Gå til innhold

Nvidia teller ned til sjette mai


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Nå håper jeg virkelig dere har husket på å fylle sparebøssen gutter , om det er high end kortene som kommer nå snakker vi om en startpris på minst 4 til 6 tusen.

 

Er det derimot low - end så holder det med noen få tusenlapper.

 

Personlig tror jeg at om dere har et 970 eller bedre kort kan man gjerne vente en generasjon til...

Siden jeg hr 970 så venter jeg da kanskje til jeg skal oppgradere hele maskinen når cannonlake eller neste er ute. Irriterer meg nesten litt hvor god levetid X58 maskinen fra januar 2009 har fått så lenge den har blitt foret med SSDer og litt halvgode skjermkort.

 

2560x1440p sørger for at 970 jobber hardt, men er ikke verre enn at jeg tåler non-native 1080p om det kniper.

 

 

For å være ærlig føler jeg at det nå er skjermene som holder oss tilbake og ikke nødvendigvis skjermkortene.

Savner fortsatt gode skjermer som har både god fargekvalitet , sort og ikke minst ikke "lagger" , til og med Nvidia sine G-sync kompatible skjermer når ikke helt opp til disse forventningene mine.

 

De virkelige gode fargeskjermene som jeg liker har derimot treg responstid sukk... Her går det faktisk tregt føler jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

Venter på Polaris før jeg kjøper noe som helst :)

 

etter hva jeg har sett, ser det ut som Nvidia bevist avduker nye kort 1-2 måneder før AMD.

Lenke til kommentar

Slutt å skriv at dere angrer på tidligere kjøp! Dere har jo gode skjermkort som har gitt dere spillglede i massevis :) Det går ikke an å alltid vente på det nyeste. Da får du jo ALDRI kjøpt nytt kort ;)

Det går an å følge litt med og ikke kjøpe skjermkort rett før ny lansering. Da sitter man ofte med skjegget i postkassa og denne gangen kanskje mer, da økningen i ytelse muligens er mer enn de typiske 15-20%.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Slutt å skriv at dere angrer på tidligere kjøp! Dere har jo gode skjermkort som har gitt dere spillglede i massevis :) Det går ikke an å alltid vente på det nyeste. Da får du jo ALDRI kjøpt nytt kort ;)

Det går an å følge litt med og ikke kjøpe skjermkort rett før ny lansering. Da sitter man ofte med skjegget i postkassa og denne gangen kanskje mer, da økningen i ytelse muligens er mer enn de typiske 15-20%.
Selvfølgelig, men når man har kjøpt et 980 for et år siden å angrer, synes jeg det blir for dumt ;)
Lenke til kommentar

Jeg har lyst, og jeg har råd, til å kjøpe dette. Men jeg har blitt så sær på spill at jeg vil ikke ha nytte av det...

 

Hvis bare det hadde vært et nytt Mass Effect, Dragon Age, Bioshock, Civilization, el.l. på trappene hadde jeg kunnet forsvare det. Men jeg har bare et par lite krevende indie spill i køen min nå...

 

Hardware er gøy, men det skjer for lite på spillfronten for oss litt eldre som er blitt blasert av de fleste konsepter...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg venter nok til Polaris blir lansert og hva AMD har å tilby

 

I følge det eg har lest og hørt, så er Polaris i hovedsak middelklasse skjermkort. Så det blir sikkert radeon r9 470, 480. AMD satser meir på effektivitet denne omgangen (for å vinne laptopmarkedet?) og lager chiper i mindre størrelse enn nvidia. Men AMD skal bruke 14nm teknikk vs nvidias 16nm. Så dei vil ikkje tape veldig mykje. Men i denne omgang så vil nvidia mest sannsynlig vinne på ytelse, med mindre de flopper totalt (e.g dårlig dx12 eller vulkan ytelse) som er ein mulighet med tanke på dagens situasjon. AMD skal komme med Vega-arkitekturen sin nærmere slutten av 2016 så de vil nok gi ut nye entusiast gpuer. Vega skal ha HBM2 minne.

Lenke til kommentar

 

Jeg venter nok til Polaris blir lansert og hva AMD har å tilby

I følge det eg har lest og hørt, så er Polaris i hovedsak middelklasse skjermkort. Så det blir sikkert radeon r9 470, 480. AMD satser meir på effektivitet denne omgangen (for å vinne laptopmarkedet?) og lager chiper i mindre størrelse enn nvidia. Men AMD skal bruke 14nm teknikk vs nvidias 16nm. Så dei vil ikkje tape veldig mykje. Men i denne omgang så vil nvidia mest sannsynlig vinne på ytelse, med mindre de flopper totalt (e.g dårlig dx12 eller vulkan ytelse) som er ein mulighet med tanke på dagens situasjon. AMD skal komme med Vega-arkitekturen sin nærmere slutten av 2016 så de vil nok gi ut nye entusiast gpuer. Vega skal ha HBM2 minne.

 

 

Mmm , slik jeg oppfatter der har man 2 satsinger : Polaris 10 som vil være for nettbrett , bærbare datamaskiner osv og vil være brikker som gir god ytelse og lav effektforbruk. Kan trolig sammenlignes med et 960 kort vil jeg anta.

 

Polaris 11 vil trolig gi ytelse fra minst 960 og oppover , men vil trolig nærme seg 980 ti kortene med det som vil være midt på treet , toppkortene vil trolig være på nivå eller langt bedre enn det Nvidia nå lanserer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...