Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
36 minutes ago, Theo343 said:

Hørte om det for litt over 1,5 år siden ellerno slik? Men ser ut som de har forbedret det ytterligere :) Lite alt med det den gang men prisen var jo hinsides, hvordan er den nå?

Specs virker å være lik som sist jeg hørte noe men fortsatt imponerende, særlig med den ekstreme synsvidden og øyesporing med auto IPD og foveated rendering. Prisen er antydet til $3200. Men jeg kjøper kun hvis den dukker opp her til lands med skikkelig garanti. Blir ikke flere eventyr på meg utenlands.

 

 

Lenke til kommentar
23 minutes ago, Enceladus said:

Specs virker å være lik som sist jeg hørte noe men fortsatt imponerende, særlig med den ekstreme synsvidden og øyesporing med auto IPD og foveated rendering. Prisen er antydet til $3200. Men jeg kjøper kun hvis den dukker opp her til lands med skikkelig garanti. Blir ikke flere eventyr på meg utenlands.

 

 

Hvordan er erfaringen med å kjøpe Index fra utlandet så langt?

Lenke til kommentar

Det så heftig ut, jeg regner med prisen går ned når den blir en vanlig forbruker vare. Sånn som den er nå er den jo for utvikler markedet.

 

Ellers har jeg prøvd meg på rally cross delen av dirt 2. 

Likte egentlig den bedre, blir litt heftigere med andre biler. Og man blir bedre kjent med banen fort.

Og jeg forbedrer meg fort.

Første banen i sør Afrika gikl til helvete,  ble kjørt forbi med to runder,  endte med katastrofal krasj. Noe som var irriterende da jeg greide en runde på bare 45 sekunder på trening,  men raskeste runden i løpet var 1 min og 50 sekunder...

Men ting har gått mye bedre i Belgia, første løp endte med 5/5 plassering. Men til forskjell fra sør Afrika,  ledet første runde, og lå på 2 plass helt til siste runde der ting gikk litt til helvete, men jeg kom i mål under 1 sekund bak 3 og 4 plass. Så jeg var med hele løpet. Så det er jeg fornøyd med.

Og når du får til en perfekt brekslad og bilen glir sidelengs og du bare snur hode mot sideviduet for å se hvor bilen går hen. Det er awesome. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
17 minutes ago, Theo343 said:

Hvordan er erfaringen med å kjøpe Index fra utlandet så langt?

Problemet er garantien, så hvis noe slutter å fungere som jeg ikke kan fikse selv så er jeg jo fucked. Så langt har det gått greit. Men ene kontrolleren har begynt å drifte på stikken når jeg skyver den bakover. Jeg kan skru den opp og fikse selv (gjorde det med vive kontrolleren i sin tid) men har foreløpig ikke turt operasjonen før jeg har et ekstra eksemplar.

Men stort sett er jeg fornøyd. Men man sikler jo alltid etter det beste :p

Endret av Enceladus
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg startet på Half Life Alyx i går. Må si jeg er mektig imponert. Er ca 2-3 timer inn i spillet så langt (unøyaktig på tiden her, spillet hadde en liten patch som resatte spill tiden min akkurat nå i steam, aldri opplevd før...)

Har spilt lite VR i det siste, så merker jeg tåler ikke like mye som før. Kjenner stort behov for pause etter 30 min. Spiller stående, så passer uansett med små pauser en gang i halvtimen.

Lenke til kommentar
29 minutes ago, GrinderX9 said:

Jeg startet på Half Life Alyx i går. Må si jeg er mektig imponert. Er ca 2-3 timer inn i spillet så langt (unøyaktig på tiden her, spillet hadde en liten patch som resatte spill tiden min akkurat nå i steam, aldri opplevd før...)

Har spilt lite VR i det siste, så merker jeg tåler ikke like mye som før. Kjenner stort behov for pause etter 30 min. Spiller stående, så passer uansett med små pauser en gang i halvtimen.

Hvordan styrer du? 

Jeg fant at comboen av vanlig gåing og snapp turn perfekt, med null problemer,  jeg kunne spille økter på 4-5 timer uten problemer.  Til sammenligning greir jeg ikke 20min i boneworks. 

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (16 minutter siden):

Hvordan styrer du? 

Jeg fant at comboen av vanlig gåing og snapp turn perfekt, med null problemer,  jeg kunne spille økter på 4-5 timer uten problemer.  Til sammenligning greir jeg ikke 20min i boneworks. 

Går og snur meg vanlig (ikke snapp turn) . Hadde sikkert klart å spille lenger med det, men skal jeg være ærlig så synes jeg ikke det er verdt det. Får heller ta hyppige pauser. Fordelen er at jeg drar opplevelsen over litt lenger tid ;)

Lenke til kommentar
20 minutes ago, GrinderX9 said:

Uten å røpe noe om historien, hvor mange timer brukte dere på første gjennomspilling?

Jeg freida det på 8 timer, andre bruker 14+ jeg syns jeg utforsket alt jeg,  men tydeligvis ikke, jeg drev heller ikke å lekte med ting,  jeg plukket liksom ikke opp random saker for å manipulere de.

Lenke til kommentar
9 hours ago, GrinderX9 said:

Uten å røpe noe om historien, hvor mange timer brukte dere på første gjennomspilling?

19 timer som nok er i lengste laget i forhold til de fleste. Jeg bygger dog tårn av skrot for å nå utilgjengelige steder (lett som en lek med teleport) og er en manisk samler så blir litt backtracking for å forsikre meg om at jeg får med meg alt.

Får helt gåsehud av å tenke på hva mer vi har i vente fra Valve nå som jeg har fullført spillet!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
29 minutes ago, Gunfreak said:

Et tegn på at jeg ikke letet godt nok i Alyx,  er at jeg aldri hadde mer en ca. 200 skudd til pistolen og 250 til maskinpistolen.  Mens noen som har lett godt,  hadde over 1000 skudd til pistolen og 1200 til maskinpistolen. 

Jeg hadde for det meste alltid romslig med ammo, også til shotgun. Men mesteparten forsvant fort i møte med combine, da blir det fort panikk. Ofte at de presset meg langt bakover på kartet særlig når de kaster granater som jeg konsekvent glemmer å kaste tilbake i alt kaoset.

Lenke til kommentar

Stor Boneworks oppdatering ute nå.

https://www.roadtovr.com/boneworks-update-1-4-announcement/

Quote

Update (April 10th, 2020): The Boneworks update 1.4 is available now. Developer Stress Level Zero has detailed the new update in an official post.

Those who struggled with the game’s physics-based climbing and melee will be happy to hear that the studio says it has “greatly improved hand physics.”

Significant improvements have been made to the hand’s physical forces solve. By more efficiently using the allocated forces for accelerating and breaking we’ve improved stability (good) without simply making the player stronger (cheating). Stopping distance is now solved in 2D instead of one, one parallel to gravity and the other perpendicular. Also, the systems sensors have been improved to better know if you’re lifting your body weight improving climbing greatly. Attention was given to wrist torque implementing a system that simulates stabilizing muscle groups providing tighter handling of items and more satisfying punching/melee.

That’s in addition to three new scenes for the game’s Sandbox mode:

NEW SANDBOX – [REDACTED] Chamber – Originally Test Chamber 04, this was an early experimental physics testing environment for BONEWORKS prototyping. You may be familiar with this environment from videos early on in development.

NEW SANDBOX – HandgunBox – This new environment was built to showcase the new handgun balance features. You can find a CQB time trial course hidden in the depths of this dank MythOS chemical basement.

NEW SANDBOX – Tuscany – Return to Tuscany Italy! A nostalgia trip for early VR enthusiasts, this environment pays tribute to the very first Oculus DK1 VR environment. Relax and enjoy the air, or spawn in sandbox objects and create chaos.

The HandgunBox scene offers a time-trial shooting range where the studio hopes players will get creative as they aim to complete the course as fast as possible. The studio published a new video giving an inside look at the time-trial course.

Stress Level Zero notes that to access the new content, players should look for the [Redacted] level module in the Museum at the Reclamation Bin, though players who have already opened unlocked the Sandbox mode will already have that module plugged in at the game’s lobby.


Update (April 3rd, 2020 – 4:47PM ET): Boneworks creator Brandon Laatsch published a video today showing off and explaining the story behind one of the new Sandbox maps that’s coming in Update 1.4 next week. We’ve added the video below.

Tuscany blir kult å oppleve igjen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
16 minutes ago, Enceladus said:

Jeg hadde for det meste alltid romslig med ammo, også til shotgun. Men mesteparten forsvant fort i møte med combine, da blir det fort panikk. Ofte at de presset meg langt bakover på kartet særlig når de kaster granater som jeg konsekvent glemmer å kaste tilbake i alt kaoset.

Jeg syns combine var ganske lette på medium,  de beveger seg ikke mye og jeg pleier å drepe de lenge før de får kastet mye granater,  dukk ned når de skyter på deg, dukk opp og skyt de masse masse i hode, kast en granat eller to. De er jo aldri mer enn 3 om gangen. 

 

Eneste fienden jeg sleit litt med var de strøm sakene.

Lenke til kommentar
7 minutes ago, Enceladus said:

Skulle ønske at Rimworld og Stellaris var i VR ?

To spill jeg bruker mye tid på. Oh well.. en vakker dag når flere utviklere hiver seg på VR og teknologien har gjort flere kvantesprang. Eller kanskje AR blir det store.

 

Hadde likt en singleplayer versjon av star trek bridge crew men satt til TNG time linen. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...