Dr.Peedee Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Enceladus skrev (1 time siden): Testet Star Citizen. Funker det. Men horribel ytelse med Quest 3 og Virtual Desktop. Fulgte denne tutorialen for å sette opp. Det var lett. Å bytte mellom low og high settings i spillet hadde liten til ingen merkbar effekt. Latency er utrolig høy! Vet ikke om det er min setup og settings eller spillet som er skyldig her Mulig det hjelper om jeg bytter til et kablet headset. PSVR2 f.eks. da får jeg jo også OLED. Men PSVR2 har til nå gitt meg dårligere ytelse i alle spill i forhold til Quest 3 med virtual desktop, som jo er litt rart. afc3e023a24f4854d1eda7fe62c42f8c~2.mp4 24.16 MB · 0 Nedlastninger UI trenger litt arbeid, lol den QR koden. Går det an å slå av hele interfacet? Og er det mulig å bare sitte på med et skip til og fra en planet? Være turist liksom? Jeg orker ikke sette opp HOTAS for dette. Vil egentlig bare se ting, være turist. Ja, det var høy latency. Jeg synes ytelsen var grei med Crystal Super (som beskrevet over i innlegget mitt). Ja, du kan slå av QR koden, tror det er nederst i grafikk menyen i spillet. Om du kan være turist aner jeg ikke. Burde gå. Mitt romskip har kun ståplass for passasjerer 🤣 Har flydd litt opp i atmosfæren på planeten jeg starter på, men ikke satt meg inn i hvordan komme meg videre/navigere og sånn. Vet ikke om jeg skal bruke tid på det i nåværende form av spillet…
Dr.Peedee Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) ps5 skrev (9 timer siden): Sim Update 4 var en voldsom vr oppgradering for fs2024 så lurt å reteste om du har hatt denne liggende. Red Bull løpene ekstremt intense men krever gode vr-bein (jeg klarer en 5-6 løp før pause påkreves). Jeg har flydd litt Sim update 4 i dag. Sjekket litt i går for første gang (med SU 4 da, ikke flydd noe særlig siden SU2), og blitt mere flyging i dag. Nå er vel MSFS 2024 nærmere det som det burde vært ved release. Men, bedre sent enn aldri. Jeg prøver tweake headsett og grafikk innstillinger så jeg får 72 fps da jeg kjører headsettet i det, og det har jeg greid nå med bra resultat på grafikken også. Ikke værst. Skrudde på litt mere grafikk og vær, og så sto jeg med ca 55 fps på rullebanen på Flesland Bergen. Jeg har AMD 9950X3D CPU. Så kom jeg på - skal jeg sjekke hvilke CPU cores som MSFS 2024 går på? Viste seg at det belastet CCD 1, altså non-cache delen mest. CCD 1 når høyre frekvens enn CCD0, men CCD 0 er best for spill visstnok. Så, da var det et lite musetrykk på en innstilling jeg har i laget i Process Lasso - og da defaultet MSFS 2024 til CCD 0 og de 16 «gaming vennelige cache» kjernene.. og jeg gikk fra 55 til 67 fps! Kanskje ikke så overraskende hvis man kjenner til de greiene der, men jeg har nylig tatt Process Lasso i bruk, og syntes det var en rå forbedring. Egentlig skal spill utnytte de kjernene der automatisk hvis man har satt opp Bios, Windows power plan og Windows gaming mode riktig, men tydeligvis ikke alltid da, med alt. Så.. fra å være skeptisk til Process Lasso er jeg nå fan Jeg prøvde switche fram og tilbake mellom standard og min gaming-setup i Lasso, og det samme skjedde hver gang. Så - nice Og så passer jeg på at alt fra Pimax går på CCD1 . Endret 2 timer siden av Dr.Peedee
Enceladus Skrevet 35 minutter siden Skrevet 35 minutter siden (endret) Noen som skjønner hva latency betyr og hva som gjør at den er så høy i noen spill? Jeg har litt samme problemet i andre multiplayer spill slik som No Mans Sky, men på langt nær ikke like ille som i Star Citizen. Andre spill så er det veldig lav latency, Cyberpunk VR modden har lav latency og jeg kan makse alt av settings med høy oppløsning og smooth 120fps! Hvorfor er det så stor forskjell? Er det multiplayer som gjør det? Endret 34 minutter siden av Enceladus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå