Gå til innhold

Hvorfor stemmer ikke flere på FrP?


Gjest Bruker-406935

Anbefalte innlegg

Jeg kunne aldri stemt på FrP. Jeg anser ikke meg selv som liberalist. Ikke at jeg er tilhenger av en stat full av kommunikasjonsrådgivere og papirflyttere, men jeg anser ikke markedet og konkurransutsetting som svar på alle spørsmål. Jeg tror ikke på uendelig økonomisk vekst og forbruk. Jeg er ikke klimafanatiker, men kloden vår kan umulig bli et bra sted hvis dagens forbruk skal forsette. CO2 i atmosfæren er en ting, noe helt annet er forurensning og giftstoffer som bygges oss i næringskjeden i alt fra planter, plankton og til dyr. Dagens situasjon er selvutslettende. Vi kunne sikkert håndtert avfall og giftstoffer på en bedre måte,

men vår vekst er basert på at arbeidet skal gjøres billig i asiatiske land.

 

Asylpolitikken er en ting som jeg kan være enig med FrP om. Likevel mener jeg kanskje at de ikke går langt nok. Fri flyt av varer og konkurranse tilsier også at landegrenser må bygges ned, noe som jeg er i mot. Det Norge trenger er et pragmatisk sentrumsparti. Jeg forstår ikke hva det er med høyresiden i seg selv som er bra for Norge. 
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Og hva så mener du overskuddet ble brukt til.. Kjøpte de flere kasser øl, økte statlige lønninger... Jeg er spent på å se hva du mener den statlig løsningen sløste vekk penger på, som overgår det å bare betale aksjonærene store bonuser for å tjene millarder av kroner vi aldri ser igjen som strømkunder...

*bilde*

Den var vel litt for lett?

 

Hahahaha.

 

Det skal dog sies at dette er et enkeltilfelle.

Lenke til kommentar

 

 

 

Og hva så mener du overskuddet ble brukt til.. Kjøpte de flere kasser øl, økte statlige lønninger... Jeg er spent på å se hva du mener den statlig løsningen sløste vekk penger på, som overgår det å bare betale aksjonærene store bonuser for å tjene millarder av kroner vi aldri ser igjen som strømkunder...

*bilde*

Den var vel litt for lett?

 

Hahahaha.

 

Det skal dog sies at dette er et enkeltilfelle.

Skal jeg legge ved bilde av statsministerens VIP-terminal på Gardermoen, de private jetflyene til Statsministeren, statsministerboligen, statsministerens livvakter, biler, Operahus, OL, etc, etc?

 

Legg til all sløsingen i hele det offentlige systemet, og månelandingen på Mongstad er bare som lommerusk å regne.

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kunne aldri stemt på FrP. Jeg anser ikke meg selv som liberalist. 

 

 

Jeg kunne aldri stemt på FrP. Jeg anser meg selv som liberalist.

 

Jeg forstår ikke hva det er med høyresiden i seg selv som er bra for Norge. 

 

 

Ikke jeg heller. Men jeg forstår ikke hva som er bra med venstresiden heller. For meg er det to sider av samme sak. Alle stortingspartier i Norge er sosialdemokratiske. De vil alle ha en sterk stat som bestemmer og som betaler regningene. De er bare litt uenige om hvem som skal utføre arbeidet og hvilke regninger som er viktigst...

 

Geir :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Stemmer at det fortsatt er innvandringsstopp til Norge, noe de fremmedfryktige ser ut til å ikke ville få med seg selv om det har vært slik siden før noen av dem ble født...

 

Forskrift om innvadringsstopp ble opphevet i 1991.

 

 

...og ble erstattet av ett nytt og lovverk som innebærer det samme. Det har alltid vært unntak for arbeidsinnvandring av forskjellig slag og det er det også idag, men det er jo ikke det samme som permanent opphold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

...og ble erstattet av ett nytt og lovverk som innebærer det samme. Det har alltid vært unntak for arbeidsinnvandring av forskjellig slag og det er det også idag, men det er jo ikke det samme som permanent opphold.

Det er feil. Den ble både i bokstav og i praksis opphevet i 1991. Det nye regelverket innebar en vesentlig oppmykning, og senere praksis har lempet den ytterligere, som statssekretæren skriver i artikkelen jeg linket til.

Endret av Horten Market
Lenke til kommentar

 

 

 

Og hva så mener du overskuddet ble brukt til.. Kjøpte de flere kasser øl, økte statlige lønninger... Jeg er spent på å se hva du mener den statlig løsningen sløste vekk penger på, som overgår det å bare betale aksjonærene store bonuser for å tjene millarder av kroner vi aldri ser igjen som strømkunder...

*bilde*

Den var vel litt for lett?

 

Hahahaha.

 

Det skal dog sies at dette er et enkeltilfelle.

Skal jeg legge ved bilde av statsministerens VIP-terminal på Gardermoen, de private jetflyene til Statsministeren, statsministerboligen, statsministerens livvakter, biler, Operahus, OL, etc, etc?

 

Legg til all sløsingen i hele det offentlige systemet, og månelandingen på Mongstad er bare som lommerusk å regne.

 

Så ditt ønske er å gjøre alt privat da forstår jeg? Barnehage 5000kr,- mnd.. Skole 10 000,- kr mnd.. Er man syk og mangler forsikring.. kjør gjerne på med 10 000 kroner om det er noen brudd eller behov for medesiner... Du ma da virkelig fatte å forstå at ting ikke er gratis, om du ikke er styrtrik og sender egene unger på privatskole og er en jævla egosentrisk drittsekk så forstår jeg så absolutt ikke hvorfor noen skal ønske å privatisere Norge...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er "privatisering" i Norge: De offentlig finansierte mottakene får kritikk for mugg, råte, skitt og manglende ventilasjon. Samtidig tar eierne ut millioner i godtgjørelser og ren gevinst.

 

Privatisering handler ikke bare om eierskap, men også av finansiering. Et selskap er ikke statlig fordi Staten eier alle aksjene. Et asylmottak er ikke privat fordi andre enn Staten eier aksjene, når det er Staten som betaler regningene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette er "privatisering" i Norge: De offentlig finansierte mottakene får kritikk for mugg, råte, skitt og manglende ventilasjon. Samtidig tar eierne ut millioner i godtgjørelser og ren gevinst.

 

Privatisering handler ikke bare om eierskap, men også av finansiering. Et selskap er ikke statlig fordi Staten eier alle aksjene. Et asylmottak er ikke privat fordi andre enn Staten eier aksjene, når det er Staten som betaler regningene.

Og dette er også til de grader globalt. Få bra eksempler på suksess over tid i privat vs stat. Mange budsjetterer med underskudd første 5 år for å vinne anbudet og etter 5 år blir det overraskende nok dårligere kvalitet da de skal tjene penger. Togtilbudet og

kvaliteten i England var så ræva at de privatiserte. Nå er det mye værre. Husker Siv hele tiden viste til Farum(?) i Danmark som kjørte privatisering på mange områder med masse støtte og prestisje i starten. Lange siden den kommunen blir nevnt nå.

 

Kan jo nevne Statoil/Hydro, Telenor og Statkraft som har blitt forsøkt privatisert i alt fra Carl Ivar som ville selge utvinningsrettighetene for den norske oljen for 10 mrd til private USA-selskaper.... Statkraft gikk vel opp 600 mill på 1 1/2 år etter vi beholdt de osv, osv, osv.

 

Og jeg forstår overformynderkortet som sitter løst med noen med stramme lovforslag for formynderi men det er ikke noe bedre når man betaler  av egen lomme og blir behandla som dritt som er mer vanlig uten at man kan si fra. Staten kan man sutre over i hvert fall.

 

Nå vil jeg absolutt ikke ha kommunisme siden jeg hører sosialismekortet på vei opp av lomma på noen men best mulig balansegang som gjør at potten blir størst mulig og pengene blir fordelt ut i fra hva som er logisk og rettferdig.

Lenke til kommentar

Så ditt ønske er å gjøre alt privat da forstår jeg? Barnehage 5000kr,- mnd.. Skole 10 000,- kr mnd.. Er man syk og mangler forsikring.. kjør gjerne på med 10 000 kroner om det er noen brudd eller behov for medesiner... Du ma da virkelig fatte å forstå at ting ikke er gratis, om du ikke er styrtrik og sender egene unger på privatskole og er en jævla egosentrisk drittsekk så forstår jeg så absolutt ikke hvorfor noen skal ønske å privatisere Norge...

 

 

 

 

Du glemmer den 100% kommunistiske bomringmodellen til FRP der staten skal fikse veier og man skal slutte å betale før noen får overskudd.

 

Bommer på hvert jorde med forskjellige veistandarer og fartsgrenser i selgers marked.

 

Husker jeg tok FRPs politikk som argument mot en FRPer og forkledde modellen og var en jævla sosialist :)

Endret av Clarus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

...og ble erstattet av ett nytt og lovverk som innebærer det samme. Det har alltid vært unntak for arbeidsinnvandring av forskjellig slag og det er det også idag, men det er jo ikke det samme som permanent opphold.

Det er feil. Den ble både i bokstav og i praksis opphevet i 1991. Det nye regelverket innebar en vesentlig oppmykning, og senere praksis har lempet den ytterligere, som statssekretæren skriver i artikkelen jeg linket til.

 

 

Ok, er jo ingen jurist akkurat så da vet du mer enn meg. Selv sitter jeg med ett inntrykk av at det bare har blitt strengere og strengere med årene og at det nå er vanskeligere å få opphold i Norge enn hva det har pleid å være, men det kan vel sikkert komme av alt styret det har vært rundt innvandring i det siste kanskje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...