Gå til innhold

Broadwell-E Intel i7-6950X, 6900K, 6850K, & 6800K-tråden


C64C

Anbefalte innlegg

Lurer på om jeg selger dritten og kjøper Z170, jeg bruker jo bare PCen til spill likevel. Bare så synd at det er 4k for et hovedkort til Z170 nå, det er jo helt vilt mye for en dårligere plattform :p

4000 for et hovedkort til Skylake? Nåja, det finnes hovedkort til en billigere penge enn det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg skulle hatt Z170, så skulle jeg i alle fall hatt et kort jeg kunne funnet blokker til, og det er stortsett toppkorta. Ellers så har jeg ikke kikket så veldig mye på de på spec'er osv, jeg slo fra meg ideen med en gang Betroz kom inn her å kalte meg amish :p

Men nå kikker jeg på X99 Rampage 10 nå, snasent kort :)
Men alt i alt så ender jeg vel med å bare ha det jeg har nå

Lenke til kommentar

Tipper mange kjøper HK her bare ved å sortere prisene høyest > lavest ^^

 

De fleste har ikke bruk for features som følger med toppkort.

Jeg tror du har rett, samtidig er det vel ikke enklest å finne et kort som er supert til OC men som samtidig ikke har alt mulig annet av gadets så prisen blir lav?

 

Det henger gjerne sammen, og det er kjipt å kjøpe et svindyrt HK fordi du trenger en bestemt funksjon som kun finnes på toppkortene. 

Lenke til kommentar

Lurer på om jeg kanskje må bytte inn min i7-6850K mot en i7-5930K.

Har sett på ASRock forum og hovedkortet mitt (som kanskje ikke har fått nyere BIOS) vil ikke starte opp med en BWE CPU.

http://forum.asrock.com/forum_posts.asp?TID=2824&KW=Broadwell-E&title=old-bios-new-board-and-cpu

 

While mother board manufactures must deal with the problems and customer grief in situations like this, we should remember that Intel has not provided a method to allow the use of a new, "compatible" processor generation, without having an original, previous generation compatible processor in the board to perform the UEFI/BIOS update.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Lurer på om jeg kanskje må bytte inn min i7-6850K mot en i7-5930K.

Har sett på ASRock forum og hovedkortet mitt (som kanskje ikke har fått nyere BIOS) vil ikke starte opp med en BWE CPU.

http://forum.asrock.com/forum_posts.asp?TID=2824&KW=Broadwell-E&title=old-bios-new-board-and-cpu

 

Burde du ikke ha sjekket ut det FØR du kjøpte den?

 

Leste ikke hele artikkelen du linka til, men enig at Broadwell-E burde ikke vært lansert. De burde ha hoppet rett til Skylake-E, men så er det noe sånt som at de lovet at X99 platformen skulle vare så så lenge bla bla bla.

Lenke til kommentar

 

 

Lurer på om jeg kanskje må bytte inn min i7-6850K mot en i7-5930K.

Har sett på ASRock forum og hovedkortet mitt (som kanskje ikke har fått nyere BIOS) vil ikke starte opp med en BWE CPU.

http://forum.asrock.com/forum_posts.asp?TID=2824&KW=Broadwell-E&title=old-bios-new-board-and-cpu

Har du hk nå?
Henter hovedkortet i posten i morgen. CPU hentet jeg i dag.

Hvor kjøpte du ifra?

 

Bytte til 5930k må du ikkje finne på :p Bytt heller hk ;)

Lenke til kommentar

 

 

 

Lurer på om jeg kanskje må bytte inn min i7-6850K mot en i7-5930K.

Har sett på ASRock forum og hovedkortet mitt (som kanskje ikke har fått nyere BIOS) vil ikke starte opp med en BWE CPU.

http://forum.asrock.com/forum_posts.asp?TID=2824&KW=Broadwell-E&title=old-bios-new-board-and-cpu

Har du hk nå?
Henter hovedkortet i posten i morgen. CPU hentet jeg i dag.

Hvor kjøpte du ifra?

 

Bytte til 5930k må du ikkje finne på :p Bytt heller hk ;)

 

Hvordan vil bytte hovedkort hjelpe? Nytt hovedkort vil nok mest sansynlig også ha en tidligere versjon av BIOS. 

 

Står det på esken til hovedkortet hvilken versjon av BIOS som den har? Eller kanskje i manualen. Hvis jeg bestiller et nyttt ASRock Fatal1ty X99X Killer/3.1 så får jeg nok sikkert samme versjon av BIOS igjen. Det gjelder mest sansynlig også de andre hovedkortene fra ASRock.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Ikkje om butikken flasher bios for deg, eller du kjøper et "refresh" x99 kort. Trodde alle var kommet med det, dog ikkje sjekka asrock.

Kjøpte hos Proshop og spurte dem om muligheten for nyere BIOS på hovedkortet.

Denne varen har vi ikke på eget lager. den blir levert fra fjernlager og hos leverandørene så har de som regel de siste utgavene på lager da de omsetter varene raskt.

 

 

 

There is a sticker on the BIOS chipset, which contains the default BIOS version. If your BIOS version has never been updated, then the version marked on the sticker is your current BIOS version:

Får da sjekke hvilken versjon som har støtte for Broadwell-E og se på hovedkortet i morgen.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...