Gå til innhold

Er du en stolt eier av et flunkende nytt Nvidia superkort (1080 / 1070)? Fortell oss her da!


Malvado

Er du en stolt eier av et flunkende nytt Nvidia superkort? Fortell oss her da!  

178 stemmer

  1. 1. Eier du et Nvidia 1080 Skjermkort?

    • Ja
      62
    • Nei
      91
    • Skal kjøpe et snart.
      25
  2. 2. Eier du et Nvidia 1070 Skjermkort?

    • Ja
      36
    • Nei
      121
    • Skal kjøpe et snart
      21
  3. 3. Støyer kortet ditt under bruk?

    • Ja
      14
    • Nei
      111
    • Eier ikke et Nvidia kort.
      53
  4. 4. Er du fornøyd med den medfølgende programvaren til kortet? Verktøy , drivere osv.

    • Ja
      101
    • Nei
      24
    • Eier ikke et Nvidia kort.
      53
  5. 5. Har du hatt problemer med kortet ditt?

    • Ja
      8
    • Nei
      116
    • Eier ikke et Nvidia kort.
      54


Anbefalte innlegg

Har bestilt Gainward GLH GTX1080, så venter kun på at Komplett skal få sendt det så fort de har fått det på lager.

Avbestilte dette, og gikk heller for Zotac Amp Extreme GTX 1080 siden det kom en liten åpning på det hos Komplett her i forrige uke. (nevnt det i en annen post under 10xx/pascal tråden). Så nå er jeg den lykkelige eier av dette kortet! :)

Har ikke rørt noe som helst av overklokking og det booster opp til 2095MHz selv om det sto spesifisert at boostfrekvensen var 1911.

Ellers hører jeg ikke viftene i det heletatt og nyter endelig et skjermkort som ikke høres ut som en støvsuger med blowtorch slik mitt gamle kort var. (R9 290X med referansekjøler) :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja feikt å sammen ligne ett kort som har tdp på 290w og ett som har 180w. Synd amd ikke har nok penger, da ville vi sett bedre kort mot nvidia. Vi ser det på prisen nvidia forlanger for sine nye kort. 1080/1070 og nå 1060.

Forsetter dette har vi ikke penger til neste kort fra nvidia.

R9 290X er nok det lengstlevende skjermkortet jeg har hatt, og har egentlig en ytelse som ville holdt i dag også. Ulempen med kortet jeg kjøpte var at det er en referansemodell (ala FE) med en bråkete vifte.

Jeg gikk for GTX 1080 nå siden jeg kjøpte meg en Acer X34A Predator skjerm som har G-sync. Og denne gangen ville jeg ha noe annet enn referanse/FE versjonen som har en bedre og mer stillegående kjøleløsning. Så jeg kunne ikke vært mer fornøyd med Zotac Amp Extreme kortet jeg har kjøpt! ☺

Lenke til kommentar

Jeg ser at flere melder om en load/spill- temp på rundt 60 grader. Selv ligger jeg stabilt på 82 grader med mitt msi 1080 gaming x (ikke overklokket) mens jeg spiller overwatch i 1440p.

 

Jeg har samme kort som deg (kjører fabrikkmodus, tror det er Gaming mode), og på mitt oppsett ligger temperaturen i Overwatch (1440p, Ultra) på rundt 55-60 grader (25 graders romtemperatur). Viften høres ikke da den er deaktivert under 60 grader. 

 

Jeg ble positivt overrasket over at kortet holdt seg under 60 grader, med tanke på at støyen fra mitt forrige kort (Titan X) var litt sjenerende i Overwatch (viftehastigheten var på minst 2400 RPM).

 

 

Ettersom varmluften ikke pumpes ut av kabinettet (i motsetning til FE-kortene), så er god gjennomlufting i kabinettet viktig. 82 grader høres litt voldsomt ut: Da jeg kjørte stresstesten Furmark, som belaster kortet langt mer enn OW (eller noe annet spill jeg har prøvd for den saks skyld), var makstemperaturen rundt 72 grader.

Lenke til kommentar

 

Tja feikt å sammen ligne ett kort som har tdp på 290w og ett som har 180w. Synd amd ikke har nok penger, da ville vi sett bedre kort mot nvidia. Vi ser det på prisen nvidia forlanger for sine nye kort. 1080/1070 og nå 1060.

Forsetter dette har vi ikke penger til neste kort fra nvidia.

R9 290X er nok det lengstlevende skjermkortet jeg har hatt, og har egentlig en ytelse som ville holdt i dag også. Ulempen med kortet jeg kjøpte var at det er en referansemodell (ala FE) med en bråkete vifte.

Jeg gikk for GTX 1080 nå siden jeg kjøpte meg en Acer X34A Predator skjerm som har G-sync. Og denne gangen ville jeg ha noe annet enn referanse/FE versjonen som har en bedre og mer stillegående kjøleløsning. Så jeg kunne ikke vært mer fornøyd med Zotac Amp Extreme kortet jeg har kjøpt! ☺

 

Samme er jeg på mine msi https://www.komplett.no/product/892369/datautstyr/skjermkort/pci-express/msi-geforce-gtx-1080-aero-oc

Poenget mitt er forskjell mellom 290w og 180w TDP. Kjøper dem får å få ut varmen. De andre må du ha kab vifter som fjerner varmen.. Fornøyd jeg, men de to siste blir nok https://www.komplett.no/product/893052/datautstyr/skjermkort/pci-express

/msi-geforce-gtx-1080-sea-hawk-x

 

Lyst å prøve veske kjøling :tease:

Lenke til kommentar

 

Jeg ser at flere melder om en load/spill- temp på rundt 60 grader. Selv ligger jeg stabilt på 82 grader med mitt msi 1080 gaming x (ikke overklokket) mens jeg spiller overwatch i 1440p.

 

Jeg har samme kort som deg (kjører fabrikkmodus, tror det er Gaming mode), og på mitt oppsett ligger temperaturen i Overwatch (1440p, Ultra) på rundt 55-60 grader (25 graders romtemperatur). Viften høres ikke da den er deaktivert under 60 grader. 

 

Jeg ble positivt overrasket over at kortet holdt seg under 60 grader, med tanke på at støyen fra mitt forrige kort (Titan X) var litt sjenerende i Overwatch (viftehastigheten var på minst 2400 RPM).

 

 

Ettersom varmluften ikke pumpes ut av kabinettet (i motsetning til FE-kortene), så er god gjennomlufting i kabinettet viktig. 82 grader høres litt voldsomt ut: Da jeg kjørte stresstesten Furmark, som belaster kortet langt mer enn OW (eller noe annet spill jeg har prøvd for den saks skyld), var makstemperaturen rundt 72 grader.

 

hmm.. mulig mitt er litt varmere enn det er ment å være, men det går yter knall og blir ikke "overopphetet" så jeg tenker ikke så mye over det.. nå står pcen min inne under pulten så det kan være med på å heve temperaturen.. så lenge ikke kortet throtler så skal jeg ikke klage

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Fikk min 1080 seahawk x litt over en uke siden.

Har ikke spilt så veldig mye med gpu'n enda, men testa heaven og jeg fikk 1987 core clock of the box  og 5200 mhz i mem.

Idle temps er som regel 28-31 noe jeg syns er litt for høyt da jeg hadde 980ti hybrid og den hadde 26-28c idle.

vifta som medfølger på radiatoren må kobles på hk, den er satt til 1200rpm da det virker som det er sweetspoten da jeg ikke hører noe til vifta.

Jeg har vifta på selve gpu'n til 44%(1450rpm) da dette er grense til at vifta bråker.

 

 

 

Ellers er jeg fornøyd med kortet,ingen coil whine,liker veldig bra svart designet. Bilder fra seahawken ser ut som det er svart og hvitt men er stål aktig på der det hvite skulle vært.

Endret av zlpw0ker
Lenke til kommentar

Fikk mitt MSI 1070 Gaming X for en ukes tid tilbake, veldig fornøyd. 

 

Jeg hadde problemer med coil whine på mitt forrige 780, så det er en drøm i forhold, spesielt for fruen i stua. 

 

Ytelsen er knall, er ikke stort mer å si om det. Jeg har en gammel i-5 4690, og 1080 er vel knapt en utfordring for det kortet. Slik det ser ut nå så blir det ikke noen ny data på et par år minst, da jeg originalt hadde planer om å kjøpe helt ny rigg neste år. 

 

Hva gjelder støy så er det svært stillegående, ihvertfall mtp at jeg var vant til den forbanna coil whinen. 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

Har skikkelig issues med driverne. Uansett version som har kommet ut i ettertid. Kjører 1080 i sli amp extreme av Zotac

testet å fjerne driverene med DDU?

 

Jupp... gjort det med hver eneste version. Har skrudd av windows update etter hver gang før jeg bruker DDU, for å slippe at windows laster ned sin egen version.

Lenke til kommentar

 

 

Har skikkelig issues med driverne. Uansett version som har kommet ut i ettertid. Kjører 1080 i sli amp extreme av Zotac

testet å fjerne driverene med DDU?

 

Jupp... gjort det med hver eneste version. Har skrudd av windows update etter hver gang før jeg bruker DDU, for å slippe at windows laster ned sin egen version.

 

 

Noen kort sliter trolig pga noen bagateller som produsentens hjemmesnekkrede bios, så sjekk at du ikke kan få en oppdatert driver fra dem først som fungerer.

Min personlige erfaring med 980 kortet til Nvidia er at når du først finner en driver som fungerer er det like greit å holde seg der og heller oppgradere litt sjeldnere siden man slipper å rote såpass mye i Windows 10.

 

 

Jeg vurderer å kjøpe 1070.

Ser at mange produsenter har OC versjoner som gjerne koster 4-500kr mer. Kan man ikke bare OC kortet selv med Afterburner o.l.?

 

Les heller testene av 1070 kortene som du er interessert i så finner du ut om det er gjort endringer som gjør at de overklokker bedre , en god kjøler har mye å si men også en god profil på hva kortet skal kjøre på i form av hastighet og spenning.

 

Personlig liker jeg Asus sine OC versjoner av kortene som dette : https://www.prisguide.no/produkt/asus-geforce-gtx-1070-strix-gaming-262451

Lenke til kommentar

Takk for rask tilbakemelding. Er det noen av disse rimeligste kortene låst klokkefrekvenser?

 

 

Les heller testene av 1070 kortene som du er interessert i så finner du ut om det er gjort endringer som gjør at de overklokker bedre , en god kjøler har mye å si men også en god profil på hva kortet skal kjøre på i form av hastighet og spenning.

 

Personlig liker jeg Asus sine OC versjoner av kortene som dette : https://www.prisguide.no/produkt/asus-geforce-gtx-1070-strix-gaming-262451

 

Er ikke Strix ROG den egentlige OC-versjonen av dette kortet?

Endret av Goliath
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...