Gå til innhold

TEST: Nvidia GeForce GTX 1080 «Founders Edition»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Antar at dere ikke måler støy , men hvordan oppleves denne biten mens man spiller? Jeg vil anta at kjøleløsningen er nok til å kjøle ned kortene uten at det blir for ille?

 

Hadde jeg personlig hatt et 980 Ti tror jeg ikke jeg hadde kjøpt dette kortet med det første , derimot har man noe eldre som 770/780 eller 2xx serien til Amd er jo disse kortene absolutt noe man kan vurdere...

 

Prisen derimot.... Ugh!

 

Så får vi se om du kommer med samme anbefaling hvis AMD får samme %vis økning på sine nye kort ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Antar at dere ikke måler støy , men hvordan oppleves denne biten mens man spiller? Jeg vil anta at kjøleløsningen er nok til å kjøle ned kortene uten at det blir for ille?

 

Hadde jeg personlig hatt et 980 Ti tror jeg ikke jeg hadde kjøpt dette kortet med det første , derimot har man noe eldre som 770/780 eller 2xx serien til Amd er jo disse kortene absolutt noe man kan vurdere...

 

Prisen derimot.... Ugh!

 

Vi la egentlig ikke merke til at kortet jobbet en gang. Det oppstod en viss coilwhine i enkelte spill under målingene, men ikke noe som var plagsomt. Inne i et kabinett vil du ikke plages av støy fra denne karen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Utgangspunktet mitt ercat jeg kjøpte meg MSI 980 TI, er det noe jeg bør angree? Og kommer faktisk til å ligge i 6000 klassen?

 

Kanskje litt uheldig tidspunkt, men så sant du ikke har en helt elendig spillopplevelse med 980Ti kortet ditt,noe jeg tviler på at du har, og skal maxe alt av spill på en 4K skjerm  så ser jeg ingen grunn til å angre. Men det er jo helt individuelt.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Send kortet til meg, så kan jeg overklokke for dere :)

Haha, det vil vi gjøre selv! ;) Vi fikk ikke overklokkingsverktøyet fra Nvidia før søndag morgen, så det kommer en egen sak om overklokking av GTX 1080 i alle fall innen torsdagen er på hell.

 

Har dere mulighet for å teste det mot to gtx 980 også? Var jo nevnt i starten at det skulle være like godt som to sånne kort :)

Lenke til kommentar

 

Antar at dere ikke måler støy , men hvordan oppleves denne biten mens man spiller? Jeg vil anta at kjøleløsningen er nok til å kjøle ned kortene uten at det blir for ille?

 

Hadde jeg personlig hatt et 980 Ti tror jeg ikke jeg hadde kjøpt dette kortet med det første , derimot har man noe eldre som 770/780 eller 2xx serien til Amd er jo disse kortene absolutt noe man kan vurdere...

 

Prisen derimot.... Ugh!

Vi la egentlig ikke merke til at kortet jobbet en gang. Det oppstod en viss coilwhine i enkelte spill under målingene, men ikke noe som var plagsomt. Inne i et kabinett vil du ikke plages av støy fra denne karen.

 

 

Fint om dere kan nevne det med Coil Whine, er jo noen brukere som plages med dette mens andre er lite berørt.

I slik grad det forekommer vil jeg ikke tro at det er nok for poengreduksjon men det er kjekt å vite at det er litt .

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Antar at dere ikke måler støy , men hvordan oppleves denne biten mens man spiller? Jeg vil anta at kjøleløsningen er nok til å kjøle ned kortene uten at det blir for ille?

 

Hadde jeg personlig hatt et 980 Ti tror jeg ikke jeg hadde kjøpt dette kortet med det første , derimot har man noe eldre som 770/780 eller 2xx serien til Amd er jo disse kortene absolutt noe man kan vurdere...

 

Prisen derimot.... Ugh!

 

Så får vi se om du kommer med samme anbefaling hvis AMD får samme %vis økning på sine nye kort ;)

 

 

Om Amd kommer med et veldig dyrt kort og jeg hadde fortsatt eid et 980 ti kort, hadde jeg trolig fortsatt ventet til prisen enten var ned eller neste generasjon som yter bedre enn 1xxx og 4xx (eller hva nå Amd kommer til å kalle dem).

 

Jeg mener at de fleste som eier et 980 ti og som ikke er oppe i 4k skjerm kan greie seg fint en tid til med mindre de føler at de bare må ha det beste som man kan få per dags dato og da kan man jo ikke styre unna at 1080 er DET BESTE KORTET PÅ MARKEDET (akkurat nå).

 

Og eier man et 980 ti og ikke en god skjerm som kan ta seg nytte av høyere oppløsning er det soleklart hva brukeren bør gjøre : Kjøpe seg en langt bedre skjerm og i farta investere i G-Sync om tanken er Nvidia skjermkort ved neste kjøp.

Lenke til kommentar

 

 

Send kortet til meg, så kan jeg overklokke for dere :)

Haha, det vil vi gjøre selv! ;) Vi fikk ikke overklokkingsverktøyet fra Nvidia før søndag morgen, så det kommer en egen sak om overklokking av GTX 1080 i alle fall innen torsdagen er på hell.

 

Har dere mulighet for å teste det mot to gtx 980 også? Var jo nevnt i starten at det skulle være like godt som to sånne kort :)

 

Jeg skal forsøke å få fatt på et GTX 980 til for å sjekke dette. Enig i at dette er en grei påstand å sjekke, og ikke minst greie resultater å ha når vi skal teste GTX 1080 i SLI.

 

 

 

Antar at dere ikke måler støy , men hvordan oppleves denne biten mens man spiller? Jeg vil anta at kjøleløsningen er nok til å kjøle ned kortene uten at det blir for ille?

 

Hadde jeg personlig hatt et 980 Ti tror jeg ikke jeg hadde kjøpt dette kortet med det første , derimot har man noe eldre som 770/780 eller 2xx serien til Amd er jo disse kortene absolutt noe man kan vurdere...

 

Prisen derimot.... Ugh!

Vi la egentlig ikke merke til at kortet jobbet en gang. Det oppstod en viss coilwhine i enkelte spill under målingene, men ikke noe som var plagsomt. Inne i et kabinett vil du ikke plages av støy fra denne karen.

 

 

Fint om dere kan nevne det med Coil Whine, er jo noen brukere som plages med dette mens andre er lite berørt.

I slik grad det forekommer vil jeg ikke tro at det er nok for poengreduksjon men det er kjekt å vite at det er litt .

 

Legger inn en setning om dette i sakens side syv «as we speak» :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Han appleVD wannabe från Nvidia påstod ju att The Division skulle köras i 60 fps i 4K med allt på max eller om det var ultra. Synd bara att han bommade på ca 50%. Det klarar inte ens 40fps i 4k och Very High.

 

Fast på andra sidan verkar det som om det finns massor med headroom på dessa kort. Av de tester jag sett verkar de slå i värmetaket (i detta fall manuellt satt till 95c) i full load vid ca 2000 mhz. Inte så långt undan effektiviteten till gtx 980 och det klockar väldigt bra med vatten.

Endret av mackanz
Lenke til kommentar

 

Jeg anbefaler å Ikke oppgradere før 3-parts kort kommet (asus, msi, zotac, gigabyte etc)...

 

Jeg vil heller ikke gjøre det helt før Amd kommer med sine topp kort enda,

 

Ja Amd blir sene men de har noe på gang og det vil bli mer konkurranse i markedet enn det har vært før når GTX 980 og 980TI kom ut.

 

Min mening.

 

Helt ærlig trur e ikke AMD er i racet dette gangen heller da de forsatt er på GDDR5 or ikke GDDR5X. Men vet aldri.. men er lenge sida AMD var interresant for meg ivertfall :/

Ved siden av at det ikke har så veldig mye å si for ytelsen om du har GDDR5 eller GDDR5X, så har jo AMD HBM, som er hvor mange ganger raskere enn DDRX5? Samt etterfølgeren HBM2.

 

Når du baserer deg bare på minnet så burde jo ikke Nvidia vært med på racet etter R9 Fury...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Antar at dere ikke måler støy , men hvordan oppleves denne biten mens man spiller? Jeg vil anta at kjøleløsningen er nok til å kjøle ned kortene uten at det blir for ille?

 

Hadde jeg personlig hatt et 980 Ti tror jeg ikke jeg hadde kjøpt dette kortet med det første , derimot har man noe eldre som 770/780 eller 2xx serien til Amd er jo disse kortene absolutt noe man kan vurdere...

 

Prisen derimot.... Ugh!

 

Så får vi se om du kommer med samme anbefaling hvis AMD får samme %vis økning på sine nye kort ;)

 

 

Om Amd kommer med et veldig dyrt kort og jeg hadde fortsatt eid et 980 ti kort, hadde jeg trolig fortsatt ventet til prisen enten var ned eller neste generasjon som yter bedre enn 1xxx og 4xx (eller hva nå Amd kommer til å kalle dem).

 

Jeg mener at de fleste som eier et 980 ti og som ikke er oppe i 4k skjerm kan greie seg fint en tid til med mindre de føler at de bare må ha det beste som man kan få per dags dato og da kan man jo ikke styre unna at 1080 er DET BESTE KORTET PÅ MARKEDET (akkurat nå).

 

Og eier man et 980 ti og ikke en god skjerm som kan ta seg nytte av høyere oppløsning er det soleklart hva brukeren bør gjøre : Kjøpe seg en langt bedre skjerm og i farta investere i G-Sync om tanken er Nvidia skjermkort ved neste kjøp.

 

 

Bare det at 980ti ikke har full h265 støtte er grunn nok til å bytte hadde jeg eid et 980ti. Det er iallefall grunnen til at jeg har ventet til nå. Kunne jo kjøpt et 960 som har full h265 støtte da, men ble nå aldri sånn. Jeg får nå iallefall et bra hopp fra mitt 660. Kommer nok til å vente på 1060 da dette kortet er overkill for meg.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg anbefaler å Ikke oppgradere før 3-parts kort kommet (asus, msi, zotac, gigabyte etc)...

 

Jeg vil heller ikke gjøre det helt før Amd kommer med sine topp kort enda,

 

Ja Amd blir sene men de har noe på gang og det vil bli mer konkurranse i markedet enn det har vært før når GTX 980 og 980TI kom ut.

 

Min mening.

 

Helt ærlig trur e ikke AMD er i racet dette gangen heller da de forsatt er på GDDR5 or ikke GDDR5X. Men vet aldri.. men er lenge sida AMD var interresant for meg ivertfall :/

Ved siden av at det ikke har så veldig mye å si for ytelsen om du har GDDR5 eller GDDR5X, så har jo AMD HBM, som er hvor mange ganger raskere enn DDRX5? Samt etterfølgeren HBM2.

 

Når du baserer deg bare på minnet så burde jo ikke Nvidia vært med på racet etter R9 Fury...

Var bare 1 faktor ;) AMD trur jeg ikke på før jeg ser det. Folk har sakt det i noen år nå "venter på AMd å ser" men de skuffer hver gang. Hvem vet, kanskje de snur det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Kanskje litt uheldig tidspunkt, men så sant du ikke har en helt elendig spillopplevelse med 980Ti kortet ditt,noe jeg tviler på at du har, og skal maxe alt av spill på en 4K skjerm  så ser jeg ingen grunn til å angre. Men det er jo helt individuelt.  

 

Du har nok rett.

Lenke til kommentar

 

 

 

Antar at dere ikke måler støy , men hvordan oppleves denne biten mens man spiller? Jeg vil anta at kjøleløsningen er nok til å kjøle ned kortene uten at det blir for ille?

 

Hadde jeg personlig hatt et 980 Ti tror jeg ikke jeg hadde kjøpt dette kortet med det første , derimot har man noe eldre som 770/780 eller 2xx serien til Amd er jo disse kortene absolutt noe man kan vurdere...

 

Prisen derimot.... Ugh!

 

Så får vi se om du kommer med samme anbefaling hvis AMD får samme %vis økning på sine nye kort ;)

 

 

Om Amd kommer med et veldig dyrt kort og jeg hadde fortsatt eid et 980 ti kort, hadde jeg trolig fortsatt ventet til prisen enten var ned eller neste generasjon som yter bedre enn 1xxx og 4xx (eller hva nå Amd kommer til å kalle dem).

 

Jeg mener at de fleste som eier et 980 ti og som ikke er oppe i 4k skjerm kan greie seg fint en tid til med mindre de føler at de bare må ha det beste som man kan få per dags dato og da kan man jo ikke styre unna at 1080 er DET BESTE KORTET PÅ MARKEDET (akkurat nå).

 

Og eier man et 980 ti og ikke en god skjerm som kan ta seg nytte av høyere oppløsning er det soleklart hva brukeren bør gjøre : Kjøpe seg en langt bedre skjerm og i farta investere i G-Sync om tanken er Nvidia skjermkort ved neste kjøp.

 

 

Bare det at 980ti ikke har full h265 støtte er grunn nok til å bytte hadde jeg eid et 980ti. Det er iallefall grunnen til at jeg har ventet til nå. Kunne jo kjøpt et 960 som har full h265 støtte da, men ble nå aldri sånn. Jeg får nå iallefall et bra hopp fra mitt 660. Kommer nok til å vente på 1060 da dette kortet er overkill for meg.

 

 

Nå bruker jeg ikke pcen så mye til h265 da jeg foretrekker sofaen og ULTRAHD til å se filmer i , som denne rakkeren : Samsung 65 ,  Skjermkortet som sitter i pcen skal gjøre jobben sin på en 24 tommers skjerm som har 1920x1080 og blir derfor ikke kjørt så veldig tungt at det faktisk lar seg gjøre uten problemer med det jeg har nå.

 

Jeg tror at det er flere grunner til å være avventende med å kjøpe 1080 og hovedsakelig slik jeg ser det per dags dato :

 

*Muligheter for potensielt bedre overklokking på 3dje parts modeller ( Asus ? ).

*Kanskje bedre kretskort og Vrm's etc for å unngå eventuelle problemer med "whine".

*Gode og kraftige kjøleløsninger for enda bedre overklokking og lavere driftstemperatur.

 

Utifra hva jeg har sett hittil virker det som om Nvidia er svært glade i penger og ønsker mest mulig ut av lommene på sine entusiaster. Det kan fort slå tilbake på dem avhengig av hva som kommer senere av andre selskaper med bedre kjøleløsninger og muligheter for overklokking.

Lenke til kommentar

For de som har fulgt med litt på maxwell, så har refeansekorta overklokket ca likt som 3.part korta, hvis kjølinga er god nok. Les:vannblokk på referansekort :)

 

F.eks hadde jeg et evga 980 non ti referanse som overklokka til 1600mhz :) kun økte powerlimit. Holde temp under 70 grader er viktig her for å holde stabil oc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...