Gå til innhold

Tjukke politikere wtf?


Anbefalte innlegg

Kanskje hun er for opptatt til å bedrive politikk til å trene og til å ha ett godt kosthold jevnlig?

Husk at disse folka gjerne er mye ute å reiser osv.

Ellers har hun antagelig andre interesser enn å trene også, gjør det henne til en dårlig politiker/person?

Man er aldri for opptatt til å ta vare på seg selv. Om man er det, er man heller ikke skikket til å styre et fuckings land.

 

Jeg synes iallefall Erna har bedre ting å bruke tiden sin på enn å trene når en ser hvordan tilstanden er i dette landet.. 

Igjen, det handler vel mer om mangel på selvkontroll ift. matinntak enn trening. Man må ikke trene for å ha en fornuftig kropp.

 

Å være tykk er ikke synonymt med å være usunn. Det er stor forskjell på litt ekstra flesk og sykelig overvektig. Det finnes massevis av relativt tykke mennesker som er mye sunnere enn tynne/ slanke.

 

Å trekke slutninger mellom utseende og helse er en uting som desverre har blitt altfor vanlig. Erna er definitivt ikke så langt oppe på feithetsskalaen at man kan gå utifra at hun er usunn pga utseende ;)

 

Men skal vi dra ting den veien så vil jeg heller ha en flodhest enn en psykopat som antagelig voldtar et eller annet på fritiden.

 

Har man 20kg for mye fett, er det skadelig for kroppen, uansett hvordan du ønsker å vri eller vende på det. Og jo, det er hun definitivt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Kanskje hun er for opptatt til å bedrive politikk til å trene og til å ha ett godt kosthold jevnlig?

Husk at disse folka gjerne er mye ute å reiser osv.

Ellers har hun antagelig andre interesser enn å trene også, gjør det henne til en dårlig politiker/person?

Man er aldri for opptatt til å ta vare på seg selv. Om man er det, er man heller ikke skikket til å styre et fuckings land.

 

 

 

Så det er kun de som tar vare på seg selv ang matinntak og trening som er ordentlige folk som er skikket til ting? ok...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

*snip*

Har man 20kg for mye fett, er det skadelig for kroppen, uansett hvordan du ønsker å vri eller vende på det. Og jo, det er hun definitivt.

 

Bare en enkel referanse jeg fant i farta. Jeg skrev ingenting om at 20kg for mye fett ikke var skadelig for kroppen, selvfølgelig gir den ekstra vekten man bærer på en belastning som helst ikke skulle vært der. Greia er man ikke nødvendigvis er usunn selv om man har en god del flesk. Å ha et indre system som er sunt og ha et skjelett (f.eks. rygg, knær) som er skadet pga vekt er to veldig forskjellige ting.

 

Edit; Leif :)

Endret av Belphegor
Lenke til kommentar

Ut ifra den artikkelen kan man regnes som sunn selv om man er overvektig om man som kvinnfolk har et midjemål på under 35 inches (89cm), eneste måten Erna kan ha ett midjemål på under en meter er om hun er 140cm høy.

 

 

 

People who are overweight can be considered healthy if their waist size is less than 35 inches for women or 40 inches for men, and if they do not have two or more of the following conditions:

 

 

Poenget mitt med ryggsekk-analogien på forrige side er at man kan gå rundt hele livet med de ekstra tredve kiloene samtidig som man gjør alt man kan for å overbevise seg selv og andre om at alt er fryd og gammen fordi man ikke har noe referansepunkt for hvordan det er og ikke drasse rundt på alle de ekstra kiloene.

 

Grunnen til at jeg ikke synes dette sømmer seg for en politiker er hvor lett det er å gå ned i vekt. Hvordan kan man vite at folk som har ett så løssluppent forhold til sin egen helse ikke drar med seg disse holdningene på jobben?

Endret av Primer4
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med Donald Trump, som er dobbelt så tung som Erna? Jeg fikk en del pepper da jeg postet dette i januar:
 

Trump burde bevist at han har selvkontroll ved å slanke seg 30 kg. Hvordan kan en mann som ikke har kontroll på seg selv, ha kontroll på en supermakt?


Jeg trakk frem Trumps overvekt og tilsynelatende mangel på måtehold og selvkontroll. Dette er ikke en løs kommentar om utseende, men direkte knyttet til hans evner til å være øverste leder for et samfunn. If you can't lead yourself, why should anyone follow you? Og hvis du ikke kan motstå fristelsene på kjøkkenet, hvordan kan du motstå de langt større fristelsene du møter som øverste leder? Korrupsjon og bestikkelser er et betydelig samfunnsproblem.

Lenke til kommentar

Tror du virkelig at alle overvektige har nada niks selvkontroll og bare ligger på sofaen og drukner seg selv i cola og kjører på med ostepop og chips og ferdigmat og godteri? I så tilfelle bør du åpne øynene dine for mer kunnskap om helse og årsaker til overvekt og fedme. Det er iallefall en slik holdning du gir uttrykk for. 

Medisin kan gjøre deg overvektig og kan i verste fall resultere i fedme. Antidepressiva er en versting og med tanke på hvor mange deprimerte mennesker vi har i dagens samfunn er det ikke rart at noen av dem blir overvektige, som resultat av enten trøstespising eller antidepressiva. Noen antidepressiva fører til høyere vektøkning enn andre. Antipsykotika fører i de aller fleste tilfeller også til vektoppgang. En del sykdommer fører også til vektøkning. Røykeslutt. Søvnløshet. Og så videre. Men du mener vell at dette bare er svada og tull? Så klart er usunn livsstil en faktor, men jeg skal love deg at blant de mange overvektige du ser i dagens samfunn, er ganske mange enten deprimerte, har sluttet å røyke, sliter med en eller annen sykdom, har fucked up big time og sliter med å gå ned i vekt fra før, uten mulighet til operasjon og lignende. Der er mange grunner, men vi kjenner ikke til randoms sine grunner. For vi kjenner dem ikke. Vi bare dømmer og antar, noe som er naturlig - jeg dømmer det utifra ditt innlegg, og syns du virker som en person som ikke har et helhetlig menneskesyn og som dømmer boka utifra omslaget. Men så har jeg håp for alle da, så er vell derfor jeg faktisk gidder å svare i denne tråden.

Forsvarer på ingen som helst måter overvekt, bare slik at det er sagt. Erna Solberg har en svært viktig jobb og hun har nok sinnssykt mange ting å prioritere fremfor flere timer med matlaging og trening hver dag. Jeg bryr meg fint lite om hvor mye du reiser og jobber, du kan umulig ha en arbeidstid og jobb tilsvarende Erna, og om du så har, så hadde du vært for klok til å komme med sånne utsagn, håper jeg. Generalisering, kanskje, en pur antagelse jeg forhåpentligvis har rett i. 

 

Der er vell absolutt ingen sammenheng mellom helse og å styre et land. Selvkontrollen kan være ulik på forskjellige punkt. Jeg har vanvittig dårlig selvkontroll når det kommer til temperamentet mitt på fritiden. På jobb derimot har jeg stålkontroll. Jeg har vanvittig dårlig tålmodighet ovenfor bilister i trafikken, sånne folk som deg på et forum (her generaliserer vi igjen, men fader også, er jo så mange noen ganger) og treg datamaskin. På jobb har jeg igjen stålkontroll og blir sett på som en ytterst profesjonell yrkesutøver. Hadde jeg vært personen jeg er på privaten, på jobb, hadde jeg fått sparken på dagen.

Man har ulike roller her i livet, du har en rolle i jobb, en rolle på privaten, en rolle blant venner og en rolle blant familie, noen har samme rolle all over the place. Vi er så jævla forskjellige. I forbindelse med min jobb må jeg ta vare på helsen min med tanke på belastningskader og utholdenhet, både fysisk og psykisk. Så da gjør jeg det, det stilles krav til min fysiske helse og jeg utfyller kravene for å ta vare på meg selv. I forbindelse med Erna Solberg sin jobb har ikke størrelsen på kroppen en døyt å si og jeg kan ikke se at det burde stilles noen krav til fysisk helse sånn sett. Utseende derimot teller så vanvittig mye i dagens samfunn at jeg syns det er tøft av Erna å sitte i en slik stilling med tanke på fordømmende personer som sprer kvalme og svada om henne uten å kjenne til annet enn hennes kropp og yrke. Hun må ha nerver av stål og en selvtillit uten like for å holde psyken i sjakk ovenfor et slikt samfunn! Heldigvis består samfunnet av mange gode mennesker også, så det hjelper nok mye på!  :wee: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er faktisk kun én faktor som gjør at man legger på seg fett, kalorier inn vs. kalorier ut.

Trenger ikke bruke timesvis hver dag for å gå ned i vekt, er bare å stappe mindre drit i trynet.

Hvor mye antidepressiva og medikamenter man tar endrer ikke det.

 

Og selvfølgelig vil det å drasse rundt på 50kg ekstra spekk og det å slite med å gå opp fem trapptrinn ha en negativ innflytelse over konsentrasjon og evne til å ta avgjørelser.

 

 

Synes det grenser til tragikomisk hvor stor grad av hårsårhet som tillates i samfunnet, jeg mener, så lenge man ikke har et offentlig verv bør man slippe å bli mobbet på nettforum så lenge man ikke kommer med alt for latterlige utsagn. (typ Jørgen Foss)

Men det og gå rundt på tå å late som om det helt ok og se ut som michelinmannen fordi man ikke har noe valg/fordi man trives bedre sånn er så bakvendt at jeg mangler ord.

Lenke til kommentar

Tror du virkelig at alle overvektige har nada niks selvkontroll og bare ligger på sofaen og drukner seg selv i cola og kjører på med ostepop og chips og ferdigmat og godteri?

 

Det er en ganske god beskrivelse, ja. Fedme skyldes unntaksvis sykdommer. Eller tror du to tredeler av den voksne befolkningen i Norge er overvektige fordi de har sykdommer? Det er en utvikling som har kommet snikende de siste 30 år, i takt med mindre aktivitet (at barn ble kjørt til skolen var uhørt for 30 år siden), og "lørdagsgodt" hver dag.

 

Overvekt skyldes livsstil hos de aller fleste. Det betyr ikke at det er lett å motstå fristelser. Men har du den uvanen, bør du ikke sette deg i en posisjon hvor fristelsene blir uimotståelige. Som for eksempel en folkevalgt posisjon hvor du utsettes for bestikkelser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg gikk fra å være friidrettsutøver til å slitte, gå opp nesten 60 kg og gå de ned igjen på 5-6 år.

 

Er enig i argumentet at hun ikke er vet godt forbilde fysisk men å klage på egenskapene hennes av den grunn blir som å si at jeg ikke kunne jobben min noe bedre da som jeg ikke kjenner meg noe igjen i Erna jobber i en stilling som har masse press og da har alle noen uvaner. Om det er røyking, overspising eller noe annet. 

Lenke til kommentar

Og selvfølgelig vil det å drasse rundt på 50kg ekstra spekk og det å slite med å gå opp fem trapptrinn ha en negativ innflytelse over konsentrasjon og evne til å ta avgjørelser.

 

Dette er det selvsagt gjort mye forskning på, så da er det vel bare å henvise til kildematerialet?

Eller?

Lenke til kommentar

 

Og selvfølgelig vil det å drasse rundt på 50kg ekstra spekk og det å slite med å gå opp fem trapptrinn ha en negativ innflytelse over konsentrasjon og evne til å ta avgjørelser.

 

Dette er det selvsagt gjort mye forskning på, så da er det vel bare å henvise til kildematerialet?

Eller?

 

Hahah, finnes enorme mengder forskning på dette

For eksempel.

http://www.neurology.org/content/67/7/1208.short

 

For ikke å snakke om risikoen for tilstander som søvn-apnea osv. direkte på grunn av overvekt som igjen vil være negativ for hjernefunksjon/konsentrasjon.

 

 

Jeg har et større problem med politikere som tror på gud egentlig. Fedmen hennes gjennomsyrer ikke politikken liksom.

Tror mange politikere føler seg presset til å si at de tror på gud, når det er sagt blir dette en egen tråd isåfall. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...