Gå til innhold

TEST: iPhone SE


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-405938

Nja, Telenor skal jo rulle ut calling over WiFi osv.. Men telefonen vil vel fremdeles sluke strøm i et desperat forsøk på å oppnå god signalstyrke på mobilnettet åkkesom.

kutter den ikke mobilnettet når den bruker WiFi tale?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du f.eks er nær en bygning med Wi-Fi vil den hele tiden prøve å koble til Wi-Fi. Så vil den ha Wi-Fi i 15 sekunder, som er veldig svakt. Så kutter det ut, og du er tilbake på mobilnettet. Så vil den tilbake til Wi-Fi igjen. Slike problemer kan oppstå når du skal ringe over Wi-Fi.

 

Om den slår av mobilnettet ved ringing over Wi-Fi kommer vel kanskje an på mobilen? Og hva med SMS/MMS, går disse og over Wi-Fi da? Er jo litt kjipt om du kan ringe folk, men ikke kan sende meldinger. Spesielt da folk sender mest meldinger.

 

Men ideelt sett burde jo alt da gå over Wi-Fi, og alt av 2G/3G/4G burde bli slått av mens den er tilkoblet Wi-Fi. Usikker på hvordan det helt fungerer i praksis derimot. Spesielt i forhold til de forskjellige telefonene, regner med det styres litt hva som gjøres i SW på telefonene.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Noen som fortsatt bruker denne telefonen her inne, med siste oppdatering? Gikk på en smell her i forrige uke og iPhone 7 er ikke lenger i mine hender, så vurderte en SE som en midlertidig iOS enhet :) Nå skal vel også iOS 12 bli enda litt kjappere på eldre enheter loves det.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Ble en SE til 2500,- gitt, har dillet og dallet med den noen dager og den er jaggu meg over all forventning snappy og kjapp i bruk gitt, så denne vil jeg tro det kke det blir noen problemer å sitte med en stund. Uansett en tipp-topp backup telefon om jeg skulle bli fristet å handle en av høstens nye iPhoner :)

 

For prisen syns jeg denne telefonen her helt fantastisk faktisk.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...