Gå til innhold

E3 2016 Pressekonferanser - Tidsplan og generell diskusjon


Anbefalte innlegg

 

Du surrer.

 

Xbox one S er bare en mindre xbox one, project scorpio er en ny konsoll der alt av gammelt tilbehør vil fungere på konsollen. Så du slipper det som skjedde forrige generasjon.

Hehe, jeg surrer en del, ja. Ser ikke helt hvordan Scorpio kan både være og ikke være en ny generasjon samtidig. At jeg kan bruke XBone  gitaren fra Rock Band på den ikke til en ny generasjon, men det hadde vært en ny generasjon hvis jeg ikke kunne det? Sorry, tror jeg må lufte hodet litt. :p

 

Forstår nada hva du prøver å si.

 

DU kan bruke tilbehøret ditt fra xbox one på nye project scorpio. Er det et problem? er det ikke sånn det alltid burde ha vært.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Xbox One S er en helt vanlig Xbox One, bare i ny forpakning. Akkurat som 360 S.

 

 

Vel...med noen forskjeller. En får tilgang til 4K film/serier. Men også HDR for film/serier og spill. Det betyr vesentlig bedre farger og kontrast i spill.

 

Du snakker veldig varmt om HDR hele tiden Larzen, går utifra at du vet begrensningene av HDR også. I lyse rom fks. Jeg går også utifra at du sitter på UHD HDR blurays, og en spiller også. 

 

HDR er ikke bare HDR, og folk slenger det rundt uten å vite hva det er. Hvilken form for HDR er det? HDR10? Dolby Vision?

Lenke til kommentar

Imponert over konferansen. MS åpner seg opp og prøver å gjøre det lettere for gamere, isteden for å lukke alt i et økosystem. CrossBuy, Crossplay etc.

 

Spilla virket også bra.

 

 

Det er vel teknisk sett samme økosystem, de bare inkluderer Win 10 i økosystemet.

 

Spilla er jeg mindre imponert over. Sea of Thieves virker greit, og Scalebound er jeg forhåpningsfull til, selv om de har gjort at det ser litt kjedeligere ut. Kommer nok til å fokusere på NieR Automata som spillet fra Platinum for nå.

 

Scorpio høres awesome ut ut fra specs, må jo nesten koste 10k hvis de ikke skal selge med tap, så veldig spent på det, men litt kjipt at det beste fra konferansen var en rask kommentar om noe som kommer snarest sent neste år, og som garantert kommer til å bli hovedfokuset på neste års E3.

 

Jeg begynner å frykte at Sony og MS nå fremover kommer til å veksle annenhvert år på å oppgradere konsollene sine. Er ikke sikker på om jeg burde være begeistret, eller frykte det. Heller mest mot det sistnevnte.

Lenke til kommentar

 

Du snakker veldig varmt om HDR hele tiden Larzen, går utifra at du vet begrensningene av HDR også. I lyse rom fks. Jeg går også utifra at du sitter på UHD HDR blurays, og en spiller også. 

 

HDR er ikke bare HDR, og folk slenger det rundt uten å vite hva det er. Hvilken form for HDR er det? HDR10? Dolby Vision?

 

 

Har bare sett på forskjellige TV'r som har HDR og det er fantastisk. Så mye bedre farger og dybde. Hvilke type etc har jeg ingen anelse om. Jeg snakker kun ut ifra hva jeg har sett og det var fantastisk. Dem første HDR monitorene kommer til PC snart. Mitt skjermkort støtter det så jeg er klar.

 

Men nei jeg vet ikke om begrensningen av HDR.

Lenke til kommentar

Forstår nada hva du prøver å si.

 

DU kan bruke tilbehøret ditt fra xbox one på nye project scorpio. Er det et problem? er det ikke sånn det alltid burde ha vært.

Nei, det jeg ikke skjønner er hvordan Scorpio ikke er en ny generasjon. Den er langt kraftigere enn XBone, så hva er det som gjør at det IKKE er en ny generasjon? Det er det jeg ikke skjønner. XB360 var kraftigere enn XB, dermed en ny generasjon. XBone var kraftigere enn XB360, så det var en ny generasjon. Scorpio er kraftigere enn XBone, men ikke en ny generasjon? Hvorfor ikke?

 

Og for den saks skyld, la oss bare droppe alt PR-pratet og holde oss til fakta. Scorpio kan spille med Win10. Det kan XBone også. Vi kan bruke utstyr fra Xbone på Scorpio, men dette påvirker ikke Scorpio på noe som helst vis. Vi kan spille spill fra XBone på Scorpio, men XBone er bakoverkopatibel uansett med en del spill. Så hva er det egentlig som gjør Scorpio så unik at det er den kraftigste konsollen noensinne, uten å starte en ny generasjon? Det er det jeg ikke skjønner.

 

For den saks skyld vil Scorpio selvsagt få eksklusive spill også - et bra tegn på at det er en ny generasjon.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

 

Imponert over konferansen. MS åpner seg opp og prøver å gjøre det lettere for gamere, isteden for å lukke alt i et økosystem. CrossBuy, Crossplay etc.

 

Spilla virket også bra.

 

 

Det er vel teknisk sett samme økosystem, de bare inkluderer Win 10 i økosystemet.

 

Spilla er jeg mindre imponert over. Sea of Thieves virker greit, og Scalebound er jeg forhåpningsfull til, selv om de har gjort at det ser litt kjedeligere ut. Kommer nok til å fokusere på NieR Automata som spillet fra Platinum for nå.

 

Scorpio høres awesome ut ut fra specs, må jo nesten koste 10k hvis de ikke skal selge med tap, så veldig spent på det, men litt kjipt at det beste fra konferansen var en rask kommentar om noe som kommer snarest sent neste år, og som garantert kommer til å bli hovedfokuset på neste års E3.

 

Jeg begynner å frykte at Sony og MS nå fremover kommer til å veksle annenhvert år på å oppgradere konsollene sine. Er ikke sikker på om jeg burde være begeistret, eller frykte det. Heller mest mot det sistnevnte.

 

 

Tipper di oppgraderer sånn noenlunde samtidig, dvs viss "high end" dukker opp hausten 2017 er det ca 4 år syklus og ikkje så langt fra 5 år. Begge vil tjene på å tilby ca like kraftige konsoller og sjansen for at begge kan ende opp med å by på litt meir enn 6 TF er stor. PS4k blir nok ikkje noko meir enn Xbox One S.

Lenke til kommentar

Jeg håper du har rett der Maabren, jeg kommer nok aldri helt til å like denne utviklingen, men det er bedre enn ingenting. De går vel inn i en forretningsmodell hvor de ikke faser konsoller ut så mye, men heller med et maskinvareøkosystem med flere "tiers". Sånn som XBO er billigmaskinen, XBO S mid modellen og Scorpio er High end. Mer likt PC igjen, noe jeg er svært lite begeistret for, men vi får se.

 

Bortsett fra at de nevnte Scorpio så har dette vært en av de kjedeligste E3, så håper Ubisoft, Sony og Nintendo har noe gøy å vise frem.

 

 

Ja, ut fra det han sa så virker det som TES VI fremdeles er mange år unna. Han sa noe som at de ennå ikke hadde teknologien helt på plass for hva de ønsker at TES VI skal være. :hm:

Lenke til kommentar

 

så håper Ubisoft, Sony og Nintendo har noe gøy å vise frem.

Um... du vet Nintendo ikke skal ha noe i år? De vil livestreame Zelda U i stedet, og nevner nok en og annen nyhet der. Men det blir ikke noe Nintendo Direct eller noe sånt.

 

Var ikke klar over det nei, men å få se Zelda, mer info om Pokemon og kanskje info om veien videre for Nintendo så er det bra. :)

 

Edit: Aisha Tyler ass. :rofl:

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...