Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

En form for livsløgn kan være online-livet og det virkelige livet vi lever. Vi legger ut redigerte bilder av oss selv, legger ut bilde av sunn mat og trening. I virkeligheten er det ikke så perfekt som vi skal ha det til

Genial vinkling der ja! Takk for det tipset! :)

 

Bare hyggelig :)

Lenke til kommentar

 

 

Får du karakter 1 vis du glemte å skrive oppgavenummer???  :hm:

Husk at sensorane er menneske dei og, så dei forstår at du har gjort ein feil. Kan vere dei trekkjer litt, men ikkje uroe deg, det utgjer ikkje noko stor skilnad.

 

skilnad= forskjell?

 

Ja, ein kan skrive forskjell og da

Lenke til kommentar

På B1 kunne man vel dra inn masse forskjellig fra forberedelsesheftet. Jeg sammenliknet Ibsens stykker og liknende tekster med samme tema, f. eks Peer Gynt og Petter Stordalen fordi begge er egoistiske. Er det feil?

Lenke til kommentar

Vurderar å berre gi meg no. Veit ikkje om eg gidder å holde på meir, haha. Kor lenge skal dokk holde på? Nokre siste tips/ting eg bør gjere før eg gir meg? :p:)

Det er viktig å være snill mot deg selv under eksamen. Ta pauser! Det blir som oftest ikke like dårlig som du tror. Ikke ta med godteri og vær positiv! haha

Lenke til kommentar

Blir det rett at jeg skrev en tekst om et tema fra de klassiske forfatternes tekster, og argumenterte for hvorfor dette temaet er aktuell en dag i dag, i oppgave B1? Har en følelse på at jeg misforsto oppgaven...

Jeg valgte også oppgave B1. Der argumenterte jeg for at temaene de klassiske forfatterne tok opp i tekstene sine var aktuelle i dag , fordi mange av de temaene er viktige i dagens samfunn. Jeg sammenlignet En folkefiende med Snowden og temaet varsling. Også Sammenlignet jeg Et dukkehjem med likestilling og kvinneundertrykkelse. Og Gjengangere med de vitenskaplige spørsmålene som blir stilt om arv og miljø. Deretter forklarte jeg på hver eneste sammenligning hvorfor disse temaene er aktuelle og hva som gjorde dem aktuelle da. Så skrev jeg en konklusjon hva som gjør Ibsens og andre klassiske forfattere så aktuelle.

Lenke til kommentar

 

Vurderar å berre gi meg no. Veit ikkje om eg gidder å holde på meir, haha. Kor lenge skal dokk holde på? Nokre siste tips/ting eg bør gjere før eg gir meg? :p:)

Lag et tankekart med huskeregler og rettskriving osv! Slik at du lett finner alt i ett, sparer litt tid! :)

 

Det skal eg gjere, takk! :)

Lenke til kommentar

 

Vurderar å berre gi meg no. Veit ikkje om eg gidder å holde på meir, haha. Kor lenge skal dokk holde på? Nokre siste tips/ting eg bør gjere før eg gir meg? :p:)

Det er viktig å være snill mot deg selv under eksamen. Ta pauser! Det blir som oftest ikke like dårlig som du tror. Ikke ta med godteri og vær positiv! haha

 

Takk for gode tips :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...