Gå til innhold

Her er el-sykkelen som danker ut Clas Ohlson og Biltema på pris


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

 

En litt grei måte å tenke på: Er Du i litt form klarer Du 200 W i en time, det blir samme energimenden som denne sykklen kan gi.

Ondabakken etterpå er jo gratis, og på flat veg får man ikke hjelp da farten er over 25 km/t.

 

5000,- blir 10 kr pr tur, om biltema sin virker 500 ganger uten vedlikehold, og den har jo litt mer utstyr (blutuut er bare tull i denne prisklassen).

Løp å kjøp og prøv ! 5000,- er ingen ting for å prøve, får knappest en tekniker på plass i 3 timer for det.

 

Obs ! Er De intresert i en 17 år gammel fullspesifisert K2 OZm i godt hold, ta kontakt.

 

Sykkling er forholdsvis risikabelt, og blir værre ved høg fart og konkuranse kjøring. Uten batteri har det en negativ påvirkning på miljøet, mat er dyrt CO^2 messig pr km.

Løyser du svetten i den grad att dusj og vask kommer i tillegg da vil dette utløse et energiforbruk ( les CO^2 ) på linje med en autonom bil med 6 personer som kjører over 30 km i en langt sikrere safere.

 

Når det ikkje er vinter er El-sykkel fantastisk til korte reiser, 10-40 km t/r. Gitt at man har en motbakke, eller lett bris eller mer imot.

 

Piggdekk bremser svert bra med låst forhjul, om farten ikke er høg. Militærutgåvene til JAWA er jo bare kjekt, kansje det er mulig å få til på sykkel.

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar

Det er jo bare tull å slå i bordet med lav pris når man glemmer å ta hensyn til frakt, mva, fortolingsgebyr og ikke minst manglende reklamasjonsmuligheter om det skulle skje noe med den. Biltemasykkelen dere påstår er danket ut på pris er faktisk den som danker ut Xiaomi-sykkelen på pris når man tar med alt dette. Med andre ord, misvisende overskrift!

 

Redigert: Jeg ble vist slått på målstreken med den kommentaren. Godt vi er flere som reagerer på tullete prissammenligning, Ozelot. :thumbup:

Endret av Simen1
  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

 

Hvorfor sammenlignes denne med sykler du kan få kjøpt i norge?

Prisen på 3900,- er også helt feil da du må reise til kina for å kjøpe den,eller få moms + frakt + toll om den selges på nett...

Og det må også ta hensyn til at den er for det kinesiske markedet. Jeg er blitt fortalt at hjemmemarkedet er det som var for dårlig for DX. Om disse ryktene stemmer er en annen sak, men jeg tror ikke man kan forvente norsk standard på kvaliteten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hvorfor sammenlignes denne med sykler du kan få kjøpt i norge?

Prisen på 3900,- er også helt feil da du må reise til kina for å kjøpe den,eller få moms + frakt + toll om den selges på nett...

Og det må også ta hensyn til at den er for det kinesiske markedet. Jeg er blitt fortalt at hjemmemarkedet er det som var for dårlig for DX. Om disse ryktene stemmer er en annen sak, men jeg tror ikke man kan forvente norsk standard på kvaliteten.

DX, og så hva ?

Setningen er litt uklar. Og NS, vi lager jo ikke sykler, nu.

Lenke til kommentar

Det er jo bare tull å slå i bordet med lav pris når man glemmer å ta hensyn til frakt, mva, fortolingsgebyr og ikke minst manglende reklamasjonsmuligheter om det skulle skje noe med den. Biltemasykkelen dere påstår er danket ut på pris er faktisk den som danker ut Xiaomi-sykkelen på pris når man tar med alt dette. Med andre ord, misvisende overskrift!

 

Redigert: Jeg ble vist slått på målstreken med den kommentaren. Godt vi er flere som reagerer på tullete prissammenligning, Ozelot. :thumbup:

 

Det er fullstendig feil å sammenligne denne med Biltema-sykkelen. Biltema-sykkelen er 22 kg. Denne sykkelen er 14,5 kg. Biltema-sykkelen har vel litt større batteri, men det forklarer neppe mer enn ett av disse kiloene. Hvis det er noe som koster mye på en sykkel, så er det reduksjon av vekt. Enkelte er villige til å legge 1500,- i en setepinne i karbon for å spare ca 80-100 grams vekt...;) Litt tøvete sammenligning, men å redusere vekten på en sykkel fra 22 kg til 14.5 kg koster mye penger.

 

Xiaomi har en rekke kvalitetsprodukter (som dessverre er vanskelig å få tak i i Europa). Selvsagt er prisen på 3.900 alt for lav, siden den (som du sier) ikke tar med frakt, toll, mva etc. Jeg tror imidlertid det er umulig å finne en sykkel med disse spesifikasjonene for under 10.000,- i Norge. Kanskje må man nærmere 20.000,-.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er jo bare tull å slå i bordet med lav pris når man glemmer å ta hensyn til frakt, mva, fortolingsgebyr og ikke minst manglende reklamasjonsmuligheter om det skulle skje noe med den. Biltemasykkelen dere påstår er danket ut på pris er faktisk den som danker ut Xiaomi-sykkelen på pris når man tar med alt dette. Med andre ord, misvisende overskrift!

 

Redigert: Jeg ble vist slått på målstreken med den kommentaren. Godt vi er flere som reagerer på tullete prissammenligning, Ozelot. :thumbup:

 

Det er fullstendig feil å sammenligne denne med Biltema-sykkelen. Biltema-sykkelen er 22 kg. Denne sykkelen er 14,5 kg. Biltema-sykkelen har vel litt større batteri, men det forklarer neppe mer enn ett av disse kiloene. Hvis det er noe som koster mye på en sykkel, så er det reduksjon av vekt. Enkelte er villige til å legge 1500,- i en setepinne i karbon for å spare ca 80-100 grams vekt...;) Litt tøvete sammenligning, men å redusere vekten på en sykkel fra 22 kg til 14.5 kg koster mye penger.

 

Xiaomi har en rekke kvalitetsprodukter (som dessverre er vanskelig å få tak i i Europa). Selvsagt er prisen på 3.900 alt for lav, siden den (som du sier) ikke tar med frakt, toll, mva etc. Jeg tror imidlertid det er umulig å finne en sykkel med disse spesifikasjonene for under 10.000,- i Norge. Kanskje må man nærmere 20.000,-.

Det Du skriv er eit paradoks i forhold til menneskjevera, og BMI

 

Og trykker De på linken til biltema i artiklen, ja da vil De også se det umulege. Stå på.

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar

Veldig bra konsept. Små hjul, lav vekt, sammenleggbar, elmotor fremme. Mer av dette takk.

 

Konseptet er muligens bra, men som en utprøving av El-sykkel hadde eg gått for biltema sin. Denne kinasykklen er beregnet for 60 kg ikke 120.

Litt større hjul, skjermer, lys og lastemuligheter teller positivt. At den veg 6 kg mer gjør ingen ting, den har jo 20% større batteri.

 

En billig el-sykkel er svert kjekt å ha med tanke på tjueri. Uten ladeagregatet og nøklene har den så å si ingen verdi for en tyv.

Eg har en kurant sykkel for tyver, som lett vil kunne selges for 20 000 +, den gir sultne blikk fra bransjefolk. Således er det et problem.

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

 

Det er jo bare tull å slå i bordet med lav pris når man glemmer å ta hensyn til frakt, mva, fortolingsgebyr og ikke minst manglende reklamasjonsmuligheter om det skulle skje noe med den. Biltemasykkelen dere påstår er danket ut på pris er faktisk den som danker ut Xiaomi-sykkelen på pris når man tar med alt dette. Med andre ord, misvisende overskrift!

 

Redigert: Jeg ble vist slått på målstreken med den kommentaren. Godt vi er flere som reagerer på tullete prissammenligning, Ozelot. :thumbup:

 

Det er fullstendig feil å sammenligne denne med Biltema-sykkelen. Biltema-sykkelen er 22 kg. Denne sykkelen er 14,5 kg. Biltema-sykkelen har vel litt større batteri, men det forklarer neppe mer enn ett av disse kiloene. Hvis det er noe som koster mye på en sykkel, så er det reduksjon av vekt. Enkelte er villige til å legge 1500,- i en setepinne i karbon for å spare ca 80-100 grams vekt...;) Litt tøvete sammenligning, men å redusere vekten på en sykkel fra 22 kg til 14.5 kg koster mye penger.

 

Xiaomi har en rekke kvalitetsprodukter (som dessverre er vanskelig å få tak i i Europa). Selvsagt er prisen på 3.900 alt for lav, siden den (som du sier) ikke tar med frakt, toll, mva etc. Jeg tror imidlertid det er umulig å finne en sykkel med disse spesifikasjonene for under 10.000,- i Norge. Kanskje må man nærmere 20.000,-.

Det Du skriv er eit paradoks i forhold til menneskjevera, og BMI

 

Og trykker De på linken til biltema i artiklen, ja da vil De også se det umulege. Stå på.

Biltema har to sammenlegbare el-sykler nå, er på 22 kg,- til 4990 (ca 4000,- eks mva) og en på 17,5 kg til 6990,-. Da er det vel mest korrekt å sammenligne den letteste med den som er nevnt i artikkelen, og da er prisen ganske fin. Tar man inn en containerlast med disse, blir ikke frakten så ille heller per stykk. Dog, skal du bestille bare en, så kan jo hende frakten blir noe dyr.

 

Men litt skal det vel være verdt at batteriet er skjult, fremfor på Biltema sin, som har en klump festet til ramma/seterøret.

 

:-)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Tøff sykkel, og blir liten nok til å ta med på tur hvis man skal på fjellet - i Kina. Rekkevidden er nok, som nevnt, optimistisk. Jeg har elsykkel selv som har ca 70km svett rekkevidde med 720Wh batteri.

Man kan vel regne ca 10km pr 100Wh.

Hvorfor så lav rekkevidde? jeg har ca 6 mil rekkevidde, og jeg er litt varm etter endt tur med 490Wh batteri...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Tøff sykkel, og blir liten nok til å ta med på tur hvis man skal på fjellet - i Kina. Rekkevidden er nok, som nevnt, optimistisk. Jeg har elsykkel selv som har ca 70km svett rekkevidde med 720Wh batteri.Man kan vel regne ca 10km pr 100Wh.

Hvorfor så lav rekkevidde? jeg har ca 6 mil rekkevidde, og jeg er litt varm etter endt tur med 490Wh batteri...

Det kommet rett og slett av at jeg er tung, og ikke spesielt god kondis. Testturen min var opp- og nedoverbakker, og totalvekt på 130kg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...