Gå til innhold

GUIDE: Her er månedens billigste mobilabonnementer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ice net bruker telia dekning ikke Telenors dekning?

Det stemmer! I setningen jeg tror du refererer til så er det snakk om at Hello har Telenor-dekning, ikke Ice. Jeg fikset uansett setningen nå for å unngå forvirring :)

 

- Niklas

Endret av Niklasp
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Firmaene har ganske lik prising på de tingene som står med stor skrift på plakatene. Men det er et par ting som ikke står der, som burde tas med i prissammenligninger som dette.

 

- Hva skjer (prismessig) når man overskrider kvota? Det er tross alt snakk om en forhåndsbetalt kvote, så da eksisterer det en "normalpris" utenfor kvota, eller en struping.

 

- Hvor store prisforskjeller er det på samtaler til femsifrede telefonnummer? Hvis jeg husker rett var det noen som advarte mot dette, og en enkelt supportsamtale kan være nok til å utgjøre en mye større forskjell enn hele månedskostnaden på papiret.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

I kategorien "høy databruk" anbefaler dere et lite abonnement med 10 GB?

 

Det er jo ikke høyt i det hele tatt.

Telenor FRIHET 60GB til 799,- eller Hello 20GB til 400,- burde vært med.

 

Ikke fordi de er billige, men fordi de er billigst (og enerådende) i sin klasse. 

 

Test gjerne Banzai 100GB med app for IP-telefoni neste gang, og sammenlikn med Telenor FRIHET 60GB prismessig og om det er lett nok i bruk.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Firmaene har ganske lik prising på de tingene som står med stor skrift på plakatene. Men det er et par ting som ikke står der, som burde tas med i prissammenligninger som dette.

 

- Hva skjer (prismessig) når man overskrider kvota? Det er tross alt snakk om en forhåndsbetalt kvote, så da eksisterer det en "normalpris" utenfor kvota, eller en struping.

 

- Hvor store prisforskjeller er det på samtaler til femsifrede telefonnummer? Hvis jeg husker rett var det noen som advarte mot dette, og en enkelt supportsamtale kan være nok til å utgjøre en mye større forskjell enn hele månedskostnaden på papiret.

 

Derfor bruker jeg Chess. De eneste som ikke skal ha blodpris på alt over kvota. Her går kun hastigheten ned, INGEN ekstra kostnader. Så kan du kjøpe mer hvis du vil.

Alle de andre skal jo ha fantasipriser pr MB, opptil 300-500 som er vanligvis maks.

 

Syns TEK burde hatt dette som egen sak.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Derfor bruker jeg Chess. De eneste som ikke skal ha blodpris på alt over kvota. Her går kun hastigheten ned, INGEN ekstra kostnader. Så kan du kjøpe mer hvis du vil.

Alle de andre skal jo ha fantasipriser pr MB, opptil 300-500 som er vanligvis maks.

 

Syns TEK burde hatt dette som egen sak.

 

ICE gjør det samme. Struper hastigheten når du går over, men ingen ekstra kostander. Så kan du kjøpe datapakker.

 

100 kr for 1 GB og 200 kr for 3 GB.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Firmaene har ganske lik prising på de tingene som står med stor skrift på plakatene. Men det er et par ting som ikke står der, som burde tas med i prissammenligninger som dette.

 

- Hva skjer (prismessig) når man overskrider kvota? Det er tross alt snakk om en forhåndsbetalt kvote, så da eksisterer det en "normalpris" utenfor kvota, eller en struping.

 

- Hvor store prisforskjeller er det på samtaler til femsifrede telefonnummer? Hvis jeg husker rett var det noen som advarte mot dette, og en enkelt supportsamtale kan være nok til å utgjøre en mye større forskjell enn hele månedskostnaden på papiret.

 

Derfor bruker jeg Chess. De eneste som ikke skal ha blodpris på alt over kvota. Her går kun hastigheten ned, INGEN ekstra kostnader. Så kan du kjøpe mer hvis du vil.

Alle de andre skal jo ha fantasipriser pr MB, opptil 300-500 som er vanligvis maks.

 

Syns TEK burde hatt dette som egen sak.

Chess er trash da. Tenk om det hadde brukt reklamepengene på noe fornuftig. Prøver så hardt å skape er bånd mellom venner og mobilabo.

Lenke til kommentar

Tek.no leverer vanligvis førsteklasses artikler med masse dybde i artiklene og nytte for for oss forbrukere.

 

Dette var ikke en slik artikkel. Clickbait. 1-2 kroner billigere, er samme pris.

De nevner jo begge to, nettopp fordi det er bare 1 kr forskjell. De finner fortsatt ut for deg at disse to er de billigste.

Lenke til kommentar

Jeg bruker Hello og er veldig fornøyd, man får også 10% rabatt for hver kunde man "rekrutterer" også, inntil de eventuelt slutter med Hello da. Er jo ganske kjapt å verve noen familievenner, for de fleste :)

 

 

Høres ut som et pyramidespill  :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...