Gå til innhold

Tjukke politikere wtf?


Anbefalte innlegg

Hvordan skal man kunne stole på noen til å styre landet og ta viktige avgjørelser når de har så lite selvkontroll at de ikke engang klarer holde seg unna tigerburgere på esso, cola og ostepop?

 

Også skylder de på treigt stoffskifte, selvfølgelig har du treigt stoffskifte etter du har ligget på sofaen med tjukkfingrene dypt nede i godteskåla og 1.5 liter flaska cola på sin faste plass på gulvet vedsiden av stuebordsbeinet de siste tredve årene.

 

Ja jeg ser på deg Erna Solberg.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan skal man kunne stole på noen til å styre landet og ta viktige avgjørelser når de har så lite selvkontroll at de ikke engang klarer holde seg unna tigerburgere på esso, cola og ostepop?

 

Også skylder de på treigt stoffskifte, selvfølgelig har du treigt stoffskifte etter du har ligget på sofaen med tjukkfingrene dypt nede i godteskåla og 1.5 liter flaska cola på sin faste plass på gulvet vedsiden av stuebordsbeinet de siste tredve årene.

 

Ja jeg ser på deg Erna Solberg.

 

Det er da strengt talt hennes valg hvordan hun ønsker kroppen sin.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Hvordan skal man kunne stole på noen til å styre landet og ta viktige avgjørelser når de har så lite selvkontroll at de ikke engang klarer holde seg unna tigerburgere på esso, cola og ostepop?

 

Også skylder de på treigt stoffskifte, selvfølgelig har du treigt stoffskifte etter du har ligget på sofaen med tjukkfingrene dypt nede i godteskåla og 1.5 liter flaska cola på sin faste plass på gulvet vedsiden av stuebordsbeinet de siste tredve årene.

 

Ja jeg ser på deg Erna Solberg.

 

Det er da strengt talt hennes valg hvordan hun ønsker kroppen sin.

 

Jeg vet hvordan det føles ut og ha på seg en 40+kg ryggsekk i timesvis, jeg vet hvor ufattelig digg det er å ta den av, klarer rett og slett ikke ta en person som foretrekker og ha på seg den ryggsekken 24 timer i døgnet i mange år enn å oppleve litt mindre "munn-glede". Vitner bare om latterlig lite selv-kontroll.

 

 

Veit ikke om du bare ønsker en litt tullete diskusjon, men meningene dine fremstår som jævlig kunnskapsløse. Hva veit vell du om Erna Solberg sin hverdag?

Er en grunn til at jeg startet denne tråden i OT-baren og ikke i trening&kosthold eller samfunnsdelen av forumet ja, vet forøvrig ingenting om Jern-Erna sin hverdag. :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg vet hvordan det føles ut og ha på seg en 40+kg ryggsekk i timesvis, jeg vet hvor ufattelig digg det er å ta den av, klarer rett og slett ikke ta en person som foretrekker og ha på seg den ryggsekken 24 timer i døgnet i mange år enn å oppleve litt mindre "munn-glede". Vitner bare om latterlig lite selv-kontroll.

 

 

 

 

Men da kan en jo snu på det, hun er ganske tøff som orker å ha den på konstant? 

Lenke til kommentar

Kanskje hun er for opptatt til å bedrive politikk til å trene og til å ha ett godt kosthold jevnlig?

Husk at disse folka gjerne er mye ute å reiser osv.

Ellers har hun antagelig andre interesser enn å trene også, gjør det henne til en dårlig politiker/person?

Lenke til kommentar

 

Men da kan en jo snu på det, hun er ganske tøff som orker å ha den på konstant? 

 

Blir liksom ikke det samme, blir for frivillig. Tøff på samme måte som en person som ikke bytter sengetøy på ett år kanskje.

 

 

Kanskje hun er for opptatt til å bedrive politikk til å trene og til å ha ett godt kosthold jevnlig?

Husk at disse folka gjerne er mye ute å reiser osv.

Ellers har hun antagelig andre interesser enn å trene også, gjør det henne til en dårlig politiker/person?

Igjen, hotell-frokost, middag på restaurant etterfulgt av hotell-kveldsmat, burde ikke være noe problem og ligge i kaloriunderskudd likevel. 

 

Samtidig er det vel kjent at kosthold og trening er alfa omega for hjernefunksjon, effektivitet, humør osv. derfor sliter jeg med å godta tjukke politikere.

 

 

Primer4: Dersom du ikke vet noe om Jern-Erna sin hverdag så kan jeg fortelle deg følgende:

Hun har treigt stoffskifte, ligger på sofaen med tjukkfingrene dypt nede i godteskåla, og har cola flaska på sin faste plass på gulvet ved siden av stuebordsbeinet. Ikke spør meg hvor jeg har fått desse opplysningene.

Var litt tongue-in-cheek den første delen der, var forøvrig ikke direkte tiltenkt Erna, men slengte ut navnet der da hun er den mest prominente tjukke, norske politikeren.

 

Virker forøvrig som om jeg traff ett ømt punkt på deg og fjerntro, kan dere ikke prøve svare litt mer konstruktivt?

 

 

 

Er forskjell på undertøysmodell og en kroppsfasong som var forbeholdt kongelige bare to 100-150 år siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes iallefall Erna har bedre ting å bruke tiden sin på enn å trene når en ser hvordan tilstanden er i dette landet.. 

Nå er jeg ikke statsminister men jeg må reise endel i jobbsammenheng og jeg må være forberedt på arbeidsdager på 12-20+ timer i ekstreme tilfeller og gjerne flere dager i strekk, hvor jeg er nødt til å holde fokus både for å gjøre en godkjent jobb og for min og mine kollegaers sikkerhet.

 

Og jeg kan ikke understreke nok hvor mye jeg legger merke til tillstanden min fysisk kontra hvor fokusert/effektiv/dyktig jeg er til å løse problemstillinger. Og med tanke på at jeg kan være direkte skyldig til at en kollega kan i verstefall dø kun fordi jeg er doven/slapp/trøtt derfor tillater jeg ikke alt for mye fysisk forfall.

 

Jeg føler rett og slett at når man er i en jobb som er så krevende som statsminister så bør man være såpass "dialed-in" at man passer på hva man stapper i trynet og kanskje tar seg tid til å sitte på en romaskin 15-20min to-tre ganger i uka om så bare for å passe på at man er klar for å takle de utfordringene og avgjørelsene man kan få så bra som mulig.

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig med Primer4. 

Går ikke an å ha et slikt beist av en statsminister. 

Må være den tjukkeste ministeren i verden? 

Tull og tøys. Den tjukkeste ministeren i verden finner vi i Belgia, og den personen er faktisk helseminister.

 

maggie-de-block.jpg

Lenke til kommentar

Jeg har møtt Erna flere ganger, hell, jeg har til og med spist middag med henne og flere. Kan ikke akkurat si at hun ba om mer mat. Fantastisk menneske, og fortjener absolutt å være statsminister, til tross for at du mener at det kun er folk som er sunne som tydeligvis skal styre landet.

Lenke til kommentar

Å være tykk er ikke synonymt med å være usunn. Det er stor forskjell på litt ekstra flesk og sykelig overvektig. Det finnes massevis av relativt tykke mennesker som er mye sunnere enn tynne/ slanke.

 

Å trekke slutninger mellom utseende og helse er en uting som desverre har blitt altfor vanlig. Erna er definitivt ikke så langt oppe på feithetsskalaen at man kan gå utifra at hun er usunn pga utseende ;)

 

Men skal vi dra ting den veien så vil jeg heller ha en flodhest enn en psykopat som antagelig voldtar et eller annet på fritiden.

jens-stoltenberg.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan skal man kunne stole på noen til å styre landet og ta viktige avgjørelser når de har så lite selvkontroll at de ikke engang klarte å møte opp til engelsktimene på skolen?

 

Ja jeg ser på dere Jagland og Stoltenberg.

 

 

Fra spøk til alvor. At Erna er overvektig ser jeg ikke på et problem på hvordan hun klarer å styre landet. Hva som derimot er litt dobbeltmoralsk er det over her når man har en smellfeit helseminister.

Men er ikke hele poenget med politikere det å "gjør som vi sier og ikke som vi gjør"?

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...