Gå til innhold

Nvidia har lansert Titan X – et grafikkort med superkrefter


Anbefalte innlegg

Hvorfor skal NV bryte med all tidligere praksis og lansere to high-end kort samme år? Når de attpåtil har lite konkurranse, og 16/14nm kanskje må strekkes ut over 4-5 år?

Titan X (Maxwell) og 980 Ti ble lansert samme år... Mars og juni 2015

 

Hvis du har noe info jeg ikke har så er jeg veldig spent på hvorfor de endrer strategi, og hvordan de skal klare å fortsette å levere ytelsesøkning på 16/14nm i mange år fremover om de holder denne farten med bare måneder i mellom releases.

Som Maxwell viste kan du fint øke ytelsen med arkitekturtelle endringer.

Første Volta-produkter kommer neste år.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

980 Ti kom jo med omtrent like god fps i spill som forrige Titan. 1080 Ti kommer ikke til å skvise seg inn, det kommer til å være forbrukerversjonen av Titan X, ment for spill. Folk sier Titan x er så dyrt, men hvis du ser på compute kort, så er ikke prisen på Titan X så høy plutselig. Hvilken fps et kort får i spill er ikke det eneste målet på hvor godt det er.

Lenke til kommentar

Jeg regner ikke med Titan, av etter min mening åpenbare grunner. Men jeg skjønner at det kan tolkes feil.

 

NVidia har lansert et nytt high end kort i prisklassen $400-600, med 25+% økning, hvert år i 10+ år nå. Hvis du mener at de skal bryte denne trenden, og at 1080Ti kommer til høsten, så er jeg bare veldig nysgjerring på hvorfor. Dette er et veldig rart tidspunkt å øke takten på, når krymping av transistorer bare blir vanskeligere. NV er gode på arkitektur, men ikke _så_ gode.

Lenke til kommentar

Tallene ser bedre ut for Titan XP når man skriver i % ja, men om man får 43.2 fps eller 54.2 fps ved 4K, så synes ikke jeg det er verdt å hoppe i taket for. Som vi ser her :

 

post-10067-0-29872200-1470202554_thumb.png

 

Ikke til den prisen iallefall. Kommer det et 1080Ti kort med samme ytelse til like under ~9000 kr så skal jeg vurdere det, ellers tror jeg venter heller på Volta. Dessuten er jeg spent på hvordan Pascal/Volta skalerer med høyere minnebåndbredde som HBM2 gir oss.

Lenke til kommentar

Første ordentlige test av Titan X:

http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canucks-reviews/73148-nvidia-titan-x-12gb-performance-review.html

 

Ser ut til å overklokke bra.

Utdrag fra overklokking:

"from a percentage-based perspective it actually has the highest amount of overclocking headroom I’ve seen from any Pascal-based GPU"

"In short what you are seeing is a single TITAN X achieve performance levels that almost approach two GTX 1080’s in SLI"

Endret av experten
Lenke til kommentar

Ikke noe spesielt overraskende at det havna på den prisen nei. Tippa litt på 12k, så bomma ikke med mye. Noen her som har hørt noe mer om 1080Ti? Pris og specs? Kommer nok til å bli et 3-parts av det tenker jeg. Om Gainward lager et tilsvarende v sin 980Ti GHZ ed. Så sier jeg ikke nei?

Lenke til kommentar

 

Glem Amd Vega, kjøp Titan Xp for konge ytelse noen år fremover :)

Frem til neste år mener du :p
For oss ja, men kan ikkje tro at Vega skal yte bedre enn TXP, så å vente på TXP ytelse et halvt år+ for noen tusenlapper mindre er ikkje verdt det.

 

Gøy å tenke slik :D

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Jeg er utrolig nok enig med deg her, så lenge man spiller mye.

 

MEN mitt problem er skjermsituasjonen. Jeg synes ikke ytelsen med single GPU på 4K skjermer er bra nok, og det finnes ikke gode alternativer til min gamle 30" 2560x1600 utenom 30"+ 4K skjermer. 1080 GTX holder fint til 1600p. Kraftig irriterende :p

Endret av Ziff
Lenke til kommentar

Nizzen : Titan XP skriker mer etter en vannblokk enn det 1080 gjør, og siden jeg er en 'luft-mann', så venter jeg nok på 3. parts kort med samme ytelse som Titan XP (1080Ti).

 

Mulig jeg husker feil, men sa ikke nVidia noen måneder før Pascal kom, at alle Pascal kort skulle også komme med custom kjølere ala Gaming X osv og ikke bare FE kjøleren....? Det innebærer da også Titan XP.... Kan hende de ombestemte seg da.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Mulig jeg husker feil, men sa ikke nVidia noen måneder før Pascal kom, at alle Pascal kort skulle også komme med custom kjølere.

Ikke vet jeg :) Men første jeg tenkte på da jeg las kommentaren din var at Nvidia er noen luringer ;) Kanskje de sa noe med at alle GTX Pascal kort... ?

 

Vi får se ja :) Men da kommer de vel ikke til salgs kun fra Nvidia?

 

Redigert: Det hindrer vel ikke 3. parts produsenter å lage kjøler i tilfelle de ikke får solgt de montert på kortet? Kommer vel til å bli marginalt marked, da ikke mange tør å bryte garantien på et så dyrt kort :)

Endret av Knutgrus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...