Gå til innhold

Hitman blir første storspill med DirectX 12-støtte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hitman har alltid vært bedre på AMD, ikke overraskende at Hitman fremdeles vil være vest på AMD.

 

DX12 vil ikke nødvendigvis gi mer ytelse. Er spillene kodet for hvordan det fungerer i dag er det nesten ingen gevinst. Hvis de ikke har brukt så mye tid derimot på dette så hjelper DX12 med å få den dårlige koden til å ikke kjøre altfor dårlig.

 

Og kommuniserer virkelig DX12 mer direkte med GPU? Jeg trodde dette var en vanlig oppfatning som ikke stemmer. Synes å ha lest om det.

Lenke til kommentar

Det vi trenger nå er absolutt flere AMD titler for å vise hvor god AMD er i DX12. /s

 

Jeg så på asynkron computing. Det gir et par prosent forbedring for AMD. Hvis utviklerene trekker dette frem som det som skal gi mye bedre ytelse så sier jo det litt....

 

Nvidia sine kort blir betraktelig dårligere med dette. Så akkurat ut som når du prøver haiworks på et AMD kort. Selvfølgelig gjøres testene med dette aktivert (?) av en eller annen grunn

Lenke til kommentar

Det er verdt å bemerke at Ashes of the Singularity fremdeles er i beta.
 

DX12 vil ikke nødvendigvis gi mer ytelse. Er spillene kodet for hvordan det fungerer i dag er det nesten ingen gevinst. Hvis de ikke har brukt så mye tid derimot på dette så hjelper DX12 med å få den dårlige koden til å ikke kjøre altfor dårlig.

Ja, det er ikke de første Direct3D 12-titlene vi bør være spente på, men de spillene som har vært utviklet for Direct3D 12 fra grunnen av. Det er en rekke spill hvor ny Direct3D-støtte lappes inn på slutten av utviklingsfasen, og det blir aldri noe bra; <kremt>Crysis</kremt>.
 

Og kommuniserer virkelig DX12 mer direkte med GPU? Jeg trodde dette var en vanlig oppfatning som ikke stemmer. Synes å ha lest om det.

Noen aspekter gjør det, men det er mer "administrativt" som minneallokering osv. enn faktisk rendering. Og det er ikke dette som skal gi bedre ytelse heller.

Endret av efikkan
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Windows 8.1 = DX11 , men du har trolig støtte for Vulkan der.

DirectX 11.3 eksponerer samme hardware funksjonalitet som DirectX 12 (Feature Level 12_1). Det er ment som et komplement til DirectX 12 for de som ønsker å bruke litt mer høynivåabstraksjoner.

 

Vulkan kan som du sier bruker i Windows 8, Vulkan er allerede en del av Nvidia sine "GameReady" (Win 7/8.x/10) drivere siden versjon 364.47.

Lenke til kommentar

Av alle ting jeg kritiserer MS for, så kritiserer jeg ikke lenger de for å forbeholde APIer til nyeste versjon av sitt produkt. Det er greit nok at alle vil sette pris på om eldre utgaver får støtte, men det må også være grenser for hvor lenge de legger ny funksjonalitet til et vedlikeholdsprodukt. Windows 8.1 er kanskje litt i grenseland, men Windows 7 er allerede gammelt. Jeg mener heller at MS burde fokusert på at alle brukere av de eldre versjonene lett kunne få samme opplevelse som før fremfor at folk skal få fortsette med å kjøre udaterte operativsystem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vel og bra med DX12. Men venter på neste gen skjermkort før jeg gidder bry meg om det.

Ja, sluttbrukere bør som helhet slutte med å bry seg om nye Direct3D-versjoner. Jeg husker hysteriet som har vært hver eneste gang siden versjon 9 hvor folk kjøper skjermkort som de tror er mer "fremtidsrettet", men så bytter de likevel skjermkort igjen før de viktige spilltitlene kommer. Jeg minnes en som f.eks. kjøpte GeForce 8800 GTX til 6.200 kr fordi det støttet Direct3D 10, men kjørte i all hovedsak Direct3D 9 i lang tid etter det.

 

De gode Direct3D 12-spillene kommer nok ut i 2017 en gang, og innen da har uansett alle med nyere maskinvare støtten på plass og driverne er ute av "åpen beta". Folk bør primært tenke på hvilken ytelse de trenger fremfor hvilken Direct3D-versjon de tror de trenger, noe de uansett fatter ingenting av.

Endret av efikkan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...