Gå til innhold

Har DU bestilt HTC Vive?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp, fikk det til i går. Ble også litt kvalm for første gang. Har aldri merket noe som helst tidligere, men når trackingen ikke er helt nøyaktig, og man har screen tearing, etc., merket i hvertfall jeg det etter rundt 45 minutter. Det var uansett gøy! Overraskende spillbart frem til jeg ble småkvalm!

Lenke til kommentar

Trenger litt starthjelp jeg. Ingen av spillene jeg har kjøpt og lasted ned fungerer i VR. De bare starter opp som et vanlig spill ville ha gjort på pcn. Dette gjelder brookhaven, elite dangerous, theBlu, vanishin realms osv. Det eneste som funker er tutorial og thelab. Hva gjør jeg feil?

 

Trykker du på VR knappen i Steam?

Lenke til kommentar

 

Trenger litt starthjelp jeg. Ingen av spillene jeg har kjøpt og lasted ned fungerer i VR. De bare starter opp som et vanlig spill ville ha gjort på pcn. Dette gjelder brookhaven, elite dangerous, theBlu, vanishin realms osv. Det eneste som funker er tutorial og thelab. Hva gjør jeg feil?

 

Trykker du på VR knappen i Steam?

 

Ja. Nå merket jeg også at det er noen ting i thelab som også starter opp som vanlig applikasjon. Bleeeh!

 

https://steamcommunity.com/app/358720/discussions/0/350532536102546191/?ctp=1 

 

Samme problemet som de her. 

 

Virker ikke som det er noen god løsning på det? Jeg har ennå ikke instalert softwaren til HTC, men skal gi det et forsøk. Uansett rart at thelab skal fungere nogenlunde, mens resten ikke i det hele tatt.

Endret av SirreStrikk
Lenke til kommentar

Ser ikke ut til jeg klarer å få fikset det. Har også merket at den ikke kommer opp under "display", som jeg misstenker er hovedproblemet. Forsøkt å bytte usb porter, trekke hdmi kabelen inn og ut, men ingenting som hjelper. Kjedelig å måtte returnere det da jeg var i utgangspunktet ganske fornøyd.

EDIT: Deaktiverte direct mode og fikk det opp i displays, men hjelper ikke stort å gjøre den til primary screen da spillet kun opptrer som det gjør på en vanlig skjerm.


EDIT2: Formatering løste problemet. 

post-54096-0-03090600-1469554737_thumb.jpg

Endret av SirreStrikk
Lenke til kommentar

Når ting av merkelige grunner ikke fungerer hos meg så hjelper det som regel med en omstart så fremt man har koblet alt av ledninger riktig og har drivere på plass.

 

Ellers pass på at dere følger instruksjonene av oppsett av Vive til punkt og prikke.

https://www.htcvive.com/us/setup/

 

Og om det er første gangen dere setter opp Vive kan det være lurt å ha en helt ren pc, formatert og med oppdaterte drivere. 

Lenke til kommentar

Spilte en times tid helt fint. Restartet maskinen. Steamvr error 108.

 

Litt googling sier avinstaller drivere og steamvr. Er oppe å kjører igjen nå. Får se i morgen, når jeg fyrer opp maskinen igjen, om det var et engangstilfelle....

Endret av Arnt0r
Lenke til kommentar

Løste problemet (midlertidig) med å plugge hdmi/usbkabel fra brillene direkte i pc. Nå får brillene kun strøm fra boksen. Da finner pc brillene hver gang...... Enten er boksen defekt, eller usbkabelen. Får finne en ny usbkabel for å feilsøke den biten.

Endret av Arnt0r
Lenke til kommentar

Tok omsider å bet i det sure eplet å bestilte meg Vive fra komplett i dag. Har utsatt og utsatt det en stund nå grunnet div ferieavvikling og lite penger som kommer inn, men ettersom jeg er ferdig med årets ferietur og følte jeg hadde nok penger på konto til å rettferdiggjøre et kjøp kastet jeg meg rundt å bestilte. Har hatt Oculus Rift DK2 siden den ble lansert samt en del erfaring med DK1 fra bekjente så er ikke akkurat ukjent med VR, men antar at opplevelsen med Vive blir mange hakk over den med DK2 som jeg faktisk synst er imponerende i seg selv. Antar at jeg får godsakene iløpet av morgendagen, gler meg noe helt enormt :D Hva er de beste opplevelsene for Vive som er ute nå? Har et relativt stort rom og boltre meg i så roomscale er ikke et problem. 

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...