Gå til innhold

Oculus-grunnlegger: Vi vil støtte Mac når Apple lager en god nok maskin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Helt rett at han legger press på Apple. De har en jobb å gjøre her!

 

Men har de det? De meldte seg ut av pc spillmarkedet for lenge siden. Ingen kjøper mac for spill. Mange spiller på mac, spesielt takket være intels framgang i integrert grafikk, men markedet er snevert og jeg ser ikke hvordan Apple kunne prøve å komme seg inn som et alternativ i high-end gaming markedet, ei ser jeg en grunn til at de burde.

 

Apple lager maskiner for folk som ikke har spill som prioritet, og det er greit. 90% av PCene du får kjøpt på elkjøp er heller ikke egnet til VR spill.

Jeg snur heller vinklingen og sier "hvorfor ikke?". Apple kjører Intel-prosessorer som gjør at Windows enkelt kan installeres og kjøres såkalt "native". Da ligger i grunnen veien åpen for en bredere bruk, og hvorfor ikke gjøre maskinene mer spillvennlig? De henger igjen på skjermkort-arenaen, men det burde være mulig å holde iMacene mer up-to-date i den avdelingen.

Spillbærbare er temmelig klumpete og er et spesielt segment.

Apple har bestemt seg for å prioritere design.

De har også et eget OS, kort sagt du kjøper ikke en mac for å spille, du kjøper heller ikke en annen design ultrabook som yoga eller surface.

Lenke til kommentar

 

 

 

Skal bli moro å se trynet på denne fyren når Apple kjøper opp hele Oculus Rift og skal kvitte seg med noen ansatte...

 

Prøver du å si at apple operer som et slags meningsdiktatur der de sparker folk for å mene feil ting?

 

AtW

Jeg oppfattet det som om de ville kvitte seg med folk som ikke fikk det til å fungere selv med lavere maskinkrav.

Men nå har jo uansett Apple (visstnok) egen utvikling på gang, og Facebook har allerede kjøpt opp OR, så Apple vil neppe kjøpe det fra de igjen.

 

 

Altså, det er jo "teknologiens lover" som kommer inn her, man kan alltids "få det til å fungere", men da går det på bekostning av framerate, oppløsning eller grafisk kvalitet, uansett hvem som lager det.

 

AtW

 

 

 

Selvfølgelig, men innen hardware og ikke minst driver/software-utvikling ligger som regel de ingeniørfaglige utfordringer fremfor de fysiske begrensningene. 

Lenke til kommentar

Apple burde lage en macpro hvor man har muligheten til å bytte ut skjermkort selv om i en pc. Dette kan man på sett å vis hvis man har en macpro 3.1 - 5.1 (2008-2012)

 

Selv har jeg en 5.1 med GTX 970 (har sett folk med titan i sin mac) som funker helt greit. Jeg bruker et helt vanlig ASUS skjermkort beregnet til PC, eneste kjipe er at man ikke få bilde i post Altså at man først får bilde i det man logger seg inn, og det er jo igrunn helt greit., men dette er jo ikke offisielt støttet av Apple selvsagt. Men det er altså mulig.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Skal bli moro å se trynet på denne fyren når Apple kjøper opp hele Oculus Rift og skal kvitte seg med noen ansatte...

 

Prøver du å si at apple operer som et slags meningsdiktatur der de sparker folk for å mene feil ting?

 

AtW

Jeg oppfattet det som om de ville kvitte seg med folk som ikke fikk det til å fungere selv med lavere maskinkrav.

Men nå har jo uansett Apple (visstnok) egen utvikling på gang, og Facebook har allerede kjøpt opp OR, så Apple vil neppe kjøpe det fra de igjen.

 

 

Altså, det er jo "teknologiens lover" som kommer inn her, man kan alltids "få det til å fungere", men da går det på bekostning av framerate, oppløsning eller grafisk kvalitet, uansett hvem som lager det.

 

AtW

 

 

 

Selvfølgelig, men innen hardware og ikke minst driver/software-utvikling ligger som regel de ingeniørfaglige utfordringer fremfor de fysiske begrensningene. 

 

 

Jo, det var derfor jeg skrev "teknologiens lover", men det er jo ikke noe occulus kan gjøre noe med direkte, skjermkortene er så raske som de er, og det må de forholde seg til.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

VR kommer til å dø på samme måte som 3D.

 

Vi får se, alltid vanskelig å spå framtiden. Men en vesentlig forskjeller er at VR er bra, mens 3D (som du snakker om) fungerte ganske dårlig.

 

AtW

Sure, keep telling yourself that.

 

 

Du har muligheten til å argumentere ordentlig istedet for å slenge frekkheter, jeg foreslår du velger det første alternativet.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

En gaming orientert mac hadde vært noe. Ingen grunn til at Mac platformen ikke kan ha samme fremtiden som pc.

 

 

For Mac-brukere er det nok dessverre det. Apple har gjort alt i sin makt for å distansere seg med alt av spill og spillteknologi. Det er ikke en del av Apples ambisjon at brukerne skal kunne nyte en god spillopplevelse.

 

Det er ene og alene Apple sin feil, og de har oppnådd nøyaktig hva de ønsket; å ikke bli forbundet med spill og moro. Det skal nok mye til for å snu dette.

 

Så for Oculus var det nok naturlig å snu ryggen til Mac ettersom at det er veldig lite sannsynlig at det vil lønne seg i fremtiden.

Endret av H1Z
Lenke til kommentar

Mens moderne smarttelefoner støtter VR ved hjelp av google cardboard, så påstår oculus grunnleggaren at to firepro gpuer i crossfire ikkje er kraftig nok til å drive VR. Han har ikkje forstått at det fins fleire bruksområder for VR enn AAA spel på maks grafikkinstillinger. Alt krever ikkje like mykje GPU kraft. Eg syns det berre er ein dårlig unnskyldning for å sleppe å implementere APIen for Mac OS.

Lenke til kommentar

Apple har vel bestandig lansert det samme som noen andre fant opp noen år før og hevdet at det forandrer alt.

 

De gjorde det med Macintosh, ipod, iphone, ipad, smartklokka og nå skal de gjøre det samme med el-biler etter t Tesla har utviklet hele feltet.

Nå kan man vel trygt slå fast at både iPod, iPhone og iPad forandret alt.

 

De var kanskje ikke først med å lage medespiller, mobiltelefon og nettbrett, men deres produkter snudde markedet fullstendig på hodet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...