Gå til innhold

Samsung vil legge inn reklame rett inn på TV-skjermen din


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-376f9

Kjenner at reklame burde bli innestengt på egen kanal slik at reklameprodusentane kan lage gøye og dølle reklamer for di som er gla i å kikke på reklame.

TV2 har hatt slike kanaler i flere år, problemet er bare at reklamen blir avbrutt av alle de irriterende programmene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes det fremdeles "dumme" TVer? Uten avansert OS, kamera, mikrofon osv? Eller er man stuck med all dritten og overvåkngen de pakker inn i dem?

Jeg kjøpte ny 55" philips 4k "dum" tv for et par måneder siden, ser ingen grunn til å ha smart tv, chromecast fungerer mye bedre uansett!

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

hva mener de med reklame? hvis det er "reklame" for filmer og tv-serier kan jeg ikke se problemet.

men hvis det kommer Rema 1000, bil relame og alt mulig annet drit ser jeg problemet.

målrettet "reklame" er da ikke ett problem, de er alt det andre

Bedre å kalle det ["målrettet" reklame]. Jeg har latt google prøve seg på det i noen perioder.

Nei, jeg har ikke lyst til å se siste Transformers eller The Avengers, enda mindre å kjøpe dem. Jeg har ikke lyst på ny TV til 70.000. Jeg trenger faktisk ikke ny støvsuger. Neida, trenger heller ikke ny drill, osv osv.

Så, "målrettet" reklame har jeg gitt opp

 

 

altså, du skal bli grinete hvis det er er reklame om filmer og tvserier PÅ en tv?

kanskje du finner en ny film enner serie du liker.

har ingen problemer med dette og kaller ikke det for reklame

Du kan ikke være sann... mener du virkelig at du syntes det er greit at TVen din (ikke kanalen eller streamingtjenesten, men TVen) skal avbryte deg med reklame for en ny serie eller film som du *kanskje* kan være interessert i midt mens du ser på noe annet?

Jeg har en pc og bluray spiller koblet til tven. Hvis den avbryter meg midt i filmen eller mens jeg spiller et spill vil jeg forlange pengene tilbake farlig fort. Reklame er det nok av på alle kanaler, nettet, i spill, radio, busstopp, kino, bygninger...

Du skal være temmelig tett i pappen om du tror det er reklame som avbryter bruken av tv'en. Det står klart og tydelig at dette er noe som skal vises i menyen.
Får de det først inn i menyen, så vet du fortsettelsen. Det er bare begynnelsen.

Nei jeg vet ikke fortsettelsen? Du tror da neste steg er å avbryte mariokart spillinga di med reklame? Noe sier meg du vet like lite om neste steg som meg og alle andre, men reklame som avbryter aktivitet på tven virker iallfall helt ulogisk. Det hadde vært å skyte seg selv i foten, noe jeg tviler på et av verdens største selskap velger å gjøre.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

hva mener de med reklame? hvis det er "reklame" for filmer og tv-serier kan jeg ikke se problemet.

men hvis det kommer Rema 1000, bil relame og alt mulig annet drit ser jeg problemet.

målrettet "reklame" er da ikke ett problem, de er alt det andre

Bedre å kalle det ["målrettet" reklame]. Jeg har latt google prøve seg på det i noen perioder.

Nei, jeg har ikke lyst til å se siste Transformers eller The Avengers, enda mindre å kjøpe dem. Jeg har ikke lyst på ny TV til 70.000. Jeg trenger faktisk ikke ny støvsuger. Neida, trenger heller ikke ny drill, osv osv.

Så, "målrettet" reklame har jeg gitt opp

 

 

altså, du skal bli grinete hvis det er er reklame om filmer og tvserier PÅ en tv?

kanskje du finner en ny film enner serie du liker.

har ingen problemer med dette og kaller ikke det for reklame

Du kan ikke være sann... mener du virkelig at du syntes det er greit at TVen din (ikke kanalen eller streamingtjenesten, men TVen) skal avbryte deg med reklame for en ny serie eller film som du *kanskje* kan være interessert i midt mens du ser på noe annet?

Jeg har en pc og bluray spiller koblet til tven. Hvis den avbryter meg midt i filmen eller mens jeg spiller et spill vil jeg forlange pengene tilbake farlig fort. Reklame er det nok av på alle kanaler, nettet, i spill, radio, busstopp, kino, bygninger...

Du skal være temmelig tett i pappen om du tror det er reklame som avbryter bruken av tv'en. Det står klart og tydelig at dette er noe som skal vises i menyen.
Får de det først inn i menyen, så vet du fortsettelsen. Det er bare begynnelsen.

Nei jeg vet ikke fortsettelsen? Du tror da neste steg er å avbryte mariokart spillinga di med reklame? Noe sier meg du vet like lite om neste steg som meg og alle andre, men reklame som avbryter aktivitet på tven virker iallfall helt ulogisk. Det hadde vært å skyte seg selv i foten, noe jeg tviler på et av verdens største selskap velger å gjøre.

Man har vel sett hvordan reklame har utviklet seg de siste 20 årene. Det begynte med at betalingskanaler var reklamefrie, så etterhvert ble det reklame også på de. Nå er det nesten mere reklame enn det er innhold på betalte kanaler. Så er man ikke født i går så er det ikke så vanskelig å skjønne hvordan det vil utvikle seg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

YEPBBGR.jpg

 

Det er da ikke noe nytt at Slum-Samsung holder på med sånt som dette? Jeg har fjorårets toppmodell, og der er det iallfall en hel haug betalte apper som ikke kan fjernes. Audi sin logo vises når jeg starter Smart-hub, og det er ingenting jeg får gjort med det. 

 

En ting er å gjøre bunnmodeller enda billigere ved å selge kundene. Det er på en måte en del av dealen. Men når man tar nesten 20.000 for en 49" forventer jeg faktisk at man ikke snur seg rundt og tjener penger på å selge reklameplass i menyen. 

 

Jeg har iallfall kjøpt min siste Samsung-tv på grunn av dette (ikke det som kommer, men appene på min), og selvsagt nappet ut nettverkskontakta på den jeg har i dag. Drømmen er en pen toppmodell-tv helt uten smartfunksjonalitet og drit. Gjerne fra Samsung, for hardware kan de. Synd de ikke forstår eller respekterer kundene (akkurat som Microsoft, som jo også nevnes over her).

 

Regelen er ganske enkel: Når kunden har betalt for et produkt selger man ikke reklameplass i produktet. Og om man gjør det lar man kunden slå det av (gjerne mot ekstra betaling). Og man endrer _iallfall_ ikke et eksisterende produkt ved å legge til reklame. 

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Har 55" Samsung TV kjøpt på tilbud i vinter. Smart TV til Samsung ble umiddelbart skrudd av og Apple TV koblet til. Samsung kan gjøre hva de vil med det søppelsoftwaren sin.

"smart TV ble umiddelbart skrudd av" hvordan gjorde du det? Jeg har koblet tv'en fra internett/wifi, og slått av automatisk oppdatering. Er det mere jeg kan gjøre for å hindre de skurkene å ødelegge tv'en?

Lenke til kommentar

 

Finnes det fremdeles "dumme" TVer? Uten avansert OS, kamera, mikrofon osv? Eller er man stuck med all dritten og overvåkngen de pakker inn i dem?

Jeg kjøpte ny 55" philips 4k "dum" tv for et par måneder siden, ser ingen grunn til å ha smart tv, chromecast fungerer mye bedre uansett!

 

 

Synd Chromecast ikke støtter 4k da, og det gjøre vel Netflix sin Samsung app. 

 

Android TV er noe alle produsentene bør shippe TV'ene sine med, en Android Build med støtte for Google Cast til TV'en. Det hadde vært perfekt. 

Lenke til kommentar

Håper de ikke betalte for mye til den fyren de fikk fra Google :p

 

 

Samsung har bra hardware, men selskapet i seg selv er søppel.

 

1+

Ja om de klinker til med reklame på et produkt som aldri var ment for å vise reklame så er de søppel.

 

Klarer noen av dere å liste opp hva Samsung gjør og hvilke produkter de selger?

 

Hvis dere kunne, ville dere garantert ikke skrevet slik :)

 

Jeg forstår ikke hvordan dere kan kritisere noe dere ikke kjenner til.

 

 

Blir som å si at hele Europa er søppel, fordi du eksempelvis synes Belgia er søppel. Uten å vite hvordan de andre landene i Europa er engang, eller hva de heter engang.

 

 

Jeg tror de fleste vet hva Samsung produserer og selger, og mye av det er bra! Samsung Galaxy S7, deres SUHD TV'er (som jeg selv har), Galaxy Tab-nettbrettene, Note-serien osv osv. Mye av dette er flotte produkter, men når Samsung skal mate softwaren deres med reklame, samtidig som at de ligger nesten et år bak når det kommer til Android-oppdateringer (hvis det oppdateres i det hele tatt), for å nevne noe. Inntrykket jeg får av Samsung som selskap er dermed at jeg synes selskapet er søppel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Har 55" Samsung TV kjøpt på tilbud i vinter. Smart TV til Samsung ble umiddelbart skrudd av og Apple TV koblet til. Samsung kan gjøre hva de vil med det søppelsoftwaren sin.

"smart TV ble umiddelbart skrudd av" hvordan gjorde du det? Jeg har koblet tv'en fra internett/wifi, og slått av automatisk oppdatering. Er det mere jeg kan gjøre for å hindre de skurkene å ødelegge tv'en?

Som default så startet TV'en opp i "smart tv modus" Fant et sted i menyene å skru av dette. (Lurer på om det het "turn off SmartHub" eller noe sånt). Etter en oppdatering av software fjernet jeg wifi-tilgang for TV'en, slik at den ikke plutselig maser om slikt midt i en film.

 

Jeg bruker ikke Samsung sin fjernkontroll en gang, nå skrur TV seg på når jeg vekker Apple TV av dvale, og skrur seg av når jeg legger Apple TV i dvale. Ser ingen tegn til Samsung sin software noe sted under bruk nå.

Lenke til kommentar

Heldigvis har LG fått veldig bra OS. Det er jo viktig selv for folk som ikke vil ha Smart-TV. Hvorfor? Fordi du kommer ikke unna det. Hvis du skal koble opp og bruke Apple TV, så må du garantert innom Smart TV på et tidspunkt. Dermed er det en stor fordel å ha noe som går raskt, slik at du raskt kommer deg vekk fra smart-TV :)

 

Med LGs OLED TVer og så gir de jo best bildekvalitet og. Deres 4K OLED TVer er vel nede i 30.000 kr for de nye modellene. Begynner å bli bedre utvalg av modeller også. Det i seg selv gjør jo at det ikke er noe poeng i å kjøpe en Samsung TV. Reklame eller ikke. Panasonic har jo og gode LCD modeller, men OLED er jo uansett bedre. Panasonic har jo og laget TV av LGs OLED paneler, men de var og veldig mye dyrere. OS var og dårligere, tregere osv.

 

 

 

Håper de ikke betalte for mye til den fyren de fikk fra Google :p

 

 

Samsung har bra hardware, men selskapet i seg selv er søppel.

 

1+

Ja om de klinker til med reklame på et produkt som aldri var ment for å vise reklame så er de søppel.

 

Klarer noen av dere å liste opp hva Samsung gjør og hvilke produkter de selger?

 

Hvis dere kunne, ville dere garantert ikke skrevet slik :)

 

Jeg forstår ikke hvordan dere kan kritisere noe dere ikke kjenner til.

 

 

Blir som å si at hele Europa er søppel, fordi du eksempelvis synes Belgia er søppel. Uten å vite hvordan de andre landene i Europa er engang, eller hva de heter engang.

 

 

Jeg tror de fleste vet hva Samsung produserer og selger, og mye av det er bra! Samsung Galaxy S7, deres SUHD TV'er (som jeg selv har), Galaxy Tab-nettbrettene, Note-serien osv osv. Mye av dette er flotte produkter, men når Samsung skal mate softwaren deres med reklame, samtidig som at de ligger nesten et år bak når det kommer til Android-oppdateringer (hvis det oppdateres i det hele tatt), for å nevne noe. Inntrykket jeg får av Samsung som selskap er dermed at jeg synes selskapet er søppel.

 

Du vet åpenbart ikke hva Samsung selger. Det du nevner er en del av det Samsung Electronics produserer. Samsung Electronics er ikke eneste Samsung selskap. Alle Samsung selskap begynner ikke med Samsung engang.

 

De selger eksempelvis forsikring, har fornøyelsespark, har verdens største tørrdokk og bygger skip, de lager gravemaskiner og driver med konstruksjon. 

 

Innen elektronikk så selger de kjøleskap, vaskemaskin, oppvaskmaskin, mikroovn osv osv.

De er størst innen Flash minne, RAM. de lager alle toppmodell SoCene (Apple A9, Qualcomm 820, Exynos 8820)

 

Listen er ekstremt lang. De har en annen selskapsstruktur enn det vi har her, og de er og et ekstremt stort selskap.

 

 

Som sagt, blir som å kalle Europa søppel pga en dårlig opplevelse i Belgia, når du ikke engang vet navnet på landene i Europa.

 

Jeg tror og vi alle vet at det du skriver om Android oppdateringer for Samsung ikke stemmer i det hele tatt. Hvis de er så ille burde du klare å finne argumenter som stemmer, og ikke måtte finne på/sterkt overdrive argumenter. 

 

Du glemmer og å nevne at Samsung er eneste selskap som gir skikkelige oppdateringer til TVer. Ingen andre gjør det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Finnes det fremdeles "dumme" TVer? Uten avansert OS, kamera, mikrofon osv? Eller er man stuck med all dritten og overvåkngen de pakker inn i dem?

Det er ingenting i veien med å kjøpe en ren skjerm. Jeg har det selv på stuen; en 46-tommers NEC-monitor. TV-signaler får jeg via dekoder uansett, så antenne trenger jeg ikke på skjermen.

 

 

Blir sikkert det samme som Microsoft la inn i Windows 10. reklame i startmenyen. Det er jo valgfritt. Blir garantert det i Samsungs meny også.

Garantert?

Lenke til kommentar

Du vet åpenbart ikke hva Samsung selger. Det du nevner er en del av det Samsung Electronics produserer. Samsung Electronics er ikke eneste Samsung selskap. Alle Samsung selskap begynner ikke med Samsung engang.

 

De selger eksempelvis forsikring, har fornøyelsespark, har verdens største tørrdokk og bygger skip, de lager gravemaskiner og driver med konstruksjon. 

 

Innen elektronikk så selger de kjøleskap, vaskemaskin, oppvaskmaskin, mikroovn osv osv.

De er størst innen Flash minne, RAM. de lager alle toppmodell SoCene (Apple A9, Qualcomm 820, Exynos 8820)

 

Listen er ekstremt lang. De har en annen selskapsstruktur enn det vi har her, og de er og et ekstremt stort selskap.

 

 

Som sagt, blir som å kalle Europa søppel pga en dårlig opplevelse i Belgia, når du ikke engang vet navnet på landene i Europa.

 

Jeg tror og vi alle vet at det du skriver om Android oppdateringer for Samsung ikke stemmer i det hele tatt. Hvis de er så ille burde du klare å finne argumenter som stemmer, og ikke måtte finne på/sterkt overdrive argumenter. 

 

Du glemmer og å nevne at Samsung er eneste selskap som gir skikkelige oppdateringer til TVer. Ingen andre gjør det.

 

Samma for meg - de velger selv å operere under ett og samme merkenavn, og de velger selv å gjøre håpløse ting som dette. Da mister jeg trua på hele selskapet, hvordan de har valgt å organisere seg interesserer meg fint lite. 

 

Det blir som med Microsoft - selv om jeg vet at Enterprisegjengen der er super og har topp support og masse respekt for kundene går det fortsatt utover mitt inntrykk av selskapet når de behandler vanlige sluttbrukere som dritt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Finnes det fremdeles "dumme" TVer? Uten avansert OS, kamera, mikrofon osv? Eller er man stuck med all dritten og overvåkngen de pakker inn i dem?

Det er ingenting i veien med å kjøpe en ren skjerm. Jeg har det selv på stuen; en 46-tommers NEC-monitor. TV-signaler får jeg via dekoder uansett, så antenne trenger jeg ikke på skjermen.

Men de ser ut som en monitor, og har ikke samme kvalitet eller størrelse, og koster flesk?. Jeg vil ha en skjerm på 60" som er tynn og ser bra ut, har 4K, og UHD, samt bein for å sette på "TV møbel"

 

Og så vidt jeg veit finnes ikke det å oppdrive?:(

Lenke til kommentar

Som jeg tidligere skrev, alle selskapene i Samsung konsernet er ikke under Samsung sin merkevare.

 

Ser heller ikke sammenligningen til Microsoft. I det tilfellet vet du om hva Microsoft gjør ol. I tilfellet med Samsung har du ingen anelse hva selskapene heter engang. Hvordan kan du mislike noe du ikke vet hva er?

 

For meg virker det ganske umulig å ikke like noe du ikke vet hva er.

 

 

Det er greit at du mister troen på selskapet pga dette. Virker som om det er noe du vanligvis gjør, som gjelder alle selskaper (eks. Lenovo). Det betyr ikke at selskapet faktisk er dårlig. Det betyr heller ikke at du kan kalle selskapet søppel. Noe du ikke gjør. Så det jeg skrev var rettet til de som mente det. Det å miste troen på selskapet er noe personlig og er helt greit. Si at Samsung innfører reklame på TVen (eller mer reklame?) så ville jeg bare kjøpt noe annet, men det hadde ikke påvirket hvilken telefon eller vaskemaskin jeg hadde kjøpt. Så vi er åpenbart forskjellige der.

 

Jeg har aldri vært veldig begeistret for Samsung TVer. Sist jeg kjøpte, så kjøpte jeg Philliphs TV, men de er ikke så gode nå lengre da. Skulle jeg kjøpt nå ville det nok vært Panasonic eller LG.

 

 

Jeg håper og folk ser dette perspektivet:

For kun 60 år siden var Sør-Korea et land i ruiner etter kriging og okkupasjon. Delingen nord/sør betydde at sør ikke hadde noe industri eller ressurser. Sammen med landets styre og befolkning reiste Samsung Electronics seg til å være ubestridt #1 innenfor elektronikk i verden. Samtidig som de også klart er #1 når det kommer til nyvinninger. De har slått ut USA og Japan på mange områder som er ekstremt avansert og kostbart. samtidig som de selger premium produkter verden over. De er den eneste produsenten som selger SSDer under eget navn (vel Toshiba startet akkurat med en serie..). Så at folkkaller dem søppelselskap basert på et rykte om at de skal ha reklame på TVer? Når Sør-Korea har høyere produksjon, og mer teknologi innenfor skjermer enn resten av verden tilsammen?

 

Hva gjør det oss i Europa til da?

 

Hele tiden skriver norske medier om alle kontrakter for plattformer osv som går til Sør-Korea. Noen av disse kontraktene havner hos Samsung Heavy Industries, som utkonkurrerer norske verft, og bygger en mengde skip det bare går an å drømme om i Norge. Hva sier det om verftene i Norge, om de blir utkonkurrert av søppelverft?

 

Så poenget mitt er, hvis du ikke vet noe om et emne/selskap ol., ikke kom med påstander som dette.

Lenke til kommentar

Jeg er fullt klar over hvor store Samsung er og hvor mye de driver med. Dritt fra én avdeling smitter fortsatt av på alle de andre. Om de klarer å holde noen deler rene ved å ikke ha samme navn - flott for dem! Men når de putter reklame på tven husker jeg definitivt det når jeg skal kjøpe vaskemaskin, telefon eller SSD. Det er Samsung selv som velger å binde sammen konsumentproduktene sine ved å benytte samme logo - da hører jeg på dem og slenger alle i samme bås jeg også.

 

Lenovo er litt annerledes forresten, det de gjorde var så ille at det ikke er snakk om å mislike dem litt, men om å aldri noensinne bruke en krone på produkter derfra igjen. Noe som er synd, for de er kanskje den beste PC-produsenten. 

 

Jeg mener forresten at Samsung Electronics er et søppelselskap, bare så det er klart. Ikke fordi de lager dårlig hardware (det gjør de ikke, de lager strålende hardware), men fordi de stadig finner på ting som dette. De sender taleopptak fra tv til tredjepart, de selger reklameplass i menyer, de har kanskje de mest snikete lisensavtalene i bransjen ("kryss av her for å si nei til å si ja til å ikke være med i reklameprogrammet, men motsatt"), og de har ingen sans for kvalitetssoftware i det hele tatt men slipper alt som kompilerer. Det betyr ikke at det ikke er masse flinke folk der, men at selskapet som helhet lar kundene i stikken for å tjene litt mer penger på snikete måter Altså: Møkkaselskap. Som jeg allikevel handler fra fordi de andre ikke nødvendigvis er så mye bedre. 

 

Hvor de kommer fra bryr jeg meg rett og slett ikke om. Et selskap er bare så bra som produktene sine. 

Endret av Audun_K
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Finnes det fremdeles "dumme" TVer? Uten avansert OS, kamera, mikrofon osv? Eller er man stuck med all dritten og overvåkngen de pakker inn i dem?

Det er ingenting i veien med å kjøpe en ren skjerm. Jeg har det selv på stuen; en 46-tommers NEC-monitor. TV-signaler får jeg via dekoder uansett, så antenne trenger jeg ikke på skjermen.

 

 

Blir sikkert det samme som Microsoft la inn i Windows 10. reklame i startmenyen. Det er jo valgfritt. Blir garantert det i Samsungs meny også.

Garantert?

 

Garantert at reklamen vil bli valgfri? Jepp.

 

Bare vent. de har nok en grei løsning på hvorfor enkelte kunder faktisk ønsker reklamen der hvor den skal plasseres.

Lenke til kommentar

Var det ikke for et år siden de skulle legge inn mer reklame på tver? Så er dette mer reklame enn det som er i fra før, eller innførsel av reklame? (jeg orker ikke all reklamen på tvkanaler så jeg har ikke tv, kjører kun monitorer)

EDIT: Har lest tråden, er tydeligvis allerede reklame på tvene de har.

 

 

Finnes det fremdeles "dumme" TVer? Uten avansert OS, kamera, mikrofon osv? Eller er man stuck med all dritten og overvåkngen de pakker inn i dem?

 

Du kan få tak i dumme mobiler, da. Best å kjøpe 5 stk av de før de ikke selges mer. Noe jeg har gjort.

Endret av Dr Jones
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...