Gå til innhold

Denne klimatweeten til Erna Solberg går verden rundt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det er jo korrupsjon hele greia der.

 

Hvis dette ikke er korrupsjon og markedsmanipulering så hadde jeg fått lov til å bore etter olje også.

 

Alle eier den olja som ligger der men bare noen få private organisasjoner har lov til å hente det opp..

 

ikke rør den olja som ligger der for dere klarer aldri å betale tilbake den boten dere kommer til å få.

Lenke til kommentar

Ja, det blir nok mange slike kampanjer i tiden frem til valget i 2017.

Er egentlig dagens regjering en støttespiller i klimakampen?

Besteforeldrene våre satset på vannkraft, men er det rett av dagens politikere ta æren for det?

Avgiftsfrihet for elektriske biler kan vi skryte av, men ordningen med "Opprinnelsesgarantibeviser" er med på å avspore klimakmpen, og det samme kan sies om både CO2-kvoter og "Regnskogfondet".

Det som er effektivt står Tyskland for, men Tord Lien vil avvikle den norske varianten av denne politikken i 2021.

Når oljeselskapene setter i gang oljeletingen i Barentshavet betaler staten 90% av utgiftene, og kan hende det ikke er lønnsomt å hente opp oljen dersom den finnes, og inntektene uteblir.

Det er med andre ord "gambling" med skattepengene våre, og et tilbakesteg i klimakampen.

Håper Støre snur i dette spørsmålet og satser på Havrommet, slik han tok til orde for på konferansen i Trondheim.

Fornybar energi er i konkurranse med fossil energi, og da er det ikke troverdig i klimakampen å satse 9 av 10 kroner på oljevirksomhet.

Lenke til kommentar

Regjeringa bør stillast for riksrett for å kaste skattepengane våre i eit svart hol. Staten betaler 78% av leitekostnadane, og det er heilt umogeleg å finne noko som det vil løne seg å pumpe opp.

 

Om dei finn noko no, er det kanskje klart til utvinning om ti år. Dersom salet av elektriske bilar på verdsbasis utviklar seg på same måte som dei siste åra, vil oljeforbruket i verda gå ned med to millionar fat om dagen innan 2023. To millionar fat om dagen er meir enn den totale norske oljeproduksjonen i 2015. Og derifrå tek nedgangen verkeleg av. I 2026 erstattar elektriske bilar 6 millionar fat olje om dagen. Held nedgangen i prisen på litiumbatteri og fornybar energi fram i same tempo som no, må oljeprisen ned i 20 dollar fatet for å vere konkurransedyktig mot slutten av 2020-talet. Kven trur det er realistisk å utvinne olje i Barentshavet for under 20 dollar fatet i 2030?

 

Dette er eit sinnsvakt dyrt arbeidsmarknadstiltak. Kom til vitet i staden for å sløse vekk statskassa på det mest idiotiske prosjektet nokon sinne! Bruk pengane på noko som kan løne seg. Energilagring? Sol? Vind? Bølgjer? Realisere dette "Europas batteri" som dei snakkar fint om? Bruke subseakunnskapane til å etablere ein superleiande kraftkabel langs kysten frå Afrika til Nord-Noreg, som ryggrad i ein europeisk "supergrid"?

 

Og eg bryr meg ikkje om utslepp. Dei kan sleppe ut alt dei orkar. Utslepp har forbigåande effekt. Problemet her er sløsing med enorme pengesummar på noko som ALDRI kan løne seg! Det er ikkje mogeleg.

 

Eg har nettopp lagt frå meg BP Statistical Review for 2016. Fornybar energi, utanom vasskraft, auka med 15,2% frå 2014 til 2015. Det er 12. år på rad med tosifra prosentvis auke. Vasskraft auka med 1%. Kol er ned med 1,8%. Den største nedgangen nokon sinne. Oljeforbruket auka berre med 1,9%, trass i at prisen er halvert! Oljeproduksjonen auka derimot med 3,2%. Andre land ser kva veg utviklinga går. Dei pumpar opp alt dei har so fort dei kan, og prøvar å selje medan produktet framleis er verd noko.

 

Gass for kol, seier Tord Lien. Gassforbruket går opp med 1,7% på verdsbasis, drege opp av USA, men i Europa går gassforbruket ned. Gass er heller ikkje konkurransedyktig mot fornybar energi. Når den tidlegare kolbastionen Storbritannia kutta kolkraftproduksjonen med 25% frå 2014 til 2015, trudde Tord Lien at dei ville produsere meir gasskraft. Det skjedde ikkje. Gasskraftproduksjonen gjekk faktisk ned! Kolkrafta, og litt gasskraft, vart i staden erstatta med sol og vind. Det er billigare.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dersom en tar i litt så er oljeproduksjonen i Norge siste 15 år halvert og CO2 utslippet dobbelt i samme periode (fra sokkelen). Allikevel påstås at vi i Norge generer færrest kg CO2 per fat olje tatt opp (fat hvilken fantastisk anakronistisk volumenhet!). På slutten må feltene ha mye trykkstøtte (energi fra gassturbiner). Det er en komplisert og kostbar produksjon på sokkelen og produsert CO2 er langt på vei proporsjonal med kostnadene. Allikevel er det ingen land i verden som generer så lite CO2 per enhet olje. Når skal en slutte med disse løgnene?

 

Fattige land behøver vår gass og olje, sier Tord Lien. Nei jeg tror ikke det. Det er mye bedre for disse landene å satse på vind og sol og slippe å betale for dyr import av olje og gass. Når skal en slutte med disse løgnene?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Regjeringa bør stillast for riksrett for å kaste skattepengane våre i eit svart hol. Staten betaler 78% av leitekostnadane, og det er heilt umogeleg å finne noko som det vil løne seg å pumpe opp.

 

Den dekker 78% av letekostnader ved tørre brønner, samtidig må oljeselskapene betale 78% skatt på all inntekt. De kaster ikke bort skattepenger, men legger opp til at små aktører skal tåle å ta risikoen det er å bore letebrønner, for at staten senere kan håve inn med penger. 

 

 

Om dei finn noko no, er det kanskje klart til utvinning om ti år. Dersom salet av elektriske bilar på verdsbasis utviklar seg på same måte som dei siste åra, vil oljeforbruket i verda gå ned med to millionar fat om dagen innan 2023. To millionar fat om dagen er meir enn den totale norske oljeproduksjonen i 2015. Og derifrå tek nedgangen verkeleg av. I 2026 erstattar elektriske bilar 6 millionar fat olje om dagen. Held nedgangen i prisen på litiumbatteri og fornybar energi fram i same tempo som no, må oljeprisen ned i 20 dollar fatet for å vere konkurransedyktig mot slutten av 2020-talet. Kven trur det er realistisk å utvinne olje i Barentshavet for under 20 dollar fatet i 2030?

 

Det er mange faktorer å ta hensyn til. Man forventer en naturlig nedgang av olje fremover på grunn av fallende produksjon fra eksisterende felt. Det betyr at for å opprettholde selv en synkende etterspørsel må det utvikles mange nye felt. I tillegg er fremtidig etterspørsel etter energi et svært usikkert estimat. 

 

.. hadde tenkt å svare på hele innlegget ditt, men fikk ikke tid på. Kanskje senere :)

Endret av _Brukernavn_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Regjeringa bør stillast for riksrett for å kaste skattepengane våre i eit svart hol. Staten betaler 78% av leitekostnadane, og det er heilt umogeleg å finne noko som det vil løne seg å pumpe opp.

Den dekker 78% av letekostnader ved tørre brønner, samtidig må oljeselskapene betale 78% skatt på all inntekt. De kaster ikke bort skattepenger, men legger opp til at små aktører skal tåle å ta risikoen det er å bore letebrønner, for at staten senere kan håve inn med penger.

 

Jau, dei kastar vekk pengane. Dette er brønnar som det er UMOGELEG å tener pengar på. Uansett kor våte desse brønnane er, kjem dei aldri til å verte drivverdige. Dei er like verdifulle for den norske stat som tørre brønnar.

 

 

Om dei finn noko no, er det kanskje klart til utvinning om ti år. Dersom salet av elektriske bilar på verdsbasis utviklar seg på same måte som dei siste åra, vil oljeforbruket i verda gå ned med to millionar fat om dagen innan 2023. To millionar fat om dagen er meir enn den totale norske oljeproduksjonen i 2015. Og derifrå tek nedgangen verkeleg av. I 2026 erstattar elektriske bilar 6 millionar fat olje om dagen. Held nedgangen i prisen på litiumbatteri og fornybar energi fram i same tempo som no, må oljeprisen ned i 20 dollar fatet for å vere konkurransedyktig mot slutten av 2020-talet. Kven trur det er realistisk å utvinne olje i Barentshavet for under 20 dollar fatet i 2030?

Det er mange faktorer å ta hensyn til. Man forventer en naturlig nedgang av olje fremover på grunn av fallende produksjon fra eksisterende felt. Det betyr at for å opprettholde selv en synkende etterspørsel må det utvikles mange nye felt. I tillegg er fremtidig etterspørsel etter energi et svært usikkert estimat.

 

Frå 2005 til 2015 har mengda kjende utvinnbare (med dagens oljepris) oljereservar auka med 323,2 milliardar fat. Det er 23% på ti år, samstundes som forbruket har auka, og reservane er allereie meir enn store nok til å vare til oljealderen tek slutt. Oljealderen tek ikkje slutt pga mangel på olje, men fordi alternativa har utvilka seg til å vere både billigare og meir praktiske enn olje til stadig fleire føremål. Dei fleste andre stader i verda er oljen på eller nær land, og utvinninga er billigare. Det er der dei siste brønnane kjem til å verte drilla og plugga. Ikkje i Barentshavet, der det er dyrt og komplisert å få opp oljen. Dersom trenden skulle snu, og alternativ energi brått vert dyrare og mindre praktisk slik at olje på nytt vert aktuelt, er det mogeleg å ta opp att leiteaktiviteten. Men det er ei usannsynleg utvikling, og eg tykkjer det er heilt fullstendig uansvarleg av regjeringa å setje pengane mine på det med den kunnskapen vi har i dag.

 

Her er ei nyleg analyse frå Bloomberg: http://www.bloomberg.com/news/articles/2016-06-13/we-ve-almost-reached-peak-fossil-fuels-for-electricity

Endret av Sturle S
Lenke til kommentar

Nå kan jo olje brukes til mye mer enn til å forbrenne og produsere energi. Selv om plast- stoffer  kan lages og/eller erstattes av ny teknologi/ tremasse, er  oljen viktig for verdens materielle velstand. 

 

Men bruk gamle ( og nye?) oljeinstallasjoner til å produsere Hydrogen fra bølgekraft, langt til havs, som erstatning  for tungolje-bruk i skipsfarten. Uten avgifter til noe land, kun for å redusere oljeforbruket.  

Med el-biler,  sol-celler i sydligere land for forbrukskraft til hus & hjem, og skipsfart  på Hydrogen vil oljebrenningen reduseres så mye at  CO2-problemetikken kun er for spesielt interesserte & politikere som vil ha sysselsetting.

Lenke til kommentar

Nå kan jo olje brukes til mye mer enn til å forbrenne og produsere energi. Selv om plast- stoffer  kan lages og/eller erstattes av ny teknologi/ tremasse, er  oljen viktig for verdens materielle velstand.

Det stemmer det, men det meste av dagens oljeproduksjon går til transport. Om du tek vekk det, eller ein signifikant del av det, er det ikkje golv for oljeprisen. Veldig mykje produksjon må vekk, og den dyraste produksjonen som ryk først.

 

Men bruk gamle ( og nye?) oljeinstallasjoner til å produsere Hydrogen fra bølgekraft, langt til havs, som erstatning  for tungolje-bruk i skipsfarten. Uten avgifter til noe land, kun for å redusere oljeforbruket.

 

Høyrest ut som noko ein sikkert kan lure pengar frå eit og anna forskningsfond for å "forske" på, men ikkje realistisk på ein flekk. Dersom plattformen er knytt til straumnettet, kan skipa lade derifrå. Troll-kabelen har ein kapasitet på 184 MW. Det er nesten 7 gongar kapasiteten til kraftverket på Svalbard, og bør halde rikeleg for både vind- og bølgjekraftverk med overføring inn til land og superlading for veldig store skip. No trur eg heller ikkje det er realistisk, fordi det vert for dyrt å vedlikehalde ein heil oljeplattform for noko slikt.
Lenke til kommentar

Regjeringa bør stillast for riksrett for å kaste skattepengane våre i eit svart hol. Staten betaler 78% av leitekostnadane, og det er heilt umogeleg å finne noko som det vil løne seg å pumpe opp.

 

Om dei finn noko no, er det kanskje klart til utvinning om ti år. Dersom salet av elektriske bilar på verdsbasis utviklar seg på same måte som dei siste åra, vil oljeforbruket i verda gå ned med to millionar fat om dagen innan 2023. To millionar fat om dagen er meir enn den totale norske oljeproduksjonen i 2015. Og derifrå tek nedgangen verkeleg av. I 2026 erstattar elektriske bilar 6 millionar fat olje om dagen. Held nedgangen i prisen på litiumbatteri og fornybar energi fram i same tempo som no, må oljeprisen ned i 20 dollar fatet for å vere konkurransedyktig mot slutten av 2020-talet. Kven trur det er realistisk å utvinne olje i Barentshavet for under 20 dollar fatet i 2030?

 

Staten betaler ingenting av letekostnadene, men de får trekke av disse på skatten og når skattesatsen er 78%......

Denne ordningen har vært svært lønnsom for Norge.

 

Oljeforbruket pr i dag er på over 90 millioner fat olje hver eneste dag. Selv om vi går over til elektriske biler vil forbruket være svært høyt. Langt over det fornybare kilder klarer å dekke. Utbyggingen av fornybar energi har ikke engang klart å dekke den økte etterspørselen etter energi.

Lenke til kommentar

Nå har jeg flere ganger kraftig utfordret påstanden om at CO2-genereringen fra norsk oljeprodukson er den laveste per produsert olje/gassenhet. Ingen reaksjon fra noen så jeg tar det for gitt at jeg har rett, selv om mine kunnskaper på feltet er små.

 

Er det noen på dette forum som har kunnskaper om denne problemstillingen? Er et rør i sanden i Midtøsten for å fylle opp fat med olje verre enn i Norge (generert CO2 per fat olje)?

Lenke til kommentar

Oljeforbruket pr i dag er på over 90 millioner fat olje hver eneste dag. Selv om vi går over til elektriske biler vil forbruket være svært høyt. Langt over det fornybare kilder klarer å dekke. Utbyggingen av fornybar energi har ikke engang klart å dekke den økte etterspørselen etter energi.

 

No gjer du nøyaktig den same feilen som politikarane som skulle vore stilt for riksrett.

 

Har du høyrt om fenomenet eksponensiell vekst? Fornybar energi aukar med 15% kvart år, og har gjort det i 12 år på rad. No utgjer fornybar energi utanom vasskraft 7% av verdas energiproduksjon, og stod for over halvparten av auken i verdas energiproduksjon i 2015. Rekn ut kor mykje det vil utgjere i 2025, dersom veksten held fram i området 15% pr år.

 

Eg viser elles til denne årsgamle artikkelen frå Bloomberg: http://www.bloomberg.com/news/articles/2015-04-14/fossil-fuels-just-lost-the-race-against-renewables

Og denne analysen frå i år: http://www.bloomberg.com/news/articles/2016-06-13/we-ve-almost-reached-peak-fossil-fuels-for-electricity

 

Om du trur at trenden vil snu, må du grunngi kvifor. Alle analytikarar ser ut til å meine at veksten vil halde fram, eller til og med auke fordi det kjem til ny teknologi som gjer vidare vekst mogeleg. Eit moment frå den siste analysen: «Already, in many regions, the lifetime cost of wind and solar is less than the cost of building new fossil fuel plants, and that trend will continue. But by 2027, something remarkable happens. At that point, building new wind farms and solar fields will often be cheaper than running the existing coal and gas generators. "This is a tipping point that results in rapid and widespread renewables development," according to BNEF.»

 

Du gløymer òg eit anna vesentleg moment: Sidan elektrisk drift er mykje meir effektivt enn oljedrift, treng du ikkje å dekkje inn meir enn ca 1/4 av oljeforbruket med fornybar energi. For kvart tonn oljeekvivalentar du produserer ekstra av fornybar energi til drift av køyrety, erstattar du fire tonn olje.

Lenke til kommentar

Nå har jeg flere ganger kraftig utfordret påstanden om at CO2-genereringen fra norsk oljeprodukson er den laveste per produsert olje/gassenhet. Ingen reaksjon fra noen så jeg tar det for gitt at jeg har rett, selv om mine kunnskaper på feltet er små.

 

Er det noen på dette forum som har kunnskaper om denne problemstillingen? Er et rør i sanden i Midtøsten for å fylle opp fat med olje verre enn i Norge (generert CO2 per fat olje)?

 

Mye har med fakling å gjøre. I mange land brenner de all gass som produseres sammen med oljen, noe som skaper store mengder utslipp. I Norge er det ganske strenge kvoter på fakling, og mesteparten av gassen selges i stedet. Det er en av grunnene til at Statoil støtter økt CO2-beskatning, for det gir dem et økonomisk fortrinn sammenlignet med konkurrentene. 

Lenke til kommentar

Regjeringa bør stillast for riksrett for å kaste skattepengane våre i eit svart hol. Staten betaler 78% av leitekostnadane, og det er heilt umogeleg å finne noko som det vil løne seg å pumpe opp.

 

Om dei finn noko no, er det kanskje klart til utvinning om ti år. Dersom salet av elektriske bilar på verdsbasis utviklar seg på same måte som dei siste åra, vil oljeforbruket i verda gå ned med to millionar fat om dagen innan 2023. To millionar fat om dagen er meir enn den totale norske oljeproduksjonen i 2015. Og derifrå tek nedgangen verkeleg av. I 2026 erstattar elektriske bilar 6 millionar fat olje om dagen. Held nedgangen i prisen på litiumbatteri og fornybar energi fram i same tempo som no, må oljeprisen ned i 20 dollar fatet for å vere konkurransedyktig mot slutten av 2020-talet. Kven trur det er realistisk å utvinne olje i Barentshavet for under 20 dollar fatet i 2030?

 

Dette er eit sinnsvakt dyrt arbeidsmarknadstiltak. Kom til vitet i staden for å sløse vekk statskassa på det mest idiotiske prosjektet nokon sinne! Bruk pengane på noko som kan løne seg. Energilagring? Sol? Vind? Bølgjer? Realisere dette "Europas batteri" som dei snakkar fint om? Bruke subseakunnskapane til å etablere ein superleiande kraftkabel langs kysten frå Afrika til Nord-Noreg, som ryggrad i ein europeisk "supergrid"?

 

Og eg bryr meg ikkje om utslepp. Dei kan sleppe ut alt dei orkar. Utslepp har forbigåande effekt. Problemet her er sløsing med enorme pengesummar på noko som ALDRI kan løne seg! Det er ikkje mogeleg.

 

Eg har nettopp lagt frå meg BP Statistical Review for 2016. Fornybar energi, utanom vasskraft, auka med 15,2% frå 2014 til 2015. Det er 12. år på rad med tosifra prosentvis auke. Vasskraft auka med 1%. Kol er ned med 1,8%. Den største nedgangen nokon sinne. Oljeforbruket auka berre med 1,9%, trass i at prisen er halvert! Oljeproduksjonen auka derimot med 3,2%. Andre land ser kva veg utviklinga går. Dei pumpar opp alt dei har so fort dei kan, og prøvar å selje medan produktet framleis er verd noko.

 

Gass for kol, seier Tord Lien. Gassforbruket går opp med 1,7% på verdsbasis, drege opp av USA, men i Europa går gassforbruket ned. Gass er heller ikkje konkurransedyktig mot fornybar energi. Når den tidlegare kolbastionen Storbritannia kutta kolkraftproduksjonen med 25% frå 2014 til 2015, trudde Tord Lien at dei ville produsere meir gasskraft. Det skjedde ikkje. Gasskraftproduksjonen gjekk faktisk ned! Kolkrafta, og litt gasskraft, vart i staden erstatta med sol og vind. Det er billigare.

 

Mulig du ikke er klar over det, men olje brukes til så mye mer enn bensin og diesel. Det tyngste destilatet blir jo til komponenter som inngår i asfalt. Vi skal vel bygge nye veier, og vedlikeholde de vi har. Andre komponenter blir brukt til å lage en lang rekke kjemikalier. Noen går til plast produksjon (f.eks finner du noe i din shampo ) og noe går til medisiner f.eks. Kanskje finner du noe i maling og igjen noe i sykkel oljen. Det er en veldig lang liste, så olje brukes til mangt og mye. Det er klart, en dag må vi vel finne alternativer, og natur gass kan erstatte noe av oljen. Så, selv om noen få land i vesten skaffer seg el biler, så vil verdens globale behov sikkert holde seg høyt de neste 50 årene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...