Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Flytte til Grønland?


Anbefalte innlegg

Hei.

Nå har det seg sånn at jeg har skaffet meg rom på bofellesskap på Grønland. Er ikke fra Oslo, så da jeg anskaffet det var jeg rett og slett ikke klar over hva gjorde?! Vil si at jeg angrer en smule for å si det mildt. Var og gikk rundt på Grønland i dag og det var bokstavelig talt svartmalt der. Er selv en norsk etnisk blond kar, så vil si at jeg skilte meg ut av mengden... 

Så det jeg lurer på er om jeg rett og slett har skutt meg selv i foten med å flytte til akkurat Grønland og burde jeg til hælvette komme meg ut av kontrakten? 

Vil folk i det hele tatt våge å besøke meg? Hva slags type folk bor der annet enn utlendinger, finnes det for eksempel helt normale etiske norske der hvis man ser bort ifra såkalte kunstnere, hipstere og generelt spesielle folk?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, Grønland er et fint sted. Et av mine favorittsteder i Oslo. Det er noe av det aller mest sentrale du får i Oslo. 

 

Men jeg tror at du bør komme deg vekk ja og det fort som svint. Det er på generelt grunnlag i og med at du kun kan kategorisere etnisk norske som "normale", da har du ingenting å gjøre i Oslo.

 

Hva slags type folk bor der annet enn utlendinger, finnes det for eksempel helt normale etiske norske der hvis man ser bort ifra såkalte kunstnere, hipstere og generelt spesielle folk?

 

 

 

Siden brukernavnet ditt er "Jesusergod" tipper jeg du kommer fra Bibelbeltet og jeg ønsker deg lykke til videre i livet ditt der, vi trenger deg egentlig ikke her i Oslo. 

Støtter McDonalds fyren her. Pell deg vekk til Vardø, finnes mange etniske norske der, hvis det er kun sånne du leter etter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Støtter McDonalds fyren her. Pell deg vekk til Vardø, finnes mange etniske norske der, hvis det er kun sånne du leter etter.

Vardø er sikkert greit, med mindre h*n er anti både samer (etnonymer) og innflyttere der. Jeg trodde at dersom man ville bo sammen med etninske nordmenn, flyttet man til Torrevieja. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har bodd på både Tøyen og Grønland. Aldri hatt noe problemer. Aldri blitt truet med kniv, fått slengt kommentarer mot o.s.v. meg av en innvandrer når jeg bodde på Grønland (selv når jeg sjangla hjem full midt på natta fra Løkka eller sentrum). Men når jeg dro hjem til Tøyen en gang ble jeg truet av en hvit nordmann som absolutt skulle ha pengene mine, heldigvis så han politiet kom å stakk av med en gang. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bodde selv i Gamlebyen for noen år siden, rett ved Grønland. En av de mest levende bydelene i Oslo. Skjer også mye i den retningen av byen fremover, både med infrastruktur og eiendom. Populært område hvor prisene er på god vei opp.

 

Et område du garantert hadde trives godt i hvis du var mindre fordomsfull, litt mer sympatisk og ikke rasist. Gjelder forsåvidt hele byen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...