Gå til innhold

Kjøpe leilighet


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har tenkt å kjøpe min første leilighet nå!

Kommer fra nord i Akershus og har tenkt til å bosette meg i Lillestrøm området pga jobb.

Noen som kjenner stedene rundt der?

Har hørt at Strømmen er bra og i utvikling av noen bekjente, stemmer dette?

 

Jeg har ca 2 millioner å bruke på leilighet men helst ikke med så mye felleskostnader. Tenker en leilighet på rundt 40 kvadrat som ikke ligger mitt i "gokk".

 

Noen som har noen innspill eller tips?

 

Har sett en del på finn.no, men vet ikke om leiligheter der går mye over takst eller om de selges til rundt prisantydning, ganske fersk i dett gamet!

 

All hjelp taes imot med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Har tenkt å kjøpe min første leilighet nå!

Kommer fra nord i Akershus og har tenkt til å bosette meg i Lillestrøm området pga jobb.

Noen som kjenner stedene rundt der?

Har hørt at Strømmen er bra og i utvikling av noen bekjente, stemmer dette?

 

Jeg har ca 2 millioner å bruke på leilighet men helst ikke med så mye felleskostnader. Tenker en leilighet på rundt 40 kvadrat som ikke ligger mitt i "gokk".

 

Noen som har noen innspill eller tips?

 

Har sett en del på finn.no, men vet ikke om leiligheter der går mye over takst eller om de selges til rundt prisantydning, ganske fersk i dett gamet!

 

All hjelp taes imot med takk!

 

Ja, godt kjent i områdene. Lillestrøm og Strømmen er dyre steder. Men 40 kvm kan du sikkert få noe til rundt 2 mill. Men er likevel ganske pricy å kjøpe i disse områdene likevel....Iallefall av sentrum av de stedene...

Lenke til kommentar

 

Hei!

 

Har tenkt å kjøpe min første leilighet nå!

Kommer fra nord i Akershus og har tenkt til å bosette meg i Lillestrøm området pga jobb.

Noen som kjenner stedene rundt der?

Har hørt at Strømmen er bra og i utvikling av noen bekjente, stemmer dette?

 

Jeg har ca 2 millioner å bruke på leilighet men helst ikke med så mye felleskostnader. Tenker en leilighet på rundt 40 kvadrat som ikke ligger mitt i "gokk".

 

Noen som har noen innspill eller tips?

 

Har sett en del på finn.no, men vet ikke om leiligheter der går mye over takst eller om de selges til rundt prisantydning, ganske fersk i dett gamet!

 

All hjelp taes imot med takk!

 

Ja, godt kjent i områdene. Lillestrøm og Strømmen er dyre steder. Men 40 kvm kan du sikkert få noe til rundt 2 mill. Men er likevel ganske pricy å kjøpe i disse områdene likevel....Iallefall av sentrum av de stedene...

 

Tenker så langt mot sentrum som mulig ihvertfall!

 

Men Strømmen er litt billigere enn Lillestrøm ihvertfall, etter det jeg ser på finn.

Lenke til kommentar

Jeg har ca 2 millioner å bruke på leilighet men helst ikke med så mye felleskostnader. 

 

Husk på at vanligvis så er felleskostnadane kostnadar som du uansett ville hatt, berre med stordriftsfordel.

 

Der felleskostnadane stort sett er for betjening av fellesgjeld så må du sjå på totalprisen. Om du betalar 2 mill for ei leiligheit utan fellesgjeld, eller betalar 1 mill for ei leiligheit med 1 mill i fellesgjeld utgjer omtrent akkurat det same om dette er pengar du uansett må låne. Forskjellen er berre at du i fyrste tilfellet har 2 mill i lån i banken din, medan du i det andre tilfellet har 1 mill som lån i din bank og 1 mill som lån i sameigets bank.

 

 

Det kan også være at enkelte boligar har høge fellesutgifter fordi sameiget har høge driftsutgifter ved f.eks. eigen ansatt vaktmester og reinholdar, men dette er ei ekstratjeneste som du sjølvsagt må vurdere om du har råd eller behov for.

Lenke til kommentar

 

Jeg har ca 2 millioner å bruke på leilighet men helst ikke med så mye felleskostnader. 

 

Husk på at vanligvis så er felleskostnadane kostnadar som du uansett ville hatt, berre med stordriftsfordel.

 

Der felleskostnadane stort sett er for betjening av fellesgjeld så må du sjå på totalprisen. Om du betalar 2 mill for ei leiligheit utan fellesgjeld, eller betalar 1 mill for ei leiligheit med 1 mill i fellesgjeld utgjer omtrent akkurat det same om dette er pengar du uansett må låne. Forskjellen er berre at du i fyrste tilfellet har 2 mill i lån i banken din, medan du i det andre tilfellet har 1 mill som lån i din bank og 1 mill som lån i sameigets bank.

 

 

Det kan også være at enkelte boligar har høge fellesutgifter fordi sameiget har høge driftsutgifter ved f.eks. eigen ansatt vaktmester og reinholdar, men dette er ei ekstratjeneste som du sjølvsagt må vurdere om du har råd eller behov for.

 

Vel, vel, sannhet med modifikasjoner.

Mange borettslag har nå en uhensiktsmessig høy rente på fellegjelden enn hva privatpersoner kan få nå i disse tider. 

Lenke til kommentar

Lillestrøm er en by som bare blir dyrere og dyrere. Meget god kollektive alternativer der, i tillegg til at Lillestrøm har blitt en fin, liten by med alt du trenger på en plass. At du kommer deg meget enkelt til Oslo med tog hever nok prisene betraktelig der.

Strømmen er veldig likt, men litt usikker på prisene der.

Ellers har du Fetsund, ca. 7-8 km utenfor Lillestrøm, og Sørumsand, enda et lite stykke lenger ut. Dog fortsatt veldig fine kollektive muligheter med tog om du må inn mot Oslo.

Lenke til kommentar

Eide en liten leilighet midt i Strømmen før jeg solgte i slutten av 2014. Bodde rett ved senteret. Der har du alt du trenger i nærområdet. I tillegg er det veldig bra kollektivtilbud. Bussen utenfor gikk på det meste 8-10 ganger i timen til Oslo/Lillestrøm og i tillegg har du toget rett ved. Ville absolutt anbefale det. Veldig fint område. Problemet er prisen. Leiligheter i den størrelsen er sykt etterspurt. Jeg solgte min 36 kvm lille leilighet for 250 000 over takst november 2014. Den gikk for 2.050.000 kr. Allerede før jeg hadde min første visning var det 3-4 som ville by.

Lenke til kommentar

Lillestrøm er en by som bare blir dyrere og dyrere. Meget god kollektive alternativer der, i tillegg til at Lillestrøm har blitt en fin, liten by med alt du trenger på en plass. At du kommer deg meget enkelt til Oslo med tog hever nok prisene betraktelig der.

Strømmen er veldig likt, men litt usikker på prisene der.

Ellers har du Fetsund, ca. 7-8 km utenfor Lillestrøm, og Sørumsand, enda et lite stykke lenger ut. Dog fortsatt veldig fine kollektive muligheter med tog om du må inn mot Oslo.

 

For ikke å glemme nærheten til Gardermoen og flyplass, er vel bare 10 min med tog ditt også. Lillestrøm ligger etter min mening midt i smørøyet og ligger nærmere Oslo sentrum i reisetid enn selv mange områder i Oslo gjør. 

Dersom du mot formodning skulle velge å trekke ut mot Fetsund vil jeg anbefale å holde meg vest for Fetsundbrua grunnet ekstreme køproblemer som mest sannsynlig kommer til å vedvare i MANGE år inntil ny bro kommer på plass. Garderåsen ligger slik sett ideelt plassert. Du bør også være glad i mygg, i områder nær Glomma er det noe helt jævlig med mygg. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...