Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Enceladus skrev (39 minutter siden):

Ser ut til at både F1 og WRC får VR støtte på PC når jeg gjorde et kjapt søk.

Steam sier det er VR på F1: https://store.steampowered.com/app/2108330/F1_23/

Og WRC får VR i en oppdatering etter spillet er sluppet: https://traxion.gg/ea-sports-wrc-will-support-vr-on-pc/

Ja, det var det jeg så også nemlig. Derfor jeg ble så jæ... skuffa, nettopp når den andre plattformen får det. 

Jeg har alltid vært på konsoll fordi jeg vil ha det enkelt. Går gjerne i dybden på selve spillet, men ikke måtte være professor i oppsettet på plattformen. For dere som har vært der en stund vil dere sikkert si, "dette er jo såre enkelt."

 

Lenke til kommentar

Brodern har bestilt seg en Quest 3, så har fått hans gamle Quest 2. Spiller på PC via Virtual Desktop strømming. Fungerer ganske bra. Prøvde AirLink først, men var helt håpløst hakkete.
Prøvd litt Skyrim VR, NoLimits 2 Rollercoaster Simulation og Elite Dangerous. Utrolig hvor mye bedre det er enn Rift S'en :D

Men Skyrim VR er litt "tåkete", føles som at jeg ikke har briller på (noe jeg har). Skrudd av TAA og Dynamic Resolution, fungerte bedre. Men føler meg nokså "nærsynt" hehe. :)

Håndsporing fungerer ganske bra. Så lenge jeg ikke sitter for nærme kontorpulten og skjermene, litt vel realistisk "haptic feedback" for bare håndsporing i lufta da.. :ph34r:

Lenke til kommentar
Enceladus skrev (13 timer siden):

Fyrte opp Elite Dangerous med den nye PCen og Holy Shit det var sakene sine det!

Satte supersampling til 2.0 og max settings på alt som hadde med planet generation. 90hz.

Har nå kruset rundt på planeter og ledd høyt for meg selv i et par timer! Det er så sinnkykt rått!

 

Kan ikke ha alle settings på max da, selv 4090 vil slite da. Men det ser temmelig bra ut allerede! Har enda ikke tweaket PCen noe særlig med overklokking og slikt så mulig jeg kan tyne litt til ut av den...

Kult! Jeg har ikke testa Elite D etter jeg fikk Crystal. Må se å få gjort det da Crystal har mye bedre kontrast og sortnivå enn mine tidligere headsett. :)

Overklokking kan sikkert hjelpe noe. Jeg har likevel slutts med da jeg heller vil være sikker på stabilt system. De som er flinke får det til, men jeg har gitt det opp. I hvertfall på GPU. På CPU har jeg vel sånn auto overklokk som er ganske snill tror jeg.

Lenke til kommentar
Enceladus skrev (12 timer siden):

Ser ut til at både F1 og WRC får VR støtte på PC når jeg gjorde et kjapt søk.

Steam sier det er VR på F1: https://store.steampowered.com/app/2108330/F1_23/

Og WRC får VR i en oppdatering etter spillet er sluppet: https://traxion.gg/ea-sports-wrc-will-support-vr-on-pc/

Har kjørt litt F1 23 med Pimax Crystal. Ser bra ut, men ikke rukket å få noe inntrykk av selve spillet. Vet ikke om F1 er noe for meg helt. Men det funker i hvert fall. 

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (12 timer siden):

PlayStation skulle gjort PSVR2 PC kompatibelt. Da hadde det hvert et knakende godt headset for den prisen.

Men, ser ut som den vil lide samme kjebne som PSVR 1. Selv om headsettet er bra. For få spille og PS5 er ikke kraftig nok.

Jepp! En tapt mulighet tenker jeg. Ikke fan av linsene i PSVR 2, men det er komfortabelt å ha på og veldig bra farger, kontrast og lysstyrke. Og eye tracking med alt det gir. Oppløsning omtrent som Quest 3. Men altså liten sweetspot og lite Edge to Edge clarity. 

PS5 er ikke kraftig nok nei. Men er vel snakk om en mid life upgrade av PS5 snart ? 
 

 

Lenke til kommentar
3 hours ago, Laserbeam said:

Brodern har bestilt seg en Quest 3, så har fått hans gamle Quest 2. Spiller på PC via Virtual Desktop strømming. Fungerer ganske bra. Prøvde AirLink først, men var helt håpløst hakkete.
Prøvd litt Skyrim VR, NoLimits 2 Rollercoaster Simulation og Elite Dangerous. Utrolig hvor mye bedre det er enn Rift S'en :D

Men Skyrim VR er litt "tåkete", føles som at jeg ikke har briller på (noe jeg har). Skrudd av TAA og Dynamic Resolution, fungerte bedre. Men føler meg nokså "nærsynt" hehe. :)

Håndsporing fungerer ganske bra. Så lenge jeg ikke sitter for nærme kontorpulten og skjermene, litt vel realistisk "haptic feedback" for bare håndsporing i lufta da.. :ph34r:

Et triks her for bedre ytelse i spill generelt er å bruke dette verktøyet: https://github.com/fholger/vrperfkit

Det er to filer du legger i mappa hvor spillets .exe fil ligger. Når det er gjort så vipps har du mye mer spillerom å gå på :) Skru på fps counter i SteamVR for å se forskjellen. Nå kan du justere opp oppløsninge utover headsettet ditt sin native oppløsning og få et skarpere bilde. Dette stiller du på i SteamVR sin settings under "video > per application video settings"

Funker veldig godt i Skyrim!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Dr.Peedee said:

Kult! Jeg har ikke testa Elite D etter jeg fikk Crystal. Må se å få gjort det da Crystal har mye bedre kontrast og sortnivå enn mine tidligere headsett. :)

Overklokking kan sikkert hjelpe noe. Jeg har likevel slutts med da jeg heller vil være sikker på stabilt system. De som er flinke får det til, men jeg har gitt det opp. I hvertfall på GPU. På CPU har jeg vel sånn auto overklokk som er ganske snill tror jeg.

Jeg spiller foresten med Odyssey oppdateringen til Elite. Virker som det var noen visuelle forskjeller der fra sist jeg spilte.

Testet litt forsiktig overklokking på gpu i går med msi afterburner og gikk fint det. Jeg er litt imponert over hvor godt vannkjølingen holder temp nede. Så virker som jeg har en del mer å gå på her. Jeg er langt ifra noen som har sælig peil her så jeg tar det forsiktig. @ps5 postet et screenshot fra sin gpu i en annen tråd (samme merke og modell som meg) i afterburner som jeg bruker som referanse. Så takk for den, den var nyttig! :)

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Enceladus skrev (5 timer siden):

Jeg spiller foresten med Odyssey oppdateringen til Elite. Virker som det var noen visuelle forskjeller der fra sist jeg spilte.

Testet litt forsiktig overklokking på gpu i går med msi afterburner og gikk fint det. Jeg er litt imponert over hvor godt vannkjølingen holder temp nede. Så virker som jeg har en del mer å gå på her. Jeg er langt ifra noen som har sælig peil her så jeg tar det forsiktig. @ps5 postet et screenshot fra sin gpu i en annen tråd (samme merke og modell som meg) i afterburner som jeg bruker som referanse. Så takk for den, den var nyttig! :)

 

 

Spørsmål. Kan man benytte Quest 3 eller lignende uten pc? Hvordan får man i så fall tak i spillene?

Har kjøpt PS5, angrer som fy..  Samtidig livredd for å bevege meg vekk fra den enkle konsoll-verdenen.

Lenke til kommentar
42 minutes ago, Sovna said:

Spørsmål. Kan man benytte Quest 3 eller lignende uten pc? Hvordan får man i så fall tak i spillene?

Har kjøpt PS5, angrer som fy..  Samtidig livredd for å bevege meg vekk fra den enkle konsoll-verdenen.

Quest 1-3 er på en måte en konsoll du har på trynet. Bruker en mobil/vr chip. 

Du slår den på registerer deg, så har du en butikk ganske lik den på PlayStation. Så kjøper du og laster ned til headsettet. Og i gang går du. 

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (16 minutter siden):

Quest 1-3 er på en måte en konsoll du har på trynet. Bruker en mobil/vr chip. 

Du slår den på registerer deg, så har du en butikk ganske lik den på PlayStation. Så kjøper du og laster ned til headsettet. Og i gang går du. 

Konsoll i trynet.. synes jeg ser det. For det er det jeg føler jeg har fått med PS5 siden PSVR2 støtte uteblir i for stor grad.

Men!!! Spesifikt. To spill for VRPC, F1 og WRC, de finner jeg ikke automatisk i Quest-konsollen på trynet. Da må jeg likevel ha pc? Eller?

Lenke til kommentar
29 minutes ago, Sovna said:

Konsoll i trynet.. synes jeg ser det. For det er det jeg føler jeg har fått med PS5 siden PSVR2 støtte uteblir i for stor grad.

Men!!! Spesifikt. To spill for VRPC, F1 og WRC, de finner jeg ikke automatisk i Quest-konsollen på trynet. Da må jeg likevel ha pc? Eller?

Skal du spille PC spill må du koble headsettet til PC'n. Enten tråløst med wifi eller usb kabel.

Spillene kjøpes på steam(mest sannsynlig) og du må laste ned et program på steam som heter steam vr. 

Når alt er satt opp. Skal du starte spillet i steam. Og du får spillet i brillene dine.

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (18 minutter siden):

Skal du spille PC spill må du koble headsettet til PC'n. Enten tråløst med wifi eller usb kabel.

Spillene kjøpes på steam(mest sannsynlig) og du må laste ned et program på steam som heter steam vr. 

Når alt er satt opp. Skal du starte spillet i steam. Og du får spillet i brillene dine.

Og der kommer det virkelig dyre prosjektet? PC i Ferrari-klassen?

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (4 minutter siden):

Simulator spill krever ofte en del, bil spill er heldigvis nye mindre krevende enn flyspill.

Hva slags PC har du?

Jeg har en Mac pro 2017. That´s it..  Jeg så nå at det går an å bruke mobilen som base for steam VR. For ligger ikke ressursene som kreves egentlig i selve brillene?

Lenke til kommentar
Sovna skrev (12 minutter siden):

Jeg har en Mac pro 2017. That´s it..  Jeg så nå at det går an å bruke mobilen som base for steam VR. For ligger ikke ressursene som kreves egentlig i selve brillene?

Ressursene for PCVR spill ligger i PCn. For var det ikke PCVR spill det var snakk om, som f.eks F1 og WRC ? 

Det finnes spill til Quest som spilles på Quest som forklart over. De har ingenting da med Steam, pc eller mobil å gjøre.

Lenke til kommentar
Laserbeam skrev (13 timer siden):

Brodern har bestilt seg en Quest 3, så har fått hans gamle Quest 2. Spiller på PC via Virtual Desktop strømming. Fungerer ganske bra. Prøvde AirLink først, men var helt håpløst hakkete.
Prøvd litt Skyrim VR, NoLimits 2 Rollercoaster Simulation og Elite Dangerous. Utrolig hvor mye bedre det er enn Rift S'en :D

Men Skyrim VR er litt "tåkete", føles som at jeg ikke har briller på (noe jeg har). Skrudd av TAA og Dynamic Resolution, fungerte bedre. Men føler meg nokså "nærsynt" hehe. :)

Håndsporing fungerer ganske bra. Så lenge jeg ikke sitter for nærme kontorpulten og skjermene, litt vel realistisk "haptic feedback" for bare håndsporing i lufta da.. :ph34r:

Hos meg hjalp det mye å bruke usb kabel fra quest 2 til PC når jeg spiller skyrimVR. Grafikken ble veldig "grøtete" når jeg spilte trådløst med virtual desktop. Grunnen til det er at trådløse routeren min ikke er så veldig bra.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Sovna said:

Jeg har en Mac pro 2017. That´s it..  Jeg så nå at det går an å bruke mobilen som base for steam VR. For ligger ikke ressursene som kreves egentlig i selve brillene?

Som nevt, spiller du stand alone er det brillene interne saker som kjører spillet(basically litt fancy mobil innmat)

Så fort du kobler den til PCen har ikke innmaten til brillene noe og si) ikke at du ville det heller da selv en 2017 mac bok er kraftige enn det som er i brillene.

 

Her ser du hvordan et quest spill ser ut vs et PSVR2 spill (PSVR2 er mye nærmere pc versjonen) så quest(selv om quest 3 blir bedre) har ikke kraften til å drive noe som bil simualtorer

 

Saints-Sinners-Grafikvergleich-Quest-2-vs-PSVR-2-Strasse-1200x675.jpg.d9113e483c87f91783b453ef9c63ad81.jpg

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (11 timer siden):

Som nevt, spiller du stand alone er det brillene interne saker som kjører spillet(basically litt fancy mobil innmat)

Så fort du kobler den til PCen har ikke innmaten til brillene noe og si) ikke at du ville det heller da selv en 2017 mac bok er kraftige enn det som er i brillene.

 

Her ser du hvordan et quest spill ser ut vs et PSVR2 spill (PSVR2 er mye nærmere pc versjonen) så quest(selv om quest 3 blir bedre) har ikke kraften til å drive noe som bil simualtorer

 

Saints-Sinners-Grafikvergleich-Quest-2-vs-PSVR-2-Strasse-1200x675.jpg.d9113e483c87f91783b453ef9c63ad81.jpg

Ok, takk. Da forstår jeg. Racing-sim i tilstrekkelig god VR = $$$🥶

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Sovna said:

Ok, takk. Da forstår jeg. Racing-sim i tilstrekkelig god VR = $$$🥶

Hvis du spiller bilspill med kontroll på PS5, kan du jo gjøre det på PC også. Steam er kompatibel med både xbox og Ps5 kontroller. Det er null problem å bruke kontroller i VR, gjør det ikke så ofte. Men når jeg spilte Subnautica i VR brukte jeg en xbox kontroller.

Om du har ratt og pedaller til ps5 regner jeg med det er PC kompatibelt det også 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...