Gå til innhold

Hvorfor stemmer ikke flere på FrP?


Gjest Bruker-406935

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+2534

Nå var det ikke jeg som framsatte noen påstand og da ligger heller ikke bevisbyrden på meg. Alt jeg gjorde var å etterlyse dokumentasjon. Det du viser støtter ditt synspunkt, men det viser ikke hele sannheten eller hele historien.

Var nå bare en kommentar fra min side da. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+2534

Alle offentlige tjenester er billigere der og da for den det gjelder kontra de samme tjenestene i privat regi. Altså ikke at kostnadenene ved å drive offentlig nødvendigvis er lavere, men utgiftene blir uansett mindre for mannen i gata som trenger dette.

 Er offentlig helsevesen gratis for mannen i gata? Hvor kommer det offentlige sine penger fra?
Og da er det fint å kunne få hjelp uavhengig av om man er rik eller fattig, om tjenestene skulle være litt dårligere (typisk ikke aller nyeste instrumenter e.l.) eller da hakket mindre effektive enn påkostede private institusjoner, tror jeg irrelevant for en person som virkelig trenger hjelp så lenge han faktisk får behandling og blir frisk.

 

Skulle ikke mennesker i nød også kunne få hjelp i et system med private helsetjenester? De aller fleste mennesker i Norge har en jobb og en helt grei inntekt, og disse vil helt fint selv klare å tegne private helseforsikringer (du vet på samme måte som man tegner innboforsikring, bilforsikring, sykeforsikring, osv). Man bør så heller fokusere på å hjelpe de som virkelig sliter fremfor å presse samme system nedover ørene på alle og enhver.

 
Om man føler for å svartmale det offentlige og framsnakke det private så tyder det på at man er litt for godt vant og ikke evner å se at veldig mange ikke har dette luksuriøse valget av private tjenester, og at det offentlige derfor er helt uunværlig. Beggers cant be choosers slik at selv om de fleste nordmenn kan velge det private alternativet, så gjelder dette dessverre ikke alle, og alle skal som kjent med i en velferdsstat. Derfor vil en offentlig tjeneste alltid være viktigere enn samme tjeneste i privat regi.
Ingen som svartmaler her vel, jeg bare la frem et et eksmpel på at en hofteoperasjon koster dobbelt så mye når det gjøres av det offentlige vs det private. Det er et enormt sløseri av skattebetalernes penger, penger som kunne blitt brukt til å hjelpe de som VIRKELIG trenger det.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Privatisering handler ikke bare om eierskap, men også av finansiering. Et selskap er ikke statlig fordi Staten eier alle aksjene. Et asylmottak er ikke privat fordi andre enn Staten eier aksjene, når det er Staten som betaler regningene.

Det er riktig, men når det private selskapet får penger fra staten uansett hva denne leverer av kvalitet; hva er da forskjellen på en privat og en offentlig bedrift?

Lenke til kommentar

FrP med Anundsen i spissen kjemper stadig i mot folkets rett til privatliv og rettssikkerhet, og isteden for å bare delegere flere ressurser til politiet slik at de kan gjøre den tradisjonelle etterforskningen som de må sette til side nå pga. for dårlig bemanning, så skal de få verktøy som gjør det lettere for dem å gå etter folk uten å måtte kunne forsvare hvorfor. Som heller vil gjøre de enda mindre effektive mot de virkelige problempersonene, og gjøre det lettere for dem å late som om de får gjort noe, når de får langt mindre terskel og kan plukke ut tilfeldige personer å ødelegge livet til. Mens vi for øvrig gjør det langt lettere for ondsinnede politikere å ødelegge landet ved å i effekt fjerne ytringsfrihet og i det skjulte angripe de med feil politiske meninger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-406935

Er du virkelig så dum at du ikke forstår at noe må offres for å få noe annet? Slik er politikken. Dersom de hadde flere stemmer ville det aldri elsistert noen flysete avgift.

Lenke til kommentar

 

Nå var det ikke jeg som framsatte noen påstand og da ligger heller ikke bevisbyrden på meg. Alt jeg gjorde var å etterlyse dokumentasjon. Det du viser støtter ditt synspunkt, men det viser ikke hele sannheten eller hele historien.

Var nå bare en kommentar fra min side da. :)

 

 

Jo da, men jeg håper du forstår at det ikke er min oppgave å framlegge bevis når ikke jeg er den som har påstått noe.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Jo da, men jeg håper du forstår at det ikke er min oppgave å framlegge bevis når ikke jeg er den som har påstått noe.

 

Har ikke bedt deg om å fremlegge bevis, jeg bare prøvde å hjelpe jacob123 ved å legge frem et eksempel på en hofteoperasjon som koster det dobbelte når det gjøres i regi av det offentlige. Det er et eksempel på at en privat aktør klarer å gjøre ting billigere enn det offentlige, stikk i strid i med hva mange her inne påstår; nemlig at private tjenester blir dyrere enn offentlige.

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar

bla bla bla

Det er mange grunner til å stemme FRP, og mange grunner til å la vær. 

 

Noen er enige i FRP, noen er ikke.

 

Selv synes jeg enkelte ting er bra med FRP, som f.eks at de jobber mot tulleforbud som Segway etc, og resten av politiken velger jeg å ikke kommentere, siden mine mine egne politiske synspunkter er private, men en ting vil jeg gjerne trekke frem.

Frp står lengst til høyre på en litt vel forenklet endimensional fremstilling av norsk politikk.

Det gjør at de tiltrekker seg mange skrotinger som hører til enda lengre ute på samme side, enn hva partiprogrammet tilsier.

Disse skrotingene er farlige mørkemenn som vi ikke kan tillate at får makt.

En del av dem er rene rasister som mener folk med mørkere hud har mindre verdi enn oss bleke, en del av dem mener at noen som tror på gud på feil måte er farlige, andre mener at seksuelle legninger er noe staten skal bry seg om.

Å stemme på FRP er det samme som gi gi disse skrotingene mer makt, og det tør jeg ikke.

Selv om jeg måtte være enig i veldig mye FRP står for - eller ikke - gjør det en stemme til FRP totalt uaktuell.

 

Sannsynligvis ville FRP tjene mye på en splittelse i partiet - om noen hadde etablert et nytt parti som definerte seg som mørkere blåbrune ville trollene blitt med dit, og FRP kunne bli stuerene. Det som hadde vært spennende da er om FRP ville beholde 15% og et nytt parti ville få 1%, eller om det hadde vært omvendt ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Disse skrotingene er farlige mørkemenn som vi ikke kan tillate at får makt...

Innebærer ikke et demokrati at selv skrotinger skal få lov til å si sitt?

Lenke til kommentar

 

Disse skrotingene er farlige mørkemenn som vi ikke kan tillate at får makt...

Innebærer ikke et demokrati at selv skrotinger skal få lov til å si sitt?

 

Jo, så absolutt, men et flertall av folket vil, om demokratiet fungerer, sørge for at skrotingene ikke får makt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Jo, så absolutt, men et flertall av folket vil, om demokratiet fungerer, sørge for at skrotingene ikke får makt.

Det at flertallet bestemmer, det er parlamentarisme; ikke demokrati. Just saying. :)

Lenke til kommentar

 

Jo, så absolutt, men et flertall av folket vil, om demokratiet fungerer, sørge for at skrotingene ikke får makt.

Det at flertallet bestemmer, det er parlamentarisme; ikke demokrati. Just saying. :)

 

 

Mens ett mindretallstyrrani hadde derimot vært rettferdighet i praksis mener du? ;)

Lenke til kommentar

 

Jo da, men jeg håper du forstår at det ikke er min oppgave å framlegge bevis når ikke jeg er den som har påstått noe.

 

Har ikke bedt deg om å fremlegge bevis, jeg bare prøvde å hjelpe jacob123 ved å legge frem et eksempel på en hofteoperasjon som koster det dobbelte når det gjøres i regi av det offentlige. Det er et eksempel på at en privat aktør klarer å gjøre ting billigere enn det offentlige, stikk i strid i med hva mange her inne påstår; nemlig at private tjenester blir dyrere enn offentlige.

 

 

Nei vel?

 

 

Tja, du har jo for eksempel dette eksempelet fra helsevesenet da. Ellers så vil jeg gi deg en liten utfordring: kan du gi et eksempel på et område der de offentlige tjenestene er bedre, billigere og mer effektivt enn tilsvarende private?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...