Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fy søren hvor ødelagt de park the bus greiene er..

Folk parker fra første minutt og går kun for kontringer og innlegg.

Jepp, det er en taktikk, som i det virkelige liv. En del av sjarmen! Lite som motiverer mer til å være kynisk tilbake, spør du meg. Finnes jo flere måter å kontre sånne passive defensive jævler selvom det kan være tricky. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Fy søren hvor ødelagt de park the bus greiene er..

Folk parker fra første minutt og går kun for kontringer og innlegg.

Jepp, det er en taktikk, som i det virkelige liv. En del av sjarmen! Lite som motiverer mer til å være kynisk tilbake, spør du meg. Finnes jo flere måter å kontre sånne passive defensive jævler selvom det kan være tricky. :)

Nå er det som regel enten eller i Fifa. Når gjerne noen starter med dette blir det flere og flere. Kunne vært greit og møte noe annet enn geniene som parkere bussen fra første minutt. Fotball er mer enn en taktikk. Nå møter man knapt noe annet enn folk som parkere og kontrer. Eneste grunnen er naturligvis fordi man vet det funker best.

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som sliter ekstremt med å ta fra ballen til motstanderen? Hvis motstanderen min har ballen og jeg løper rett på han og trykker O (ps4) så prøver spilleren min å gjøre ei stående takling men bommer av en eller annen grunn, slik at motstanderen bare kan løpe rett forbi...

 

I forsvar er det bare kaos. Enten klarer de ikke klarere ballen eller så står de å ser på at motstanderen får springe fritt rundt inni 16-meteren.

 

En annen ting er at jeg liker autoskifting på spillere, men nå må man skifte spillere selv. Jævlig irriterende at det ikke går ann å skru på autobytting..

Endret av Adrax
Lenke til kommentar

http://www.pressfire.no/anmeldelser/PS4/11259/fifa-17

 

Vanligvis bryr jeg meg ikke om anmeldelser som er i overkant vennlige eller i overkant negative, men noen har inntatt noen lykkepiller før han skrev anmeldelsen. 

 

 

Under kamper kan du velge å styre hele laget, eller kun Alex Hunter. Jeg velger alltid sistnevnte, fordi jeg på den måten får gått mest inn i rollen. Kameraet endres når du får ballen, og i stedet for normal tv-visning fra siden, får du følge spilleren bakfra, som gir et realistisk og pulserende perspektiv.
 
Deilig, EA Sport, her leverer dere.

 

 

Altså, unnskyld meg, men snakker han om den vanlige kameravisningen du har når du spiller med en Pro-spiller? 

 

Når jeg setter meg inn i bilen min og trykker ned gasspedalen så eksploderer den ikke, men den beveger seg framover. 

Deilig, Audi, her leverer dere. 

 

Når jeg spiser en skive med salami så dør jeg ikke av cyanidforgiftning. 

Deilig, Stabburet. Her leverer dere. 

Lenke til kommentar

Zlatan er sinnsykt god i år, og det er dritgøy å spille med United fra avspark(mot venner) og i sesonger. Pogba er eier midtbanen, og Bailly er solid bakover. Syntes også at Smalling er ekstremt god. Jeg har satt Mkhitaryan til å holde bredde, og Martial til å skjære inn.

 

Det at United faktisk er et godt lag igjen er kanskje det kjekkeste med FIFA 17 for meg

Lenke til kommentar

FIFA 17 er definitivt det "beste" FIFA på mange år. Synd momentum skal ødelegge så mye av spillegleden, men det har jeg begynt å bli vant med. Allikevel har jeg måttet ta farvel med en PS4 kontroller allerede. 

 

Cornere bør også fikses. På defensiv corner vinner jeg kanskje 1 av 20 ganger. Det blir ikke ofte mål, men det angripende laget vinner så og si alltid. Mål blir det derimot 50% av gangene når man slår en kort corner, og banker ballen på bakerste stolpe. 

 

Skader er ganske irriterende i UT også. Spilte mot en kynisk nordmann (mathias er homs). Han var dobbelt så god som meg og fortjente å vinne 3-2, men abuset jo cornerglitchen til den store gullmedaljen. Uansett... endte med 3(!) skader i løpet av kampen. Veldig surt. 

Lenke til kommentar

For min del er FIFA 17 en så stor skuffelse at jeg har bestemt meg for å ta en lengre pause fra ultimate team. Spiller bare pro clubs nå. Spillet er altfor seigt, det er delay som betyr at det tar altfor lang tid å avslutte, og avslutningene holder ikke mål. FIFA 16 og FIFA 15 var betydelig bedre.

 

Noe som i stor grad har ødelagt ultimate team i år er at de har fjernet champions shield, sølv- og bronseturneringene. Det er egentlig ganske sjokkerende. Man tvinges til å spille seasons, FUT champions (kvalifisering tilsvarer champions shield) eller single matches.

 

TOTW med bronsekort, men disse skal man altså bruke i gullag. Bra jobba, EA. Informs oppgraderes altfor mye.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Nok å frustrere seg over i pro clubs også. Mange virker veldig uerfarne. Jeg bruker communities for å finne klubb eller rekruttere, og det er ikke bare bare.

 

Mange som ikke skjønner at overall rating handler om hvor mye man har spilt og hva man har kjøpt. Jeg var lavt rated CB, kanskje 81 (men wingback) og hadde en 93 rated makker. Vet ikke om det er en glitch, men sykt uansett. Han var ganske middelmådig. Sa selv at han er en dårlig takler og egentlig bare er god på å vinne hodedueller. En av svært få som har kommentert taklingsprosenten min (90 eller noe). Men det er jo ham folk vil ha, ikke en spiller med lav overall og bedre prestasjoner.

 

Også mange som skal legge seg opp i oppsettet mitt. Hvis jeg er komfortabel med et oppsett og presterer bra nok med det, så er jo det mitt valg. Tar tid å finne klubb hvis jeg vil være CAM på CB. Bedre å være CB på CB og treffe på under halvparten av taklingene... Noen tror også at jeg er dårligere enn cpu virker det som.

 

Og i communities... Wow. Folk skriver "89 ST", "need defenders" osv. Null info. Ingenting om klubben, ingen informasjon om spillerne. Så man må ta kontakt, spørre og grave. Lurer på om folk vet at det er noe som heter skjermbilder. I går var det en som tok kontakt. "U nd". Jeg skjønner at det betyr "you need?", men hva i all verden? Hva slags klubb er dette?

 

Har også lagt ut info om meg og hva jeg ser etter, når jeg er på leting etter en klubb, og så får jeg meldinger fra folk som vil joine klubben min. Yes. Og så franskmenn da, som spiller BU. Sikkert ST eller CAM.

 

Ble faktisk kicka i går, fordi jeg foreslo å slette klubben og starte på nytt. 1 seier på 8 siste. Skrev bare "maybe fold and create a new club". Det var alt som skulle til.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

For min del er FIFA 17 en så stor skuffelse at jeg har bestemt meg for å ta en lengre pause fra ultimate team. Spiller bare pro clubs nå. Spillet er altfor seigt, det er delay som betyr at det tar altfor lang tid å avslutte, og avslutningene holder ikke mål. FIFA 16 og FIFA 15 var betydelig bedre.

 

Noe som i stor grad har ødelagt ultimate team i år er at de har fjernet champions shield, sølv- og bronseturneringene. Det er egentlig ganske sjokkerende. Man tvinges til å spille seasons, FUT champions (kvalifisering tilsvarer champions shield) eller single matches.

 

TOTW med bronsekort, men disse skal man altså bruke i gullag. Bra jobba, EA. Informs oppgraderes altfor mye.

Synes og UT virker utrolig seigt, som om spillerne springer i gjørme. Får aldri frispark, og ihvertfall ikke straffe selv om motstander kommer susende rett i kropp...

Prøvde seasons, virker som om det er bedre flyt der - frispark fikk jeg og. Kjipt, da UT kan være utrolig gøy

Lenke til kommentar

SERIØST HVORDAN I HELVETTE!!!!!!!! FORSVARER MAN SEG? ER JO FAEN MEG HELT LATTERLIG AT MOTSTANDEREN BARE KAN GÅ RETT FORBI FORSVARET MITT. Den stående taklinga er jo for helvette helt ubrukelig. Hvordan skal man greie å beregne når man skal takle? Er det en magisk knapp man skal trykke på for å stjele ballen fra motstanderen? For O på PS4 funker hvertfall ikke. Forbanna dritt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...