Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

Hva har egentlig han Stordalen som fløy i privatjet med vilanden å gjøre?

Livsløgn i guess... Stordalen betaler CO2-avgift for å på en måte "kjøpe samvittighet". Sttordalen presiserer at han kjøper CO2-kvoter for å kompensere for utslippene all reisingen hans med privatfly...
Å leve på en løgn, pynte på sannheten, identitet, selvbilde

Ja, "pynte på sannheten". Kanskje Stordalen "pynter på seg selv" og sier siden han betaler co2 avgift skal ikke det ha noe å si at han slipper ut mye klimagasser med å fly privatfly

 

Jepp :)

Lenke til kommentar

Kan nokon definere "livsløgn", på ein lett og forståelig måte. Med eit eksempel på ein livsløgn også?

La oss ta Petter stordalen som eksempel. Han er ganske kjent for å være "miljøvennlig". Livsløgnen hans var at han bruker privatfly for å komme seg til ulike hoteller han har - og som vi vet er ikke akkurat privatfly kjent for å være miljøvennlig! 

Lenke til kommentar

 

 

Folkens!!

 

I og med at vi hadde oppgaver om En folkefiende, Et dukkehjem og Gjenganger tror jeg Vildanden, Brand og Peer Gynt blir relevant i morgen!

Smart tenkt! :)

 

Man hadde jo mulighet til å trekke inn flere av de andre tekstene i dag også. Blant annet i oppgave B1

 

 

Det gjorde jeg. brukte et dukkehjem, en folkefiende og Peer Gynt i b1

Lenke til kommentar

 

 

 

Folkens!!

 

I og med at vi hadde oppgaver om En folkefiende, Et dukkehjem og Gjenganger tror jeg Vildanden, Brand og Peer Gynt blir relevant i morgen!

Smart tenkt! :)

 

Man hadde jo mulighet til å trekke inn flere av de andre tekstene i dag også. Blant annet i oppgave B1

 

 

Det gjorde jeg. brukte et dukkehjem, en folkefiende og Peer Gynt i b1

 

Jeg brukte blant annet et dukkhjem i B2

Lenke til kommentar

Jeg har norsk eksamen på VG3 (jobber kanskje på en annen måte) Det viktigste er at du vet hvordan du bygger opp ulike tekster, og kan litt om litteraturen. Jeg husker ikke hva man må kunne i 10. klasse, men hvis dere har lært litt om epokene i forhold til ulike tekster så hadde jeg øvd på det + hvordan man bygger opp ulike tekster. Skal dere analysere tekster, eller skrive novelle, dikt, artikkel, drøfte, resonnere etc?

Endret av Neymar10
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...