Gå til innhold

Har DU bestilt HTC Vive?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ny episode med left handed VR podcast:

In our fifty second episode, Matt returns to give his Rift vs Vive review, and we talk about Vive controllers vs Oculus Touch, A Legend of Luca, Omega Agent, Spectacle VR, NVidia Fun House, Hover Junkers, Waltz of the Wizard, Sound Stage, MR Robot on Within, Stranger Things, Light Blade, Trials on Tatooine, Selfie Tennis, Windlands, Superhot, Overwatch, GTA V, Inside, PSVR demos, Google Pixel C, Microsoft Surface, AR devices, and Pokemon Go

http://hwcdn.libsyn.com/p/1/0/0/1000371e5026f660/LHVR-Ep052.mp3?c_id=12390983&expiration=1470431788&hwt=7cb602ccd8f313e85555614e0b97368b

 

Den beste VR podkasten der ute etter min mening.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Supert! Kjøper en TV nå for å bruke som monitor til Vive når jeg har gjester.

 

Forresten, bygger litt videre på mitt første innlegg. Først satt jeg opp Vive på et ledig rom jeg hadde. Dette var greit nok, og litt lettere å klargjøre for Vive. Samtidig var rommet ganske tomt og trist, med kun en pult for PC og en gammel, dårlig monitor for bilde. Etter et par uker flyttet jeg heller hele Vive-oppsettet inn i stuen. Det ble også mye bedre! Som sikkert mange andre, innså jeg fort at man ikke trenger et dedikert område for Vive, man trenger bare et område man raskt kan rydde unna, noe jeg kan med stuen min. Sofa, stuebord og stressless sklir fint unna, og på kanskje 1 minutt, er stuen klar til Vive. Da får jeg selvsagt også bildet opp på TVen, enda større playspace, og sitteplasser til tilskuerne. Og det hele er mye mer koselig. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Supert! Kjøper en TV nå for å bruke som monitor til Vive når jeg har gjester.

 

Forresten, bygger litt videre på mitt første innlegg. Først satt jeg opp Vive på et ledig rom jeg hadde. Dette var greit nok, og litt lettere å klargjøre for Vive. Samtidig var rommet ganske tomt og trist, med kun en pult for PC og en gammel, dårlig monitor for bilde. Etter et par uker flyttet jeg heller hele Vive-oppsettet inn i stuen. Det ble også mye bedre! Som sikkert mange andre, innså jeg fort at man ikke trenger et dedikert område for Vive, man trenger bare et område man raskt kan rydde unna, noe jeg kan med stuen min. Sofa, stuebord og stressless sklir fint unna, og på kanskje 1 minutt, er stuen klar til Vive. Da får jeg selvsagt også bildet opp på TVen, enda større playspace, og sitteplasser til tilskuerne. Og det hele er mye mer koselig. :)

 

Forsiktig da så ikke TVen blir knust ;) Selv planlegger jeg å henge TVen et godt stykke opp på veggen for å unngå det problemet. 

 

Ja jeg regner med at de fleste velger den løsningen du har gått for. Bare jeg som er litt vel dedikert her kanskje :p

 

Jeg har i praksis nå satt av størtsedelen av leiligheten til VR bortsett fra kjøkken, gang og baderom. Fretex hentet i dag 2 sofaer et spisebord med 6 stoler, en stor skrivepult og to lenestoler. Så nå har jeg ryddet av to plasser til Vive headsettene mine. Stuen som er det største rommet (litt over 4x4 meter) er helt ribbet bortsett fra to store tepper som dekker midten av gulvet. Når jeg står på kanten av teppene og strekker armene ut når jeg nesten veggene på alle sider, perfekt :D Soverommet som ligger like ved stuen har blitt den nye stuen/oppholdsrommet. Her har jeg en stor sofa og de to stasjonære pcene i hvert hjørne av rommet koblet til hver sin vive. I midten av rommet er det fri plass på 2,5x3 meter for Vive nr2 når jeg har gjester. På den ene tomme veggen skal TVen opp. 

 

Det har blitt veldig luftig her med all den fri plassen  :wee: Ahhh gledene med å bo alene. Dette hadde aldri gått om jeg hadde hatt samboer :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Supert! Kjøper en TV nå for å bruke som monitor til Vive når jeg har gjester.

 

Forresten, bygger litt videre på mitt første innlegg. Først satt jeg opp Vive på et ledig rom jeg hadde. Dette var greit nok, og litt lettere å klargjøre for Vive. Samtidig var rommet ganske tomt og trist, med kun en pult for PC og en gammel, dårlig monitor for bilde. Etter et par uker flyttet jeg heller hele Vive-oppsettet inn i stuen. Det ble også mye bedre! Som sikkert mange andre, innså jeg fort at man ikke trenger et dedikert område for Vive, man trenger bare et område man raskt kan rydde unna, noe jeg kan med stuen min. Sofa, stuebord og stressless sklir fint unna, og på kanskje 1 minutt, er stuen klar til Vive. Da får jeg selvsagt også bildet opp på TVen, enda større playspace, og sitteplasser til tilskuerne. Og det hele er mye mer koselig. :)

 

Forsiktig da så ikke TVen blir knust ;) Selv planlegger jeg å henge TVen et godt stykke opp på veggen for å unngå det problemet. 

 

Ja jeg regner med at de fleste velger den løsningen du har gått for. Bare jeg som er litt vel dedikert her kanskje :p

 

Jeg har i praksis nå satt av størtsedelen av leiligheten til VR bortsett fra kjøkken, gang og baderom. Fretex hentet i dag 2 sofaer et spisebord med 6 stoler, en stor skrivepult og to lenestoler. Så nå har jeg ryddet av to plasser til Vive headsettene mine. Stuen som er det største rommet (litt over 4x4 meter) er helt ribbet bortsett fra to store tepper som dekker midten av gulvet. Når jeg står på kanten av teppene og strekker armene ut når jeg nesten veggene på alle sider, perfekt :D Soverommet som ligger like ved stuen har blitt den nye stuen/oppholdsrommet. Her har jeg en stor sofa og de to stasjonære pcene i hvert hjørne av rommet koblet til hver sin vive. I midten av rommet er det fri plass på 2,5x3 meter for Vive nr2 når jeg har gjester. På den ene tomme veggen skal TVen opp. 

 

Det har blitt veldig luftig her med all den fri plassen  :wee: Ahhh gledene med å bo alene. Dette hadde aldri gått om jeg hadde hatt samboer :p

 

Samme er planen her. Jeg driver å bytter hele gulvet etter en vannlekasje fra et 750l akvarie.

Men når jeg er ferdig skal det bli så minimalistisk som mulig. 

Jeg har litt større stue enn deg, men når jeg kjenner enden av teppet, så må jeg stoppe.. :)

 

Inntil videre har jeg bare "stand still" oppsett på et mindre rom, men gleder meg til room scale! :)

 

Dette hadde aldri fungert med dame i hus nei! :D 

Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål her. Hvordan vil det oppleves når jeg speiler bildet fra Vive til en TV på 55 tommer?

 

Noen som har testet dette?

Merk at enkelte spill ikke har innebygget speiling av spillet så da må man ty til Vive sin innebygde funksjon, og da ser du samme bilde to ganger (høyre/venstre).

 

Speiling av lyd fungerer forresten bra! Du får sendt lyden til headset OG høyttalere i rommet så tilskuerne også får med seg det som blir sagt.

Lenke til kommentar

Samme er planen her. Jeg driver å bytter hele gulvet etter en vannlekasje fra et 750l akvarie.

Men når jeg er ferdig skal det bli så minimalistisk som mulig. 

Jeg har litt større stue enn deg, men når jeg kjenner enden av teppet, så må jeg stoppe.. :)

 

Inntil videre har jeg bare "stand still" oppsett på et mindre rom, men gleder meg til room scale! :)

 

Dette hadde aldri fungert med dame i hus nei! :D

Hva skal man med Akvarie når man har The Blu? Aldri mer vannlekkasje :p

 

Faktisk kan jeg tenke meg at vi fremtiden når AR kommer mer på banen (hololens, magic leap osv) vil vi dekorere de nå tomme fysiske rommene våres med virtuelle objekter, akvarium, bokhyller med virtuelle bøker vi kan plukke ut, skjermer på størrelse med et kinolerret osv. 

 

En ting jeg har merket meg med all den frie plassen er at rengjøring av huset også går mye lettere nå  :wee:

Lenke til kommentar

Jeg har et sett med vive som ikke vil fungere gjennom linkboksen. Får kun error 108. Om jeg plugger brillene rett i pc fungerer det ypperlig. Har prøvd å bytte ut både hdmi fra pc til linkboks, og usbkabelen. Har også byttet selve linkboksen. Uten hjelp. Noen ide om hva som skjer?

Lenke til kommentar

Jeg har et sett med vive som ikke vil fungere gjennom linkboksen. Får kun error 108. Om jeg plugger brillene rett i pc fungerer det ypperlig. Har prøvd å bytte ut både hdmi fra pc til linkboks, og usbkabelen. Har også byttet selve linkboksen. Uten hjelp. Noen ide om hva som skjer?

Quote fra en på et forum:

 

Unplug the Linkbox completely from your PC, go into SteamVR settings > developer and uninstall all SteamVR USB devices, restart your PC, plug the Linkbox back in.

 

Sjekk også at begge base stasjonene har hver sin kanal. (B og C for eksempel)

Lenke til kommentar

Jeg har et sett med vive som ikke vil fungere gjennom linkboksen. Får kun error 108. Om jeg plugger brillene rett i pc fungerer det ypperlig. Har prøvd å bytte ut både hdmi fra pc til linkboks, og usbkabelen. Har også byttet selve linkboksen. Uten hjelp. Noen ide om hva som skjer?

Hvis ingenting funker og alt håp er ute så kjør en tilbakestilling av pcen hvis du har windows 10 eller formater hvis du har et eldre OS. Hvis noe ikke funker hos meg bruker dette å løse problemene i de fleste tilfeller. Ofte er det lettere og kjappere med en tilbakestilling enn å google seg grønn etter en obskur løsning på problemet. Hvis det fortsatt er problemer send den i retur og få pengene tilbake eller en ny Vive.

Lenke til kommentar

Å herre Gud...svetten renner!

 

Prøvde Sisters demoen og i starten så var jeg "mehh..dette er jo ikke noe". Men faen ta så fikk det meg til å skrike  :rofl:

 

Og så prøvde jeg Broomball. Du flyr på en sopekost å skal kaste baller slik som i Harry Potter. Mitt tips fly høyt opp bøy knea og lat som du holder den andre hånden på kosten og ras ned med trigger og grip aktivert. Suget en får når en er rett over bakken og retter opp kosten og flyr bortover bakken for å ta en sving er heeeeeelt rått.

Lenke til kommentar

Å herre Gud...svetten renner!

 

Prøvde Sisters demoen og i starten så var jeg "mehh..dette er jo ikke noe". Men faen ta så fikk det meg til å skrike  :rofl:

 

Og så prøvde jeg Broomball. Du flyr på en sopekost å skal kaste baller slik som i Harry Potter. Mitt tips fly høyt opp bøy knea og lat som du holder den andre hånden på kosten og ras ned med trigger og grip aktivert. Suget en får når en er rett over bakken og retter opp kosten og flyr bortover bakken for å ta en sving er heeeeeelt rått.

Funker jo dette. Tenk et ofisiellt quidditch spill da eller generelt Harry potter i VR med Vive. Det har potensiale til å bli utrolig bra.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...