Gå til innhold

Telia stoppet Banzai 100 GB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Appen fungerer fint til å ringe og sende sms.

Hvis noen ringer til meg, vil fremdeles den gamle telefonen pipe, de har ikke ennå klart å portere meg fullstendig. Har sendt mail.

Dette problemet rammet meg fordi jeg har to telefonnummer på to SIM-kort, og heretter vil ha datakvoten fra det ene kortet med nummeret til det andre.

Dette problemet er et særtilfelle, som neppe rammer andre.

Lenke til kommentar

Det nye systemet til banzai har bare vært problemer og ikke spesielt smarte de som sitter i support heller...

 

De skulle sende meg en SMS med aktivering av appen, en SMS jeg aldri fikk. Nå har jeg ikke tilgang til 4G eller vanlig mobilsignaler lenger, det har jeg ikke hatt i hele dag.

 

Sendte da mail om at dette ikke fungerer og de må gå inn og aktivere dette for meg.

Dette fikk jeg til svar:

 

Hei!

Vi beklager på det sterkeste lang ventetid i dag!
Om du ikke har prøvd å restarte din telefon før i dag, så vennligst prøv dette nå.


Om dette ikke fungerer, skal vi prøve å få sendt deg linken på nytt.

 

 

"Om dette ikke fungerer,skal vi prøve å få sendt deg linken på nytt."

Er det jeg som er dum ? Hvordan i svarte F skal de få sendt meg en SMS når jeg ikke har dekning på telefonen etter at de aktiverte det nye systemet (som fjerner vanlig mobilsignaler)? 

 

Bestiller nytt abonnement i morgen kveld.

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

Det nye systemet er en app til å ringe med, omtrent som Skype. SIM-kortet er et data-abonnement uten ringeminutter.
Mulig de har gjort en tabbe i ditt tilfelle, men du bør ha litt tålmodighet. Hvis du allerede har fått dette nye systemet, så må du ha forhåndsbestilt det, og da visste du at du skal betateste et nytt system før det blir allment tilgjengelig. Det var ditt valg.
Jeg var aldri uten dekning eller ringemulighet. Det burde ikke du vært heller.

Dette haster mest.

 

Det er ikke kritisk i mitt tilfelle. Jeg så frem til å kunne kvitte meg med reservetelefonen, men de har ennå ikke besvart min henvendelse. Men det går greit. De bør prioritere din sak foran min sak.

De har sikkert MANGE saker samtidig i dag og i morgen. Jeg vet av tidligere erfaring at Banzai kundeservice er lynraske. De besvarer epost så raskt at det kan sammenliknes med chatting.

Mye bedre enn en viss aktør som bruker 3 virkedager på å svare på mail, og som bare kan nås på femsifret nummer når det haster.

 

De skal sende deg en SMS med en link som du skal trykke på med den aktuelle mobiltelefonen.

Ettersom jeg har to mobiltelefoner hvor reservetelefonen foreløpig har mitt ønskede mobilnummer, var det der meldingen havnet. Jeg måtte videresende den til smarttelefonen som skal bruke appen.

Jeg trykker på linken, som lar meg laste ned og åpne appen. Den var allerede lastet ned.

Appen ble åpnet ferdig konfigurert med alle mine Google-kontakter.

Den fungerer til å ringe og tekste, men alle innkommende meldinger og anrop går fremdeles til reservetelefonen som jeg skal kvitte meg med. Dette fikser de sikkert snart. Jeg skal ikke lengre ha to abonnement, nå som appen lar meg ringe via datakvoten.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Mannen med ljåen: Hvorfor har du to mobiler, og hvorfor blir det enklere å ha en mobil med rent dataabonnement i stedet for to mobiler? Jeg er nysgjerrig fordi jeg ikke har fått det med meg/har i så fall glemt hvorfor hvis du allerede har forklart det. Jeg har en reservemobil med et annet abonnement men tenker på å få tvilling SIM til den, men lurer på om du har funnet en bedre løsning. Plutselig (pga. endringer nylig) ser jeg ihvertfall litt mer behov for store datapakker for meg også...  :) så må jeg finne ut hva som er beste abonnement/operatør.

Lenke til kommentar

Jeg var i utgangspunktet en kjempefornøyd Banzai-kunde, med et abonnement som ingen andre teleselskap har kunnet matche, hverken før eller siden.

Fri tale, fri MMS, fri SMS, fri Bank-ID og 100GB data i smarttelefonen.

 

Det var for godt til å være sant.

Grådige sjefer i Netcom bestemte at Banzai ikke lengre skulle få lov til å tilby det ultimate telefonabonnement.

Banzai bruker deres dekning, så de har makt til å bestemme slikt.

 

Man kan fremdeles ha større datakvoter, men bare i et SIM-kort uten ringemuligheter.

Dermed må du kjøpe nettbrett eller router til å ha SIM-kortet i, og selvsagt ha en telefon i tillegg for å kunne ringe.

 

Hver kunde som trenger stor datakvote tvinges til å ha to abonnement og to elektroniske enheter med seg i lomma til enhver tid.

 

Som en midlertidig løsning kjøpe jeg en brukt Microsoft-telefon på finn.no, og bestilte det billigste telefon -abonnementet Banzai tilbyr til den.

 

Jeg beholder også 100 GB data-abonnementet i smarttelefonen. Det er en god smarttelefon som benyttes til alt det jeg gjorde før, unntatt ringing.

 

Dermed kunne jeg fortsatt ha 100GB med meg i smarttelefonen, men jeg må benytte billigtelefonen til ringing.

 

Dette har selvsagt ingen hensikt.

Det er Netcom/Telia som har bestemt at jeg ikke kan ringe og ha stor datakvote i samme SIM-kort.

 

Jeg prøver bare å finne en levelig løsning som lar meg ha både telefon og datakvote.

To mobiler ble en mer praktisk løsning enn en mobil og en router, eller en mobil og ett nettbrett.

 

Snart lanserer Banzai en Skype-liknende app som lar meg ringe fra data-abonnementet, og beholde telefonnummeret jeg har hatt i alle år.

Jeg er beta-tester.

Det har vært en del tekniske problemer med denne løsningen, men det kalles ikke beta-test uten grunn. Dette var vi forberedt på da vi frivillig meldte oss på.

 

Situasjonen min akkurat nå er at jeg fremdeles har 100GB i den gode smarttelefonen, og tale i billigtelefonen.

Appen virker utmerket for utgående samtaler, men innkommende anrop går rett i billigtelefonen.

Feilen skyldes ikke appen eller den moderne, eksperimentelle løsningen til Banzai.

Feilen ligger i å konfigurere sentralbordet det borte.

Det satser jeg på at de klarer snart.

Da vil jeg ikke trenge to telefoner lengre, og billigtelefonen havner igjen på bruktmarkedet.

Lenke til kommentar

 

Der fikk jeg mail at de skal fikse det. Blir spennende.

Jeg har enda ikke en MobilTelefon som fungerer, ikke MobilData eller dekning.... møkkafirma

Banzai kunne antakelig ha fikset dette på dagen om du bytta til et konvensjonelt abonnement hos dem.

Du er uten dekning nå fordi du valgte å gå over til Chess og venter på portering.

 

Ikke glem at du har meldt deg på en betatest. Det skulle du ikke ha gjort dersom nedetid er uakseptabelt.

 

Beklager trippelpost. Er på mobilen.

Lenke til kommentar

 

 

Der fikk jeg mail at de skal fikse det. Blir spennende.

Jeg har enda ikke en MobilTelefon som fungerer, ikke MobilData eller dekning.... møkkafirma

Banzai kunne antakelig ha fikset dette på dagen om du bytta til et konvensjonelt abonnement hos dem.

Du er uten dekning nå fordi du valgte å gå over til Chess og venter på portering.

 

Ikke glem at du har meldt deg på en betatest. Det skulle du ikke ha gjort dersom nedetid er uakseptabelt.

 

Beklager trippelpost. Er på mobilen.

 

 

Det tar ikke så lang tid og portere over et tlf nr til et annet abnm for det har jeg gjort før, men banzai har skrivi felles mail til de med problemer at det "jobbes med saken" for oss uten Mobildata dekning. Det har ingen ting med at jeg bytter til chess og gjøre. Jeg fikk en mail på lørdag morgen og har ikke hørt noe i dag og det har ikke skjedd noe heller. og JA jeg vet det var en betatest men regna ikke med og være totalt uten mobiltelefon 100% av tiden.

Minner mer om en alt for tidlig alpha test.

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
Gjest medlem-329093

Nå har jeg tatt i bruk appen.

Den importerte min google-kontaktliste, som inneholder alle jeg noen gang har utvekslet mail med. Jeg legger de viktigste til "mine favoritter".

Det funket greit.

 

Frem til i morgen klokken 6 fungerer appen og reservetelefonen min parallelt. Begge kan ringe ut, men appen kan ennå ikke motta samtale.

Hei mannen :) Chess har nå mobilt bredbånd abonnement på 100 GB for 599 kroner... vet ikke om det var mobilt bredbånd eller vanlig mobilabonnement du hadde 100 GB på men tenkte jeg skulle si ifra...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...