Gå til innhold

Er du en stolt eier av et flunkende nytt Nvidia superkort (1080 / 1070)? Fortell oss her da!


Malvado

Er du en stolt eier av et flunkende nytt Nvidia superkort? Fortell oss her da!  

178 stemmer

  1. 1. Eier du et Nvidia 1080 Skjermkort?

    • Ja
      62
    • Nei
      91
    • Skal kjøpe et snart.
      25
  2. 2. Eier du et Nvidia 1070 Skjermkort?

    • Ja
      36
    • Nei
      121
    • Skal kjøpe et snart
      21
  3. 3. Støyer kortet ditt under bruk?

    • Ja
      14
    • Nei
      111
    • Eier ikke et Nvidia kort.
      53
  4. 4. Er du fornøyd med den medfølgende programvaren til kortet? Verktøy , drivere osv.

    • Ja
      101
    • Nei
      24
    • Eier ikke et Nvidia kort.
      53
  5. 5. Har du hatt problemer med kortet ditt?

    • Ja
      8
    • Nei
      116
    • Eier ikke et Nvidia kort.
      54


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Takk for rask tilbakemelding. Er det noen av disse rimeligste kortene låst klokkefrekvenser?

Du kan overklokke "alle" 1070 til  ca 2100-2200mhz

 

Eh , nei.

En god del, men vet om noen som ikke kom over 2000 stabilt.

 

 

Derfor skrev jeg "alle"

 

Om man ikkje kommer over 2000mhz så har man et varmeproblem i 98% av tilfellene og de siste 2 er silikonlotteriet.

 

Du vet jo alltid om "noen" og "noe", men du får jo ikkje lov til å si det/hvem det er fordi det er "hemmelig" :p

 

Jeg får justere meg til 2050-2170mhz da :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Selv GTX 980\Titan orginal har vel samme viftene som nyeste serie?

Trekker maks 180 W.

 

Men første generasjon titan trekker 250 W.

Så ja det bør være mere nok å gå på her på kjøling.

 

Men kjøling er ikke alt, tror vi kan bekrefte slik det er på Skylake blir fort varme hvis man overklokker.

Tror samme problem er på nyeste GTX 1000 serien at skjermkortene fort blir varme hvis man overklokker.

Lenke til kommentar

Selv GTX 980\Titan orginal har vel samme viftene som nyeste serie?

Trekker maks 180 W.

 

Men første generasjon titan trekker 250 W.

Så ja det bør være mere nok å gå på her på kjøling.

 

Men kjøling er ikke alt, tror vi kan bekrefte slik det er på Skylake blir fort varme hvis man overklokker.

Tror samme problem er på nyeste GTX 1000 serien at skjermkortene fort blir varme hvis man overklokker.

ikkje samme kjøler nei. Mye bedre den nye.

 

Første gen Titan kan man ta software hack på, så man kan få 1.35-1.4v. Jeg kjørte mine titan gen 1 på 1400mhz på vann.

Kjøling ER alt :) Pascal liker best under 50 grader faktisk

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Takk for rask tilbakemelding. Er det noen av disse rimeligste kortene låst klokkefrekvenser?

Du kan overklokke "alle" 1070 til  ca 2100-2200mhz

 

Eh , nei.

En god del, men vet om noen som ikke kom over 2000 stabilt.

 

 

Derfor skrev jeg "alle"

 

Om man ikkje kommer over 2000mhz så har man et varmeproblem i 98% av tilfellene og de siste 2 er silikonlotteriet.

 

Du vet jo alltid om "noen" og "noe", men du får jo ikkje lov til å si det/hvem det er fordi det er "hemmelig" :p

 

Jeg får justere meg til 2050-2170mhz da :p

 

 

Hallo... 

Er jo kun å lese forum det så dukker disse "noen" opp.

Jeg tror nok snittet på OC potensialet til Nvidia ligger mot 2Ghz , ikke 2,1. Men spiller vel ikke så stor rolle det, neste revisjon vil trolig kunne gi litt mer...

 

Nå vet jeg ikke hvor mye du selv respekterer vennene dine , men personlig har jeg svært lite lyst til å gi noen venner problemer fordi jeg har fortalt litt for mye om det de jobber med , da må jeg kun generalisere og holde meg til det. At de er så heldige og har muligheten til å leke seg med disse produktene er jo morsomt , tenk deg å kunne prøvekjøre som noen av de første i verden ( sammen med en god del andre på laget ditt som jobber med det samme ) eksempelvis en 32 kjerners APU med HBM3 minne og samkjøre dette med eksempelvis et RXII  SSD skjermkort? 

Men siden du påpeker dette så kan jeg faktisk holde meg unna å spre entusiasmen som man får når man får høre om deres erfaringer med slike produkter , det er jo tross alt en ganske så privat sak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Selv GTX 980\Titan orginal har vel samme viftene som nyeste serie?

Trekker maks 180 W.

 

Men første generasjon titan trekker 250 W.

Så ja det bør være mere nok å gå på her på kjøling.

 

Men kjøling er ikke alt, tror vi kan bekrefte slik det er på Skylake blir fort varme hvis man overklokker.

Tror samme problem er på nyeste GTX 1000 serien at skjermkortene fort blir varme hvis man overklokker.

ikkje samme kjøler nei. Mye bedre den nye.

 

Første gen Titan kan man ta software hack på, så man kan få 1.35-1.4v. Jeg kjørte mine titan gen 1 på 1400mhz på vann.

Kjøling ER alt :) Pascal liker best under 50 grader faktisk

 

Jepp, liker kjølige kort. Men jeg fant ut at ca 65c er høy klokk på luft. Evga 1080 sc 1808 base(ca 2075 boost)

Lenke til kommentar

 

Dere som byttet til 1070/80 og byttet fra Nvidia, gjorde dere noe med skjermkortdriveren før byttet?

Alltid DDU alltid

 

 

Enig med Nizzen, DDU bør brukes på Nvidia sine driverpakker når man oppgraderer.

Mener at Amd sin driverpakke er ganske flink til å slette det som er av forrige driver , har per dags dato hatt flaks når jeg glemmer meg og ikke bruker DDU , men også på det systemet ( denne pc med amd og htpc'en med Nvidia ) bruker jeg DDU så ofte jeg kan for å slippe eventuell unøvendig problemsøking.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...