Enceladus Skrevet 11. august Skrevet 11. august (endret) Luke Ross Cyberpunk krever hverken dlc eller mods. Jeg er egentlig happy med den siden jeg liker gamepad i VR. Nå har jeg den DLCen da så vil jo teste ut motion control modden etterhvert. Anyways.. testet Witcher 3. Det fungerte veldig bra! Skikkelig stemningsfult i VR! Lett å installere, var bare å dra noen filer over i Witcher mappa, justere noen innstillinger i menyen som dukker opp og så starte opp. Spillet har DLSS, så kjører også bra. Kun gamepad da. Eneste litt tricky var å fikse HUDen, men når jeg skjønte hvordan så gikk det greit, hvert enkelt HUD element må flyttes dit en vil ha det i VR med piltastene. Cutscenes syntes jeg ikke var pent i VR så jeg satt den til 2D som fungerte mye bedre! Da får jeg faktisk en fin 3d effekt i bildet også som var litt kult. Så det spillet kan jeg foreløpig anbefale i VR utifra de få timene jeg har spilt! Mod her: https://github.com/tig3rmast3r/witcher3-vr Er også tilbud på gog nå. 80% av til 60kr https://www.gog.com/en/game/the_witcher_3_wild_hunt Endret 11. august av Enceladus
Gunfreak Skrevet 12. august Skrevet 12. august Ny update til pimax play. Crystal light har tydeligvis fått wide fov mode. Men finner ikke noe info om det. Youtube og Google snakker bare om gammalt shit om fov lenses. Når jeg aktiverte den. Er jo faktisk oppløsningen lavere(ser at mindre av canvasen på obs er fylt ut)
Alak87 Skrevet 12. august Skrevet 12. august Ny og veldig bra deal for de som ikke eier disse spillene! Anbefales, skal selv kjøpe den da jeg faktisk ikke eier noen av spillene 😮 https://www.digiphile.co/collections/vr-games-showcase-the-new-essentials 2
ps5 Skrevet 12. august Skrevet 12. august 1 hour ago, Alak87 said: Ny og veldig bra deal for de som ikke eier disse spillene! Anbefales, skal selv kjøpe den da jeg faktisk ikke eier noen av spillene 😮 https://www.digiphile.co/collections/vr-games-showcase-the-new-essentials Godt tips. alt kom på ca 300 totalt så her var det mye for kronene. Endelig en mulighet til å teste Arizona som jeg stadig vekk har vurdert - bedre sent enn aldri.
ps5 Skrevet 12. august Skrevet 12. august 2 hours ago, Gunfreak said: Ny update til pimax play. Crystal light har tydeligvis fått wide fov mode. Men finner ikke noe info om det. Youtube og Google snakker bare om gammalt shit om fov lenses. Når jeg aktiverte den. Er jo faktisk oppløsningen lavere(ser at mindre av canvasen på obs er fylt ut) Trodde du hadde oppgradert til Super? Uansett bør du gå over fra Pimax Play til Pimax EVO - langt flere muligheter.
Enceladus Skrevet 12. august Skrevet 12. august Hoho!! Witcher 3 er så vakkert! Det er oppe der med Cyberpunk på grafikkmessig opplevelse og detaljer. Samme utvikleren da, så gir jo mening. Men likevel i VR er det en ut av verden opplevelse! Solnedgangen nede på stranda der OMG! Utrolig stemningsfult! Det eneste litt rufsete her er når en roterer kamera rundt så skjelver eller bølger liksom karakteren litt. Det er vel siden det er synched sequential rendering tror jeg, samme som bla Luke Ross bruker i sine mods. Noen vil kanskje henge seg opp i dette, men akkurat det plager meg ikke. b28a754b3875a23c1ef7a80c4593d937.mp4
Axefjord Skrevet 12. august Skrevet 12. august 13 minutes ago, Enceladus said: Hoho!! Witcher 3 er så vakkert! Det er oppe der med Cyberpunk på grafikkmessig opplevelse og detaljer. Samme utvikleren da, så gir jo mening. Men likevel i VR er det en ut av verden opplevelse! Solnedgangen nede på stranda der OMG! Utrolig stemningsfult! Det eneste litt rufsete her er når en roterer kamera rundt så skjelver eller bølger liksom karakteren litt. Det er vel siden det er synched sequential rendering tror jeg, samme som bla Luke Ross bruker i sine mods. Noen vil kanskje henge seg opp i dette, men akkurat det plager meg ikke. b28a754b3875a23c1ef7a80c4593d937.mp4 98.94 MB · 0 downloads Jeg får bare opp lyd?
Gunfreak Skrevet 12. august Skrevet 12. august 43 minutes ago, ps5 said: Trodde du hadde oppgradert til Super? Uansett bør du gå over fra Pimax Play til Pimax EVO - langt flere muligheter. Nei jeg leverte tilbake super, da den ikke var som den skulle. Har brukt light siden da. Hva er forskjellen på play og evo? Trodde evo var til de pimax air greiene?
Enceladus Skrevet 12. august Skrevet 12. august (endret) 11 minutes ago, Axefjord said: Jeg får bare opp lyd? Er du i Linux? Kanskje et codec problem da? Har opplevd tidligere at folk på Linux ikke kan se disse opptakene. Nå testet jeg nettopp på Android, Steam Deck og Windows, videoen funker fint på alle tre. Videoformat er MP4. Så ganske standard greier. Endret 12. august av Enceladus
ps5 Skrevet 12. august Skrevet 12. august 3 minutes ago, Gunfreak said: Nei jeg leverte tilbake super, da den ikke var som den skulle. Har brukt light siden da. Hva er forskjellen på play og evo? Trodde evo var til de pimax air greiene? Bare å installere evo - denne som får alt nytt fremover (og har allerede mye nytt). Jeg finner min super 50 natt og dag over Light - men hadde kanskje flaks. Super-krevende men 5090 drar det meste relativt greit. 1
Dr.Peedee Skrevet 13. august Skrevet 13. august ps5 skrev (13 timer siden): Bare å installere evo - denne som får alt nytt fremover (og har allerede mye nytt). Jeg finner min super 50 natt og dag over Light - men hadde kanskje flaks. Super-krevende men 5090 drar det meste relativt greit. For å bruke evo, må man avinstallere Pimax Play? Eller må man ha begge installert? Kan man ha begge installert og for ett spill bruke Pimax Play og for et annet avslutte Pimax Play og starte opp EVO i stedet? Mulig det er jeg som er gammal men blir litt forvirra. Og så er det dette med Sboys drivere jeg leste om og SteamVR eller ikke osv… Jeg er på Pimax Play 1.43 for mine headsett, som er Pimax Super 50PPD og Pimax Super Oled. Funker bra, god ytelse i DCS med Quad views og eye tracking. Hver gang jeg starter opp Pimax Play blir jeg bedt om å oppdatere appen til versjon 2.02, men er ikke 2.0x serien beta?? Og noen skriver om halvert ytelse i 2.02. 2.03 er visst siste men den må jeg finne manuelt på et forum men folk klager på ytelsen der også. Arrrg!
ExcaliBuR Skrevet 13. august Skrevet 13. august Enceladus skrev (13 timer siden): Er du i Linux? ... Pokker! Da jeg leste mailvarselet på dette innlegget fikk jeg et håp om at Pimax endelig hadde utviklet funksjonalitet av Crystal i Linux...
Gunfreak Skrevet 13. august Skrevet 13. august 1 hour ago, Dr.Peedee said: For å bruke evo, må man avinstallere Pimax Play? Eller må man ha begge installert? Kan man ha begge installert og for ett spill bruke Pimax Play og for et annet avslutte Pimax Play og starte opp EVO i stedet? Mulig det er jeg som er gammal men blir litt forvirra. Og så er det dette med Sboys drivere jeg leste om og SteamVR eller ikke osv… Jeg er på Pimax Play 1.43 for mine headsett, som er Pimax Super 50PPD og Pimax Super Oled. Funker bra, god ytelse i DCS med Quad views og eye tracking. Hver gang jeg starter opp Pimax Play blir jeg bedt om å oppdatere appen til versjon 2.02, men er ikke 2.0x serien beta?? Og noen skriver om halvert ytelse i 2.02. 2.03 er visst siste men den må jeg finne manuelt på et forum men folk klager på ytelsen der også. Arrrg! Fra det jeg har lest er evo en egen ting. Da pimax play blir ikke påvirket av evo osv. Jeg er nysgjerrig på hvordan den record saken i evo er. Hvilket format det er i. Video kvaliteten osv. Jeg har lasta det ned og installert. Men har ikke fått tatt en titt.
ps5 Skrevet 13. august Skrevet 13. august 6 hours ago, Gunfreak said: Fra det jeg har lest er evo en egen ting. Da pimax play blir ikke påvirket av evo osv. Jeg er nysgjerrig på hvordan den record saken i evo er. Hvilket format det er i. Video kvaliteten osv. Jeg har lasta det ned og installert. Men har ikke fått tatt en titt. Evo er en ren erstatning av Play (neste generasjon) og du kan kun ha en om gangen, men de har triviell nedgradering innebygget om man av en eller annen grunn ønsker tilbake.
Gunfreak Skrevet 13. august Skrevet 13. august 36 minutes ago, ps5 said: Evo er en ren erstatning av Play (neste generasjon) og du kan kun ha en om gangen, men de har triviell nedgradering innebygget om man av en eller annen grunn ønsker tilbake. Er ikke det som står på siden til evo Quote A separate client. A separate team. Runs in parallel with mainline Pimax Play — your existing setup stays untouched .
ps5 Skrevet 13. august Skrevet 13. august (endret) 9 minutes ago, Gunfreak said: Er ikke det som står på siden til evo . Hvorfor ikke bare prøve selv? (Du har en switch mellom versjonene i settings i begge, men de kjører definitivt ikke i parallell). Endret 13. august av ps5
Gunfreak Skrevet 13. august Skrevet 13. august 1 hour ago, ps5 said: Hvorfor ikke bare prøve selv? (Du har en switch mellom versjonene i settings i begge, men de kjører definitivt ikke i parallell). Ser det. Det jeg var mest interessert i var recording saken. Men den lager ikke separert lydspor for mic. Så er ikke brukbar for meg 1
Gunfreak Skrevet fredag kl 07:32 Skrevet fredag kl 07:32 Gunman contracts standalone blir release title for steam frame. Men vi vet fremdeles ikke når steam frame kommer. Men fra hva jeg skjønner har steam godkjent gunman contracts som releaseable nå.
Enceladus Skrevet fredag kl 08:32 Skrevet fredag kl 08:32 Nesten så en begynner å lure på om Steam Frame aldri kommer ut. Skikkelig uheldig timing for Valve. Den kommer nok til å bli mye dyrere enn først antatt og i et svært begrenset opplag. Det er skikkelig synd! Jeg hadde håpt på et skikkelig alternativ til Quest 3 som kunne stilnet negativiteten og skepsisen til VR fra spillpressen og til folk flest i kommentarfeltene. https://www.gamer.no/artikler/pervobriller-og-andre-briller/520803 Og dobbelt håpløst når den ikke en gang kommer hit til landet. Hvis en stikker innom f.eks Elkjøp så er det en egen hylle med Quest headsets der, men få eller ingen gode alternativer. Det er frustrerende! Valve er jo det snille alternativet til Meta som jeg tror mange ville satt pris på. Steam Frame virker å gjøre mye riktig som et headsett for nybegynnere, særlig med tanke på komfort (lav vekt på ansiktet siden batteriet sitter bak hodet) og enkel tilkobling til PC rett ut av boksen. Med Quest må en nesten ha en skikkelig stropp for at headsettet skal bli komfortabelt og så bør en ha virtual desktop og helst en dedikert ruter for streaming. Det er slikt folk flest ikke tenker på når de kjøper en Quest. Det gjør noe med inntrykket folk sitter igjen med. Men best av alt med Valve og Frame så slipper en det elendige ryktet til Meta og Zuckerberg.
Enceladus Skrevet fredag kl 08:41 Skrevet fredag kl 08:41 System Shock og High on Life til VR av Flat2VR studios er annonsert. Dette studioet gjør forløpig alt riktig! Dette er den typen spill VR burde hatt hele veien og gjort på en riktig måte av folk med peiling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå