Gå til innhold

Telia stoppet Banzai 100 GB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vurderer det etter sommerferien. I ferien vil jeg heller ha 100 enn 60 GB.

 

 

Dersom du trenger mer enn 60 GB så har Telenor 40 GB-pakke til 299 kroner. Ikke særlig billig totalpris med 799 + 299 kroner for 100 GB men det er ihvertfall et alternativ som er greit å ha de gangene 60 GB blir litt lite.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

599,- for 100 Gigabyte mobilt bredbånd i en måned fra Telio...  :)

 

 

 

Jeg hadde 20 GB fra midten av april, prøver å bruke det opp i dag, men har bare kommet til 1,63 GB hittil med et par youtube videoer i dag... tror ikke jeg gidder å prøve å bruke det opp ;) Det beviser ihvertfall at jeg har mer enn nok med 5GB i måneden... 149 kroner for 5 GB, ikke verst. Synd at det ikke går an å kjøpe 1 GB på kontantkortet, man kan velge 1 GB på abonnement... det koster 79 kroner.

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar

Jeg brukte 37 GB forrige måned og ligger i snitt på 40 GB med noen måneder med mindre forbruk (normalt pga utenlandsopphold) og enkelte måneder har jeg vært oppe i 60-70 GB da jeg hadde Banzai. Nå har jeg et eldre Hello-abonnement som til tross for at de sier har fått strupgrense på 15 GB ved overforbruk faktisk ikke strupes før 40 GB.

 

Mobilt bredbånd til 599 kr mnd for 100 GB er vel og bra men jeg vil ha datamengden lett tilgjengelig på mobilen og med et abonnement utenom til telefonen med brukbar datamengde vil jeg fort komme opp i mer de 699 kr mnd + 29 kr mnd datasim i totalpris hos Telenor for 60 GB og et mer tungvindt opplegg med deling av data mellom enhetene.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Jeg har funnet ut at jeg synes det er best med en separat ruter for å koble på enheter og så kjører jeg mobilen på sitt eget dataabonnement separat. Men kan i "nødstilfeller" koble opp ting via mobilen.  :) 249 kroner for 6 GB til sammen da... Bruker Opera Max og Opera Mini med turbo funksjonen slått på, ("høy" datasparing med lav kvalitet på bilder, fant ut at mange sider ikke fungerer når den står på ekstrem datasparing) på mobil og nettbrett og vanlig Opera nettleser på PC'er, også med komprimering av nettsider. Sparer en del data på det.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke interessert i å spare data. Jeg vil ha en datakvote som lar meg leve normalt.

 

En router er sikkert praktisk på hytta, men å drasse med seg en ekstra duppedings i lomma over alt hvor jeg går er veldig upraktisk.

Jeg har vanntett mobiltelefon, men det finnes heller ingen vanntette routere.

Jeg MÅ ha datakvote i mobiltelefonen.

 

Hvis 20GB er nok, vurdér Hello. Du får en datakvote på 20GB, og kan i tillegg ha data-SIM til routeren og tvilling-SIM til en ekstra telefon om du vil.

Routeren og smarttelefonen bruker av den samme datakvoten på 20GB, så du kan velge hvilken enhet du vil bruke.

 

Jeg synes dog at vanlig mobiltelefon gjør samme nytten med wifi-deling. Funker utmerket på hytta med laptoper, nettbrett og chromecast, samme om jeg bruker lommerouter eller deler nett fra smarttelefonen.

 

 

Vær også oppmerksom på at Talkmore er veldig prisgunstige på tvilling- og trilling-SIM. Men de har mindre datakvoter.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Copy/paste fra "Mine sider".

Jeg har trykket Forhåndsbestill for å være blant de første som tar i bruk Banzai sytt nye app-konsept.
 

 

Bestill Banzai App

For deg som trenger våre største datapakker har vi gleden av å annonsere at vi snart er klare til å re-lansere våre store datapakker med tale og SMS! Vi har i en lengre periode jobbet med den nye Banzai Appen. Endelig er den klar for testing, for deg som tar mobildata på alvor.

Du får da for det første skikkelig store datapakker tilgjengelig på mobilabonnementet ditt - rimeligere enn før, og med gratis ringing og meldinger fra hele verden til ordinære norske nummer.

Ved bestilling på denne siden melder du deg opp til å bruke en testversjonen av appen. Vi lanserer denne i slutten av mai, og tar kontakt med deg på epost når vi begynner å nærme oss lansering. Da vil du få instrukser på hva du må foreta deg for å komme over på den nye løsningen. Husk da at testversjonen ikke vil fungere perfekt. Den vil gradvis forbedres etter som vi fikser feil og mangler i tiden fremover. Vi tror allikevel at det er viktig å gi deg tilgang på de store datapakkene så fort som mulig, da vi tror mye data er det som er viktigst for deg.

Nummer

Ønsket Pakke



Jeg vil bestille Banzai-appen for mitt abonnement!


 

Banzai Appen er fortsatt under utvikling. Vi har noen kjente feil som vi selvsagt jobber med. For deg med iOS er det viktig å være klar over at Banzai Appen foreløpig tar over for SMS, iMessage og ringefunksjonen. Tjenesten krever mobildata eller Wi-Fi for å fungere, SMS sendt utenfor dekning vil være forsinket og MMS er ikke tilgjengelig. Når du er i Norge anbefaler vi deg å skru av Wi-Fi. Det gir bedre stabilitet. SMS til og fra utenlandske numre, fungerer ikke, men appen kan selvsagt brukes i utlandet

Vi utvikler fortsatt Banzai Appen og tar gjerne imot forslag til forbedringer og andre tilbakemeldinger på [email protected]

 

De abbonnementene og prisene jeg får velge mellom er som følger:

 

10GB     358 kr

20GB     428 kr

100GB   648 kr

Lenke til kommentar

Flere som opplever et data-utfall? Telefon virker, men ikke mobildata.

Gjelder både Telia og Telenor, som hos meg bruker samme basestasjon.

Telenor kom tilbake, derfor klarer jeg å poste dette nå.

Mobilene (Sony og Microsoft) som har Telia-dekning fra Banzai klarer ikke å bruke mobildata.

 

Får ikke engang nettsiden til Telia til å virke.

 

http://www.downforeveryoneorjustme.com/www.telia.no
 

 

It's not just you! http://www.telia.no looks down from here.

Check another site?

 

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Mannen med ljåen: Hvor mye datatrafikk tar ett tusen ringeminutter med appen til Banzai da?

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar

Mannen med ljåen: Hvor mye datatrafikk tar ett tusen ringeminutter med appen til Banzai da?

 

 

Nå spurte ikke du meg, men jeg leste på facebook-siden til Banzai følgende kommentar fra operatøren selv;

"Banzai 4G Heisann Peder. Det stemmer at dette vil gå via data 

Uttrykksikonet smile

 Du bruker ikke store datamengdene på dette, så for en bruker med 100GB vil vi anta at man ikke merker noe til forbruket i det hele tatt. Har selv målt bruken den siste måneden, med mye bruk, og havnet på ca 300MB"

Uttrykksikonet smile"

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Det høres forlokkende ut med store datapakker og 3G/4G tale, men synes prisen er litt stiv, hadde sett for meg at den ihvertfall skulle nærme seg prisen på rene mobildata-abonnement...  :hmm:

 

Hva skjer forresten når man tar i bruk appen? Blir det umulig å bruke vanlig tale hvis man setter i et annet SIM-kort enn Banzai da eller? Det jeg mener er, låser den telefonen på en måte?

 

Og jeg er jo for backupløsninger, så å legge alle eggene i en kurv (3G/4G) virker litt skummelt, men skulle gjerne prøvd det, hvis ikke det var for prisen... men hvordan er det med datatvilling på abonnementet? Koster det noe i måneden og i tilfelle hvor mye, hvis det i det hele tatt er mulig?

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar

Banzai har ikke pleid å tilby datatvilling. Jeg vet ikke hva de vil gjøre i fremtiden.

 

Appen fungerer med 3G,4G og wifi. 2G er i ferd med å fases ut, uansett.

 

Sjekk Hello og Telenor hvis Banzai ikke er bra nok. Telenor har endelig oppdaget at folk vil ha mobildata, og tilbyr 60GB til telefonen.

 

 

Noen som vet når Telia våkner fra dvalen, og svarer på Telenors 60GB abonnement?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Appen fungerer med 3G,4G og wifi. 2G er i ferd med å fases ut, uansett.

 

 

2G kommer nok til å benyttes mye lenger enn 3G, uansett fra Banzai sier.  Det er alt for mange M2M løsninger som er aktive på 2G til at dette kan fases ut i nær fremtid.  Dette gjelder alt fra heiser, elektiske målestasjoner, vannmåling, alarmer, +++++  Det er veldig kostbart å oppgradere slike enheter fra 2G til 3G eller 4G, særlig siden de aller fleste engang ikke kan oppgraderes og en trenger rett og slett nye systemer.

 

Både Telenor og Telia har opplyst at de regner med at 2G vil leve minst 5 år etter at 3G er nedlagt.  Og Telenor har allerede sagt at 2020-2022 er realistisk for å legge ned 3G.  Da vil de benytte deler av 900 båndet samt 2100 båndet til 4G istedenfor 3G. 

 

British Telecom har allerede begynt å ta i bruk 2100 båndet til 4G noen steder i UK, foreløpig bare på test for å så om det lager problem for 3G.  Apple iPhone 6s/6/5se - EU modell, støtter 4G på 800/900/1800/2100/2600.  Går ut fra at det samme er tilfelle for de fleste nyere Android telefoner fra HTC/Samsung/Sony/LG.

 

Frekvenslisensene som NKOM har tildelt Telia/ICE/Telenor er teknologiuavhengige.  De trenger ikke bruke 2100 Mhz til 3G men kan gå over til 4G uten problem.   Det samme gjelder for 900 Mhz båndet.  Dette benyttes i dag til GSM og 3G men kan enkelt benyttes til GSM og 4G.

Endret av Øystein H
Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

259,- for 10 GB mobildata fra Banzai...

 

358,- for 10 GB mobilabonnement fra Banzai med tale over 3G/4G/wifi... noe man kunne bruke mobildataabonnementet til også går jeg ut ifra...

 

Hvordan er disse to forskjellige når ingen har tale, MMS eller SMS?

Lenke til kommentar

259,- for 10 GB mobildata fra Banzai...

 

358,- for 10 GB mobilabonnement fra Banzai med tale over 3G/4G/wifi... noe man kunne bruke mobildataabonnementet til også går jeg ut ifra...

 

Hvordan er disse to forskjellige når ingen har tale, MMS eller SMS?

 

 

Mest sannsynlig fordi det koster Banzai penger å drive en IP basert taletjeneste.   Det er ingen "gratis måltider" i denne bransjen.  For at Banzai skal få lov til å levere norske nummer så må de oppfylle en del krav.   Det er ingen heksekunst å tilby en IP basert PABX (telefonsentral) over mobilnett eller Wifi men for å få ruting til/fra andre norske operatører kreves avtaler, rutiner, systemer og veldig god infrastruktur.  Dette må enten Banzai bygge opp selv eller de kan kjøpe det fra en annen aktør.  

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Husk at Banzai betaler 7,5 øre per minutt for å sende en samtale inn til de norske mobilnettene. (Dette kalles interconnetct, btw.) Til andre nett og andre destinasjoner kan prisene være høyere. Så det koster...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...