Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"MaxRPM. I hvilken himmelretning gikk sola ned hos deg i dag? Regner med at du sjekket?"

 

Trodde det var en absolutt ting at sola står opp i øst og går ned i vest overalt. Så hva er vitsen med å spørre noen om det? Sola går selvsagt ned i vest...

 

Kjære deg, det er jo en av de tingene som ikke går an å få til på ei flat jord med sola svirrende like over bakken. Nå er vi veldig spente på hva Max har funnet ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

hvis du står på en fotball vil den føles veldig rund, hvis en maur står på en fotball vil den føles ganske flat ut for den, skjønner du tegninga?

man kan sikkert se en satelitt foran sola eller månen hvis den har riktig bane, men de vil være uhyre små, dere har problemer med å forstå perspektiv og størrelse på ting.

 

normale mennesker med gjennomsnitt intelligens klarer ikke å forstå størrelsen på universet, dere klarer ikke en gang vår egen solsystem, dere har tom. problemer med månen og jorden.

 

at noe i det heletatt kan gå fra å være solid til gjennomsiktig er ganske magisk, at månen gjør det er så far fetch at det bare blir tullete.

i så fall forklar hvordan det fungere, hvordan kan månen bli gjennomsiktig?

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

"i så fall forklar hvordan det fungere, hvordan kan månen bli gjennomsiktig?"

 

Det er mulig at partier av månen er gjennomsiktige hele tida. Prøvde en tid å se etter om disse områdene alltid var den samme fargen som himmelen bak månen (også en nattsvart himmel), og det stemte alltid. 

 

Enoks bok (som jeg ikke kan gå 100% god for), sier noe om at månen er gjennomsiktig om dagen, når den ikke lyser.

Enoks bok er ikke med i Bibelen, men det virker som forestillinger fra Bibelen blir bekreftet i den. 

I motsetning til det sludderet som f.eks. står i det såkalte Thomasevangeliet, som tydelig er skrevet for å villede folk. 

 

En maur kan vel krype på sida av en fotball... men det er risiko for at den faller ned. Og vet den ikke at den er sidelengs mens den kryper på sida av en fotball?

Det er tidligere hevdet her at alle sider av globusen føles som opp

Endret av Widewanka S.Trømpe
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

du skjønte ikke tegninga.... en maur og en badeball da, samme som menneske på jorden, den føles flat fordi vi er så små, badeballen føles flat for maueren fordi de er så små i forhold.

 

jeg mente forklar hvordan månen kan bli gjennomsiktig. som i "når man skrur av en lysbryter kutter strømmen til pæren, derfor slukker den" type forklaring. at du ser noe eller at det står i en bok er ikke nok, helst også ha flere resoneringer som stemmer med hverandre slik at man kan sjekke at det stemmer. jeg er IKKE interessert i hva du tror.

 

"Det er mulig at partier av månen er gjennomsiktige hele tida. Prøvde en tid å se etter om disse områdene alltid var den samme fargen som himmelen bak månen (også en nattsvart himmel), og det stemte alltid."

 

her vet jeg ikke hva du snakker om.

Lenke til kommentar

En fjellside vil ikke føles flat bare på grunn av størrelsen, det må også gravitasjon inn i forklaringen. Til og med med gravitasjon i beregningen er det rart at vi ikke ser med øynene at vi er på skrå. 

 

Hvis deler av månen er gjennomsiktig, er det logisk at disse delene vil ha samme kulør som himmelen bakenfor!

Lenke til kommentar

Trodde det var en absolutt ting at sola står opp i øst og går ned i vest overalt. Så hva er vitsen med å spørre noen om det? Sola går selvsagt ned i vest...

Widewanka hvor bor du hen?

Her jeg bor går sola opp i nor-nordøst og går ned i nord-nordvest om sommeren og titter såvidt over horisonten i sør midtvinters.

Det er kun ved vår og høstgjevndøgn sola står opp i øst og går ned i vest her så at sola står opp i øst og går ned i vest er ingen absolutt sannhet.

Lenke til kommentar

Ettersom dere sier kan vi ikke stole på at månen ser gjennomsiktig ut om dagen, at vi aldri ser noen satelitter som passerer foran månen eller sola, at verden både ser og føles flat ut. 

Så hvorfor be noen om å måle noe når vi ikke kan stole på synsinntrykk og sanser?

 

Satelitter er såpass små at de vanskelig sees med det blotte øye mot månen (lettere da å se de opplyst mot mørk himmel). For å gi et eksempel så kan du her se ISS romstasjonen passere foran månen - og selv den kan være vanskelig å se.

 

maxresdefault.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Trodde det var en absolutt ting at sola står opp i øst og går ned i vest overalt. Så hva er vitsen med å spørre noen om det? Sola går selvsagt ned i vest...

Widewanka hvor bor du hen?

Her jeg bor går sola opp i nor-nordøst og går ned i nord-nordvest om sommeren og titter såvidt over horisonten i sør midtvinters.

Det er kun ved vår og høstgjevndøgn sola står opp i øst og går ned i vest her så at sola står opp i øst og går ned i vest er ingen absolutt sannhet.

Det er det samme på en flat jord. Bare at om kartet er riktig. Tegn en buet strek lik solsirkelen fra midten av flatjord sirkelen(nordpolen) og rett ned til sirkelen. Denne buede streken er den rette streken på globen, så tar du å roterer solsirkelen rundt nordpolen. All vil få solen opp i øst og ned i vest. Tar du solsirkelen litt overfor midten av flatjordsirkelen. Så får du solen opp i nordøst og ned i nordvest. Tar du solsirkelen litt nedenfor midten av flatjordsirkelen så får alle sol opp i sørøst og ned i sørvest. Dette er så å si relativt med en globe, litt mindre timer eksponensielt dess mer man kommer til toppen av solsirkelen, men her er det for eksempel at i Norge beveger solen seg 740 km/t og ved ekvator 1600 km/t . Problemet er sør for den størst diameteren av solsirkelen. Der vil soltimene minske mer og mer. Det er her jeg tenker at solsirkelen er større enn først antatt av flatjordere og kan dermed gi sør Afrika og sør amerika og new zealand 14-15 timer sol. Og så har man ideen om at solen er projektert på himmelen så den egentlige posisjonen er mer sør kanskje?

 

Dere må gjerne kalle meg dum teit og søt(klisjeaktig hersketeknikk, som regel noe en jente sier, veldig feminint)

Men jeg mener å skjønne meg på skuespill. Og NASA driver råttent skuespill der de lurer verden for en grunn som sikkert er mørkere enn vi kan forestille oss. Filmtriksene har jeg prøvd å vise videoer av, men dere ser ikke avsløringene. Det ville jeg kalt uintelligent. Men hei, skal ikke heve meg over dere. Men jeg støtter meg til Gud. Jeg kan godt sette meg ned å regne på formler. Er ikke så vansklig det. Men jeg tar meg ofte ikke den tiden. Det blir å regne på fantasi når det kommer med det å regne på relativitetsteorien.

Det er denne videoen bevis på

https://youtu.be/DtPfFocnMkM

Endret av maxRPM
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

nei du skjønner deg ikke på skuespill, du har heller ikke peiling på filmtriks eller hvordan dataanimasjoner ser ut, få det inn i hodet ditt, du har ikke peiling på hva du snakker om.

Lenke til kommentar

Men du (søten)? Det er nettopp dette jeg utfordrer deg på! Jeg målte solnedgangen i går, og ber deg om det samme. Med dine resultater kan vi helt nøyaktig lage en trekant som plasserer sola på en flat jord, slik at vi debunker en rund jord én gang for alle, hvorfor ikke prøve dette i dag? Kan du gjøre det i kveld da, i det minste? Så skal jeg gjør det samme igjen?

Endret av bshagen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men du (søten)? Det er nettopp dette jeg utfordrer deg på! Jeg målte solnedgangen i går, og ber deg om det samme. Med dine resultater kan vi helt nøyaktig lage en trekant som plasserer sola på en flat jord, slik at vi debunker en rund jord én gang for alle, hvorfor ikke prøve dette i dag? Kan du gjøre det i kveld da, i det minste? Så skal jeg gjør det samme igjen?

Men hvis solen er som en regnbue kan den jo være hvor som helst i forhold til der man ser den.

 

...sånn rent bortsett fra at posisjonen til en regnbue er meget godt definert, selvfølgelig. Man kan sågar regne ut hvor solen er på bakgrunn av regnbuen alene.

Lenke til kommentar

Men du (søten)? Det er nettopp dette jeg utfordrer deg på! Jeg målte solnedgangen i går, og ber deg om det samme. Med dine resultater kan vi helt nøyaktig lage en trekant som plasserer sola på en flat jord, slik at vi debunker en rund jord én gang for alle, hvorfor ikke prøve dette i dag? Kan du gjøre det i kveld da, i det minste? Så skal jeg gjør det samme igjen?

Man må også ha et riktig flat jord kart da. Så skjønner ikke poenget. Kan gå ut og gjøre. Min flat jord tankegang går ikke i grus fordi om.

Lenke til kommentar

Det blir å regne på fantasi når det kommer med det å regne på relativitetsteorien.

Det er denne videoen bevis på

 

 

Seriøst? Det er litt femi å beskylde andre for å være femi altså! :p

 

Men du skjønner altså ikke hvordan en ting kan være både teoretisk og fakta, på likt?

 

La meg gi deg et enkelt eksempel, men du må forestille deg at vi lever i den virkelige verden et lite øyeblikk, bare for diskusjonens skyld:

 

Solens gravitasjon påvirker jorden og planetene. Men planetenes gravitasjon påvirker også solen tilbake igjen. Så vi kan regne oss frem til at solen ikke står nøyaktig i sentrum av solsystemet. Men i stedet også roterer rundt et lite punkt som er det faktiske senteret for solsystemet. Er du med? Solsystemets senter er ikke senter av solen.

 

Dette visste vi før vi kunne måle det. Det var fakta, selv om vi ikke kunne måle det. Men så en dag fikk vi måleutstyr nøyaktig nok til å måle det. Og gjett hva? Teorien var fakta.. Til ingens store overraskelse..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...