Gå til innhold

Broadwell-E Intel i7-6950X, 6900K, 6850K, & 6800K-tråden


C64C

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har Rampage V og har oppdatert til 3101 bios? Gjorde forsøk i går kveld, og får nå helt random Q-koder (62, 95, 96) og pcen poster ikke. 3t feilsøk i går kveld ga intet resultat ??

Ja... Helt uten problemer jeg og.

 

Har du prøvd alternativ bios? Reset?

 

Eneste jeg har merket er at jeg får en hard reboot hver 24t oppetid (ca). Ikke kommet til bunns i det enda.

Lenke til kommentar

 

Noen som har Rampage V og har oppdatert til 3101 bios? Gjorde forsøk i går kveld, og får nå helt random Q-koder (62, 95, 96) og pcen poster ikke. 3t feilsøk i går kveld ga intet resultat ??

Ja... Helt uten problemer jeg og.

 

Har du prøvd alternativ bios? Reset?

 

Eneste jeg har merket er at jeg får en hard reboot hver 24t oppetid (ca). Ikke kommet til bunns i det enda.

Prøvd alt som er foreslått i tråden. Random q kode feil, samme uansett bios.

 

Sender til netonnet nå, så får jeg vente spent på hva de finner ut :)

Lenke til kommentar

 

Prøvd alt som er foreslått i tråden. Random q kode feil, samme uansett bios.

 

Sender til netonnet nå, så får jeg vente spent på hva de finner ut :)

Surt :(

 

Håper det løser seg snart!

Irriterende ja. Om jeg bare får et nytt er ingen skade skjedd, men om jeg må kjempe på epost mot en nettbutikk som mener kortet er i fin stand så blir det styr... Marerittet er jo at kortet plutselig funker utmerket når de tester.

Lenke til kommentar

Hva er egentlig klokkehastigheten på 6900k? Har sett hele tiden at den har en basisk på 3,2ghz og en max turbo på 3.7ghz, men på komplett så står det at den har en klokkehastighet på 3.7 og max turbo på 4ghz. https://www.komplett.no/product/891157/datautstyr/prosessorer/intel-core-i7-6900k-socket-2011-3#technical-details Står nede på Tekniske detaljer, men øverst står det 3.2. Samme står her http://www.misco.se/product/product.aspx?P_ItemId=12324371&SL_SectionId=5796

Endret av Barb
Lenke til kommentar

Hva er egentlig klokkehastigheten på 6900k? Har sett hele tiden at den har en basisk på 3,2ghz og en max turbo på 3.7ghz, men på komplett så står det at den har en klokkehastihet på 3.7 og max turbo på 4ghz. https://www.komplett.no/product/891157/datautstyr/prosessorer/intel-core-i7-6900k-socket-2011-3#technical-details Står nede på Tekniske detaljer, men øverst står det 3.2. Samme står her http://www.misco.se/product/product.aspx?P_ItemId=12324371&SL_SectionId=5796

Base 3.2 Ghz

Max Turbo boost 4 Ghz (Max turbo frequency is the maximum single core frequency at which the processor is capable of operating using Intel® Turbo Boost Technology. )

Satser på at Intel har rett :) http://ark.intel.com/products/94196/Intel-Core-i7-6900K-Processor-20M-Cache-up-to-3_70-GHz

Endret av tiboine
Lenke til kommentar

Etter 593 reboots MINST! så har jeg endelig klart å bootet med 3400mhz minne.

 

PS: ikkje mye overklokk på cpu enda, og slappe timings på minnet. Frem til nå har det vært umulig å boote selv på stock med 3400mhz minne. Ser ut som om VTT ddr er litt av nøkkelen. 0.720v på begge hjalp. 0.6 eller.no er stock.

Som jeg sa: Siste ord er ikkje sagt enda ;)

 

Nå er det altså bare å ta små skritt oppover  :wee:

post-42975-0-10939600-1465606421_thumb.png

 

3000mhz cl 13 har gått fint, men har ikkje akkurat testet stabilitet.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Betyr det at minnet jeg kjøpte på 3600MHz ikke vil kjøre med mer enn 3200MHz? Eller er det bare overklokking det er problemer med?

 

Hvordan det blir med ditt hovedkort og CPU vet jeg ikke, men ja kan virke sånn. Nå tester Nizzen med mer VTT ddr da, og det gav han iallefall 3400. Vent å se hva han får til :)

Lenke til kommentar

 

Betyr det at minnet jeg kjøpte på 3600MHz ikke vil kjøre med mer enn 3200MHz? Eller er det bare overklokking det er problemer med?

 

Hvordan det blir med ditt hovedkort og CPU vet jeg ikke, men ja kan virke sånn. Nå tester Nizzen med mer VTT ddr da, og det gav han iallefall 3400. Vent å se hva han får til :)

 

Mitt hovedkort skal visstnok støtte 3200MHz+.

Supports Quad Channel DDR4 3200+(OC)

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

 

 

Betyr det at minnet jeg kjøpte på 3600MHz ikke vil kjøre med mer enn 3200MHz? Eller er det bare overklokking det er problemer med?

 

 

Hvordan det blir med ditt hovedkort og CPU vet jeg ikke, men ja kan virke sånn. Nå tester Nizzen med mer VTT ddr da, og det gav han iallefall 3400. Vent å se hva han får til :)

Mitt hovedkort skal visstnok støtte 3200MHz+.

Supports Quad Channel DDR4 3200+(OC)

Imc, altså minnekontrolleren på cpu er ofte flaskehalsen på x99 etter 3200mhz. Skal man over dette må cpu ga god imc og man bør ha oc socket på hovedkortet. Litt flaks må altså til, men også litt skill ;)

Lenke til kommentar

 

 

 

Betyr det at minnet jeg kjøpte på 3600MHz ikke vil kjøre med mer enn 3200MHz? Eller er det bare overklokking det er problemer med?

 

Hvordan det blir med ditt hovedkort og CPU vet jeg ikke, men ja kan virke sånn. Nå tester Nizzen med mer VTT ddr da, og det gav han iallefall 3400. Vent å se hva han får til :)

Mitt hovedkort skal visstnok støtte 3200MHz+.

Supports Quad Channel DDR4 3200+(OC)

Imc, altså minnekontrolleren på cpu er ofte flaskehalsen på x99 etter 3200mhz. Skal man over dette må cpu ga god imc og man bør ha oc socket på hovedkortet. Litt flaks må altså til, men også litt skill ;)

 

Kanskje jeg heller skulle kjøpt G.skill 3200MHz istedet. Har planer om å overklokke CPU, men tror jeg kommer til å la minnet være i fred.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Betyr det at minnet jeg kjøpte på 3600MHz ikke vil kjøre med mer enn 3200MHz? Eller er det bare overklokking det er problemer med?

 

Hvordan det blir med ditt hovedkort og CPU vet jeg ikke, men ja kan virke sånn. Nå tester Nizzen med mer VTT ddr da, og det gav han iallefall 3400. Vent å se hva han får til :)

Mitt hovedkort skal visstnok støtte 3200MHz+.

Supports Quad Channel DDR4 3200+(OC)

Imc, altså minnekontrolleren på cpu er ofte flaskehalsen på x99 etter 3200mhz. Skal man over dette må cpu ga god imc og man bør ha oc socket på hovedkortet. Litt flaks må altså til, men også litt skill ;)

 

Kanskje jeg heller skulle kjøpt G.skill 3200MHz istedet. Har planer om å overklokke CPU, men tror jeg kommer til å la minnet være i fred.

 

 

 

Det er ofte veldig lurt. Overklokke minne er det som tar lengst tid, og vanskligst å få stabilt. Eller lettest å få ustabilt, om du vil :p

For de som vil tyne de siste prosentene ut av systemet, så er å overklokke minne flott. Jeg kommer nok ikkje til å anbefale "hvermansen" til å overklokke minnet, for å si det slik

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Betyr det at minnet jeg kjøpte på 3600MHz ikke vil kjøre med mer enn 3200MHz? Eller er det bare overklokking det er problemer med?

Hvordan det blir med ditt hovedkort og CPU vet jeg ikke, men ja kan virke sånn. Nå tester Nizzen med mer VTT ddr da, og det gav han iallefall 3400. Vent å se hva han får til :)

 

Mitt hovedkort skal visstnok støtte 3200MHz+.

Supports Quad Channel DDR4 3200+(OC)

 

Imc, altså minnekontrolleren på cpu er ofte flaskehalsen på x99 etter 3200mhz. Skal man over dette må cpu ga god imc og man bør ha oc socket på hovedkortet. Litt flaks må altså til, men også litt skill ;)

 

Kanskje jeg heller skulle kjøpt G.skill 3200MHz istedet. Har planer om å overklokke CPU, men tror jeg kommer til å la minnet være i fred.

 

 

Det er ofte veldig lurt. Overklokke minne er det som tar lengst tid, og vanskligst å få stabilt. Eller lettest å få ustabilt, om du vil :p

For de som vil tyne de siste prosentene ut av systemet, så er å overklokke minne flott. Jeg kommer nok ikkje til å anbefale "hvermansen" til å overklokke minnet, for å si det slik

 

Spent å se hvor mye utnyttelse jeg får av mitt G.skill 3600MHz CL17 med i7-6850K uten å måtte tweake og OC. Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Lurer på om jeg selger dritten og kjøper Z170, jeg bruker jo bare PCen til spill likevel. Bare så synd at det er 4k for et hovedkort til Z170 nå, det er jo helt vilt mye for en dårligere plattform :p

 

Selg Swift skjermen din og gå tilbake til en 1080p 60 Hz skjerm når du først er i gang da :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...