Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Skumplater til verktøykasser - Hvor få kjøpt?


Anbefalte innlegg

Driver å leter etter skumplater for å legge i verktøykasser. Men finner bare ekstremt tynne plater eller ekstremt dyre. Er det noen som veit om et sted man kan få tak i billige skumplater? Blir da selvfølgelig kompromiss med pris vs kvalitet. Men er en del esker som skal ha skum :p

 

Vurderte å kjøpe en barnemadrass eller lignende men erfaring av slikt er at de rives av litt for lett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 7 år senere...

Drar opp igjen denne gamle tråden da jeg leter etter det samme.

Det jeg har funnet til nå er enten for mykt, har utskjærte firkantet som gjør det umulig å tilpasse verktøy annet enn kvadratiske former, eller det koster en formue å kjøpe fra utlandet.

Jeg ønsker noe lignende dette tilgjengelig her i Norge. Skulle tro det var mulig å få kjøpt noe slikt til en normal pris.

https://shadowfoam.com/pages/standard-sheets

Fant du noe @Pugnax?

Eventuelt andre som har kommet over noen slikt?

Lenke til kommentar
kremt skrev (23 minutter siden):

Biltema har noe som de kaller skuffeinnlegg for verktøyvogn. Lyddempingsplate 1000x500 mm kan trolig også brukes. Jeg vet Würth har noe men det er jo hinsides dyrt for de fleste, med mindre man har firmakonto/rabatt. 

Har sett på de som Biltema har, de har ikke ønsket utforming med sine "bumper".

Kan sjekke Würth hva pris en kan få der, men de her vel gjerne tilpasset størrelse til sine bokser/kofferter.

Vurderer å prøve med slike treningsmatte til gulv som for eksempel Biltema selger. Kan eventuelt lime flere sammen for ønsket tykkelse. Det blir nok ikke like elegant som multilagskum når en skal justere dybden på de.

Ett annet billig alternativ jeg har sett for meg er liggeunderlag. De rimeligste liggeunderlagene er vel gjerne laget av samme type skum som disse til verktøy, men igjen så vil en ikke få samme enkelheten som en får med multilagskum. 

Kan ikke forstå hvorfor slike skal være så kostbart 🤷‍♂️

 

Lenke til kommentar

Biltema har slike til 119 kroner, men kun i 3 cm tykkelse.

Skal en lime to og to sammen så får en de til nesten lik pris hos hos shadowfoam og da er de i tillegg  tilpasset systemet en bruker.

Litt dyrere blir det nok til slutt, men jeg tenker kjøpe derfra i 50mm tykkelse, og fra biltema i 30mm tykkelse. Kan da bruke de fra shadowfoam som mal for enklere tilpassing til kassene.

Tenker jeg må få en oversikt i morgen over antall jeg trenger så blir det å få inn en ordre 

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • 2 uker senere...
Snikpellik skrev (På 1.3.2024 den 11:08 AM):

Nesten 500 kroner pr stk? SINNSYKT!

Biltema sine er søppel, helt umulig å jobbe med å få det fint. Dårlige lag på skummet osv.

ShadowFoam sine var helt perfekt. Kommer ferdig tilpasset så de passer ulike verktøykasser fra DeWalt, Milwaukee, Makita osv.

De er enkel å jobbe med, enkelt å få riktig dybde på utskjæringer osv. Jeg kjøper nok disse igjen ved en senere anledning dersom jeg trenger flere slike.

Har nå fått alt av batteriverktøy fint organisert i Packout skuffer, endelig har alt verktøy sin faste plass det hører hjemme. Fått ordnet en batteri/ladekoffert også. På den måten kan verktøy ligge igjen i bilen, men batterier blir tatt med inn etter jobb så de ikke blir ødelagt av kulde/varme i bilen.

Alt i alt godt fornøyd

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...