Gå til innhold

Samsung vil legge inn reklame rett inn på TV-skjermen din


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser folk snakke om PC skjermer/dumme skjermer osv.

 

Det er mulig å kjøpe dem, men det er ingen av dem som kan måle seg i kvalitet med skikkelige TVer. Som du ikke får uten Smart TV. Skal du ha en god TV, så får du smart TV, enkelt og greit. Så det gjelder å velge den beste Smart TVen, om du faktisk er interessert i bildekvalitet da.

 

For øyeblikket er nok LGs WebOS det beste. De har jo og fått priser for OSet sitt i det siste. Samtidig som de er eneste OLED TV produsent. Så om du er opptatt av bra bildet, så er nok LG det beste valget fremover vil jeg anta. Om du vil ha smart TV eller ikke (for du har egentlig ikke valg).

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Jeg glemte å si at min TV er smart, men den har i alle fall ikke kamera eller mikrofon. :)

 

Tror ikke man får tak i dumme TV'er lenger.

Lenke til kommentar

Når jeg allerede har betalt for TVen så er det helt uaktuelt å få servert reklame på den. Det er nok reklame i alle TV-kanalene som vises. Vil ikke anskaffe noen Samsung TVer lenger i fremtiden dersom dette ikke kan fjernes. Håper ikke LG eller andre forsøker det samme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser folk snakke om PC skjermer/dumme skjermer osv.

 

Det er mulig å kjøpe dem, men det er ingen av dem som kan måle seg i kvalitet med skikkelige TVer. Som du ikke får uten Smart TV. Skal du ha en god TV, så får du smart TV, enkelt og greit. Så det gjelder å velge den beste Smart TVen, om du faktisk er interessert i bildekvalitet da.

 

For øyeblikket er nok LGs WebOS det beste. De har jo og fått priser for OSet sitt i det siste. Samtidig som de er eneste OLED TV produsent. Så om du er opptatt av bra bildet, så er nok LG det beste valget fremover vil jeg anta. Om du vil ha smart TV eller ikke (for du har egentlig ikke valg).

Sony, Sharp og Philips skal levere med Android TV.

https://en.wikipedia.org/wiki/Android_TV#Televisions

Lenke til kommentar

 

Jeg ser folk snakke om PC skjermer/dumme skjermer osv.

 

Det er mulig å kjøpe dem, men det er ingen av dem som kan måle seg i kvalitet med skikkelige TVer. Som du ikke får uten Smart TV. Skal du ha en god TV, så får du smart TV, enkelt og greit. Så det gjelder å velge den beste Smart TVen, om du faktisk er interessert i bildekvalitet da.

 

For øyeblikket er nok LGs WebOS det beste. De har jo og fått priser for OSet sitt i det siste. Samtidig som de er eneste OLED TV produsent. Så om du er opptatt av bra bildet, så er nok LG det beste valget fremover vil jeg anta. Om du vil ha smart TV eller ikke (for du har egentlig ikke valg).

Sony, Sharp og Philips skal levere med Android TV.

https://en.wikipedia.org/wiki/Android_TV#Televisions

 

Android TV er ganske elendig. Bare les tester av det. WebOS er helt klart bedre enn Android TV. Det er ikke et pluss å få Android TV på TVen sin.

Lenke til kommentar

Så... De vil tjene penger på reklamer, ved å sende ut en oppdatering til eksisterende TV'er, greit nok det, men det får hvertfall meg til å se unna Samsung TV'er hvis jeg skal kjøpe TV. Reklame tolererer jeg ikke, på enkelte nettsider er det greit, men TV, det betaler man for når man kjøper den, ikke etter også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt enig - Android på TV er ikke bra nok.

Android har latterlig mye større community enn noen andre, så om man er ute etter en "dum" TV vil jeg tro at å dumme ned en Android TV er lettere enn med noen av de andre TVne, bare noen nerder får ut fingeren og bugger en egen distro.

Lenke til kommentar

 

Helt enig - Android på TV er ikke bra nok.

Android har latterlig mye større community enn noen andre, så om man er ute etter en "dum" TV vil jeg tro at å dumme ned en Android TV er lettere enn med noen av de andre TVne, bare noen nerder får ut fingeren og bugger en egen distro.

 

Android TV er er ikke ikke Android, da ville det ikke vært så dårlig.

 

Se på markedsandelene til Lg (WebOs) og Samsung (Tizen) kontra Sony Sharp og Phillips. De tre siste her selger ikke en brøkdel av de to første. Samsung og LG produserer 55% av verden LCD skjermer, og 99.9% av verdens OLED. Hva de velger å ha på produktene sine vil åpenbart være det som har klart størst markedsandel.

 

Hvis de fleste i Android communitiet sitter på en Tizen eller WebOS TV, hvordan skal de lage noe til Android TV? Eller hvorfor?

Og selv om de gjør, kommer det til å slå WebOS?

 

Det er og faktisk slik at Samsung med sitt forrige OS hadde klart mest apps av alle. Selv med byttet  til Tizen tror jeg de har mer apps enn noen andre. Så Android er rett og slett ikke støttet så veldig mye når det kommer til TV. TV er (av en eller annen grunn) en helt annen verden enn nettbrett og mobil.

 

Samtidig, om du må bruke masse tid på å dumme ned TVen din er det ikke akkurat optimalt heller. Det første du gjør når du får en ny TV er ikke å sitte et par timer et par dager for å få TVen din til å bli "dum", og kommer til å være noe de færreste gjør. Spesielt siden mange setter pris på og bruker smartfunksjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...