Gå til innhold

«Key account manager», «Senior vice president» eller noe helt annet? Hva er de mest meningsløse jobbtitlene?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Sivilingeniør

Alt som inneholder "president"

Alt med "vise" eller "vice"

Alt med HR (beklager, Stig)

Executive assistant (den kommer seg andre gang du leser den)

International advisor

Distriktsassistent (sic)

 

Det er bare å skaffe en konto på LinkedIn, så kommer den ene tittelen verre enn den andre i feeden din.

Lenke til kommentar

Jeg trenger ikke nevne noe navn, men jeg husker et firma jeg jobbet i som drev med teknologi, hvor en trio hadde smykket seg med titler som "Vice president" og "President", mens de øvrige ansatte hadde normale titler som "Systemutvikler". Det sprenger alle skalaer i pretensiøsitet og ignoranse når enkeltpersoner kaller seg president og lignende. Det viser at man tror man er så viktig og opphøyd at man knapt fungerer i samarbeid med sine "lakeier". Kanskje du kan bruke president og vice president i store bedrifter, men i vanlige norske bedrifter med 1-200 ansatte? Ikke faen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Disse eksemplene er bare småtterier i forhold til det vi finner hos den virkelige eliten. Herskerne av det sasanidiske (nypersiske) dynastiet kalte seg sjâhansjâh, Kongenes konge. Både Domitian og flere senere romerske keisere kalte seg i a.b.* Dominus et deus, Herre & gud. Psykiateren Johan Scharffenberg hadde, etter hva han skrev et sted, en pasient som siktet enda høyere: Han (pasienten, altså) kalt seg Overgud.

Pål Jensen

*I all beskjedenhet

Lenke til kommentar

Ta med "Andre nestleder" også.

Blårussen er eksperter i å finne opp nonsens. Halvparten av utdanningen går tydeligvis ut på å finne opp et eget språk som liksom skal heve dem over allmuen. Poenget deres er visst å imponere og gjøre seg uforståelig.

De burde heller lære seg latin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...