Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Complexity skrev (56 minutter siden):

Flere har brukt mine Rift S med briller uten å ha nevnt noen problemer med det. Er jo inn/ut justering så blir det trangt må du vel bare justere de litt lenger ut.

Ja. Ser nå at Rift S har dette innebygget. Er nok fordi all maskinvaren som sitter i Quest at de har løst det på nevnte måte.

Se bort fra det jeg skrev da det gjelder Quest og ikke Rift S ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
8 hours ago, Omnia vincit amor said:

Fant ut av det til slutt, skrev det i tråden litt tidligere, men takk for en detaljert beskrivelse av det! Jeg tror faktisk det beste alternativet blir Rift S grunnet pris. Skal absolutt vurdere å kjøpe en demo.

Har det skapt problemer med headsettet du har? 

Jeg har Rift S, og vet ikke, har ikke noen erfaringer med noe annet i VR, Så vet liksom ikke om det jeg ser og opplever er optimalt eller om det ikke er det, Jeg syns noe skrift er noe utydelig, men vet ikke om det bare er i spillet eller om det er pga. IPD, annen  skrift er helt tydelig. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Har valgt å bestille Vive Cosmos da Rift S ikke kommer på lager før april. Fikk også god rabatt grunnet Komplett klubb, så da ble det 5990 framfor 8 690. 

Greit å være klar for Half-Life: Alyx når det kommer! :p 

Om jeg er heldig har jeg det allerede i morgen/onsdag. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (1 time siden):

Har valgt å bestille Vive Cosmos da Rift S ikke kommer på lager før april. Fikk også god rabatt grunnet Komplett klubb, så da ble det 5990 framfor 8 690. 

Greit å være klar for Half-Life: Alyx når det kommer! :p 

Om jeg er heldig har jeg det allerede i morgen/onsdag. 

Satt å vurderte dette headsettet selv, virka som et rått tilbud. Hadde mest lyst på Index, men ser ikke ut som om dette kommer til Norge i nær fremtid. Noen som har erfaringer med Cosmos? Anmeldelser var litt overalt når jeg sjekket.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Stigus skrev (30 minutter siden):

Satt å vurderte dette headsettet selv, virka som et rått tilbud. Hadde mest lyst på Index, men ser ikke ut som om dette kommer til Norge i nær fremtid. Noen som har erfaringer med Cosmos? Anmeldelser var litt overalt når jeg sjekket.

Se igjennom en del videoer på YouTube.. Er der jeg har fått mitt inntrykk: 

 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (26 minutter siden):

Se igjennom en del videoer på YouTube.. Er der jeg har fått mitt inntrykk: 

 

Takk, får bedre inntrykk av å se det i bruk istedenfor å lese anmeldelser ja. Har bare testet noen av de tidlige headsettene, ser ut som det har skjedd mye.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Stigus skrev (31 minutter siden):

Takk, får bedre inntrykk av å se det i bruk istedenfor å lese anmeldelser ja. Har bare testet noen av de tidlige headsettene, ser ut som det har skjedd mye.

Dette markedet beveger seg vist veldig fort.. På fire år har de klart ekstremt mye, så ja, det har absolutt skjedd mye. 

Personlig var jeg veldig skeptisk til å bruke penger på dette, men jeg tror det er greit å få prøvd det ut. Om man ikke er fornøyd kan man jo også velge å levere det inn innen åpenkjøp er gått ut. 

Personlig kjøper jeg kun fra komplett da jeg har opplevd lite problemer med de, og de er som regel veldig kjappe på å svare om det er noe. 

Ny video:

 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
1 hour ago, Omnia vincit amor said:

Dette markedet beveger seg vist veldig fort.. På fire år har de klart ekstremt mye, så ja, det har absolutt skjedd mye. 

Personlig var jeg veldig skeptisk til å bruke penger på dette, men jeg tror det er greit å få prøvd det ut. Om man ikke er fornøyd kan man jo også velge å levere det inn innen åpenkjøp er gått ut. 

Personlig kjøper jeg kun fra komplett da jeg har opplevd lite problemer med de, og de er som regel veldig kjappe på å svare om det er noe. 

Ny video:

 

Uff dårlig sporing er veldig frustrerende, dette blir fort en plage. Jeg anbefaler deg å gå for Rift S over denne. Men siden du nå har bestilt så kan du jo teste den da og så benytte åpent kjøp og bytte når Rift S er tilgjengelig igjen.

 

Se også denne:

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Enceladus skrev (4 timer siden):

Uff dårlig sporing er veldig frustrerende, dette blir fort en plage

Ja, det ser ut som det er noen utfordringer med tracking, men det betyr ikke at det er et problem for meg før jeg har prøvd.. Vi får se litt hvordan det går. 

Lenke til kommentar

Virker som det er en mulig designflaw med hvordan kamera fremme er plassert. Virker som den mister tracking av controllerne når man holder de fremfor kamera. Folk sier man må ha veldig mye lys på også.

Synd for på papiret er det jo veldig bra.

Ikke merket noe problemer med trackingen på min Rift S, og har aldri måtte slå på noe ekstra lys. Men så har den kamera anneledes plassert som nok kansje et en grunn til at det fungerer bedre.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Enceladus skrev (5 minutter siden):

Eh ja glemte å si at Valve nettopp har lagt ut en ny forsyning med Index for salg. Gjelder uansett ikke oss.

https://www.roadtovr.com/rumor-valve-index-stock-return/

Det er litt underholdende å se på kaoset :p

Shit, trodde de hadde åpnet slusene for Nordmenn også. Var like før jeg ble en pådrager til kaoset der ?

Hadde hørt at de skulle komme med nye enheter i dag, men regna forsåvidt med at de kun var til gjeldende land siden de sliter sånn med å lage nok. Forhåpentligvis mulighet for å få importert en fra Sverige i løpet av de neste månedene en gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (1 time siden):

Ja, det ser ut som det er noen utfordringer med tracking, men det betyr ikke at det er et problem for meg før jeg har prøvd.. Vi får se litt hvordan det går. 

Etter å ha sett et par videoer virker det som om sikting med våpenet inntil hodet er rimelig vanskelig pga trackinga av kontrollene. Regner med du allerede vet det, men kan nok være lurt å prøve det før angerretten går ut dersom det er noe du tenker å spille etterhvert.

Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (9 timer siden):

Har valgt å bestille Vive Cosmos da Rift S ikke kommer på lager før april. Fikk også god rabatt grunnet Komplett klubb, så da ble det 5990 framfor 8 690. 

Greit å være klar for Half-Life: Alyx når det kommer! :p 

Om jeg er heldig har jeg det allerede i morgen/onsdag. 

Du må ha mye lys til de, jeg har de selv

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Stigus skrev (42 minutter siden):

Etter å ha sett et par videoer virker det som om sikting med våpenet inntil hodet er rimelig vanskelig pga trackinga av kontrollene. Regner med du allerede vet det, men kan nok være lurt å prøve det før angerretten går ut dersom det er noe du tenker å spille etterhvert.

Det er Half-Life: Alyx jeg har planer om å spille, så dersom det er et stort problem leverer jeg det tilbake.. Men det er jo innenfor åpen kjøp, så dersom det viser seg at det blir et problem får jeg heller bestille en Oculust Rift S og bruke denne i mellomtiden.  

Calling Dr Love skrev (4 minutter siden):

Du må ha mye lys til de, jeg har de selv

Har hørt de. Funke de fint utenom det? Har du opplevd problemer med tracking? 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (3 minutter siden):

Det er Half-Life: Alyx jeg har planer om å spille, så dersom det er et stort problem leverer jeg det tilbake.. Men det er jo innenfor åpen kjøp, så dersom det viser seg at det blir et problem får jeg heller bestille en Oculust Rift S og bruke denne i mellomtiden.  

Har hørt de. Funke de fint utenom det? Har du opplevd problemer med tracking? 

med mye  lys nei å da mener jeg mye lys sterkt lys bruker en c vitamin lampe foran meg da uten den lampa helt svart her da

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...