Gå til innhold

Oculus-grunnlegger: Vi vil støtte Mac når Apple lager en god nok maskin


Anbefalte innlegg

 

VR kommer til å dø på samme måte som 3D.

 

Vi får se, alltid vanskelig å spå framtiden. Men en vesentlig forskjeller er at VR er bra, mens 3D (som du snakker om) fungerte ganske dårlig.

 

Hvorfor fungerte 3D dårlig? Fordi folk måtte ha på seg tøysete briller? Og da skal VR slå igjennom med enda større og mer tøysete briller?

 

Jeg har liten tro på VR, men jeg har ikke fulgt så veldig mye med på markedet. Er det virkelig "mainstream"-interesse for VR på en måte som det ikke var for 3D?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har liten tro på VR, men jeg har ikke fulgt så veldig mye med på markedet. Er det virkelig "mainstream"-interesse for VR på en måte som det ikke var for 3D?

 

Mainstream-interessen er nok ikke der, enda, men det er vel heller ikke å forvente med en såpass ny teknologi. Mannen i gata har som regel ikke engang hørt om VR.

Jeg har enda til gode å se/lese noen tilbakemeldinger fra folk som faktisk har prøvd Vive og ikke blitt overbevist.

Som vanlig med ny teknologi er det teknonerdene som hiver seg på først, så følger gjerne mannen i gate etter en del senere.

 

VR kommer til å dø på samme måte som 3D.

 

Å avskrive VR uten engang å ha prøvd det er, etter min mening, idioti. Det kan på ingen måte sammenlignes med 3D-TV, eller noe annet for den del. 3D-TV var vanlig TV med en ekstra effekt, VR er en helt ny opplevelse.

Lenke til kommentar

 

 

VR kommer til å dø på samme måte som 3D.

 

Vi får se, alltid vanskelig å spå framtiden. Men en vesentlig forskjeller er at VR er bra, mens 3D (som du snakker om) fungerte ganske dårlig.

 

Hvorfor fungerte 3D dårlig? Fordi folk måtte ha på seg tøysete briller? Og da skal VR slå igjennom med enda større og mer tøysete briller?

 

Jeg har liten tro på VR, men jeg har ikke fulgt så veldig mye med på markedet. Er det virkelig "mainstream"-interesse for VR på en måte som det ikke var for 3D?

 

 

Nei, fordi kvaliteten og effekten er dårlig, jeg tror folk aksepterer briller om fordelen er stor nok, men 3D-TV (og kino) har en dårlig effekt.

 

VR har man i realiteten bare prøvd en gang før, i årene rundt 1990, da var teknologien vesentlig dårligere, 3D-TV og 3D-kino har blitt prøvd mange ganger, og teknologien er ikke noe nevneverdig bedre i dag enn for flere tiår siden.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere fremstiller dette helt feil! Apple prioriterer High-end kort som da for eksempel FirePro kortene... Det han sikter til er at de ikke prioriterer kort laget for å spille spill, type GTX 980 etc. Apple har en helt annen kundemasse, og et fokus på for eksempel designere, filmskapere osv. folk som trenger en GPU skap for noe helt annet enn å spille spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det sier seg selv at Apple ikke er bra nok. De er bare opptatt av at innpakningen ser fin nok ut til å lure overfladiske tenåringer til å låse seg til en overpriset merkevare...

De er ikke bare opptatt av innpakning, men de prioriterer innpakning mer enn andre. Dell XPS er også et eksempel hvor innpakning er prioritert fremfor specs, men jeg ser ingen klage på den.

 

Mac er brukt i flere bedrifter og av profesjonelle, så det er kanskje derfor overfladiske tenåringer lures? Blir som å kjøpe Ronaldo sko for å "bli bedre" i fotball

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere fremstiller dette helt feil! Apple prioriterer High-end kort som da for eksempel FirePro kortene... Det han sikter til er at de ikke prioriterer kort laget for å spille spill, type GTX 980 etc. Apple har en helt annen kundemasse, og et fokus på for eksempel designere, filmskapere osv. folk som trenger en GPU skap for noe helt annet enn å spille spill.

Hva om VR blir aktuelt i sammenheng med proffesjonelt arbeid?

 

Om VR blir et nyttig verktøy for diverse utvikling og design ser jeg for meg at det vil kunne ha noen interessante konsekvenser for Apple i sammenheng med tap av fremtidige kunder.

Endret av H1Z
Lenke til kommentar

 

Problemet er at Apple har prioritert utrabooks de siste årene, rift krever en temmelig kraftig spill maskin.

 

Macbook Pro er ultrabook?

 

Nyeste Pro er for tynn til en ethernet port. Det gjør den ultrabook for meg,

Den har også integrert grafikk som er langt fra rift systemkravene.

Endret av magne.moe
Lenke til kommentar

 

 

VR kommer til å dø på samme måte som 3D.

 

Vi får se, alltid vanskelig å spå framtiden. Men en vesentlig forskjeller er at VR er bra, mens 3D (som du snakker om) fungerte ganske dårlig.

 

AtW

Sure, keep telling yourself that.

Er det deg, Leif Osvold..?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Vel, min Mac er mer enn klar nok. Har et 980ti over Thunderbolt og en i5, hvor i følge SteamVR performance ikke er en bottleneck.

 

Hvilken løsning bruker du?

Min egen. Som forsåvidt er mye mer elegant og mindre enn løsningene til MSI, Razer osv.

Lenke til kommentar

 

 

Problemet er at Apple har prioritert utrabooks de siste årene, rift krever en temmelig kraftig spill maskin.

 

Macbook Pro er ultrabook?

 

Nyeste Pro er for tynn til en ethernet port. Det gjør den ultrabook for meg,

Den har også integrert grafikk som er langt fra rift systemkravene.

 

 

 

OK, så du har din egen, helt personlige definisjon av "ultrabook". Har man en fast kontorplass der man foretrekker å bruke kablet nettverk er det for øvrig ikke noe problem å koble til kablet Gigabit Ethernet til MacBook Pro, via Thunderbolt-adapter eller -dock.

 

MacBook Pro 15-tommer kan kjøpes med dedikert Radeon R9, som ikke er fullt så langt fra systemkravene til Rift.

Lenke til kommentar

 

 

 

Problemet er at Apple har prioritert utrabooks de siste årene, rift krever en temmelig kraftig spill maskin.

 

Macbook Pro er ultrabook?

 

Nyeste Pro er for tynn til en ethernet port. Det gjør den ultrabook for meg,

Den har også integrert grafikk som er langt fra rift systemkravene.

 

 

 

OK, så du har din egen, helt personlige definisjon av "ultrabook". Har man en fast kontorplass der man foretrekker å bruke kablet nettverk er det for øvrig ikke noe problem å koble til kablet Gigabit Ethernet til MacBook Pro, via Thunderbolt-adapter eller -dock.

 

MacBook Pro 15-tommer kan kjøpes med dedikert Radeon R9, som ikke er fullt så langt fra systemkravene til Rift.

 

I følge Wikipedia så er 2013 specs for Ultrabooks blant annet 20mm høyde, og Macbook Pro 13" er 18mm, så Macbook Pro er teknisk sett en bedre pc i ultrabook form. Så definisjonen hans er ikke så veldig personlig som du skal ha det til

Lenke til kommentar

 

OK, så du har din egen, helt personlige definisjon av "ultrabook". Har man en fast kontorplass der man foretrekker å bruke kablet nettverk er det for øvrig ikke noe problem å koble til kablet Gigabit Ethernet til MacBook Pro, via Thunderbolt-adapter eller -dock.

 

MacBook Pro 15-tommer kan kjøpes med dedikert Radeon R9, som ikke er fullt så langt fra systemkravene til Rift.

 

I følge Wikipedia så er 2013 specs for Ultrabooks blant annet 20mm høyde, og Macbook Pro 13" er 18mm, så Macbook Pro er teknisk sett en bedre pc i ultrabook form. Så definisjonen hans er ikke så veldig personlig som du skal ha det til

 

 

 

Nå er det et helt sett av forutsetninger som må tilfredsstilles for å kunne kalle en PC for en Ultrabook™, bl.a touch-skjerm og støtte for Intel Wireless Display, så jo, han har en egen, personlig definisjon.

 

intel-ultrabook-specificaton-3rd-generat

Lenke til kommentar

 

 

OK, så du har din egen, helt personlige definisjon av "ultrabook". Har man en fast kontorplass der man foretrekker å bruke kablet nettverk er det for øvrig ikke noe problem å koble til kablet Gigabit Ethernet til MacBook Pro, via Thunderbolt-adapter eller -dock.

 

MacBook Pro 15-tommer kan kjøpes med dedikert Radeon R9, som ikke er fullt så langt fra systemkravene til Rift.

 

I følge Wikipedia så er 2013 specs for Ultrabooks blant annet 20mm høyde, og Macbook Pro 13" er 18mm, så Macbook Pro er teknisk sett en bedre pc i ultrabook form. Så definisjonen hans er ikke så veldig personlig som du skal ha det til

 

 

 

Nå er det et helt sett av forutsetninger som må tilfredsstilles for å kunne kalle en PC for en Ultrabook™, bl.a touch-skjerm og støtte for Intel Wireless Display, så jo, han har en egen, personlig definisjon.

 

intel-ultrabook-specificaton-3rd-generat

 

Som ikke ble et krav før i 2013 med haswell. Og hvem bruker touch og wireless display uansett :p Jeg vil argumentere for at Dell XPS 13 uten touch fremdeles kan kalles en ultrabook, og det samme gjelder da også for Macbook Pro, ettersom det er kraft, størrelse og batteritid som er de viktige punktene i ultrabooks

Lenke til kommentar

 

 

 

OK, så du har din egen, helt personlige definisjon av "ultrabook". Har man en fast kontorplass der man foretrekker å bruke kablet nettverk er det for øvrig ikke noe problem å koble til kablet Gigabit Ethernet til MacBook Pro, via Thunderbolt-adapter eller -dock.

 

MacBook Pro 15-tommer kan kjøpes med dedikert Radeon R9, som ikke er fullt så langt fra systemkravene til Rift.

 

I følge Wikipedia så er 2013 specs for Ultrabooks blant annet 20mm høyde, og Macbook Pro 13" er 18mm, så Macbook Pro er teknisk sett en bedre pc i ultrabook form. Så definisjonen hans er ikke så veldig personlig som du skal ha det til

 

 

 

Nå er det et helt sett av forutsetninger som må tilfredsstilles for å kunne kalle en PC for en Ultrabook™, bl.a touch-skjerm og støtte for Intel Wireless Display, så jo, han har en egen, personlig definisjon.

 

 

 

Som ikke ble et krav før i 2013 med haswell. Og hvem bruker touch og wireless display uansett :p Jeg vil argumentere for at Dell XPS 13 uten touch fremdeles kan kalles en ultrabook, og det samme gjelder da også for Macbook Pro, ettersom det er kraft, størrelse og batteritid som er de viktige punktene i ultrabooks

 

Ultrabook var et intel begrep for å svare på macbook air.

Inneholder en haug med spesifikasjoner som diskuteres over, noen som er Intel spesifikke.

I dagligtale er det en tynn lettmetall bærbar, selv om den ikke har touchscreen eller intel anti Theft.

---

Jeg viste ikke at du kunne få macbook pro med R9, trodde den kun hadde integrert.

Uansett antallet maskiner som vil kunne kjøre VR er for lavt til at de gidder å lage en egen versjon.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...