Gå til innhold

Har DU bestilt HTC Vive?


Anbefalte innlegg

Det er mer innhold til at jeg greier å holde tritt med alt. Det er jo stadig noe nytt som kommer ut. Dere som går tom for innhold må jo virkelig spille mye i hverdagen, eller ha en begrenset smak når det kommer til hva dere foretrekker av underholdning. Selv er jeg altetende. Jeg liker også å bruke en del tid på å bare henge rundt i Altspace. 

 

Men jeg synes også den er vel verdt å ha å ha når jeg har besøk eller drar den med på ferie slik som nå. Å se reaksjonene til folk er halve morroa :p

 

Er også gøy hvis man har venner med Vive, å spille og oppleve ting sammen gir det hele en ekstra dimensjon.

 

 

Støttes. Har nå hatt VR-brillene mine en måned (OR så har ikke engang 'motion controller'-muligheter enda) og gleder meg daglig til å ta dem på. Allerede bøttevis med innhold og ukentlig dukker det opp mer.

 

Bare på Steam så ligger det rundt 370 VR-relaterte titler - det meste er nok ikke fantastisk, men veldig mye er vel verdt å prøve. Det ligger massevis av skattekister av opplevelser og bare venter på å oppdages.

 

Og i tillegg til alt annet, så er jo brillene verdt det bare for å ha det moro med venner og familie - har allerede hatt opplevelser der vi aldri vil glemme og som jeg (og nok andre) ikke ville vært foruten. 

 

Smaken er som baken og alt det der men ærlig talt - jeg skjønner lite og ingenting av de som faktisk har forsøkt dette og som presterer å gå "meh... vr lissom... whatever...".

 

Naturligvis er det mye som bør, og vil, forbedres rundt VR fremover, men dette er en vidunderlig ny verden som bare ligger der og venter på oss. Og dette er begynnelsen hvor folks kreativitet og nye idéer daglig gir oss ny opplevelser og lar oss være med på starten av noe som vil prege vår hverdag i fremtiden. NES/PS1/C64 var rimelig primitive de også - men jeg tror ikke noen som var med fra starten der skulle ønske de la disse maskinene til siden og ventet på neste gen som hadde bedre grafikk og bedre utviklede spill/opplevelser.

Endret av Zork
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

JA, det er masse VR-spill ute. Men så å si alt jeg har prøvd er ikke bra nok/underholdende mer enn i et par minutter. ( The lab holdt meg underholdt i et par timer, og det er det lengste). Men jeg kommer nok tilbake når det er kommet noen ordentlige og velgjorte spill, for det er definitivt spennende når det er gjort ordentlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lucasfilm lager en VR film om Darth Vader:
http://www.theverge.com/2016/7/16/12205962/star-wars-virtual-reality-movie-darth-vader-ilm-xlab-david-goyer

"You are the visitor in this story that is happening in and around you, and to a certain extent you might even have some effect on," Goyer said. "You can pick up things, you can open things. You can push things, you can walk. You can touch characters." The film will also take place in a "persistent" world, that cycles through day and night, and continues to go on even after the "visitor" has gone through the story for the first time.[/size]

Virker som om det vil ta litt tid å gjennomføre dette. Men allerede i morgen kan vi få en liten prøvesmak på et eksperiment de har jobbet med. 

Lenke til kommentar

Støttes. Har nå hatt VR-brillene mine en måned (OR så har ikke engang 'motion controller'-muligheter enda) og gleder meg daglig til å ta dem på. Allerede bøttevis med innhold og ukentlig dukker det opp mer.

Gled deg til Oculus Touch! Bevegelses kontrollerene tar opplevelsen av VR til neste nivå.

 

Lot min bror spille Raw Data i går og satan det var gøy å se på :D Han sto lenge å bare studerte hendene sine i spillet :wee: Kommenterte også på hvor ekte det føltes å ta heisen nedover på det første nivået. Og når robotene begynte å komme tok det jo helt av!

 

Samme reaksjoner med meg. Men det er gøy å se det utenfra når andre spiller :p

 

 

Og til de som lurer så er det teleport i Raw Data. Fungerer veldig bra.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

er litt for lite content til Vive enda så jeg leverer nok min tilbake til elkjøp og venter litt til det er mere ordentlige spill. Blir fort lei små demoer og litt dårlig lagede spill. Mest ordentlige er The Lab, og det er begrensa hvor lang tid det tar før jeg er lei der. 

 

Jeg skjønner deg veldig godt. Det er mye penger for å spille relativt simple spill/tech demoer. Jeg har vel nå vært igjennom over 40+ forskjellige spill og opplevelser og har vært innom tanken om å levere tilbake hele greia flere ganger.

 

VR er gøy men min mening er at det på ingen måte er verdt nesten 10.000kr. På langt nær...selv for en som meg som har venta i over 20 år på dette. Det føles rett og slett ikke verdt det. MEN....det kan fort snu når innholdet begynner å komme. Men det kan jo ta alt ifra noen noen uker,et halvt år...til et år. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg bestilte Vive på releasedag, men avbestilte et par dager senere. Har "sittet litt på gjerdet" siden. Noen som har prøvd Assetto Corsa og andre racingspill med Vive? Leser endel dårlig kritikk på akkurat det feltet. Blir bare grøt i horisonten f.eks

 

Noen erfaringer?

Lenke til kommentar

Kult, jeg har både ets2, AC og dirt rally. gtx980 i sli. Spiller helst bilspill, og litt fps. Bruker Trackir på ets2 og AC, det fungerer fint, men blir nok hakket mer innlevelse med Vive. Må kanskje stikke på elkjøp/lefdal og raske med meg ett sett... har jo 30 dager på meg til testing der, og ferie etter helgen :)

Endret av Arnt0r
Lenke til kommentar

 

er litt for lite content til Vive enda så jeg leverer nok min tilbake til elkjøp og venter litt til det er mere ordentlige spill. Blir fort lei små demoer og litt dårlig lagede spill. Mest ordentlige er The Lab, og det er begrensa hvor lang tid det tar før jeg er lei der. 

 

Jeg skjønner deg veldig godt. Det er mye penger for å spille relativt simple spill/tech demoer. Jeg har vel nå vært igjennom over 40+ forskjellige spill og opplevelser og har vært innom tanken om å levere tilbake hele greia flere ganger.

 

VR er gøy men min mening er at det på ingen måte er verdt nesten 10.000kr. På langt nær...selv for en som meg som har venta i over 20 år på dette. Det føles rett og slett ikke verdt det. MEN....det kan fort snu når innholdet begynner å komme. Men det kan jo ta alt ifra noen noen uker,et halvt år...til et år. 

 

Står over VR til hele opplegget blir allemannseie og prisen går tilsvarende ned. 

Testa såvidt HTC vive i sommer på diverse elkjøpbutikker og ble ikke så imponert. 

Pikslene/punktene ble alt for fremtredende for min del. 

 

Akkurat nå minner det mest om førstegenerasjons flatskjermer. Folk sprang av seg beina for å kjøpe en 42" med 720P, dårlig sortnivå, etc etc. 

 

Gi det noen år så går prisen ned, kvaliteten opp og antall spill vil øke. 

Endret av firberblad
Lenke til kommentar

Står over VR til hele opplegget blir allemannseie og prisen går tilsvarende ned. 

 

Testa såvidt HTC vive i sommer på diverse elkjøpbutikker og ble ikke så imponert. 

Pikslene/punktene ble alt for fremtredende for min del. 

 

Akkurat nå minner det mest om førstegenerasjons flatskjermer. Folk sprang av seg beina for å kjøpe en 42" med 720P, dårlig sortnivå, etc etc. 

 

Gi det noen år så går prisen ned, kvaliteten opp og antall spill vil øke. 

 

 

Prisen må helt klart ned før dette blir allemannseie. Men jeg tror ikke VR på PC kommer til å bli det på mange mange år. Mobil og konsoll derimot. Det er plattformer som kan få VR til å bli allemannseie årevis før PC. 

 

Skjønner reaksjonen på screen door effekten. Det var det første jeg så og tenkte på når jeg fikk min Vive. Idag enser jeg ikke engang tanken på hverken screen door eller noe svak optikk. Fokus nå er på kvaliteten på VR spillet/opplevelsen. 

 

Tipper det er slik for dem fleste som har ferdig analysert teknologien og er kommet over førsteinntrykk fasen. Og er gått over i ta ibruk VR for fult. 

 

Som nevnt så har jeg vært i tvil om jeg skulle beholde min Vive. Og det er ikke pga at VR idag er dårlig. Men pga prisen er for høy. Men jeg fant ut at å ikke kunne oppleve VR på sitt beste slik det er idag. Og gå glipp av VR eventyret sin (nye) start. Er noe jeg ikke vil gå glipp av. Akkurat som jeg er glad jeg har opplevd spill siden C64 og med bare noen streker på skjermen. Så kommer jeg til å være glad jeg ble med på VR eventyret ifra starten den dagen VR er blitt modent. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror vel helst at VR utvikler seg sånn som teknologi generelt har utviklet seg.

Du må betale mye for det "siste" innenfor teknologi, så kan du få restene etter gårsdagen til en langt rimligere pris.

Det koker bare ned til hva du selv ønsker og prioriterer.

 

Tilbud og etterspørsel vil selvfølgelig få ned prisen noe, men se på mobil markedet.

Flaggskipene koster stort sett mye penger.

 

Jeg håper bare det kommer en standard, slik det er for skjermer.

Koble inn headsettet og spille, uansett hvem som har produsert det og uansett plattform.

Sånn som det ser ut nå, så tvinges man til å ta et standpunkt og velge side.

Det bremser salgstallene istedenfor å booste de, spesielt når menigmann må velge i et såpass dyrt prissjikt.

Lenke til kommentar

Lucasfilm lager en VR film om Darth Vader:

http://www.theverge.com/2016/7/16/12205962/star-wars-virtual-reality-movie-darth-vader-ilm-xlab-david-goyer

"You are the visitor in this story that is happening in and around you, and to a certain extent you might even have some effect on," Goyer said. "You can pick up things, you can open things. You can push things, you can walk. You can touch characters." The film will also take place in a "persistent" world, that cycles through day and night, and continues to go on even after the "visitor" has gone through the story for the first time.[/size]

Virker som om det vil ta litt tid å gjennomføre dette. Men allerede i morgen kan vi få en liten prøvesmak på et eksperiment de har jobbet med. 

 

Rart ikke flere av dere med Vive diskuterer star wars demoen? Ser ut til at folket på steam I alle fall er rimelig imponert. Vi stakars oculus brukere ser ikke ut til å kunne teste denne på en stund (if ever...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...