomt på lager.  

 

Tek.no publiserte i artikkelen tilhørende denne forumtråden at Nvidia Titan X har en veiledende pris på 12 999 kroner i Norge, og det var før det ble lagt ut for salg fra Nvidia. Lurer på hvem som har fortalt de prisen hvis det skal vise seg at Nvidia egentlig ikke sender til Norge.  

Bare folk i Norge og Sverige som har penger til å kjøpe :p (Sier jeg som sitter på GTX 660)

 

Regner med tek.no spurte Nvidia, Komplett eller lignende om hva den skulle selges for, og fikk svar derfra. Som journalister så har de jo kontakter hos diverse selskaps kontorer i Norge, der de kan ringe og spør om ting.

Lenke til kommentar

 

 

For min del bestilte jeg kortet 4. aug. fra www.nvidia.no og fikk kortet levert på døra i går kveld (10 aug).

...da forventer vi benchmarks fra deg asap :D

Fair enough, det ;)

Har akkurat fått satt det inn i maskinen (og byttet ut 2x970)

Foreløpig vil jeg si det performer etter forventningene, men ser av 3DMark at min CPU trekker scorene ned (har 4790K på 4,8 GHz)

 

Fire Strike - 20033

Fire Strike Ultra - 6592

Time Spy - 7991 (8933 graphics score)

 

Det er så langt jeg har fått testet....

Ellers ser jeg at tempen ligger litt ukomfortabelt høyt (rundt 80C) sammenlignet med mine gamle strix-kort

 

:)

Sjekket du med Nvidia at de betalte tollen på dette? Stod det noe på leveransen at det var betalt?

Lenke til kommentar

 

 

 

For min del bestilte jeg kortet 4. aug. fra www.nvidia.no og fikk kortet levert på døra i går kveld (10 aug).

...da forventer vi benchmarks fra deg asap :D
Fair enough, det ;)

Har akkurat fått satt det inn i maskinen (og byttet ut 2x970)

Foreløpig vil jeg si det performer etter forventningene, men ser av 3DMark at min CPU trekker scorene ned (har 4790K på 4,8 GHz)

 

Fire Strike - 20033

Fire Strike Ultra - 6592

Time Spy - 7991 (8933 graphics score)

 

Det er så langt jeg har fått testet....

Ellers ser jeg at tempen ligger litt ukomfortabelt høyt (rundt 80C) sammenlignet med mine gamle strix-kort

 

:)

Sjekket du med Nvidia at de betalte tollen på dette? Stod det noe på leveransen at det var betalt?

 

Sjekk faktura! Fremgår norsk mva på den skal du ikke betale norsk mva. Er selger norsk?

 

(Det er til info ikke toll på skjermkort, kun mva.)

Endret av skripis
  • Liker 1
Lenke til kommentar

15-16K?

 

Fyfan.

 

Så lenge det finnes folk som er villige til å betale slike priser, så vil nVidia bare fortsette, og også øke dem senere. Ingen tvil om at GTX 1070 er det mest fornuftige å kjøpe hvis man ønsker seg god ytelse, men også innenfor rimelighetens grenser. Redd for at 1080Ti også vil koste en del, 9500 kr er ikke utenkelig.

Lenke til kommentar

Personlig er en sum over 5000 langt utenfor det jeg ønsker å betale for et skjermkort og absolutt ikke en god investering for min del om man kan få omtrent denne ytelsen om et eller 1 1/2 år senere til en langt lavere pris.

 

Men nå er jo også dette kortet begrenset til en svært liten andel av forbrukerne og helt greit til dem, personlig har jeg ikke bra nok skjerm eller pc til å utnytte et slikt kort ( sier seg selv at man ikke prøver engang å putte en slik i en grei httpc der cpu er bra nok ) . 

 

Om penger ikke er en begrensning og du har bra nok pc så er jo dette et løp og kjøp kort for alle som er entusiaster og må vise at de har det beste, i praksis utenom noen svært få spill er det vel få plasser det man virkelig behøver dette toppkortet enda.

Lenke til kommentar

 

15-16K?

 

Fyfan.

 

Så lenge det finnes folk som er villige til å betale slike priser, så vil nVidia bare fortsette, og også øke dem senere. Ingen tvil om at GTX 1070 er det mest fornuftige å kjøpe hvis man ønsker seg god ytelse, men også innenfor rimelighetens grenser. Redd for at 1080Ti også vil koste en del, 9500 kr er ikke utenkelig.

 

Hvis komplett tar 15-16K og Nvidia selv selger det for 13K, så kan du ikke akkurat skylde på Nvidia for høye priser :p

 

Titan er jo egentlig ikke spillkort, men de gjør det best i spill. Den er ikke priset etter hva spillkort går for, den er priset etter hva bedrifter kjøper GPUer for, til helt andre formål enn spill. Går ikke an å klage på prisen på Titan basert på hvor mange fps den får i Battlefield.

 

1080 går jo får 1500 kr mer enn 980 gjorde når den hadde høy pris. Si at GTX 980 Ti var på rundt 7000 kr. Det blir isåfall 8500 kr da. Tror det blir litt vel mye at den skal strekke seg helt til 9500 kr. Når første Titan kom ut, så gjorde det ikke noe med prisene på de vanlige GeForce kortene. De gikk faktisk ned. Hvertfall for GTX 970.

Lenke til kommentar

Hvis komplett tar 15-16K og Nvidia selv selger det for 13K, så kan du ikke akkurat skylde på Nvidia for høye priser :p

Komplett tar vel prisen de føler de kan ta.

 

Titan er jo egentlig ikke spillkort, men de gjør det best i spill. Den er ikke priset etter hva spillkort går for, den er priset etter hva bedrifter kjøper GPUer for, til helt andre formål enn spill. Går ikke an å klage på prisen på Titan basert på hvor mange fps den får i Battlefield.

Sammenlignet med Tesla-kortene som ligger på rundt 60.000 - 80.000 kroner før rabatter så er 13.000 før rabatter billig for et Titan-kort.

 

For spillere så kommer det et "1080 Ti" om ikke så alt for lenge...

Lenke til kommentar

Sammenlignet med Tesla-kortene som ligger på rundt 60.000 - 80.000 kroner før rabatter så er 13.000 før rabatter billig for et Titan-kort.

For spillere så kommer det et "1080 Ti" om ikke så alt for lenge...

 

Ja for pro eller semi-pro folk, så er jo ikke prisen på Titan X høy. Bare at de fleste som kjøper Titan ER gamere, noe nVidia vet veldig godt. Det står jo fortsatt Geforce GTX på kortet...

 

Ja vi venter spent på 1080Ti. Må innrømme at jeg blir skuffa hvis de har kuttet mye på antall cuda cores. Men nVidia må jo kunne ha noe å gå på når Volta kommer, så noe 3840 cores ser vi nok ikke dette året på et gamer kort.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Jeg tror prisen blir nærmere 9-10K for TI. Kanskje 3200 cuda cores ellerno? 

 

Hvis det lander på rundt 10k, så kan man jo egentlig spørre seg om det i hele tatt er verdt pengene over et 1080 såfremt Ti versjonen lander midt imellom 1080 og Titan XP ytelsesmessig. 

 

Men hvis Komplett priser Titan XP til rundt 15 - 16K....

 

giphy.gif

Lenke til kommentar

Ja vi venter spent på 1080Ti. Må innrømme at jeg blir skuffa hvis de har kuttet mye på antall cuda cores. Men nVidia må jo kunne ha noe å gå på når Volta kommer, så noe 3840 cores ser vi nok ikke dette året på et gamer kort.

Volta blir presentert i mai neste år... Regn med første "GeForce" produkter neste høst! ;)

Volta blir også en større arkitekturel endring, så blir vanskelig å sammenligne "CUDA Cores".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...