Gå til innhold

Reise til Donetsk, Ukraina


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det stemmer vist det..

 

Hvor får man ut rubl henne? skal være 1 uke i moskva og 1 uke i Donetsk. Begge bruker rubel. Er det lurest å da det ut i norge? Isåfall hvor får man det? eller er det best å ta ut fra en minibank i Russland?

Og hvor mye kontanter burde man ha med?

 

Har aldrig reist noe før.. tenker at jeg bør har minst 15000kr i russiske kontanter.

Lenke til kommentar

OK, du skal åpenbart reise fordi du har fått "god kontakt" med ei ukrainsk jente på nett. 

Jeg anbefaler deg _VELDIG_  å lese et par nettartikler og se en del dokumentarer om den Ukrainske businessen der før du setter deg på det Aeroflot-flyet. 

 

Til å begynne med denne dokumentaren fra Brennpunkt: https://tv.nrk.no/serie/brennpunkt/mddp11000115/17-02-2015 

Jeg kan supplere med mer om emnet dersom det skulle være ønskelig / nødvendig. 

Endret av Mchansern
  • Liker 6
Lenke til kommentar

OK, du skal åpenbart reise fordi du har fått "god kontakt" med ei ukrainsk jente på nett. 

Jeg anbefaler deg _VELDIG_  å lese et par nettartikler og se en del dokumentarer om den Ukrainske businessen der før du setter deg på det Aeroflot-flyet. 

 

Til å begynne med denne dokumentaren fra Brennpunkt: https://tv.nrk.no/serie/brennpunkt/mddp11000115/17-02-2015 

 

Jeg kan supplere med mer om emnet dersom det skulle være ønskelig / nødvendig. 

 

Stemmer, men er ikke noe romantisk. vi har snakket sammen på skype i 7 mnd. er en lærer som driver å lærer meg russisk. skulle egentlig 1 uke til moskva og 1 uke til sant peter. men etter hun fortalte meg at hun bodde i Donetsk så fant jeg ut at det kan bli en mer spennende å reise dit den siste uken.

Jeg er ikke ute etter noe forhold, å det tror jeg ikke hun er heller ;)

 

Den linken du sente funkerte ikke forresten :)

Lenke til kommentar

Varsellampene blinker så kraftig at man blir blendet.

forklar? : )

 

 

Ikke for å være slem, men etter min mening er:

 

 1 uke i Donetsk

 

og

 

Har aldrig reist noe før..

 

en fryktelig, fryktelig dårlig kombinasjon.

 

Ja jeg har hørt det, å jo mer familien å venner sier det er dumt, jo mer får jeg lyst til å gjøre det.. en uting jeg ikke blir kvitt.

 

  :devil:

Lenke til kommentar

Ja jeg har hørt det, å jo mer familien å venner sier det er dumt, jo mer får jeg lyst til å gjøre det.. en uting jeg ikke blir kvitt.

 

  :devil:

 

Det høres ærlig talt sabla umodent ut og tilsier bare i enda større grad at du bør slå fra deg hele greia.  Å legge sin aller første utenlandstur til en krigssone er vel omtrent så dust som det blir.

Lenke til kommentar

 

Ja jeg har hørt det, å jo mer familien å venner sier det er dumt, jo mer får jeg lyst til å gjøre det.. en uting jeg ikke blir kvitt.

 

  :devil:

 

Det høres ærlig talt sabla umodent ut og tilsier bare i enda større grad at du bør slå fra deg hele greia.  Å legge sin aller første utenlandstur til en krigssone er vel omtrent så dust som det blir.

 

No vart det mye negativitet her! :) akkurat no e det ikke mye farligere der en i Oslo fant eg ut... vest man hold seg i byen iværtfall

Lenke til kommentar

Hele opplegget virker suspekt. Det er mange nordiske menn som har dratt til Ukraina for å møte damer de har snakket med på nett. Faren for at du blir skuffet (og mange kroner fattigere) er veldig veldig stor.

Det er sikkert sant ;) Men er ikke noen jeg har møtt gjennom en dating side eller lignende. men gjennom en språk side. eneste vi har pratet om er språk, helt til for et par dager siden da det kom frem at hun bodde i Donetsk.

Lenke til kommentar

No vart det mye negativitet her! :) akkurat no e det ikke mye farligere der en i Oslo fant eg ut... vest man hold seg i byen iværtfall

 

 

Det er vel temmelig uinteressant hvordan tilstanden er der akkurat nå; det som betyr noe er hvordan det er i den uka du skal være der.  Donetsk var fredelig femte april 2014 også, men dagen etter var det full krig og til nå har rundt 10.000 mennesker blitt drept i Donbassregionen.  Konflikten er langt fra over og sjansen for at kamphandlingene, som fremdeles pågår, skal blusse opp igjen er anseelig.

 

Gjør som du vil, for all del, men jeg synes du fremstår som om du ikke har særlig peiling på hva som skjer i området og overhodet ikke har tenkt over de mulige konsekvensene.

Lenke til kommentar

 

 

No vart det mye negativitet her! :) akkurat no e det ikke mye farligere der en i Oslo fant eg ut... vest man hold seg i byen iværtfall

 

 

 

Det er vel så feil som du får det. 

 

https://www.nrk.no/urix/dette-er-dei-farlegaste-byane-i-europa-1.12823735 

 

Her er en liste over de sytten farligste byene i Europa. Vet du hva? Kyiv er på topp. Og den er _ikke_ i krigssonen du skal bevege deg inn i. Den er i den TRYGGE delen av Ukraina. 

Lenke til kommentar

 

 

No vart det mye negativitet her! :) akkurat no e det ikke mye farligere der en i Oslo fant eg ut... vest man hold seg i byen iværtfall

 

 

 

Det er vel så feil som du får det. 

 

https://www.nrk.no/urix/dette-er-dei-farlegaste-byane-i-europa-1.12823735 

 

Her er en liste over de sytten farligste byene i Europa. Vet du hva? Kyiv er på topp. Og den er _ikke_ i krigssonen du skal bevege deg inn i. Den er i den TRYGGE delen av Ukraina. 

 

Ja har sett den listen der, tror ikke det stemmer at det er så farlig. sjekket det ganske nøye. men blir også værende 3 dager i Kiev før jeg drar vidre til Donetsk. Så får se hvor "farlig" det er. 

Lenke til kommentar

 

No vart det mye negativitet her! :) akkurat no e det ikke mye farligere der en i Oslo fant eg ut... vest man hold seg i byen iværtfall

 

 

Det er vel temmelig uinteressant hvordan tilstanden er der akkurat nå; det som betyr noe er hvordan det er i den uka du skal være der.  Donetsk var fredelig femte april 2014 også, men dagen etter var det full krig og til nå har rundt 10.000 mennesker blitt drept i Donbassregionen.  Konflikten er langt fra over og sjansen for at kamphandlingene, som fremdeles pågår, skal blusse opp igjen er anseelig.

 

Gjør som du vil, for all del, men jeg synes du fremstår som om du ikke har særlig peiling på hva som skjer i området og overhodet ikke har tenkt over de mulige konsekvensene.

 

Blir å følge med situasjonen fremover så klart. å blir det full krig like før jeg har tenkt å dra så blir jeg jo ikke å dra dit.

Lenke til kommentar

Kan du snakke Ukrainsk eller Russisk? Hvor skal du bo? Hva skal du gjøre?
Er du avhengig av denne personen?
Har du tenkt på at du kan bli kidnappa og krevd løsepenger for?

 

På generell basis vil jeg si det er en dårlig ide..men om du har en veldig god plan bak dette og har gode svar på overnevnte er det iallefall noe bedre.

 

Min første reise alene, var til Israel, hvor jeg hadde kontakt med ei jente, og jeg hadde dessuten planlagt å jobbe frivillig på en militærbase. Hun jenta jeg hadde kontakt med svarte plutselig ikke lenger når jeg først var der.

Heldigvis hadde jeg forventet dette og ingen av planene mine dreide seg om henne. Dro til militærbasen og ble kjent med mage flotte folk(inkludert ei jente ;) ).

 

Men, nå tror jeg en Israelsk militærbase er tryggere enn krigssoner i Ukraina... Jeg hadde forberedt meg lenge og hadde på forhånd søkt både myndigheter og diverse. Jeg kunne litt hebraiske fraser, og dessuten visste jeg Israelere flest snakker godt engelsk. Det tror jeg ikke Ukrainere gjør - ved mindre de er unge.

Endret av Drogin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...