Gå til innhold

søtsuget - Aldri spist så mye dritt på to dager, diabetes nå?


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg var på diett i 9 dager.

Veier egentlig ikke så altfor my i forhold til høyden. 173cm og 63 foreløbig etter diett. Veide 68 først.

 

Igår sa det stopp. Spiste tre sjokolader, 2 burgere, energidrikk, en kebab igår. 

Idag; 4 sjokolader, 2 burgere, en kake, 2 energidrikker, 1 sub.

 

Får jeg diabetes nå? Føler fingrene er fulle av energi mens jeg skriver. Skjelver nesten. Føler en enorm energi i hodet, så mye at konsentrasjonen er dårlig.

Trening har ikke vært noe problem, trent ganske hardt de siste dagene og i veldig  god form, men er vel ikke verdt noe nå.

19 år mann

Endret av Haatr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjempebra, dette. En streng diett bør absolutt ikke følges over tid uten innlagte fridager. Ellers setter kroppen spareblussen på, som resulterer i tap av muskelvev fremfor fett. Du bør planlegge en utskeielse i uken, kanskje hver femte dag. Da unngår du både nedsatt forbrenning, i tillegg til at hungeren ikke får overtaket slik du opplever nå.

 

Den planlagte utskeielsen kan bestå i at du spiser deg god og mett, også med litt forbudt mat. Men dette må altså skje såpass ofte at du ikke overdriver spisingen.

 

Du blir ikke tynn av å spise lite to dager i uken. Du blir heller ikke feit av å overspise to dager.

Endret av Horten Market
Lenke til kommentar

Kjempebra, dette. En streng diett bør absolutt ikke følges over tid uten innlagte fridager. Ellers setter kroppen spareblussen på, som resulterer i tap av muskelvev fremfor fett. Du bør planlegge en utskeielse i uken, kanskje hver femte dag. Da unngår du både nedsatt forbrenning, i tillegg til at hungeren ikke får overtaket slik du opplever nå.

 

Den planlagte utskeielsen kan bestå i at du spiser deg god og mett, også med litt forbudt mat. Men dette må altså skje såpass ofte at du ikke overdriver spisingen.

 

Du blir ikke tynn av å spise lite to dager i uken. Du blir heller ikke feit av å overspise to dager.

hadde uskeielsesdag igår men overspiste igår og idag , men fortsatt utrolig sulten. Kunne gått og kjøpt en ny burger nå, vurderer nesten det.

 

Jeg løpte to dager hvor jeg brente 800 kalorier på en time per dag. Så jeg har ikke vært på latsiden på treningsdelen. har hatt sånn 1200-1500 kalorier som matinntak, men er utrolig sulten ennå. Bør jeg stoppe å spise? Har spist kalorier tilsvarende 5000 nå

Endret av Haatr
Lenke til kommentar

Og en ting til. Du er 173, og veide 68. Om du er veltrent, er vel dette helt normalt for en mann.
Hvis du prøver å sulte deg selv totalt og ha slike kun-søtsak-dager for å gå ned til 63 vil jeg si det er galskap.

Spis vanlig mat! Jeg spiser forøvrig 1 sjokolade selv hver dag så er ingen helsefreak. Men jeg spiser normal middag hver dag med kjøtt+grønnsaker, og brødskiver + frukt til andre måltider.

Endret av Kablam
Lenke til kommentar

har hatt sånn 1200-1500 kalorier som matinntak, men er utrolig sulten ennå. Bør jeg stoppe å spise? Har spist kalorier tilsvarende 5000 nå

Prøv 1500-1800. Når du får fråtsetrang som du har nå, ligger du for lavt i kalorier. Du følger en oppskrift som leder mot en spiseforstyrrelse.

 

Vekten din er allerede i nedre del av normalområdet. Hva er målet?

Lenke til kommentar

 

har hatt sånn 1200-1500 kalorier som matinntak, men er utrolig sulten ennå. Bør jeg stoppe å spise? Har spist kalorier tilsvarende 5000 nå

Prøv 1500-1800. Når du får fråtsetrang som du har nå, ligger du for lavt i kalorier. Du følger en oppskrift som leder mot en spiseforstyrrelse.

 

Vekten din er allerede i nedre del av normalområdet. Hva er målet?

 

Var vel six pack.

 

Grunnen til at det blir sånn dritt mat er fordi jeg føler en avhengighet til sukker, salt og fett. Har hatt veldig minimalt med dette.

Minimalt med kalorier og fett. Høyt proteininnhold.

Lenke til kommentar

 

Var vel six pack.

 

Grunnen til at det blir sånn dritt mat er fordi jeg føler en avhengighet til sukker, salt og fett. Har hatt veldig minimalt med dette.

Minimalt med kalorier og fett. Høyt proteininnhold.

 

 

Avhengigheten av sukker (karbohydrater), fett og salt føler du nok fordi du underernærer kroppen din. Kroppen din trenger karbohydrater for å fungere, spesielt hvis man skal trene. Så søtsuget du føler er et resultat av at du ikke gir kroppen og cellene dine nok energi til å fungere. 

 

Og 1200-1500 kaloriinntak vil jeg se på som alvorlig når du trener ved siden av. Normalt inntak er på 2000 kalorier, og trener du ved siden av så burde det jo være enda høyere. I tillegg er 63kg for en som er 173 på nedre siden av skalaen, og å sulte seg er absolutt ikke riktig måte å få six-pack, og det bør aldri være et mål.

 

Støtter meg bak det andre her har sagt, spis normalt for all del, for fortsetter det i ett slik lavkalori inntak så kan det gå over til en spiseforstyrrelse og det er ikke en six-pack verdt på noen som helst måte. 

 

Håper ikke jeg fremstår som kvass, men jeg sier dette for jeg vil deg vell ;)

Endret av 93MiChr
Lenke til kommentar

 

 

Var vel six pack.

 

Grunnen til at det blir sånn dritt mat er fordi jeg føler en avhengighet til sukker, salt og fett. Har hatt veldig minimalt med dette.

Minimalt med kalorier og fett. Høyt proteininnhold.

 

 

Avhengigheten av sukker (karbohydrater), fett og salt føler du nok fordi du underernærer kroppen din. Kroppen din trenger karbohydrater for å fungere, spesielt hvis man skal trene. Så søtsuget du føler er et resultat av at du ikke gir kroppen og cellene dine nok energi til å fungere. 

 

Og 1200-1500 kaloriinntak vil jeg se på som alvorlig når du trener ved siden av. Normalt inntak er på 2000 kalorier, og trener du ved siden av så burde det jo være enda høyere. I tillegg er 63kg for en som er 173 på nedre siden av skalaen, og å sulte seg er absolutt ikke riktig måte å få six-pack, og det bør aldri være et mål.

 

Støtter meg bak det andre her har sagt, spis normalt for all del, for fortsetter det i ett slik lavkalori inntak så kan det gå over til en spiseforstyrrelse og det er ikke en six-pack verdt på noen som helst måte. 

 

Håper ikke jeg fremstår som kvass, men jeg sier dette for jeg vil deg vell ;)

 

Tror jeg har det allerede.

 

Idag føler jeg at kroppen var heldig som fikk knappet de kaloriene. Tilsvarende 3000 ca. Jeg skal imorgen utføre en kondisjonsøkt hvor jeg skal brenne disse kaloriene, jeg får dårlig samvittighet av å ha disse uheldige kaloriene og sukkeret på kroppene. blir vel en 4 timers økt, hvor alle 3000 kaloriene skal bort. Samtidig planlegger jeg en kondisjonsøkt på morningen klokken 6 1.3 timer hvor fokuses ligger på fettforbrenning -tredemølle og på kvelden en styrketreningsøkt.(PHAT programmet) hver dag med en dag hvilke. Så to økter hver dag.

 

kaloriene skal ikke overstige 2000-2100. Dette er maks.

Jeg har ikke fått mye bekreftelse på meg selv, og jeg føler jeg bare må ha denne bekreftelsen. Det er dette som driver meg. 

 

Edit 3700 ish, spiste en pizza igjen nå.

Endret av Haatr
Lenke til kommentar

 

 

Var vel six pack.

 

Grunnen til at det blir sånn dritt mat er fordi jeg føler en avhengighet til sukker, salt og fett. Har hatt veldig minimalt med dette.

Minimalt med kalorier og fett. Høyt proteininnhold.

 

Avhengigheten av sukker (karbohydrater), fett og salt føler du nok fordi du underernærer kroppen din. Kroppen din trenger karbohydrater for å fungere, spesielt hvis man skal trene. Så søtsuget du føler er et resultat av at du ikke gir kroppen og cellene dine nok energi til å fungere.

 

Og 1200-1500 kaloriinntak vil jeg se på som alvorlig når du trener ved siden av. Normalt inntak er på 2000 kalorier, og trener du ved siden av så burde det jo være enda høyere. I tillegg er 63kg for en som er 173 på nedre siden av skalaen, og å sulte seg er absolutt ikke riktig måte å få six-pack, og det bør aldri være et mål.

 

Støtter meg bak det andre her har sagt, spis normalt for all del, for fortsetter det i ett slik lavkalori inntak så kan det gå over til en spiseforstyrrelse og det er ikke en six-pack verdt på noen som helst måte.

 

Håper ikke jeg fremstår som kvass, men jeg sier dette for jeg vil deg vell ;)

Tror jeg har det allerede.

 

Idag føler jeg at kroppen var heldig som fikk knappet de kaloriene. Tilsvarende 3000 ca. Jeg skal imorgen utføre en kondisjonsøkt hvor jeg skal brenne disse kaloriene, jeg får dårlig samvittighet av å ha disse uheldige kaloriene og sukkeret på kroppene. blir vel en 4 timers økt, hvor alle 3000 kaloriene skal bort. Samtidig planlegger jeg en kondisjonsøkt på morningen klokken 6 1.3 timer hvor fokuses ligger på fettforbrenning -tredemølle og på kvelden en styrketreningsøkt.(PHAT programmet) hver dag med en dag hvilke. Så to økter hver dag.

 

kaloriene skal ikke overstige 2000-2100. Dette er maks.

Jeg har ikke fått mye bekreftelse på meg selv, og jeg føler jeg bare må ha denne bekreftelsen. Det er dette som driver meg.

 

Edit 3700 ish, spiste en pizza igjen nå.

Du har en normalvekt, så hvor denne bekreftelsen eller dårlige samvittigheten kommer fra skjønner ikke helt.

 

Du sier videre at du må forbrenne alle 3000 kaloriene, dette er direkte farlig. Nå er det ikke sånn at kroppen skal forbrenne dagsbehovet på 2000 kalorier, disse kaloriene er faktisk kroppen avhengig av for å både fungere og opprettholde normalvekt. Nå er selvsagt kaloribehovet forskjellig fra person til person, avhengig av alder, metabolisme og trening. Men grovt regnet så kan man gå utifrå at et det på et kaloriinntak på 3000 så skal KUN 1000 av disse forbrennes.

 

Nå er det også slik at kroppen trenger fett, det skal både frakte de fettløselige vitaminene rundt i kroppen (A, E,D og K). Fett bidrar også til å beskytte de indre organene, i tillegg til at hjerte, kar og immunforsvar trenger fettsyrer for å fungere. Selvfølgelig er ikke fett i store mengder sunt, men forlite fett er også farlig. Hadde du vært overvektig, eller hatt fedme så kunne jeg forstått hvorfor du tok sånn avstand, men med den BMIen du har så trenger du faktisk det fettet.

 

I tillegg høres treningsopplegget ditt på 4 timer, pluss morgentrening skadelig ut. Det som skjer er at du bryter ned kroppen, i tillegg til at musklene ikke får tid til å restituere seg. Dette fører til at muskelmassen brytes ned, i tillegg til at det lave kaloriinntaket etter treningen bidrar til å bryte ned immunforsvaret og avmagrer kroppen.

 

Du sier du trenger bekreftelse, og den har jeg. Forholdet du har til mat og trening per dags dato er sykelig. 5 timers trening per dag, hvor du prøver å sulte deg er livsfarlig. Ha et mer sunt forhold til mat, du skal ikke få dårlig samvittighet av å spise. jeg sier dette fordi det bekymrer meg, og håper du lytter til det jeg sier nå. Du bør gå til lege med denne livsstilen slik at dere kan enige om et kosthold og treningprogram som kan funke utifra den kroppen du har og det du ønsker å oppnå. Jeg syns det blir farlig når man peiser på med trening, prøver å unngå mat uten å tenke over hvordan dette virker inn på kroppen. Man skal heller ikke føle seg "heldig" fordi kroppen fikk noen knappe kalorier, da er vi litt i feil grøft. Da kan det være lurt å få litt veiledning slik at man slipper å ende med en alvorlig spiseforstyrrelse eller sykelig forhold til trening.

 

Du skriver innledningsvis "Tror jeg har det allerede", hva du legger i dette vet jeg ikke. Men om du føler forholdet ditt til mat eller trening er ute av kontroll så må du oppsøke lege. Men som sagt er dette noe du kjenner best, da det er vanskelig for meg å si eller gi råd til deg utover det du sier her på forumet.

Endret av 93MiChr
  • Liker 2
Lenke til kommentar
 

Jeg har ikke fått mye bekreftelse på meg selv, og jeg føler jeg bare må ha denne bekreftelsen. Det er dette som driver meg. 

 

Edit 3700 ish, spiste en pizza igjen nå.

 

 

Hvorfor spiste du en pizza og ikke laget normal mat? Om du vil at kroppen skal føle seg bra, så spis sunn mat og nok mat.

 

Finn noe annet i livet som kan gi deg bekreftelse... virker som du er veldig opphengt i kalorier.

 

Og hvis vekten din går under 60 kilo, oppsøk lege.

 

Det er hverken kult eller sunt å slanke seg ved å spise drittmat.

 

Beklager om dette innlegget var krasst, det som han over skriver er fornuftig, les det.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...