Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvilken kropp syns du er mest sexy av disse to?


  

128 stemmer

  1. 1. Hvilken kropp finner du mest attraktiv?

    • Venstre
      101
    • Høyre
      27


Anbefalte innlegg

Jeg syntes ikke denne holdningen er noe sunt å ha. Egentlig er det litt trist at "normalen" har økt såpass mye at folk ikke vil kalle hun henne feit. Det blir litt som å lure seg selv helt til man tror på det? Hun er uten tvil overvektig, eller feit for å si det på den måten.

Vil du si du har en 'feit'(stor) kuk, hvis du har litt mer en gjennomsnittet(normalen)?

Tror du på det i så fall?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke hva du mener.

 

Er man feit, så vet man at man er feit. At folk da går rundt å kaller den feite personen for normal, eller tynn for den slags skyld, er jo ikke bra? Som jeg nevnte har jeg ikke noe i mot overvektige, men jeg syntes ikke det er noe sunt med disse holdningene. 

Derimot er jeg veldig fan av alt fokuset på trening. 

Men nå er det nok snakk om dette. 

Lenke til kommentar

Nå er det jo en god del helseplager forbundet med undervekt også. Det er ikke sunt verken for kropp eller sjel å alltid måtte tenke på kiloene.

Det stemmer. Men her var det snakk om en normalvektig person og en overvektig person. I tillegg er det slik at anoreksi ikke er en trussel mot folkehelsen, mens overvekt er det. Jeg mener det er uheldig å hele tiden drive og pushe på i retning "spis det du vil, du er vakker uansett, vær stolt av alle de 3 sifrene på vekta" all den tid fedme og overvektsrelaterte problemer koster samfunnet millioner av kroner både i behandling og tapt produktivitet.

 

 

 

Anonymous poster hash: 92565...8e4

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg er jente og synes hun til høyre er overvektig. Hvis dere hadde lagt ut bilde av to gutter med samme mengde kroppsfett og magestørrelse hadde jeg sagt det samme. Det er veldig mange jenter i 20-årene som er tynnere enn hun til høyre, det er ikke gjennomsnittet i allefall. 

Lenke til kommentar

Jeg er jente og synes hun til høyre er overvektig. Hvis dere hadde lagt ut bilde av to gutter med samme mengde kroppsfett og magestørrelse hadde jeg sagt det samme. Det er veldig mange jenter i 20-årene som er tynnere enn hun til høyre, det er ikke gjennomsnittet i allefall.

 

Hun til høyre går jeg ut fra at skal representere en overvektig kvinne, ikke gjennomsnittet, akkurat som damene Loverdose postet i post #39 i denne tråden.

 

Det er nok fakta at hun er overvektig, det er jo rene tall som sier noe om det så ikke nødvendig å diskutere. Om hun er feit eller attraktiv er dog mer subjektive vurderinger, og her kommer vel inn det trådstarter hinter til med hva man ser på som for tynn/for tykk/attraktiv/stygg.

 

Jeg likte veldig godt dette bildet postet tidligere for å illustrere:

bbbbbb.jpg

 

Selv om de alle 3 sikkert hadde klart å lure meg en fuktig kveld blir i endru stand venstre alt for tynn og høyre kunne vært mindre.

 

Hofter og pupper kommer fra fett vanligvis og hvis litt overvekt er hva som skal til for å få en god fasong på kroppen har mange menn ikke noe mot det, det er jo ikke snakk om at hun til høyre på det bildet jeg postet her(eller hun i første tråd) kommer til å få noen helseproblemer på grunn av vekten sin. 

Lenke til kommentar

Jeg er jente og synes hun til høyre er overvektig. Hvis dere hadde lagt ut bilde av to gutter med samme mengde kroppsfett og magestørrelse hadde jeg sagt det samme. Det er veldig mange jenter i 20-årene som er tynnere enn hun til høyre, det er ikke gjennomsnittet i allefall. 

Nå er det riktignok forskjell på kvinner og menn når det er snakk om kroppsfett. Er enig at hun til høyre er mer enn bare lubben.

 

1754077-11-1370609460796.jpg

Lenke til kommentar

Hun til høyre går jeg ut fra at skal representere en overvektig kvinne, ikke gjennomsnittet, akkurat som damene Loverdose postet i post #39 i denne tråden.

 

Det er nok fakta at hun er overvektig, det er jo rene tall som sier noe om det så ikke nødvendig å diskutere. 

 

 

Men vi har jo ikke de tallene, hverken for den venstre eller høyre unge damen, så hvordan vet hva som er fakta? :)

 

De er for meg nokså åpenbart på hver sin side av "gjennomsnittet". Men nå er det jo ikke sikkert at snittet er noe å hige etter heller. Det kommer an på hvilken gruppe du tar snittet av. Det er bare å ta seg en tur på en amerikansk fast food sjappe den ene dagen, og en catwalk den andre, så kan man tenke seg at "normalen" er kulturavhengig.

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg er jente og synes hun til høyre er overvektig. Hvis dere hadde lagt ut bilde av to gutter med samme mengde kroppsfett og magestørrelse hadde jeg sagt det samme. Det er veldig mange jenter i 20-årene som er tynnere enn hun til høyre, det er ikke gjennomsnittet i allefall.

Nå er det riktignok forskjell på kvinner og menn når det er snakk om kroppsfett. Er enig at hun til høyre er mer enn bare lubben.

 

1754077-11-1370609460796.jpg

Kva er den tabellen basert på? Etter det eg har lese så er normal BMI det same for menn og kvinner, men kvinner bør unngå ein feittprosent i den lågare enden av spekteret.

 

Edit: Var litt rask og tenkte BMI, men dette er jo feittprosent.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

 

Spørsmålet var vel kva kropp ein synest er meir sexy, ikkje at det eine er meir ideelt enn det andre?

 

Ja, og WubWub synes antagelig det er skremmende at vår tids vestlige kultur har gjort mager = sexy for oss gutter. Samtidig som vi vil ha pupper, hvilket betyr silikon eller puter i BH'en, slik som på badedraktmodellen.

 

Geir :)

Eg synest den aukande overvekten er meir skremmande. At det er blitt ein aksept for fedme og at alle er så flotte fordi dei har den kroppen dei har.

 

Ho til venstre er etter mi meining nærare ein sunn kropp enn ho til høgre. Det er sjølvsagt eit spekter her og begge er eit stykke frå det eg ser på som sunt. Ein funksjonibel, slank og sunn kropp kan oppnås med trening og kosthald, og sjå bra ut iht. dagens kultur. Ein kropp med stor overvekt kan ikkje ha dette.

 

Det er diverre sjølvsagt mange eksempler på anoreksi og eit jag etter modellkroppen, men det vil alltid vere uheldige konsekvensar i kvar ende av spekteret.

Lenke til kommentar

Næringsmiddelprodusentene, salgskjedene og folks forbruksvaner er mye av årsaken til at folk eser ut. Svært lite av arealet i dagligvarehandelen inneholder varer som vi burde spise. I enkelte butikker er det satt av 4 ganger så stort areale til brus, juice og saft som til grønnsaker. Chips, sjokolade i radene foran kassa. Grønsakene er  ved inngangen slik at de er passert innen man kommer på at man skal ha noen. Så fylles den ledige plassen i handlevogna med kaker og snop i steden for å gå tilbake og fylle opp med grønsaker. Litt satt på spissen, men det er ikke langt unna slik det praktiseres.

 

Et problem er at det er høyere kilopris på porsjonspakninger enn for samme vare i familieforpakning. Norge har mange husstander med enslige og disse burde ikke sitte der alene med familieforpakninger.

 

Det er mulig tilberede fortinnsmessig mat, men det krever kunnskap og det er tidkrevende. Det burde bli mer fokus på matlaging og helsegevinsten er stor. Det er priceless selv å avgjøre fett-, sukker-, og saltmengden i egen mat. Ferdigmatprodusentene tenker nemlig på gjensalgsverdien i å tilsette overdrevent mye salt, sukker og fett.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...