Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fant ingen god måte å poste steam listene mine her uten å dirkete linke til profilen min som jeg ikke ønsker.

Så jeg tok screenshots av ønskelisten min (er noen få ikke VR spill der også:

Spoiler

w1.thumb.png.7422ec55624eda5e4166ee6263bbdf6e.pngw5.thumb.png.936dec1090b12aad8b4547d6531383b0.pngw2.thumb.png.51260929d21aa8cce1cced806220bc53.pngw3.thumb.png.6b357086dd930613e41781722a7779e5.pngw4.thumb.png.d4e864606c2f6efe9b4925996245fa44.png

Og VR delen av spillbiblioteket (er en del gratis greier der også som kom med):

Spoiler

g1.thumb.png.b6bb5fc008f8f8d1bc15094f54851708.pngg2.thumb.png.ea319b162f65cbc86ba71f1df978c9bf.pngg3.thumb.png.8191ddb987fcccd1b838bef9fd948f1b.pngg4.thumb.png.020b4ba520bebfcfa11ffcc358ea129d.pngg5.thumb.png.afff9dcf42423655619e4694e7a7ce1a.pngg6.thumb.png.bedd080f9e5f5858248633cce90e0e76.pngg7.thumb.png.781cd107df190ad47ac0a805619b5d2e.png

God fornøyelse :p

 

Lenke til kommentar
14 hours ago, Complexity said:

Hva består backloggen din av da? Boneworks var værdt riften i segselv, men etter jeg runda det så har det kun vært bilspill som har fenget meg. Madammen liker Beatsaber så blir mest brukt til det i grunn..

Lone Echo frister men frister mindre å betale heroinoris på Oculus store for et "gammelt" spill..

Takler ikke skumle spill og frykter Half-Life blir for skummelt for meg. Medal Of Honor blir bra men enda lenge til release..

Bump. Se innlegg over ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen her som har noen erfaring med disse? AMVR Touch Controller Grip for Oculus sine kontrollere (for Rift S og Quest) - De får en del skryt på YouTube og erfaringene på Amazon. Syns de ser fornuftige ut mtp. jeg syns uten noe grip at kontrollerne er litt glatte (samt at batteridekselet har en tendens til å løsne når ting strammer seg til i spillene):

https://www.amazon.co.uk/AMVR-Controller-Oculus-Anti-throw-Protective/dp/B07X33DW1Z/ref=as_li_ss_tl?crid=AYC47Y8CP0XY&keywords=amvr+controller+grips&qid=1577388606&sprefix=AMVR+controller,aps,258&sr=8-2&linkCode=sl1&tag=tycotech-21&linkId=be8d14900fe6fb43ae41ac2a66e5ff33&language=en_GB

Lenke til kommentar
CaZpeR skrev (3 timer siden):

Noen her som har noen erfaring med disse? AMVR Touch Controller Grip for Oculus sine kontrollere (for Rift S og Quest) - De får en del skryt på YouTube og erfaringene på Amazon. Syns de ser fornuftige ut mtp. jeg syns uten noe grip at kontrollerne er litt glatte (samt at batteridekselet har en tendens til å løsne når ting strammer seg til i spillene):

Link

De ser geniale ut. Aldri testa noe Oculus før, men kontrollerne virker veldig glatte.

Lenke til kommentar

De originale touch kontrollene til Oculus Rift er de beste kontrollene jeg har brukt til nå. Quest kontrollene som er de samme som Rift S når ikke helt opp til de originale. Er litt irriterende med det lokket til batteriene som ikke sitter skikkelig ja.

Jeg mener at de originale Rift kontrollene også ble utviklet av samme folka bak xbox 360 kontrolleren. Kvaliteten føles like god, 360 kontrolleren har vært mitt foretrukne valg når jeg spiller visse VR spill sittende som ikke støtter VR kontrollere.

 

Lenke til kommentar
Enceladus skrev (1 time siden):

De originale touch kontrollene til Oculus Rift er de beste kontrollene jeg har brukt til nå. Quest kontrollene som er de samme som Rift S når ikke helt opp til de originale. Er litt irriterende med det lokket til batteriene som ikke sitter skikkelig ja.

Jeg mener at de originale Rift kontrollene også ble utviklet av samme folka bak xbox 360 kontrolleren. Kvaliteten føles like god, 360 kontrolleren har vært mitt foretrukne valg når jeg spiller visse VR spill sittende som ikke støtter VR kontrollere.

 

Den er veldig gammel den nyheten så den nå tenkte på deg den er fra 21f

 https://itavisen.no/2020/02/21/produksjonen-av-valve-index-vr-kraftig-pavirket-av-coronaviruset/

Lenke til kommentar
Amored skrev (2 timer siden):

De ser geniale ut. Aldri testa noe Oculus før, men kontrollerne virker veldig glatte.

Blir nok å bestille dem. Men har kjøpt både quest og link nå så må roe ned litt på innkjøpene før finansministeren går av hengslene her i huset ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
48 minutes ago, Calling Dr Love said:

Den er veldig gammel den nyheten så den nå tenkte på deg den er fra 21f

 https://itavisen.no/2020/02/21/produksjonen-av-valve-index-vr-kraftig-pavirket-av-coronaviruset/

Ja blir noe mindre Valve Index for salg pga. corona enn hva som var opprinnelig planlagt. Jeg tenker det lille opplaget som kommer vil forsvinne enormt fort nå før lansering av HL Alyx. Men er uansett ikke tilgjengelig her til lands så spiller liten rolle for oss.

Er glad jeg fikset en til meg selv så tidelig som jeg gjorde fra utlandet.

 

Lenke til kommentar
Amored skrev (5 minutter siden):

Blir fort dyrt dette ? Har du fått testa Quest enda?

Ja. Et større løft fra CV1 enn jeg først hadde trodd. Den økte oppløsningen er første som slo meg. Men det å kunne spille uten en tråd er virkelig befriende. Er enig med mange anmeldere om at de kan være litt framtung, men får ikke samme merkene eller så veldig vondt ved nesen som jeg ser mange anmeldere får.

Får se på sikt om jeg modifiserer med noe bakpå for å «balansere» vekten, men foreløpig er jeg veldig fornøyd! Har fått bekreftelse fra Amazon om at Link skal komme lageret deres snart og at den skal sendes slik at jeg har den mellom 13-23. Mars. Så gleder meg til å få testet det ut kablet i spill som f.eks. Boneworks og Stormland.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
CaZpeR skrev (2 timer siden):

Ja. Et større løft fra CV1 enn jeg først hadde trodd. Den økte oppløsningen er første som slo meg. Men det å kunne spille uten en tråd er virkelig befriende. Er enig med mange anmeldere om at de kan være litt framtung, men får ikke samme merkene eller så veldig vondt ved nesen som jeg ser mange anmeldere får.

Får se på sikt om jeg modifiserer med noe bakpå for å «balansere» vekten, men foreløpig er jeg veldig fornøyd! Har fått bekreftelse fra Amazon om at Link skal komme lageret deres snart og at den skal sendes slik at jeg har den mellom 13-23. Mars. Så gleder meg til å få testet det ut kablet i spill som f.eks. Boneworks og Stormland.

 

Motvekt trenger ikke være så komplisert, må bare byttes innimellom ?

 

Har du prøvd Boneworks eller Steam-spill trådløst? Gi gjerne tilbakemelding på om du merker stor forskjell på det og med Link-kabelen evt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
ErlendRU skrev (56 minutter siden):

 

Motvekt trenger ikke være så komplisert, må bare byttes innimellom ?

 

Har du prøvd Boneworks eller Steam-spill trådløst? Gi gjerne tilbakemelding på om du merker stor forskjell på det og med Link-kabelen evt. 

Hahaha! Ja... Kanskje jeg bare skal strappe på en banan... Ikke dumt ?

Går det an å spille de trådløst? Trodde man måtte være tilkoblet for å spille dem?

Spilte meg gjennom Darth Vader Immortal episode 1 nå. Dæven døtte dette likte jeg godt! 

Begynte også med 360 graders låtene på Beat Saber. Er jo som laget for Quest.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
CaZpeR skrev (4 minutter siden):

Hahaha! Ja... Kanskje jeg bare skal strappe på en banan... Ikke dumt ?

Går det an å spille de trådløst? Trodde man måtte være tilkoblet for å spille dem?

Spilte meg gjennom Darth Vader Immortal episode 1 nå. Dæven døtte dette likte jeg godt! 

Begynte også med 360 graders låtene på Beat Saber. Er jo som laget for Quest.

Jepp, funker helt kanon det! Derfor det hadde vært litt interessant med sammenligning. Finnes sikkert det på Google også men..

 

Største minuset som visstnok skyldes at det er trådløst er at det er litt blurry på distanse, f.eks i Onward om man skal ta skudd på 300m uten godt sikte er folka litt vel blurry. Men ikke merka noe til det i f.eks Boneworks. Spent på HL når det kommer

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...