Gå til innhold

Ytring (del av NrK) trykke kun meningene til "progressive" på folk


Gjest Bruker-406935

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-406935

Ytring, som er en del av NrK, er ekstremt partisk. De fleste artikklene som blir skrevet er av folk som kaller seg "progressive" (viktig å ikke blande disse med de på 30-tallet), som er ekstremt opptatt av rase og kjønn. De er feministiske og er som regel mot folk av Europeisk opphav.

 

Det synes jeg er ekstremt synd, fordi det blir betalt av skattebetalere. At disse skal snakke stygt og drive propagandaen sin i beste sendetid.

 

besøk dem på www.nrk.no/ytring

 

Hva synes dere om det her?

Endret av Bruker-406935
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-406935

Folks meninger er partiske? Jeg ser ikke helt hvor denne propagandaen kommer inn, men kan si meg enig i at innholdet er noe i overensstemmelse med standard politiske meninger, og ikke viser så mye fra alternative politiske bevegelser.

 

Du forstår vel at de velger ut de artiklene de trykker? Hva som er standard politiske meninger er i konstant fluktuasjon, og det er ikke opp til offentlig media å tvinge det de mener er riktig på folk. Hvorfor skal feminisme (som i dag skader samfunnet fordi kvinner ikke blir diskriminerte i dag, og leder an på alle gode livsstatistikker) og å mislike nordmenn eller andre av Europeisk avstamming være standard for folk i dag?

 

Alle kjønn og rase ideologier burde bort, kastet på skraphaugen, og vi burde fokusere på det som hjelper de som lever her.

Endret av Bruker-406935
Lenke til kommentar

Ytring, som er en del av NrK, er ekstremt partisk. De fleste artikklene som blir skrevet er av folk som kaller seg "progressive" (viktig å ikke blande disse med de på 30-tallet), som er ekstremt opptatt av rase og kjønn. De er feministiske og er som regel mot folk av Europeisk opphav.

 

Det synes jeg er ekstremt synd, fordi det blir betalt av skattebetalere. At disse skal snakke stygt og drive propagandaen sin i beste sendetid.

 

besøk dem på www.nrk.no/ytring

 

Hva synes dere om det her?

 

Jeg leser svært mye av det som publiseres på Ytring, og Ytring har etter min mening både vid tematisk omfang og også politisk stor spredning. Det er ikke slik at det er mengder av "ytringer" om feminisme og mot europeisk opphav. Det er faktisk lite mindretall. Jeg gikk gjennom noe over  100 ytringer som finnes direkte på https://www.nrk.no/ytring/, og kunne finne 5 - 6 som har noe med feminisme eller innvandring/asylpolitikk å gjøre. F.eks er det 8 ytringer om norsk helsevesen, 

 

Det er ellers ingenting her som blir betalt av skattebetalerne, driften av nettsidene og Ytring sin redaksjon blir finansiert av "fjernsynslisensen". Selv om det i realiteten er alle som eier hva som defineres som en "fjernsynsmottaker", er det langt fra synonymt med å være skattebetaler. De som skriver en "ytring" får ikke betalt. Ytring kan sammenlignes med leserbrev i avisene på mange måter.

 

At man kan oppfatte en viss grad av konformitet i forhold til det aksepterte forstår jeg godt, særlig om man politisk og holdningsmessig befinner seg forholdsvis langt til høyre. Men det tviler jeg på skyldes sensur i Ytring redaksjonen. Det skyldes nok hvilke grupper som tradisjonelt har velger å bruke dette som ytringsform, det er nemlig ikke journalister, men politikere i de større partiene og akademika. I tillegg personer som representerer større organisasjoner (kommersielle og frivillige). Dette gir klart en konformitet, og akademika er nok noe mer venstretungt en resten av samfunnet.

 

Om det hadde vært bevisst sensur knyttet til hva som ble publisert på Ytring, da hadde det nok vært store medieoppslag om dette.

 

Personlig er jeg av den oppfatning at mener man at gitte syn ikke blir reflektert i debatten, ja da har man en plikt til å komme med disse synene i debattene. På en saklig måte, enten via kommentarer eller å skrive en ytring.

 

@blinc: Din påstand er faktisk beviselig feil. Frank Aarebrot gjør ved hver stortingsvalg en undersøkelse om hva journalister og redaktører har stemt. Ved valget i 2013 ville de gitt borgerlig flertall på Stortinget, kilde http://www.aftenposten.no/kultur/Borgerlig-flertall-blant-norske-journalister-119985b.html. Så journalistene er nok mer representative enn de fleste tror.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ytring, som er en del av NrK, er ekstremt partisk. De fleste artikklene som blir skrevet er av folk som kaller seg "progressive" (viktig å ikke blande disse med de på 30-tallet), som er ekstremt opptatt av rase og kjønn. De er feministiske og er som regel mot folk av Europeisk opphav.

 

Det synes jeg er ekstremt synd, fordi det blir betalt av skattebetalere. At disse skal snakke stygt og drive propagandaen sin i beste sendetid.

 

besøk dem på www.nrk.no/ytring

 

Hva synes dere om det her?

 

 

Har du noen eksempler på hva du synes er provoserende?

 

Provoserer dette deg:

 

https://www.nrk.no/ytring/nar-norske-kvinner-kjoper-sex-1.13032211

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...