Gå til innhold

Diskusjon rundt Battlefield 1


Anbefalte innlegg

En ting jeg har lurt på siden BF2 er hvorfor de har gått bort fra at man kan skade egne spillere og at dette nå kun eksisterer på hardcore? I BF2 fungerte det jo slik at man faktisk måtte være litt taktisk når man spammet kuler eller eksplosiver. Det er ganske idiotisk når man kan spamme ned et flagg med artilleri fra luftskip/tog/skip eller gass mens egne spillere kan løpe rundt der uten ulempe.

 

Jeg spillte vel et par tusen timer på Karkand uten frendly fire. Etter som jeg kan huske, så spillte jeg mest "ikkje-hardcore".  Tv2 servere og .nl servere

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

En ting jeg har lurt på siden BF2 er hvorfor de har gått bort fra at man kan skade egne spillere og at dette nå kun eksisterer på hardcore? I BF2 fungerte det jo slik at man faktisk måtte være litt taktisk når man spammet kuler eller eksplosiver. Det er ganske idiotisk når man kan spamme ned et flagg med artilleri fra luftskip/tog/skip eller gass mens egne spillere kan løpe rundt der uten ulempe.

Battlefield 4 har classic mode hvor du har friendly fire, ingen health regeneration, lader du et halvt magasin så mister du resterende kuler osv. Bare å følge med i timen ;).

http://battlefield.wikia.com/wiki/Classic_Mode

 

Er vell ikke umulig at battlefield 1 har en classic mode også, men jeg har hatt en god pause fra bf1 nå, så jeg er ikke sikker på det.

 

 

Er det mange servere som kjører dette da?

Lenke til kommentar

 

 

En ting jeg har lurt på siden BF2 er hvorfor de har gått bort fra at man kan skade egne spillere og at dette nå kun eksisterer på hardcore? I BF2 fungerte det jo slik at man faktisk måtte være litt taktisk når man spammet kuler eller eksplosiver. Det er ganske idiotisk når man kan spamme ned et flagg med artilleri fra luftskip/tog/skip eller gass mens egne spillere kan løpe rundt der uten ulempe.

Battlefield 4 har classic mode hvor du har friendly fire, ingen health regeneration, lader du et halvt magasin så mister du resterende kuler osv. Bare å følge med i timen ;).

http://battlefield.wikia.com/wiki/Classic_Mode

 

Er vell ikke umulig at battlefield 1 har en classic mode også, men jeg har hatt en god pause fra bf1 nå, så jeg er ikke sikker på det.

 

 

Er det mange servere som kjører dette da?

 

Godt spørsmål, jeg har ikke spillet battlefield 4 siden i vår tror jeg. Patchen med classic mode kom jo ut i 2014, så det er god sjanse for du er noe sent ute. Men poenget er at det har vært server / Battlefield spill med slike regler etter battlefield 2.

Husker jeg spillet en del classic mode i bf4 når det først kom ut, det var veldig gøy.

Endret av Bendorama
Lenke til kommentar

 

Jeg liker ikke killsystemet. Hvor er vinduet som viser hvem som drepte hvem? Det likte jeg.

 

Håper ikke det er kill log du snakker om? Den som er oppe i høyre hjørnet, fordi den er det bare å stikke nesen inn i options så finner man den med en gang :

https://www.battlefield-inside.de/wp-content/uploads/2016/11/wjZn11.gif

 

Vil si den er mye bedre en battlefield 4 sin også siden du kan velge om du vil se "All, team, squad eller nearby" nearby er jo stilig da du kun får opp kill log når noen har blitt drept i en vis omkrets av deg selv og du har da muligheten til å vite at fiende er i nærheten.

Jo kill log. Takk!

 

 

 

Spilte BF1 i går. Fantastisk, var i en squad der to brukte mic og snakket sammen. Opererte faen som en ordentlig squad og hjalp hverandre og tok flagg. Megakos! Var to amerikanere. Ingen i høy rank så det var gøy.

 

Forøvrig, Suez er et drittmap. At de har det er helt utrolig. Flatt som Danmark, uten fly, smalt som en fyrstikk. Har fienden B, altså midterste, som forøvrig er på en liten høyde i forhold til A, er det piss vanskelig å komme seg forbi. Eneste er med hest og eventuelt tog.

 

Når vi snakket om toget som man får, er det bare meg eller er det sånn 6/10 ganger så er det en apekatt som hopper i toget som sjåfør, og så bare STIKKER? Toget står dødt og ikke en dritt skjer, men å være først inn og ta førersetet - det skulle han(/hun)!

 

En ting til. Er alle DICE servere uten noe som helst ban-kontroll eller admin som sjekker?

Spilte med en aimbotter i går, var jo kos.

Lenke til kommentar

Haha har de enda ikke fikset det.

Er jo sånn på BF4 helt siden det kom, offisielle EA servere kjører ikke plugins som fairfight og pbban.

Hackere bare ELSKER slike servere da de er eneste som ikke banner dem.

Hjelper jo heller ikke nevneverdig at bf4db eieren ga alle fingeren og stakk uten et ord. Likte spesielt at de åpnet siden en liten uke med en ny donasjon side for å virke til at de bare trengte penger, for også legge ned siden igjen kort etterpå flere server hadde donert, da for godt.

 

Selv om jeg var litt skeptisk til bf4db da jeg ikke tror alle som ble bannet faktisk hacket. I og med at jeg var med å ledet en av de enda desidert mest active No levolution serveren så såg jeg flere ganger at det var ikke spesielt vanskelig for founder eller ledere av serveren til å overtale en bf4db admin til å banne noen ut i fra runde rapporter og personlig følelse.

 

Så vidt jeg vet så endte enkelte bf4db bans i EA stat reset også + man var bannet fra alle server som brukte bf4db basen.

Lenke til kommentar

Fairfight er heller ikke bare bans. Kan like godt bli kicket eller bannet fra den serveren, mange årsaker.

Noen vanlige er glitching eller opphold i restricted area, områder man ikke får lov til å bruke på diverse baner.

Har hendt mange ganger at jeg har sagt på en server at han og han hacker, men er aldri noen som tror på meg.

5 minutter senere stod det i chatten "Fairfight banned XXX", da snudde det litt. Merkverdig mange som tror det ikke fins folk som jukser.

Det vil alltid finnes, og de vil ødelegge spill enten helt eller delvis.

Lenke til kommentar

Fairfight er heller ikke bare bans. Kan like godt bli kicket eller bannet fra den serveren, mange årsaker.

Noen vanlige er glitching eller opphold i restricted area, områder man ikke får lov til å bruke på diverse baner.

Har hendt mange ganger at jeg har sagt på en server at han og han hacker, men er aldri noen som tror på meg.

5 minutter senere stod det i chatten "Fairfight banned XXX", da snudde det litt. Merkverdig mange som tror det ikke fins folk som jukser.

Det vil alltid finnes, og de vil ødelegge spill enten helt eller delvis.

I BF4 var det ikke alle serverene som hadde Fairfight, så visst du ble Fairfight bannet kunne du bare finne en server som ikke hadde den pluginen. I BF1 så blir du bannet fra alle serverene siden alle kjører Fairfight. Visst du glitcher/aka oppholder deg på en plass som du egentlig ikke skal kunne være på, så må Admin fysisk kicke eller banne deg fra serverene, noe som ikke er mulig den dag i dag siden Amins har mistet muligheten for å kicke eller banne spillere.

 

Fairfight etter det jeg har blitt forklart fungerer sånn at den ser etter om du har uvanlig høy K/D, Accuracy, Headshots etc, så ved å skyte noen kuler i bakken nå og da, så kan det være at du slipper unna med å bruke aimbot. Så vi trenger virkelig servere med gode og aktive Admins som kan holde serverene rene 

Lenke til kommentar

 

 

Jeg liker ikke killsystemet. Hvor er vinduet som viser hvem som drepte hvem? Det likte jeg.

Håper ikke det er kill log du snakker om? Den som er oppe i høyre hjørnet, fordi den er det bare å stikke nesen inn i options så finner man den med en gang :https://www.battlefield-inside.de/wp-content/uploads/2016/11/wjZn11.gif

Vil si den er mye bedre en battlefield 4 sin også siden du kan velge om du vil se "All, team, squad eller nearby" nearby er jo stilig da du kun får opp kill log når noen har blitt drept i en vis omkrets av deg selv og du har da muligheten til å vite at fiende er i nærheten.

Jo kill log. Takk!

Spilte BF1 i går. Fantastisk, var i en squad der to brukte mic og snakket sammen. Opererte faen som en ordentlig squad og hjalp hverandre og tok flagg. Megakos! Var to amerikanere. Ingen i høy rank så det var gøy.

Forøvrig, Suez er et drittmap. At de har det er helt utrolig. Flatt som Danmark, uten fly, smalt som en fyrstikk. Har fienden B, altså midterste, som forøvrig er på en liten høyde i forhold til A, er det piss vanskelig å komme seg forbi. Eneste er med hest og eventuelt tog.

Når vi snakket om toget som man får, er det bare meg eller er det sånn 6/10 ganger så er det en apekatt som hopper i toget som sjåfør, og så bare STIKKER? Toget står dødt og ikke en dritt skjer, men å være først inn og ta førersetet - det skulle han(/hun)!

En ting til. Er alle DICE servere uten noe som helst ban-kontroll eller admin som sjekker?

Spilte med en aimbotter i går, var jo kos.

Mulig eg ikkje har oppdaget det, men tror ikkje du kan velge hvilket sete du skal inn i i toget.

Dermed så er det mange som stikker om de havner i førersete.

Og det er jo bare for din del å ta førersete om du vil flytte toget.

 

Og eg digger Suez, må virkelig kjempe for å få fatt i flaggene om en ligger litt bakpå.

Digger de rundene laget har ligget noen ticks bak, også ender vi opp med å vinne pga aktivt spill.

 

Og det som er det artigste med det kartet er at hvis du og eg par til klarer å ta ett flagg i andre enden så kan det alene snu hele runden om flere pp laget bruker den muligheten

Lenke til kommentar

Noen som vet om det er mulig å forandre på vanskelighetsgraden på campaginen? Søkte litt rundt på Google men fant ingenting.

Ja. Du velger selv vanskelighetsgrad

 

Det vil si? Når/hvor gjør jeg det? Dette er på PS4

 

 

How do I change the difficulty setting to easy on battlefield 1?(Playstation)

Det aller første søkeresultatet på google.

Endret av Bendorama
Lenke til kommentar

Såå, sikkert feil tråd, men vil bare ha ett kjapt svar og regner med eg finner det her blant dere.

 

Har greid k.kstykke å skade pekefingen. 

Fingen fungerer i innerste leddet, men får ikkje bøyd den og evig med trykking vil gjøre vondt etterhvert.

 

Ergo, eg får ikkje spillt bf1 når eg har ledig tid  :eek:

 

Men, eg kjøpte ny mus nylig, og der har eg eg sånn macro knapp. 

Uten å ha helt sett så altfor mye på det så har eg forstått det sånn etter litt googling at eg kan få en knapp til å repetere klikk ved å holde den inne. 

F.eks ved bruk av shotguns. 

Er ikkje for verken hastighet eller presisjon.

 

Dette har eg forstått at er lite populært og mest sannsynlig ikkje godtatt hos EA, stemmer dette ? 

 

Men det stod og hos EA at eg ikkje hadde lov til å bruke software som fremmet min prestasjon, vil det også si at eg feks ikkje har lov til å tilegne en ekstra "venstre museklikk" knapp på musen min slik at eg eventuellt kan veksle mellom f.eks tommel og venstre finger ?

 

Skulle gjerne gjort det med tanke på vanlig surfing også, men vil nødig glemme den funksjonen og at fairfight eller hva det heter banner meg.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...