Gå til innhold

60 minutes angrepet i Sverige


Anbefalte innlegg

 

Er du sikker Apox at mørke ikke blir møtt like hardt eller hardere av hvite. Hva med i hviterussland, russland og ukraina?

 

Hvilken relevans har Russland m.m. i denne diskusjonen?

 

 

Relevans og relevans. Det var kun et svar på påstanden til Apox. Hvilken relevans har hans innlegg i denne diskusjonen da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Notisen sa heller ingenting om motivet, men jeg leste meg opp om rettssaken og motivet var ren og skjær rasisme. Nordafrikaneren hadde et brennende hat for hvite og jøder. Men alt dette ble skjermet i media.

 

Hadde en nordmann drept å partert en innvandrer pga rasisme så er det logisk å anta at dette ikke ville blitt dysset ned.

 

 

Da skjønner jeg ikke hvorfor han har kommet til Norge. Om målet da ikke i utgangspunktet var å lage kvalm og være voldelig med dødelig utgang.

Lenke til kommentar

Dersom "du" fikk være sjef for å rydde opp i rotet, hvordan ville "du" ha løst det i Sverige eller for den saks skyld i Norge? Med forbehold om at man må behandle alle humant.

 

Du fikk disponere 400 millioner kroner for å rydde opp, som utgangspunkt, eksempelvis. Etterpå skulle alt være i skjønneste orden. De som evt. ble igjen fikk videre velferdsgoder som nordmenn fra andre midler enn potten på 400 mill., men du skal ha ordnet det slik at snylting var man ferdig med.

Endret av G
Lenke til kommentar

Hvis du snakker til meg bør du snakke med respekt, og holde deg til temaet. Stråmenn settes fyr på umiddelbart.

 

 

Jeg sa ingenting som var respektløst. Men så er respekt heller ikke noe man krever. Det er noe man gjør seg fortjent til. Og der feiler du dobbelt opp. Hold deg til temaet selv, and save the drama for your pet llama ;)

Endret av misanthrope
Lenke til kommentar

 

Hvis du snakker til meg bør du snakke med respekt, og holde deg til temaet. Stråmenn settes fyr på umiddelbart.

 

 

Jeg sa ingenting som var respektløst. Men så er respekt heller ikke noe man krever. Det er noe man gjør seg fortjent til. Og der feiler du dobbelt opp. Hold deg til temaet selv, and save the drama for your pet llama ;)

 

Jeg beklager, men jeg ser ingenting her som omhandler temaet. Det er respektløst. Du kaster bort tiden min på piss.

Lenke til kommentar

 

Notisen sa heller ingenting om motivet, men jeg leste meg opp om rettssaken og motivet var ren og skjær rasisme. Nordafrikaneren hadde et brennende hat for hvite og jøder. Men alt dette ble skjermet i media.

 

Hadde en nordmann drept å partert en innvandrer pga rasisme så er det logisk å anta at dette ikke ville blitt dysset ned.

 

 

Da skjønner jeg ikke hvorfor han har kommet til Norge. Om målet da ikke i utgangspunktet var å lage kvalm og være voldelig med dødelig utgang.

 

 

Nei det er absurd. Personlig syntes jeg vi burde stenge grensene for folk fra regioner vi vet bærer med seg mye bagasje og hat, så kan vi heller fokusere på å ta imot innvandrere med ressurser i bagasjen og vilje til å integrere seg.

Lenke til kommentar

 

Enig. La oss stenge grensen mot Østfold!

 

Østfold er innafor. Men vi kommer til å måtte trenge en mur langs svenskegrensa når landet har selvdestruert/gått i oppløsning.

 

Du og dine meningsfeller har varslet at både Sverige og Norge kommer til å gå til helvete pga. innvandrere siden Vikingtiden. Tror vi kan chille i hvert fall ut påska :)

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

 

 

Enig. La oss stenge grensen mot Østfold!

 

Østfold er innafor. Men vi kommer til å måtte trenge en mur langs svenskegrensa når landet har selvdestruert/gått i oppløsning.

 

Du og dine meningsfeller har varslet at både Sverige og Norge kommer til å gå til helvete pga. innvandrere siden Vikingtiden. Tror vi kan chille i hvert fall ut påska :)

 

 

Nei det har jeg ikke. Fremtidsutsiktene for Norge er gode, for Sveriges del derimot så er situasjonen allerede ute av kontroll. 

 

Det kan ha noe med at de har tatt en betydelig flere innvandrere uten å ha noe annet å tilby de enn velferdsordninger. Det er ikke nok arbeidsplasser så de skaper i praksis en underklasse uten fremtidsutsikter. 

 

Det er dømt til å ga galt og velferdssystemet kommer ikke til å takle 150 000- 200 000 nye mennesker hvert år som havner på trygd. 

 

Ikke finnes det nok boliger heller til alle disse menneskene og psykiatrien, politiet og helsevesenet er sprengt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Enig. La oss stenge grensen mot Østfold!

 

Østfold er innafor. Men vi kommer til å måtte trenge en mur langs svenskegrensa når landet har selvdestruert/gått i oppløsning.

 

Du og dine meningsfeller har varslet at både Sverige og Norge kommer til å gå til helvete pga. innvandrere siden Vikingtiden. Tror vi kan chille i hvert fall ut påska :)

 

Du tror det går like bra eller bedre i Sverige nå enn før? Haha :)

Lenke til kommentar

 

 

Notisen sa heller ingenting om motivet, men jeg leste meg opp om rettssaken og motivet var ren og skjær rasisme. Nordafrikaneren hadde et brennende hat for hvite og jøder. Men alt dette ble skjermet i media.

 

Hadde en nordmann drept å partert en innvandrer pga rasisme så er det logisk å anta at dette ikke ville blitt dysset ned.

 

 

Da skjønner jeg ikke hvorfor han har kommet til Norge. Om målet da ikke i utgangspunktet var å lage kvalm og være voldelig med dødelig utgang.

 

 

Nei det er absurd. Personlig syntes jeg vi burde stenge grensene for folk fra regioner vi vet bærer med seg mye bagasje og hat, så kan vi heller fokusere på å ta imot innvandrere med ressurser i bagasjen og vilje til å integrere seg.

 

 

 

Blir selvfølgelig litt vanskelig å skulle sile. Dilemmaet er jo også retur når man først har tatt i mot noen. Er jo bedre om det fantes en transittpost/-er nær opprinnelseslandene man som mottakerland kunne ha medbestemmelse på. Kanskje man også burde gjøre enkelte lovendringer på fengsling innenlands av kriminelle utlendinger generellt. Humant selvfølgelig.

 

Det burde bli så demotiverende å bli fengslet i Norge for en utlending, at de ønsker det ugjort og at det aldri skjer dem igjen. Tror det er en fin plass å starte. Må være humant utført da, så de ikke blir psykisk syke, for det har man ihvertfall ikke noe igjen for om skjer.

 

Forslag til fengslingsopphold for utlendinger:

 

- Ingen omgang med egne landsmenn

- Streng kontroll med kommunikasjon mellom innsatt og folk utenfor fengsel, og kun skriftlig. Kanskje også på et eller annet språk vi nordmenn skjønner, slik at vi slipper å engasjere tolk som er ressurskrevende. Man kan heller ha en språkopplæring. Helst opplæring i engelsk. Fordi det sparer tid, dersom de allerede kan språket. Og det kan være en bonus for dem, dersom de flytter til et annet land (gitt at de finner Norge demotiverende nok).

 

- For de nasjonaliteter som har med hodeplagg og burka å gjøre. Så foreslår jeg at man skuespiller overfor dem. Alle norske kvinner som skal ha noe med fengelspleie å gjøre må ved håndtering av fangene bære burka. Fangen skal isoleres så mye som mulig. Og den friheten som gis innenfor murene skal være helst være sammen med fangevoktere i burka. På mannlige fangevoktere så kunne man hatt et varierende og valgfritt kostymevalg. Innimellom så kunne vi lettere provosert dem litt med noe bruk av mankini  :wee:

Ikke hele tiden selvfølgelig. Med andre ord gjøre det litt sprøtt for dem.

 

- Dersom man merker endring på psyke, så kan man flytte dem en stund til et annet fengsel, som har sitt eget opplegg som er litt forskjellig. Men, det skal likevel være et strengt og kontrollert opphold.

 

- Permisjon blir aldri aktuellt i Norge. Fangen kan etter 4 års opphold gitt at de ikke sitter inne for mord, ha muligheten til å løslates til sitt eget opprinnelsesland, gitt at hjemlandet er klar for å motta dem. Hvis ikke så blir norsk fengselsopphold bare forlenget.

 

- Det bør være mulighet for litt arbeidstrening, uten bruk av farlig verktøy. Enkel arbeidstrening med ufarlige gjenstander.

 

- TV er uaktuellt

 

- Bøker er aktuelle. Det kan være et stort utvalg norske og engelske bøker som er sensurert. Språkopplæring i engelsk vil hele tiden tilbys. Språkopplæring i norsk tilbys kun veldig samarbeidsvillige individer og når det nærmer seg løslatelse. Bøker bør kategoriseres, og man får aldri tilgang til alle kategorier samtidig. Det byttes om på kategorier bøker såpass sjelden at man vet de kommer til å gå litt lei. Så bytter man og ser hvilken respons man får. Så kan noen styre litt etter det. F.eks. gi dem en kategori de liker i kun 3 uker, så til noe kjedelig igjen.

 

- Kontakt med dyr kan være aktuellt, men på en måte som gjør at disse ikke utsettes for skade. Først på avstand, så evt. kontakt med kontrollerte omgivelser.

 

- Planter kan være aktuellt å få stelle (håndstell uten redskap), resten kan de ansatte ta seg av med plantene.

 

- Og andre ting fengselsstyrelsen finner fornuftig å satse på, kan bli aktuelle aktiviteter.

 

- Ingen aktiviteter som har assosiasjoner til barbesøk f.eks. billiard, dart etc. er tillatt.

- Ingen aktiviteter som har assosiasjoner til gaten f.eks. rullebrett er tillatt. Også videre. med temaer som kan oppfattes å underbygge den oppførselen de kan tenkes å danne seg i frihet i et norsk tettsted/by. Tenker på dette å skulle velge å henge ved et gatehjørne etc. i flokk. Legg heller opp til sunne soloaktiviteter. Gjerne ting som krever kreativitet for å løse/få til.

 

- Dersom at fangen begynner etter et halvt års tid å bli samarbeidsvillig, så kan det hende at enklere kontakt med etnisk norske medfanger kan bli aktuellt. Men, aldri lengre enn 10 minutt. Kvinnelige medfanger må bære burka. Mannlige medfanger må bære kostymer. Den norske medfangen får gode privilegier til gjengjeld for å samarbeide om dette rigide programmet.  :wee: En viktig ting her er å aldri tillate mer enn EN medfange under slike friheter.

 

- Røyking er totalforbudt fra dag en. For de som er nikotinavhengige, så utdeler man nikotinplaster med varierende styrker som trappes ned over et halvår, etter et sakte og strengt opplegg. De blir renset helt uten medbestemmelse. Da slipper man alt som har med røykepauser å gjøre og man fremmer rett og slett å hindre framtidig, henge på gatehjørneaktiviteter.

 

Man kunne sikkert dannet seg en mye lengre liste med om og men på regler for fengselsoppholdet, men jeg tror det er skrevet nok for å gi idéer her allerede.  :thumbup:

Endret av G
Lenke til kommentar

 

Enig. La oss stenge grensen mot Østfold!

 

Østfold er innafor. Men vi kommer til å måtte trenge en mur langs svenskegrensa når landet har selvdestruert/gått i oppløsning.

 

 

Litt problematisk dette, om man da ikke enten melder seg ut av EU, eller får overtalt EU til å godkjenne endringer overfor utlendinger som kommer utenifra EU. Vi har jo schengenavtale og det ene med det andre om fri flyt av mennesker innad EU å ta stilling til.

 

Mur synes jeg er dumt. Man kan heller utstasjonere periodevis ved behov helautomatisk mitraliøser som knerter alt som beveger seg. Ulv, elg, nordmenn og selvfølgelig illegale utlendinger på vei over grensestrøk. Dette utstyret kan innlemmes i landforsvaret, og også utplasseres om det skulle bli krig i landet. Da har man en enkel måte å fjerne det inn på et lager i gode perioder. Man vil jo helst tilbake til gamle Norge igjen så fort som mulig.

 

Nordmenn må få opplæring på at de kun krysser grensene over grenseoverganger.

 

Dersom tiltak foreslått i forrige innlegg ikke fungerer tilstrekkelig, så foreslår jeg at vi gjør lovendringer som segregerer til en viss grad utlendingene som velger å henge på norske gatehjørner. Man gjeninnfører løsgjengerparagrafer, som tillater å fengsle dem til tvangsarbeid. En ganske enkel oppskrift.

 

Dersom de gjør noe ulovlig innenfor eller utenfor fengsel, så bærer det selvfølgelig rett inn i isolasjonsmodellen i forrige innlegg.

 

En hver motstand mot offentlige tjenestemenn, politi, helsepersonell, brannmenn etc. gir automatisk billett inn på isolasjonsmodellen.

Endret av G
Lenke til kommentar

Men sett at vi tar den problematikken på alvor - hvordan skal Norge forholde seg til fremtiden i den perioden der Sverige er Islamsk eller i oppløsning, og vi fremdeles er nogenlunde frie?

Jeg anbefale en tur til en by i Michigan hvor kommune hvor et høyt antall arab amerikanere og europeiske amerikanere bor sammen. Kriminaliteten er lavere enn andre byer av lignende størrelse og inntekter blant arab amerikanerne er litt høyere enn europeiske amerikanerne. Hvis du ser bort fra en moské eller to og halal kjøtt på Mcdonalds, ser byen ut som en typisk hvit suburb

 

http://www.thedailybeast.com/articles/2015/02/02/dearborn-mi-where-muslims-are-americans.html

Lenke til kommentar

 

Men sett at vi tar den problematikken på alvor - hvordan skal Norge forholde seg til fremtiden i den perioden der Sverige er Islamsk eller i oppløsning, og vi fremdeles er nogenlunde frie?

Jeg anbefale en tur til en by i Michigan hvor kommune hvor et høyt antall arab amerikanere og europeiske amerikanere bor sammen. Kriminaliteten er lavere enn andre byer av lignende størrelse og inntekter blant arab amerikanerne er litt høyere enn europeiske amerikanerne. Hvis du ser bort fra en moské eller to og halal kjøtt på Mcdonalds, ser byen ut som en typisk hvit suburb

 

http://www.thedailybeast.com/articles/2015/02/02/dearborn-mi-where-muslims-are-americans.html

 

 

I følge artikkelen du linker til er kriminaliteten i Dearborn sammenlignbar med andre byer av tilsvarende størrelse i Michigan, og inntektsnivået er noe lavere enn snittet for hele staten.

 

Jeg kan anbefale en tur til Rinkeby eller Rosengård. Tøyen går heller ikke riktig vei...

Lenke til kommentar

Amerikanske og europeiske muslimer er ikke sammenlignbare. Amerikanske muslimer vet at de bor i Den Store Satans bakgård og ikke får noe gratis. Amerikanske muslimer er liberale, hardtarbeidende, og høyere utdannet enn befolkningen forøvrig. Det samme kan ikke sies om fundamentalistiske analfabeter ifra landsbygda som kommer for å plante sugerøret sitt i velferdsstatene i Europa.

Endret av misanthrope
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Men sett at vi tar den problematikken på alvor - hvordan skal Norge forholde seg til fremtiden i den perioden der Sverige er Islamsk eller i oppløsning, og vi fremdeles er nogenlunde frie?

Jeg anbefale en tur til en by i Michigan hvor kommune hvor et høyt antall arab amerikanere og europeiske amerikanere bor sammen. Kriminaliteten er lavere enn andre byer av lignende størrelse og inntekter blant arab amerikanerne er litt høyere enn europeiske amerikanerne. Hvis du ser bort fra en moské eller to og halal kjøtt på Mcdonalds, ser byen ut som en typisk hvit suburb

 

http://www.thedailybeast.com/articles/2015/02/02/dearborn-mi-where-muslims-are-americans.html

I følge artikkelen du linker til er kriminaliteten i Dearborn sammenlignbar med andre byer av tilsvarende størrelse i Michigan, og inntektsnivået er noe lavere enn snittet for hele staten.

 

Jeg kan anbefale en tur til Rinkeby eller Rosengård. Tøyen går heller ikke riktig vei...

Kriminalitet er lavt, relativt til andre byer som ligger ganske nær Dearborn.

Jeg skrev også at arab amerikanerne har høyere inntekter, ikke at byen som en helhet hadde høyere inntekter

 

Faktumet at det finnes muslime, asiatiske, afrikanske eller hvite byer som har store problemer beviser lite. Faktumet at det kan variere mye sier at etnisitetet ikke spiller den største rollen. Faktumet at asylsøkere er generellt lavutdannete og fattige med ofte tragiske erfaringer spiller en mye større rolle

Lenke til kommentar

Amerikanske og europeiske muslimer er ikke sammenlignbare. Amerikanske muslimer vet at de bor i Den Store Satans bakgård og ikke får noe gratis. Amerikanske muslimer er liberale, hardtarbeidende, og høyere utdannet enn befolkningen forøvrig. Det samme kan ikke sies om fundamentalistiske analfabeter ifra landsbygda som kommer for å plante sugerøret sitt i velferdsstatene i Europa.

Da er det ikke multikultur som er hoved problemet
Lenke til kommentar

 

Jeg anbefale en tur til en by i Michigan hvor kommune hvor et høyt antall arab amerikanere og europeiske amerikanere bor sammen. Kriminaliteten er lavere enn andre byer av lignende størrelse og inntekter blant arab amerikanerne er litt høyere enn europeiske amerikanerne. Hvis du ser bort fra en moské eller to og halal kjøtt på Mcdonalds, ser byen ut som en typisk hvit suburb

 

http://www.thedailybeast.com/articles/2015/02/02/dearborn-mi-where-muslims-are-americans.html

 

Anekdote.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...