Gå til innhold

Kamptråd Europa league-finalen Liverpool vs Sevilla


Danielzu

Anbefalte innlegg

 

Hadde vel ikke vært veldig bra for folkehelsen generelt hvis all underholdning skulle fjernes for å bruke pengene på forskning. Jada, man hadde ikke hatt kreft, men alle hadde vært deprimert konstant..

Det at laget ditt taper gjør deg mer deprimert enn om det ikke var noe slik underholdning :) kan jo praktisere fotball selv istedenfor å følge den

 

Ahahahaha, beste innlegget på lenge Immateriell! Gå en annen plass å troll.

Er ingen troll, jeg.

 

 

Tenk om alle de midlene som brukes i fotballen hadde blitt brukt på forskning? vi hadde sannsynligvis hatt kur mot alle typer kreft i dag.

Hva er poenget med å overleve kreft hvis man uansett ikke skal ha det gøy i livet?

 

Synes synd på deg om det eneste som gjør livet ditt interessant er å se på fotball.

 

 

Når skrev jeg det? Jeg synes mer synd på deg om det eneste som gjør livet ditt interessant er ting som er konstruktivt for verden. Du liker altså hverken kultur, idrett, sosiale aktiviteter osv.. Tipper du nå kontrer med at "jommen jeg liker jo det". Javel, så bruk de pengene på kreftforskning istedet da!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man kan heller praktisere fotball med venner og familie selv istedenfor å se på det meningsløse tullet der som fremmer et usunt livsstil og fedme. 

 

Så.. Hva er det du gjør med fritiden din når du aldri ser på tv/leser bøker/studerer (alt nevnte fremmer jo en usunn livsstil - ifølge deg, ettersom man sitter og ikke er i aktivitet selv). Du jobber vel heller ikke en 8-4/9-5 jobb ettersom det også fremmer en usunn livsstil..

 

 

Du svarte meg ikke. Liker du film, tv, bøker? Noe som helst som ikke er konstruktivt for denne verden?

Ja, men ikke i så stor grad at det går utover venner og familien.

 

Og - ifølge deg - hvor stor grad er for mye?

Er det noe du bestemmer, eller er det et sted det står at over x% eller tidsenheter "går det ut over X"?

 

Jeg er veldig aktiv (golf/beachvolley/trening/fotball/etc) og følger med laget mitt (liverpool) nesten hver kamp.

Jeg ser også nokså ofte på golf på tv, ettersom det er noe jeg synes er morsomt.

Ifølge deg vil jeg da fremme en usunn livsstil og det går utover mine venner/familie.. 

 

 

 

Du er så langt unna virkeligheten her at jeg lurer på om du tror på det du skriver selv..

 

 

 

 

edit: Hvordan i F har denne tråden forresten kommet inn på dette sporet? 

Kan vi få en mod til å rydde opp/slette alt unødvendig? Da gjerne mitt innlegg også.

La dette være en kamptråd - ikke en crossfitt veganer som prøver å pushe sitt syn på oss "uvanlige" !

Endret av wampster
Lenke til kommentar

Fedme = idrett, det finnes mange forskningsrapporter om dette tema og at du trener er jo bare bra for deg. Jobb er noe annet enn underholdning så det er feil å blande det inn her. Når du studerer så får du i deg kunnskap om nettopp hvor meningsløst det er følge et fotballag (nå mener jeg "ekte supportere") når man ikke kan gå glipp av en fotballkamp. Hvis du ikke henge med familien eller venner (når de inviterer deg) pga. fotballkamp så er det for mye. Samme med gaming.

 

 

Folkene jeg kjenner som følger med på fotball (mer enn gjennomsnittlig) er noen av de mest sosiale og de som er i mest aktivitet av de jeg kjenner.. Hvilke studier er det som viser hvor "meningsløst det er å følge et fotballag"? Vis gjerne kilde. Dette er, som alle de andre påstandene dine, tatt rett ut fra lufta..

Lenke til kommentar

Her var det så mye dumme spørsmål at jeg bare må svare. 

 

Hvorfor bruker dere tid på fotball istedenfor familie og mennesker dere er glad i? 

Bruker tid på begge

 

Hvorfor bruker dere tid på fotball istedenfor å praktisere deres egne hobbyer? 

For det første er fotball en av hobbyene mine. I tillegg bruker jeg tid på mine andre hobbyer også.

 

Liker dere en passiv livsstil hvor dere ikke gjør noe? har dere større tendens til å bli skjeve?

Nei. Skjeve? Som i homofile? Nei, ingen tendenser til det.

 

Hvorfor går dere i T-skjorter til Rooney og andre fotballspillere? eier de dere?

Går ikke i t-skjorter til Rooney og andre fotballspillere. Hadde jeg gjort det hadde det i alle fall ikke stått Rooney på den. Nei, de eier meg ikke.

 

Hvorfor sier dere "vi vant" når laget dere holder på med vant?

Fordi vi som supportere finansierer klubbene ved å bruke penger på dem. Vi er indirekte investorer i klubben. Når Manchester United var et aksjeselskap eide jeg aksjer i klubben. En klubb er ingenting uten supporterne sine, med mindre man heter Chelsea, PSG eller Manchester City.

 

Tror dere at laget deres kommer til å stille opp i begravelsen deres?

Nei.

 

Tror dere fotballspillere bryr seg om dere?

Det er nok veldig variert. Tror ikke noen av Uniteds spillere vet hvem jeg er, så noen personlige tanker tror jeg ikke de ofrer meg.

 

Hvorfor holder dere på med ett lag (f.eks Liverpool) når så og si ingen av spillere der kommer fra Liverpool? 

What?

 

Hvorfor holder dere med andre lands lag i det hele tatt?

Fordi Norge ikke deltar i mesterskap.

 

Hvorfor støtter dere engelsk økonomi istedenfor norsk?

Lurer på hvordan verden hadde fungert om alle bare støttet eget lands økonomi.

 

Hvor mye har dommeren å si for det endelige resultatet i en kamp i snitt?

Spør Opta.

 

Tror dere ingen av fotballspillere er dopet?

Jo, Sakho er et nylig eksempel.

 

Hvor mye tid per år bruker dere på å følge laget deres? (se, lese og delta i ulike aktiviteter)

Det er et regnestykke jeg ikke gidder å prøve meg på engang.

Lenke til kommentar

Gratulerer, nå har du snart brukt 2 timer på fotball som du kunne brukt på venner, familie, kreftforskning og helsefremmende aktiviteter!

Jeg forsøker å konvertere dere tilbake til et betydningsfullt liv, nå virker det som om dere lever i en virkelighetsfjern boble hvor fotballen er den viktigste faktoren i deres liv. Tenk hvor mye "brain waste" vi har i Norge i aggregerte størrelser pga. fotball... Det hemmer utviklingen i landet, dessverre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ426FqLv6

Jeg lurer på hvordan fotballspillere blir sett på i denne likningen? De må jo være roten til alt dette. Fy for noen mennesker!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...